The Blood of Dawnwalker je akční RPG v otevřeném světě a první kapitolu plánované ságy od studia Rebel Wolves založeného veterány z CD Projekt RED, kteří se proslavili prací na hrách ze série Witcher.
Evropou 14. století zmítají války a morové rány. Této příležitosti využije klan upírů, který si začne brát zpět to, o čem si myslí, že mu po právu náleží. Ve změti událostí je lapen i Coen, který se poté, co se stane dawnwalkerem – napůl člověkem, napůl upírem – vydává zachránit svou rodinu ze spárů těchto nočních bytostí.
Třebaže na záchranu své rodiny máte omezený čas, není potřeba nikam chvátat. Den tu neplyne v reálném čase, místo toho se denní doba posouvá s každou významnější akcí, jako je např. plnění vámi zvoleného úkolu. Je tedy na vás svědomitě se rozhodnout, jak s touto vzácnou komoditou naložíte. Nemůžete udělat vše, přičemž záleží jak na tom, co uděláte, tak na tom, co neuděláte.
Denní doba má vliv i na samotnou hratelnost, kdy přes den se musíte spoléhat spíše na vaše omezené lidské vlastnosti, meč a jednoduchou magii, zatímco v noci přijdou ke slovu ty nadlidské, které jsou na jednu stranu mocnější a mimo souboje rozšiřují i možnosti pohybu a s tím spojeného překonávání překážek, na druhou jsou vykoupeny potřebou skrývat se ve stínech a sát krev. Pokud hlad neutišíte včas, může se snadno stát, že Coena popadne amok a nedopatřením zabije někoho důležitého.
Rebel Wolves nabízejí RPG s velkou mírou svobody, rozhodnutími, která mají zásadní vliv na příběh, a tedy i vysokou mírou znovuhratelnosti. Zachráníte svou rodinu včas? A zachováte si u toho své lidství?
Mírně rozporuplné dojmy, technické aspekty (animace, umístění kamery, motion blur..) potřebují práci, ale tak od toho je to pre-beta. Samotná hra vypadá solidně, ale nejvíc bude záležet na tom, jaký bude scénář a questy (a tam vzhledem k lidem u kormidla nemám moc obavy). Hodně mě zajímá jak bude ve výsledku fungovat ten koncept "no main/sidequests" a toho omezeného času. Když už nic jiného, tak je to vcelku originální designový prvek co se RPG týče.