Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Bellerofontes (09.04.2020 07:40): Jak už jsem psal tu přímo v diskuzi v době, kdy jsem to hrál, pro mě to dramaturgicky zrovna moc nezvládli. O tom světě jsem nic nevěděl a měl jsem velké problémy se do hry dostat, což se mi u žádné z Telltale her zatím nestalo. Kdybych měl hodnotit hned po první epizodě, tak bych to hodnotil mnohem hůř. Pak už jsem se do toho dokázal celkem dostat a pobavit se.
Mne celkovo príde smutné, že za posledných 10-15 rokov vychádza naozaj máličko naozaj vtipných hier. V podstate mám pocit, že väčšina štúdii sa o to ani nepokúša a práve Tales from Borderlands v tomto excelovali v dobrej kombinácii - na jednej strane bola hra konzistentná a vedela porozprávať ucelený príbeh, na druhej strane ostala verná a logická svojmu univerzu a na tretej vyťažila z hlúpeho konceptu interaktívneho filmu s QTE čo najviac, napr. tá prestrelková scéna s finger pistols bola jedným z komediálnych highlightov a asi jeden z mála okamihov, kedy som si povedal, že toto je scéna pre ktorú má z hľadiska herných mechanizmov QTE asi naozaj najväčší zmysel.
@Pluto (komentář): Cítím povinnost se Telltale zastat, protože dramaturgicky to zvládli bez přehánění s bravurou. O tom světě nemusíš vědět vůbec nic, aby sis hru užil a dostal se do ní. Nehrál jsem předtím žádnou Borderlands a neznal jedinou postavu, přesto to nebylo překážkou. Vím, že stran vyprávění a jeho tónu tu někteří měli totožné problémy, ale to by nemělo zastínit výjimečný um, s nímž tahle série byla napsána.
Tak už mám hotovou i poslední epizodu. Opět se střídaly lepší pasáže s horšími (na rozdíl od většiny pochvalných mě ta akční QTE bojovka zase tak nezaujala), ale nakonec jsem si k postavám i stylu vyprávění vztah našel. A kdyby existovala další epizoda (nebo další sezóna), asi bych si zítra dal pokračování.
@Red (23.02.2020 02:13): Je to tak v databázi nastavené, ale mě se to nelíbí. Já vždy beru celou sérii jako jednu hru, jen rozdělenou na části. Proto taky nikdy nehraju jednotlivé epizody, jak vychází, ale až když je hra kompletní. Líbilo by se mi, kdyby tu byly epizodické hry řešené podobně, jako seriály na ČSFD.
@Tulareanus (22.02.2020 04:05): Tak tenhle záměr jsem celkem pochopil a netvrdím, že mě to nebavilo (teda, to pojetí; to věčné mačkání QTE ke střílení či úhybům už méně). Spíš jsem hledal, jestli tam nění schované ještě něco víc vztažené na svět Borderlands.
Čtvrtá kapitola dohrána. Drží se to stále ve stejném stylu, opět se podařené pasáže střídají s těmi slabšími. A postupně se začíná parta rozpadat. Co jsem ale nepochopil, tak tu pseudostřílečku v hlavní hale. To bylo myšleno jako parodie, vážně a nebo to má nějakou návaznost na události v jiné hře Borderlands?
Souhlasím s tím, že pro epizodické hry by komentář i diskuze měly být jediné, ne rozdělené po dílech.
@Pluto (20.02.2020 19:01): AK chceš písať komentár len k jednej epizóde, tak je minimálne jeden dobrý dôvod zvoliť epizódu prvú - môžeš svojim názorom inšpirovať k hraniu alebo od neho odradiť ľudí, ktorí to ešte nehrali. Nepredpokladám, že taký človek si rozklikne inú, ako prvú epizódu (max si zistí, koľko to má epizód).
Tak třetí kapitola dohrána. Už jsem snad přišel na chuť stylu vyprávění i příběhu a začal to brát jako podivnou humornou jízdu odnikud nikam. Navíc přibyly dvě nové postavy do party. Akorát na závěr to zase srazila zbytečná akční přestřelka, tohle já prostě nemám rád. Ale konečně po dohrání této kapitoly se i těším na pokračování (zítra).
Každopádně ještě jedna poznámka mířící spíše na DH, navíc už několikrát zmiňovaná. To rozdělení epizodických her tady na DH na samostatné díly se samostatným profilem, samostatnou diskuzí, samostatnými odkazy... ...je prostě nahouby. I svůj názor ke druhé epizodě jsem radši napsal sem, aby se neztratila návaznost s předchozí debatou. Je to taky důvod, proč jsem ještě nenapsal komentář k žádné epizodické hře - nechci psát komentář ke každé epizodě, ale beru hru jako celek. A pak to dát k první epizodě? Nebo k poslední? Těžko řict, tak to radši nedávám nikam. A nejsem si jistý, jestli zrovna tohle ty všemi vzývané a tajemstvím opředené štítky vyřeší.
Pro mě jednoznačně nejlepší Telltale série a Borderlands vůbec neznám a ani znát nechci. Je to spíš interaktivní film, ale to k sériím po TWD patří. Možná mi to tady sedlo nejvíc, protože v jiných jsem si říkal, proč sakra neudělá tohle, zatímco tady jsem se divil, co to je za možnosti a často mě překvapil :D
Takže dohrána i druhá epizoda. A asi to fakt bude neznalostí univerza (a asi i to, že mě takovéto rádoby sci-fi obecně moc nebere). Už jsem do toho světa trochu pronikl, už znám některé postavy i místa. I když třeba takové zásadní rozhodnutí, jestli jít do Old Havenu nebo Hallow Point, mě nechalo klidným, páč ani jeden název mi nic neřekl. Taky tu bylo míň akce, což taky pomohlo. Takže se do toho začínám (snad) pomalu dostávat. Pokračování zítra.
@Paul (19.02.2020 20:05): Šanci tomu dám, určitě to dohraju. Mám už to tak naplánované. Ale spíš mě překvapilo, jak mě ta první epizoda absolutně nechytla. To se mi u adventury (pokud nepočítám některé first person, obzvlášť, když jsou jen o chození) ještě nestalo. Obzvlášť u těch od Telltale, které jsou dělané hlavně na pohodové pobavení. Je ale pravdou, že jsem v průběhu hry radši debatoval s Dan9K jeho problémy s Gabrielem Knightem než abych se vrcel do hry :-)
@Tulareanus (19.02.2020 19:42): Nevím, jestli je tím zásadním rozdílem pro mě drama/komedie. Spíš mi přijde, že tohle je mnohem akčnější, kdy člověk ani pořádně nestíhá sledovat, co se děje. Navíc je to prostředí takové divné a opravdu se cítím ochuzený, když neznám celý ten svět. Dokonce jsem asi po patnácti-dvaceti minutách hru přerušil a šel si na net nastudovat, co vlastně ten svět Borderlands obnáší. Spousta pro mě neznámých výrazů jako Gortys, Hyperion, Helios, Pandora či postav jako Handsome Jack, loader bot, Shade, vault hunter. Prostě se v tom člověk hodně ztrácí...
@Pluto (19.02.2020 19:22): Walking Dead sa dá hrať úplne bez videnia seriálu/čítania komiksu. Je to vlastne len variácia na tému, úplne iné postavy sa vlastne nejak trápia. Nijak to nie je prepojené. V Game of Thrones už to prepojenie je a keby som teda predlohu dobre nepoznal, asi by som sa strácal. Avšak mi príde, že v Borderlands je tá náväznosť najväčšia. Každopádne, Walking Dead aj GoT sú drámy a Tales je komédia, čiže možno aj v tom je problém. Pre mňa osobne však patrí k Tales k mojim najhumornejším herným zážitkom za poslednú dekádu.
Žádné Borderlands jsem nikdy nehrál, tohle universum je pro mě úplně neznámé. A je fakt, že hlavně zpočátku jsem se v něm hodně ztrácel, i když chápu, že řada postav asi bude kultovní. Ale úplně stejně jsem na tom byl i s Game of Thrones nebo Walking Dead, které jsem znal tak maximálně názvem ze seriálu (a po pokusech následného shlédnutí jednoho dílu seriálu mě i tak ani jedno universum nezaujalo a dál jsem se nedíval), ale tam mě ta hra chytla. Tady je pár pěkných vtípků, ale to je asi tak všechno. Uvidíme dnes večer s druhou epizodou.
@Pluto (19.02.2020 12:50): Je pravda, že v Tales from the Borderlands stojí kopec humoru na to, či hráč hral Borderlands a hlavne Borderlands 2. U mňa osobne ide z tých telltale "neadventúr" o najobľúbenejšiu sériu.
@Pluto (19.02.2020 12:50): Třeba u mě zafungovalo převážně to, že jsem fanda světa Borderlands, kdybych to měl hodnotit samostatně tak to dopadne o něco hůře a ldaší epizodu si možná ani nezahraji.
Tak jsem si zahrál první epizodu a moc nadšený teda nejsem. Z Telltale her jsem pár sérií odehrál a tohle mě zatím bavím ze všeho nejmíň. Nejsem příznivcem tohoto světa, nic mi neříká. Ale obdobné to bylo i u Walking Dead nebo Game of Thrones, ale dokázalo mě to do hry vtáhnout. Tady se to ale nedaří. Některé pasáže první epizody nebyly špatné, ale další zase otravné. Možná až příliš moc akce a střílení? Nevím, ale je to poprvé u Telltale her, kdy jsem byl rád, že epizoda už skončila a můžu jít spát. A popravdě je to i poprvé, co se ani nijak zvlášť netěším na další epizodu.
První hra, kterou jsem hrál a dohrál na Xoxu one X.
Borderlands miluji, a tato "adventura" mně velice mile překvapila.
@Bellerofontes (27.04.2016 08:04): Jo, to by odpovídalo. Přistoupil jsem na to a vybírám volby, které jsou nejvíc ulítlé nebo postavě zaručují nějakou pózu. Snažím se vcítit do postavy a přizpůsobit se prostředí.

Akorát to na mě nepůsobí (možná to není dostatečně ztřeštěné). Tak upínám naději ke konci, o kterém píšete, že poznám, jak jsem postavy ovlivnil.
@Hrdlodus (27.04.2016 00:27): Je mi jasné, že to nechápeš, protože ty přednosti jsi tu právě uvedl. Někde jsem o této sérii četl, že zatímco volby Game of Thrones dotyčného ponechávaly v permanentním strachu o existenci postav, v Tales from Borderlands v něm vyvolávaly stavy extatického veselí. A přesně o tomhle hra je - ač jsou v ní volby, má tendenci se shazovat, nebrat se vážně a bavit svéhlavě jako rozmazlené dítě. Nepochybně jde o záměr, když se v dalších epizodách navíc objevuje tendence utahovat si a pomrkávat k principům volby ostatních jejich her.

Že ve výsledku vztahy s postavami lze možná formovat výrazněji, to už je spíše příjemná třešnička navíc.
@Hrdlodus (27.04.2016 00:27): Veď to je presne o tom, čo som napísal - ten svet je natoľko špecifický, že ti zjavne nesedí. Preto nechápeš chválu, ktorá je určite opodstatnenejšia a naopak ani kritiku iných Telltale titulov. Avšak ver tomu, že voľby určite ovplyvňujú to ako ťa vnímajú iné postavy. S drvivou väčšinou tvojich argumentov tentokrát nesúhlasím - nevypovedajú vôbec nič o hre, len že ti to nesadlo. Ale je to tvoj názor.
@M.a.t.t. (26.04.2016 22:39): Budu rád příjemně překvapený na konci.
Co se ale týká průběhu, tak ten se prostě nepovedl. Oproti jiným hrám.
U Walking Dead jsem neustále vedl dialogy, určoval ke komu se budu chovat dobře, kdy se budu chovat amorálně - něco jsem rozhodoval.
U Wolfa jsem svými rozhodnutími a otázkami vedl vyšetřování. Rozhodoval, jak mě budou vnímat ostatní, jestli budu velký zlý vlk a trhat lidem končetiny.
V Game of Thrones jsem z každého rozhodnutí cítil, že rozhoduju o Ironrathu a že intrikařím v přístavu.
Tady když už se přece jen objeví volba v dialogu, tak je úplně nedůležitá. Není z ní žádný pocit, že jsem něco ovlivnil. Jen věta v konverzaci, nic, co by konverzaci někam vedlo.
Vliv rozhodnutí hráče ve hře je nemožné smysluplně zapracovat. Proto se Telltale v předchozích dílech podařilo, že rozhodnutí neovlivňují děj, ale postavu - pocit z rozhodnutí (jen to člověk nesmí hrát dvakrát - to, že to opravdu nijak neovlivní děj potom frustrující je).

Pokud na konci budou rozhodnutí znát, budu rád. Každopádně samotný průběh hry je nemastný, neslaný.


@Bellerofontes (26.04.2016 23:23): Ano, vůbec to neprožívám. Nevím proč, když všechny postavy se chovaj divně, nelogicky, jako děti, kterým o nic nejde - něco udělejme, je jedno co a jak to dopadne. Sice stejně jako v ostatních hrách jsou postavy zmítané událostmi, ale tentokrát nezáleží, jak se v nich postava chová a co říká (vliv rozhodnutí na konci hry je jedna věc, druhá je vliv rozhodnutí na samotný průběh). Někdo se zmínil o klišé. To je možná pravda - jakoby to celé bylo sestavené z klišé - jenom z klišé. Líbí se mi jen Handsome Jack - postava v hlavě jiné, která mu ovládá ruku.


Já vysvětlil, proč to na mě nefunguje. Tu kritiku předchozích her a zároveň chválu této hry nechápu. To by musel být konec lepší než ve druhém dílu Walking Dead.
@M.a.t.t. (26.04.2016 22:39): Osobně beru Tales from Borderlands jako zřejmě to nejlepší, co Telltale vyprodukovalo; rozhodně v ničem nezaostává za ostatními jejich hrami. Z toho komentáře je vcelku jasné, i když se v něm snaží to přičíst na vrub určitým důvodům, že samotné téma hry uživatele minulo a nebyl schopen jej prožít jako v jiných titulech vývojářů. Mně naopak byl scénář zdaleka nejsympatičtější.
@Hrdlodus (komentář): Ak máš pocit, že Tales from Borderlands ponúka menej interakcií ako napríklad Game of Thrones, tak sme asi obaja hrali iné hry. A kedy na voľbách v Telltale hrách naozaj záležalo? Čo si tak spomínam, naposledy viac asi v The Walking Dead season 1. Aby si potom nebol po dohratí piatej epizódy Boderlands prekvapený, pretože nenápadných no relatívne dôležitých volieb je tu viac ako vo viacerých predošlých Telltale hrách, len sa môžu pokojne prejaviť aj o pár epizód neskôr, alebo zúročiť práve vo finále.

Je mi jasné, že Borderlands majú šilne špecifický štýl, ktorý asi hocikomu nesadne. O tom to je a o ničom inom, pretože inak je z nich cítiť, že im tvorcovia venovali väčšiu starostlivosť ako viacerým svojim predošlým hrám.
@pajmič (03.01.2015 11:23): Souhlasím, na Fahrenheit sem totálně zapomněl. Ale pravda tam sem se aspoň cítil že něco dělám a bylo to skvěle vyváženo že to umělo pořádně pohltit že se nezdálo že vše za tebe dělá hra. Bohužel Telltale s tím mají problém.
@GodOfTheSick (03.01.2015 10:42): Dovolím si nesouhlasit pane. Poněvadž, pokud by se měli všechny hry vydat cestou TT, tak by nebylo co hrát. Takovej fahrenheit si našel krásně zlatou střední cestu. Kdy se sice neřešili puzzlíky, zároven jsem však neměl pocit, že jsem jenom divákem interaktivního filmu, ale cítil jsem nad svou postavou nějakou kontrolu. Od WD2 se to pořád víc a víc vytrácí, což značí jistý druh lajdáctví nebo spíše znak rychlokvašky. Uplácat nějakou průměrnou story umí dneska kde kdo.
@GodOfTheSick (03.01.2015 10:42): No tak to promiň ale ty puzzlíky apod mě na adventurách bavili navíc hodně adventurmá mnohem víc dialogů než 4 epizody od telltale... když nepočítám jejich staré a pro mě kvalitní tituly jako Tales of Monkey Island nebo Sam and Max. Pardon ale mdlé grafické zpracování a příběh na jedno brdo (nemyslím Tales from Borderlands) a hlavně nechat se vést za ručičku a jen vyslíchat dialogy a pak reagovat na click time eventy tak to pardon ale tak si nějak adventuru ještě řečeno čistou nepředstavuji.
@jones1240 (02.01.2015 23:54): IF je adventura a to co dělají TT dnes jsou adventury ve své nejčistější podobě, protože adventury jsou především příběh, který přímo hraješ. V minulosti trpěla většina vývojářů designérskou neschopností převést příběh v hru, a proto si museli pomáhat berličkou v podobě hromady nesmyslných puclíků. Čas ukázal, že to byla cesta mylná...budoucnost adventur je v emoční virtuální realitě, do které nás sanrafaelský Bůh pomalu, ale jistě vede.
@GodOfTheSick (komentář): Nazvat Telltale Games že jsou bozi mezi adventurami je nehorázná blbost :D Možná v době před TWD kdy dělali normální point and click adventury, ale i tak byli lepší tvůrci než oni. Navíc co dělají Telltale teď se ani adventurami nazvat nedá, maximálně tak interaktivním filmem. Navíc Minecraft story mód....no opravdu bozi :DD
@GodOfTheSick (04.12.2014 18:29): To tedy ne :). TTáky jsem nikdy neměl rád, ačkoliv jejich racionalizaci masové produkce (64 her a epizod za devět let!) - leč s kulturní hodnotou nigérijské telenovely - na videoherním trhu (kde Valve a jiní selhali) uznávám, takže nedomýšlej.

@Drolin (04.12.2014 16:22): Kdyby jsi sledoval světové dění, tak by jsi věděl, že podobný názor převažuje ve všech koutech planety. Akorát ho neumí tak dobře prodat. Předtím než vyšel TWD tak jsi se o TT docela pochvalně vyjadřoval, ale jakmile prorazili, tak jsi obrátil. Holt hipstři úspěch neodpouští :-) Přitom ty jako vzorný úderník by jsi z kvantitativně kvalitní produkce TT měl být nadšen. Jedno malé studio a co všechno v rámci jedné pětiletky dokázalo. Plán je už dávno splněn na 100% a ještě rok před námi!