Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Styx: Shards of Darkness

14.03.2017
kompatibilní
67
21 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ano

Styx: Shards of Darkness je priame pokračovanie hry Styx: Master of Shadows z dielne francúzskeho štúdia Cyanide, ktoré je situované do sveta Of Orcs and Men. Znovu sa vtelíte do roly malého zeleného goblina menom Styx a nezmenili sa ani herné základy. Styx: Shards of Darkness je teda čistokrvná stealth akcia, v ktorej sa budete neustále zakrádať v tme a nepriateľov nezabíjať priamou konfrontáciou, ale tak aby vás pritom nikto nevidel.

Druhé pokračovanie zavedie Styxa do mesta Temných elfov známe pod názvom Körangar, kde bude musieť zistiť prečo sa Temní elfovia spolčili s rasou Trpaslíkov. Oproti prvému dielu pribudlo viacero menších noviniek, pričom tentokrát je dokonca prítomný aj online kooperatívny režim. Vylepšenia sa dočkala aj grafická stránka, ktorú v druhom dieli poháňa Unreal Engine 4.


Poslední diskuzní příspěvek


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 70
Styxe jste asi nepřehlédli, hra s výrazným gobliním ksichtem zažila svou chvíli slávy, ale sítem recenzí prošla spíše jako průměrná záležitost obtížená řadou výtek. Titul si přesto své publikum nachází kritice navzdory a to především v řadách hladových hráčů stealth akcí. Jsem jedním z nich.

K negativům: Příběh, který druhý Styx nabízí, je triviální a plochý. A také předčasně a podivně useknutý v závěru. Ale nalijeme-li si čistého vína, ani Dishonored 2, po právu chválený stealth, v tomhle ohledu nijak úžasnou práci neodvedl (vím, že možná někomu šlapu na palec, sory) a nový Hitman se jí rozhodl nezabývat, aniž by mu to uškodilo. Styx ale přece jen nabízí oproti zmíněným gigantům minimum obsahu, který by krom příběhu nabídl. Krom toho selhává v tom, aby vám postavy přiblížil a zaháčkoval si vaše srdíčko. Nemáte šanci je poznat jinak než v rámci prvoplánového špičkování v krátkých naskriptovaných dialozích se Styxem.

Lore hry má něco do sebe. Originalita to není - nabízí standardní set fantasy ras v temnějším hávu, motivy jejich paktů a konfliktů. Přesto si mě gobliní perspektiva záhadně získala svým outsiderstvím. Neměl jsem díky němu pocit, že bych své soky měl šetřit a má obvyklá snaha projít level mírumilovně byla v tuhých momentech hozena za hlavu. V jistém bodě příběhu jsem dokonce uspokojil své nutkání jednu oblast kompletně vyčistit, abych demonstroval, kdo že je právě na koni.

Audiovizuálně se svět podařilo pěkně prodat. Především architektura jdoucí ruku v ruce s level designem je podařená, jeskyně a chrámy tajemné, výhledy působivé. Ocenit musím i temně výpravný soundtrack. No, a modely postav.. ty jsou hrozné. Snad všichni v tomhle světě (paradoxně krom protagonisty goblina) jsou oškliví a divně se hýbou.

Samotná hratelnost využívá známé ingredience. Skilltree z Dishonored, šplhání z Assassin´s Creed, temné prostředí z Thiefa. Mapy skrz naskrz jsou protkané římsami, úchyty, trámovím, lany, tunely a cestu si opravdu volíte dle svého. Levely jsou celkem velké a nelineární. Jdou často "do výšky" a odehrávají se v mnoha úrovních. Pohyb mapou je na to konto velmi uspokojivý. Zvlášť díky pohledu třetí osoby si užijete pohyb ve visu, který je Styxovou doménou, stejně jako přeskoky nad hlubinou, zachycení se římsy v pádu či houpání na laně. Interakce se strážci je pak všelijaká, z počátku se vám bude zdát, že jejich pozornost a inteligence je dost bipolární, ale jako u většiny stealth akcí, člověk se naučí s tím bizárem kalkulovat a zjistí, co si může dovolit. Schopnosti, které se naučíte, umožňují tvůrčí řešení problémů, ale upřímně: jen málo situací vás skutečně nutí přistoupit k něčemu komplikovanějšímu. Zůstane tak na vás, jestli si chcete namastit ego, nebo si vystačit jen s minimem.

Celkově bych řekl, že druhý Styx je příběhově přiznaný brak s dobrou stealth hratelností. Osvědčilo se mi vykašlat se na collectibles a projet mapou jak horký nůž máslem. Likvidovat jen, kde je potřeba, vyhnout se poplachu, neplánovat. Hrál jsem na 3. stupeň obtížnosti ze 4 a byl to plynulý drive bez větších záseků. S ničím jsem se moc nepáral a přesto hrál lehce přes 20 hodin. Bavil jsem se. Koupě ve slevě nelituju.

Pro: level design, plížení, šplhání, vis a skoky, prostředí

Proti: příběh, modely postav, žádné emoce, malá potřeba užívat schopnosti

+17