Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Tak jsem japonskou verzi prošel taky, a vidím to stejně. Pár menších rozdílů dělá divy a hraje se to líp jak ta US. Hraju na normal, páč jsem si vylámal zuby už na SoR jedničce. Jen rozdíl, když dorazíte do chrámu s trojící samurajů a nemusíte pižlat nějakejch 9 health barů, za tu jap verzi stojí :)
@Isair (02.06.2021 01:22): Ještě nadhodím skvělou beat em up rubačku, která vykrádá kde co ale vše funguje skvěle Fight'N Rage. A tady jsem neudělal ani tutoriál / trénink na černý pásek :)
Miliarda konců, několik cest, výborná hratelnost s kombama.

 Škoda Mother Russia Bleeds mám už dlouho ve wishlistu ale obávám se, že už se k němu nedostanu.

SoR 3 je zbytečně dlouhá i Remake je někdy moc dlouhý když si zvolíš delší cestu. SoR4 když už trochu umíš tak 1:20 min .
@Strady (02.06.2021 01:00): Jo tak to chápu, tolik tomu asi věnovat nebudu, i když kdoví, je fakt, že takové Vigilante bych si taky nemyslel, že budu jednou procházet s takovou lehkostí (také se jedná o dost těžkou hru, kde nadto musíš bojovat i s časovým limitem), ale postupně jsem se k tomu vždycky po chvilkách vracel (v tom je síla podobných her) a zkrátka chtě nechtě časem naskilloval :), ale je pravdou, že Vigilante je o dost kratší hra (dá se dohrát možná do půl hodinky či dvaceti minut), takže je to ideální kousek, když máš chuť jen na takovou "rychlovku" :), SoR 3 mi přijde možná už moc dlouhý (možná ještě o něco delší jak dvojka). Takhle má přeci jen člověk po chuti, když po hodině a půl chcípne někde před final bossem, motivace si to zopakovat v takovém případě rychleji ubývá...

SoR 4 jsem ještě nehrál, ale mám v plánu. Ale takové Mother Russia Bleeds  z těch novějších SoR like rubaček si tolik času na hard nevyžádal (byť hodně pomohlo, že se hra sejvuje po jednotlivých levelech), mimochodem, rozhodně doporučuji, pokud jsi nezkoušel (obtížnost je asi tak na úrovni SoR 2 cca).

Ještě chci někdy znovu střihnout Beats of Rage, což je spíše takový low endovější free klon SoR 2, ale nehrálo se to úplně špatně (hlavně celkem fajn výběr postav).
@Isair (02.06.2021 00:33): Plně ti rozumím, už je to doba co jsem z trojky venku a už bych se k ní nevrátil. Opravdu nejslabší díl série.
Barvy jsou opravdu hnusný, nevím kdo to předělal, aby Blaze prostě nebyla červená... Až vyzkoušíš Remake, tak pochopíš, že trojku už nikdy.

Já to mám taky trochu nastavený jinak, než jsem dal SoR4 na obtížnost Mania na jeden kredit, tak jsem musel utopit cca 80hodin.
@Strady (01.06.2021 23:18): Tak to klobouk dolu, je pravda, že jsem tomu zatím nedal moc pokusů (asi dva), ale prostě v EN/US verzi dostanu strašně brzo neuvěřitelně na prdel (hlavně od těch ženských ve druhém kole). JP verzi naopak nemám problém dohrát se ztrátou tak max. jednoho kreditu (zatím jsem dohrál ending, kde je final boss Shiva a pak ten best ending, kde ke konci bojuješ s robotem a stihneš to do časového limitu). JP verze je docela ok, ale ta EN je na normal neuvěřitelně ukrutná i s Axelem. Dvojku jsem třebas hned napoprvé dohrál skoro až k final bossovi, ale tady se prostě nechytám. Jednička, pravda, zprvu vypadala také celkem drsně, ale ta se dá poměrně snadno naskillovat, že jde projít s naprostou "strojovou" přesností téměř bez zásahu tam, kde předtím člověk milionkrát chcípl, protože chyby moc neodpouští a nepřátele rozdávají obrovský dmg, ale zároveň je tam minimum podpásovek, imo jednička má asi nejlépe nastavenou obtížnost, takhle nějak si to představuji, dvojka je taky celkem ok, ale občas dokáže být (zvláště s jinými postavami než s Axelem) lehce frustrující při boss fightech, ale trojka mi přijde jako poměrně neférový extrém (viz. různé priority graby u bossů + milion nepřerušitelných komb apod.), na tu bych asi nervy v EN verzi neměl (byť jsem viděl samozřejmě na Youtube borce, co to dokáží projít také téměř bez zásahu, ale to už je asi vážně o stovkách hodin tréninku), ale hraje se zase trochu jiným stylem jak dvojka a chce to určitě i často využívat speciální útoky, které nyní nežerou hp, pokud je plně doplněný ten "special attack bar", takže je možné, že až si na to zvyknu trochu více, půjde to také o něco lépe (+ tam jsou ty roll úhybné manévry, které také ještě plně nevyužívám).

Ale je pravda, že čím vícekrát jsem ten SoR 3 dohrál (JP verzi tedy), tím více mě začíná bavit. Možná až si hru více naskilluji v JP verzi, zkusím pokořit i tu EN, ale nevím nevím... případně zvednu obtížnost na hard v JP verzi, což možná bude o něco lepší volba.
Ono nejde jen o obtížnost, v EN verzi mi třebas chybí i blikající nepřátelé při jejich poražení, kdy hned víte, že již nevstanou, jak to je v beat em up standardem a bylo to tak i v předchozích dílech (a nechápu, proč to v UK/US verzi odebrali) nebo vzhled postav bližší sérii (převážně ty ženské nepřátelské postavy, ale třebas i ty barvy hlavních hrdinů) a především stylové intro a lepší příběh (který prostě působí v EN verzi dost useknutě).
@Strady (01.06.2021 16:51): No a ten luck faktor je právě špatně, to nemá v podobných hrách co dělat. Já naprosto miluju hry, kde začínáš jako naprostá lemra a postupně s každou odehranou hodinou se zlepšuješ (hráč zkrátka expí sám sebe :)), zrovna oba předchozí díly jsou v tomhle ukázkové, z těch novějších her byl v tomhle skvělý třebas Volgarr the Viking či The Curse of Issyos. Ale v SoR 3 vážně některé boss fighty působí až příliš random dojmem, nevím, třebas bych si na ně časem něco našel, ale je to prostě extrémně přestřelené, EN verze by si rozhodně zasloužila difficulty balance, kdy normal klidně mohli o něco navýšit od JP verze, ale ne takhle enromně a tam kde je nyní normal, tak mohl vypadat hard/very hard. Ono ne nadarmo spousta lidí upřednostňuje o něco lépe vybalancovanou JP verzi, nemluvě o lepším příběhu (který mi přijde po dohrání JP verze, jako kdyby jej v EN/US verzi vyloženě usekli), jakkoliv to zrovna není u podobné hry příliš podstatný prvek.

Já nevím, tys EN či US verzi trojky na normal dohrál? (nemyslím remake)
@Strady (01.06.2021 14:22): Tak jasně taktiku to chce, problém je, že zde působí veškeré boss fighty hrozně lacině, zatímco jednička se dá perfektně naskillovat a projít téměř bez zásahu (nemám problém to projít na normal bez ztráty kreditu), dvojka jakbysmet (byť tam už některé boss fighty působí o něco více random, ale dá se na ně vždycky něco najít), trojka je už vyloženě frustrující, když hned ve druhé misi na vás fláknou bosse, na kterého pomalu nic nepůsobí, ty dvě děvky skáčou kolem jak přiblblé, používají útoky na dálku, grabují, používají jump kicky a ještě vydrží jak kráva + berou hafo hp (a taktika z jedničky, kde je podobný boss fight, na ně tolik nepůsobí).
Jako někdo, kdo má s Beat em up poměrně dost zkušeností a nemá problém projít první dva díly poměrně hladce, stejně jako celou Golden Axe sérii, Capcomáckou DnD Mystara sérii či třebas takové poměrně hardcore Vigilante , dostává v SoR 3 na prdel už ve třetí misi... ta obtížnost prostě vzrostla až příliš strmě a působí až příliš frustrujícím dojmem, ono by se to naskillovat asi dalo, ale vyžádalo by si to vážně asi desítky hodin, rozhodně je to jedna z nejtěžších Beat em upů co jsem měl čest vyzkoušet...
Výzvu mám samozřejmě také rád (obecně hraji spíše obtížnější hry a ještě na hard), ale musí to být trochu rozumná výzva, ne frustrující a neférový extrém. Takový příklad špatně zvolené obtížnosti je třebas takový Mortal Kombat 2 nebo SF 2 Turbo (imput reading, cheatování AI, kombo priorita apod.) a naopak té dobré, kde je to těžké a výzva, ale nikoliv neférové či extrémně frustrující je třebas SF Alpha 3, Third Strike, dejme tomu i SUper Street Fighter 2, Golden Axe série, Streets of Rage 1 a 2 atd.



JP verze je ale zase hodně easy a to taky je po chvíli trochu nuda... čili chápu, že chtěli trochu zvednout obtížnost, ale nemuseli takhle rapidně, bohatě stačilo, kdyby zvedli o něco dmg některým nepřátelům a bylo by to ok. Ale zatímco v JP verzi si alespoň můžeš zvednout obtížnost, v EN/US příliš možností nemáš, Easy se nedá dohrát a už normal obtížnost je takhle přemrštěná a působí spíše jako very hard u ostatních mlátiček.
Možná mi to nedá a ještě pár hodin věnuji i té EN verzi, ale zatím mi přijde enormně přestřelená oproti předchozím dílům, to asi raději JP verzi na hard.
@Isair (01.06.2021 02:36): Trojku jsem hrál jeden čas dost. Na Bosse to prostě chce taktiku, jako u každé mlátičky.
Bohužel mi přijde, že postavy jsou nejméně vybalované, Axel je opět nejlepší (rychlost, síla), naštěstí za ním se drží Blaze. Oproti dvojce, trojka rychle omrzí. Jak sám píšeš zvuk, hudba, i pocit z mlácení je slabí.
Top je prostě Streets of rage Remake, kde je vše dotažené k dokonalosti. Snad 4 konce, milion a jedna cesta, plno postav, rychlost.
Co se týče obtížnosti, mám rád když je to trochu výzva, všude jsem četl, že SoR 4 je příliš těžká i na normál, automatovky byly vždy těžké a i já kmet jsem dohrál SoR 4 na manii, holt to chce trénink.
Ale tedy ten rozdíl v obtížnosti JP verze a EN/US je extrémní, teď jsem si pořádně zahrál obě a EN/US verze změnila prakticky všechno, na normal střetáváte o něco více nepřátel, ti dávají mnohonásobně vyšší dmg (zvláště někteří z nich) a mají extrémně navýšené životy (obzvláště bossové, kdy někteří mají klidně i 3+ health bary, zatímco v JP verzi mají 1-2) a přijde mi, že mají v EN verzi i mnohem otravnější zásahové zóny/prioritní útoky, tj. některé útoky bossů nejde přerušit či nejdou při některých kombech zasáhnout, zatímco v JP verzi ano.

Problém je, že JP verze je možná až příliš snadná (a těžší obtížnost jen navyšuje počet nepřátel, což nepůsobí moc dobře), chtělo by to něco mezi, ta EN/US verze je naopak dost extrémní, v té jsem se zatím dostal maximálně do třetí úrovně (ten boss fight ve druhé je celkem přehnaný, na něm vždycky ztratím dost životů), zatímco JP verzi jsem dohrál hned napoprvé (byť, pravda, ne na ten úplně best ending).

Ale celkově mi třetí díl přijde takový méně odladěný, nevadí mi roboti, líbí se mi alternativní cesty (není to sice Golden Axe 3, ale i tak těch pár voleb potěší), prostředí, i některé nápady, líbí se mi větší příběhový podkres, ale ten celkový pocit ze soubojů a hratelnosti samotné je prostě slabší, občas vypadává zvuk úderů či sebrání itemu (zlato/životy), hra je tak nějak podivně zrychlená, což nepůsobí dvakrát dobrým dojmem, něco jako když v dosboxu špatně nastavíte cykly (EN verze je v tomhle ohledu však o něco vyladěnější než US a JP) a dokonce to i vypadá o něco hůře jak druhý díl (což je způsobeno asi i zčásti tím, že to nevyšlo na Arcade automaty, kde vždycky vycházely (nej)lépe vypadající kousky).
Nedivím se, že to byl nejhůře přijatý díl, třebaže ta JP verze je docela solidně hratelná, není to prostě úplně ono.
@Psyx (31.05.2021 10:49): Není zač, já si právě všiml, že je ve Steam verzi volba regionu, tak jsem to ze zajímavosti vyzkoušel, EN verze proti té US zdá se není nikterak rozdílná (možná je jen krapet pomalejší mi přišlo), ale JP vs EN mě překvapila už tím celým intrem, které v US/EN verzi chybí, tak jsem začal pátrat na internetu a těch změn je zdá se opravdu hodně a největší Streets of Rage fandové, takové to core jádro, zdá se preferují především tu JP verzi, která je mnohem vyváženější a férovější, zatímco US/EN považují za "garbage".
Problém je, že JP verze je logicky v japonštině, samozřejmě to vzhledem k žánru hry tolik nevadí, ale přeci jen působí lepším dojmem anglický text a jak se zdá, už kdysi (někdy v roce 2009) někdo vydal anglický překlad na JP verzi, páč se jedná pro mnohé o mnohem lépe hratelný kus a později to někdo přidal i do Workshopu na Steamu, čili je to použitelné i pro Steam verzi, jen se to musí pouštět přes modifikace.



@Strady (31.05.2021 20:14): Díky, přidám.
Co jsem si tak porovnával a zjišťoval nějaké informace o JP a US/UK verzích hry, koukám, že ty US/UK jsou pěkně zmrvené, především co se týká nesmyslně přestřelené obtížnosti, cenzury, osekání obsahu (celé intro třebas, jeden boss fight a některé další animace), nesmyslně změněné barvy oblečení hlavních charakterů apod. JP verze je obecně o dost více uznávaná, nechápu z jakého důvodu učinili některé ze změn, v podstatě US/UK verze podstatně mění celý gameplay (a k mnohem horšímu).

Naštěstí existuje English patch pro JP verzi, který je k dispozici i ve Steam workshopu (čili je aplikovatelný na Sega mega drive/Genesis classics), rozhodně doporučuji.