Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Oproti prvnímu dílu, který mě naprosto okouzlil bylo tohle docela zklamání.

Seatruck mi přišel jako strašnej downgrade, snowfox jsem si udělal až někdy ke konci a brzy jsem zjistil, že jsem o moc nepřišel. Ještě, že tam nechali všemi milovaný prawn.

Co se mapy týče, tak ta mi jako celek taky připadala horší. Plavat kolem ledovců bylo otravné, na souši bylo strašně lehké se ztratit a žádná lokace mi nepřijde tak zapamatování si hodná, narozdíl od jedničky. Co musím vyzdvihnout je ale pohyb po souši, který se zlepšil.

Co se mi líbilo byla interakce s Alanem, ale je to dvousečná zbraň. Robin pořád jenom žvaní a hráče (alespoň mě) to okrádá o úplné ponoření se do hry a její "strašidelnější" části. Když už je řeč o Robin, tak si tvůrci mohli odpustit ten nelogickej a tupej začátek hry. V jedničce se hlavní hrdina ocitne na planetě protože ztroskotal. A ve dvojce? Hlavní hrdinka se sebere, nasedne do lodi a skrz asteroidy se vydá přistát někam bokem. Bez vybavení, bez plánu. Jejím důvodem bylo najít svou sestru, která by už stejně byla mrtvá. Prostě kráva.

Abych nebyl jen negativní, tak hra je to pořád fajn. Užil jsem si ji, docela. Ale kdo hrál jedničku se porovnání nevyhne. A ve výsledku hra může působit horším dojmem.
Škoda že u Seatrucku nejde stackovat vylepšení výkonu - větší agilita mu chybí jako sůl.

Jaké vlastně byla vaše oblíbená výbava v něm, jaké rozšíření? Já ho většinu času používal jen s Fabricatorem a Dockem na Prawna (který sloužil víc jako storage než co jiného)
@ZephyrCZ (07.09.2021 12:15): Naopak, ja som vobec neopuzival seatruck, aj keď som si ho vyrobil ale Prawn, rovnako ako v pôvodnej hre, je najsilnešia a naojodlnejšia zbraň/vozidlo/vrták v jednom. Ked si ho vylepšíš upgradami (skok, grapling hook), dostaneš sa z akejkoľvek hĺbky.

Seamoth bol elegantnejší a hybkejší nez seatruck, ten mi vyhovoval viac.
@Gordon (07.09.2021 12:27): Máš pravdu, nicméně celý zmrzlý kontinent je špatně udělaný a nezábavný. Prawn pro mě byl pouze nástroj, abych měl nezábavnou část hry co nejdříve za sebou...
Má vůbec cenu stavět prawn btw? Už bych měla jít taky do poslední lokace, ale zatím ho pořád nemám, protože seatruck pořád stačí.
@Laurona (03.09.2021 10:59): Když člověk vyblokuje tu rádiovou věž na Deltě, tak přijde zpráva, že Marguerit čeká na ostrůvku asi kilometr na východ. Prakticky úplně na okraji mapy, kde jsou takové velké obludy a vůbec je to tam celkem nepříjemné. Jsou tam dvě PDA a hodně rostlin + nějaké scany. Ale najít to je fakt mazec.
@Laurona (03.09.2021 10:59): Já si vzpomínám, že jsem do toho kráteru spadl nějak náhodou s Prawnem. Poprvé jsem se v té lokaci dost motal, tak jsem tam podruhé připlaval i s bójkama. Ty se mi ve dvojce vůbec hodily. Nejvíc na souši, kde jsem se motal nejvíc.
Jinak ty potvory mě tam taky hrozně štvaly. Kdybys chtěla, tak je můžeš zabít právě s tím Prawnem. Do jedné ruky si dej takovou tu kotvu na dálku, kterou se zachytíš na jeho tělo a do druhé obyč vrták, kterým ho šmelcuješ, dokud nepadne. Ale trvá to o dost déle než v jedničce a asi budeš muset během toho procesu i opravovat.
@Gordon (03.09.2021 10:09): kdyby tam měl člověk aspoň klid na prozkoumání, tak by to taky bylo o něčem jiném než když tam pořád krouží ti otravní Leviathani, ti mě tam neskutečně serou. 

@Starletka (03.09.2021 10:34): přemýšlím jestli jsem na tomhle místě vůbec byla.. Nic mi to neříká :/ našla jsi tam něco zajímavého?

@AlieN (03.09.2021 01:54): @Tarhiel (03.09.2021 03:32): jsem ráda že v tom nejsem sama..fakt si připadám jak idiot jak se tam furt vracím a X hodin v pr... :D
@Laurona (02.09.2021 23:57): Neměl jsem s tím problém, protože jsem se tam vydal, až když jsem měl dvě části architekta. Malý problém s orientací jsem ale měl, ale ne tak velký, aby mě to nějak frustrovalo.
@Laurona (02.09.2021 23:57): Mal som to podobne, len presne naopak: Skoro bez problémov som našiel orgány, ale ostal som prekvapený, že v tej istej lokácii je aj priechod do miesta, kde sa da vytvorit jeho telo - podobne som na konci blúdil v pôvodnej Subnautice, kde finálna lokácia je presne pod daľšou, v sopečnej oblasti s obrovským Leviathanom.
Začínám nenávidět lokaci Crystal caves. Našli jste tam bez nápovědy orgány architekta ? Já tam nejdřív, jak idiot, hledala tělo architekta protože to vypadalo, že tam je a jen nemůžu najít správnou cestu. Strávila jsem tam kvůli tomu hromadu času. Teď jsem se tam vrátila a celé to prošla až k místu kde vytvořím architekta ale protože mi chyběly orgány tak jsem šla pryč jenom abych následně z videa zjistila že tam jsou v některém kráteru . No strašná lokace :-/.
@ZephyrCZ (30.08.2021 01:08): Paradoxně tu úplně první scénu bych ještě pochopila jako emocionální impulzivní rozhodnutí - "tam dole mi umřela sestra a potřebuju vědět, co se stalo" - akorát zpětně to nefunguje, když se po zbytek hry chová jak robot
@Starletka (29.08.2021 13:30): Já s Tebou souhlasím. Jako nepotřeboval jsem aby neustále mluvila, ale ta její emoční plochost byla až otravná. Přesně jak píšeš - Objeví pokoj mrtvé sestry a ani to s ní nehne. Objeví tajemný zdroj signálu, absolutně nic, prostě jako robot. Mě osobně její chování vlastně i vadilo. Kromě nulových emocí za to mohlo také její chování stylem "brainless", než věděc, viz. její počáteční skok z bezpečné lodě s větou "já si cestu zpět nějak najdu". Mozek mi krvácel už minutu po zapnutí hry... :/
@Starletka (29.08.2021 17:12): Hmm, nejspíš jo? Ale asi jak u čeho? Kdyby někde něco zarvalo určitě bych nahlas neřekl... co to bylo? :) Možná bych řekl .. do prdele..ale to už je vyšší forma uvažování co počítá s důsledky :)

Navic u her je problém ze tam je ten hráč a proste to působí jako něčí samomluva když si ta postava povídá.
A to ze často komentují očividne věci demence je a nezachrání to ani případne splynutí s tvým názorem :)
@Starletka (29.08.2021 13:30): Co je dobrého na tom když si postava ve hře povídá sama pro sebe? :) Chápu to propojení s hráčem, ale jinak to je spis mešuge. Ono to je dost populární ve hrách. Na obrazovce je třeba červená kytka a postava řekne, je hele červená kytka. Mě to přijde jako čistá demence :)
@Gordon (29.08.2021 11:14): No já nevím teda. Nepřijde mi, že by nějak často něco komentovala (natožtak konverzovala) a jako vědkyně se teda nechová vůbec (naprosto nic ji nezajímá ani nepřekvapí). Prostě tam jenom je a jednou za 14 dní plácne jen tak něco do větru, aby nebyla úplně potichu. A přitom se z toho dalo vytěžit mnohem víc, třeba i jen maličkosti - někde pluješ, slyšíš řev příšery, mohla by říct aspoň "What was that?" nebo něco. Nebo ti dochází ukazatel vody - mohla by říct, že má žízeň. A emoce úplně nula, jak robot. Najdeš tajemné ruiny - nic. Potkáš dalšího přeživšího - nic. Najdeš pokoj své mrtvé sestry - nic.

Takto není o nic lepší než ten němý, bez-příběhový protagonista z jedničky.
@raisen (komentář): Po necelých 9 hodinách hraní absolutní souhlas s tímto komentářem. Hlavně mě mrzí strašné nevyužití hlavní postavy, jakožto jednoho z těch velmi mála originálních prvků oproti původní hře. Když už jí dali backstory, silnou motivaci, povolání vědkyně a vlastní hlas, nemluvě o hlasu druhém, tak by je mohla občas i využívat.
Práve dohrané, veľmi podarený záver, ktorý naviac dopĺňa biele miesta z prvej hry, a úplne ju tak uzatvára.

Veľká spokojnosť.
@Gordon (29.05.2021 16:57): Ehh... to může být popis jak růžové Chelicerate, tak Shadow Leviathana v podzemí :D
S těmi prvními jsem si každopádně hrál zblízka často, kolem toho druhého jsem byl bez ponorky jen když jsem ho scanoval, tak moc nevím - ponorce dávají damage oba stejné.
Když jsem se začal potýkat s Shadow leviathany, tak jsem s láskou vzpomínal na Reapery z jedničky. U nich jsem měl husinu už jenom z toho jejich řevu... :D
@Gordon (29.05.2021 00:12): Nemyslím si že on vydrží vydrží zásadně víc než miniponorka z jedničky, oni prostě jen těžce nerfli poškození které leviathani dávají - i když si plavu jen tak bez ponorky. Nevzpomínám si že by nechráněný člověk vydržel několik jejich útoků, s tím že po každém se tady otočí a plavou pryč, takže je musím sám honit po mapě když chci aby na mě zaútočili znovu.
@Gordon (29.05.2021 00:12): Jakože TRUCK musí něco vydržet? Tak to fakt ne. SeaTruck je v podstatě menší jak původní ponorka. To TRUCK, jak píšeš, tu znamená, že za něj můžeš připojit další moduly. Ne to, že jsi pan nezranitelný. Naopak, velikost a stavba TRUCKu je subtilnější jak ponorka z původní hry. Přesto jsi v SeaTRUCKu v Below Zero pan nezranitelný.
@AlieN (28.05.2021 20:06): Jo, tohle vidím stejně.

Rychlost SeaTrucku je k uzoufání pomalá, když jsem ho navíc viděl poprvé, pouze jsem vzpomínal na elegantní křivky původní ponorky z Subnautica. To stackování mě také napadlo, ale bohužel. Přitom scan mapy stackovat s moduly pro jeho dosah jde.

Jak píšeš, v původním díle jsem taktéž používal silent running, a modlil se, abych nemusel běhat po Cyclopsu a opravovat ho, fakt jsem to řešil jako velký problém. V Below Zero? Hej, tady je Levithian, pojď sem, pojď, na - tady máš výboj a plav pryč... Ta hra se hraje v těchto momentech zcela jinak. Strach pryč, napětí pryč... Škoda.
@ZephyrCZ (28.05.2021 08:58): Já ten bleskový výboj ani neměl, nebyl potřeba. Když mě chytnou, tak mě stejně jen tak trochu požužlají a pustí, což se dá během chvilky a jednoduše opravit.

Cyclops bylo aspoň potřeba opravovat složitěji, mohl začít hořet, taky na něj co si vzpomínám doráželi dýl - ani v něm jsem se necítil úplně v bezpečí a radši kolem leviathanů používal silent running.

Btw velmi mě zklamalo že se vylepšení Seatrucku nedají stackovat - chtěl jsem do něj nacpat co nejvíc horsepower upgradů aby pak byl aspoň trochu použitelný při plné zátěži, abych měl hezký mobilní domeček. Ale s tou jeho zoufalou rychlostí jsem do konce stejně používal jen Fabricator, storage, a Prawna s maximální kapacitou inventáře - i samotný storage modul je dost bídný s tím jak málo se do něj vejde.
@Gordon (28.05.2021 10:49): SeaTruck nemá s Cyclopsem vůbec nic společného. Je to malá a pomalá jednomístná ponorka. To, že za sebou umí tahat moduly neznamená, že má odolnost Cyclopu. Naopak, měla by být stejně zranitelná jako původní ponorka z Subnautica . Ale není. SeaTruck je oáza bezpečí v každé části Below Zero. A hra tak přichází o část atmosféry.
@Gordon (28.05.2021 02:39): Jakmile máš ponorku a bleskový výboj, začneš v Below Zero agresory ignorovat, stanou se zcela zbytečnými a pouze překáží. Původní Subnatica uměla být daleko více nebezpečná, ale i atmosférická.
Na druhou stranu Robyn není ztroskotaný inženýr, ale někdo, kdo už jinde přežíval. Takže to smysl davá, že to není tak děsivé, přece jen i hráč je trochu otrkaný z jedničky.

Ale líbí se mi ty drobné změny ve stylu "quality of life", které nenápádně odstraňují detaily, co byly opruz v jedničce.
Já základen postavil hodně, ale tu hlavní jsem nakonec udělal z té na hraně srázu mezi Delta Island a propastí s Ventgardens - v teritoriu těch dvou agresivních Leviathanů, abych měl hezký výhled na to jak plavou kolem a občas se bavil tím když se mě při práci kolem ní pokoušeli sežrat.
Na dno propasti jsem pak udělal dlouhý tunel a dole ubytovací prostory s výhledem přímo na tu plovací zahradu nade mnou :)

Souhlasím s tím že tady jsou leviathani mnohem slabší a méně strašidelní než v původní Subnautice (zdráhám se říkat jedničce, tohle je spíš pouhý datadisk), v té bych si nic podobného kolem Reaperů dovolit nemohl, a i kolem těch v jeskyních hluboko dole jsem se plížil velmi opatrně a pomalu, kdežto tady jsem Shadow leviathana v podstatě ignoroval.
Pět hodin, zatím jsem nepozoroval žádný SJW shit, kterého bych se panicky lekal.
Mapa se mi zdá horší, než v jedničce, pořád jsem nenašel žádné místo, kde bych si řekl: "Tak tady chci mít základnu!"
Chci se zeptat to mi během hraní hry něco uniklo nebo je u téhle hry v profilu špatný popisek?
Ještě takovej dodatek ke kritice, proč je BZ o hvězdičku horší jak původní hra. :D

Příběh...

V původní hře měl příběh prostě flow. Ztroskotali jste na planetě. Přilétající záchranu sestřelí nějaký mimozemský systém, protože planetu udržuje v karanténě a sami jste nakažení. Vyřešíte karanténu, vypnete systém, postavíte raketu a odletíte domů. Odhalování toho lore, osudu Architektů, jejich výzkum a osdu Degasi mělo svoji atmosféru 

Tady máte hrdinku, která se vydá zjistit pravdu stojící za smrtí její sestry, ale tohle celé se dostává do pozadí, protože při patrání se vám nahraje do mozku mimozemská entita, které se snažíte postavit tělo. A pak s ním odletíte někam do prdele na pozadí nějakých pseudomorálních žvástů. Dokončit práci vaší sestry je pak úplně volitelné. Se srovnání s předchozím dílem je příběhová atmosféra nulová...je to také dáno tím, že dost lokací je fest odfláklých (Crystal caves, Fabricator cache...)
@Longin (16.05.2021 13:57): @Bursoft (16.05.2021 14:13)

Presne ako píše Tainaru, ja som s ním všade preskákal megaskokmi.

Ale tiež sa mi jeden raz stalo, že som s tým Prawnom blbo skočil a musel použiť cheat na teleport, lebo som sa sekol medzi dvoma skalami.

Človeče, na tie finálne lokácie - to už som vedel, kam mám ísť a nikdy mi tej energie nejako moc neminulo - to už som mal tie updatované baterky, samozrejme.

Inak základňu som mal základnú - tesne pod hladinou, blízko miesta, kde si začínal.
@Gordon (16.05.2021 14:14): Já mám pocit, že jsem s ním jednou někam tak blbě skočil, že jsem pro něj nakonec musel dojet s Cyclopsem :D Jako Prawn určitě není univerzální přešunovadlo já měl nejradši Seamoth, zvlášť s lepšíma baterkama, ale přijde mi, že hra je udělaná tak, aby hráč ideálně využil všechno. Moc si neumím představit, že bych s Prawnem procházel všechny ty poslední lokace. To bych v inventáři musel mít aspoň čtvery náhradní baterky..
@Tarhiel (16.05.2021 13:46): Jako pokud jsi neměl postavenou nějakou základnu v hlubinách, tak ses bez něj neobešel. Seamoth tuším do těch největších hloubek nemohl a s Prawnem jsi zase těžko šmatlal přes půl mapy.
@Gordon (16.05.2021 12:54): A zároveň bol veľký, neohrabaný a k ukončienu hry si ho vôbec nepotreboval.
Do väčšiny oblastí si sa dostal Seamothom a potom Prawnom, ktoré boli na postup nutné.
@Tarhiel (16.05.2021 11:06): Cyclops byla cool. Dalo se vevnitř stavět, takže si z toho měl přenosnou základnu. Tady v BZ máš skládací ponorku a pro použitlené hraní jí stejně sestavíš do takové délky, že v těch jeskynních budeš stejně pořád do něčeho narážet (hlavně prdelí při otáčení :D).

K tomu LGBT...nejsem žádnej antisluníčkář, volič SPD, nemám nic proti 4% omylům přírody a pozérům bez nedostatku pozornosti. Prostě je tam cítit, že to tam do scénáře úplně vnutili. Být to film, tak to má automaticky Oskara bez ohledu na to, že je to po kvalitativní stránce horší jak předchozí díl. :D
@mazar1234 (16.05.2021 00:05): Na Seamotha potřebuješ naskenovat ještě přídavné moduly, které pak můžeš libovolně připojovat...pro začátek potřebuješ určitě úložný modul (nejlépe dva).
Máš mapku ostrova? Dá se najít/naskenovat na tom ostrůvku s tím vysílačem na jih od modulu, kde jseš přepaden tou babkou v Prawnu, co pak skočí do moře. Prawn s vrtací rukou je právě potřeba na těžení žilek.
Na té mapce pak máš několik lokalit a tebe zajímá pro začátek severní stanice Zero a pak ta těžební oblast. V obou oblastech se dá naskenovat prawn a ruky.
Taky jsem dnes dohrál příběh, takže teď si budu ještě v klidu stavět obydlí. Akorát zjišťuji, že najít pro to vhodnou lokaci je pro mě větší problém než v jedničce, protože to dno mi tu pro estetický pobyt nepřijde tak moc atraktivní a zajímavé, a nad zemí zas půlku času není vidět na krok. Zřejmě se budu muset smířit s nějakým kompromisem :D
Tak jo dohráno...
Tý finální lokace oproti původnímu dílu jsou dost odfláklé a atmosférou to celkové taky není ono.
Ale jako "DLKcčko" to za jedno zahrání stojí.
Už vím, co se mi oproti minulému dílu nelíbí.
- leviathani nejsou tak děsivý
- užší koridory a jeskyně (proto tu není ponorka Cyclops)
- lesby, homo, (trans)
- nejste na planetě jediní lidé