Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Charllize (28.06.2023 14:02): Jak říkám, na prodejích konzolí jim asi záleží, neb z ní mají 100% zisk, ale hnací motor je GP a je jedno kde. Mimochodem X360 se jednu dobu prodávalo líp, než PS3 a stejně na PC šaškovali s Games for Windows Live. MS snaha vydělávat na PC hraní tu byla vždycky, nehledě na úspěchy konzole.
@Fritol (28.06.2023 13:55): Tak na pc není divu ze to frčí, věci zdarma a za pakatel tu platformu udělali :) Ja si ale myslím ze ten důvod proč i pc je hlavně ten ze se jim nepovedlo prodat dost xboxu a celej GP by šel do háje a taky aby měli tu tvář ze se jejich hry daji hrát všude a odklepli jim CoD. Podle těch čísel co píšeš zcela určitě. A proste nevěřím ze jim nezáleží na tom kolik prodají konzoli které vyrábějí.
@Charllize (28.06.2023 13:49): Dělali to kvůli konzoli dřív, dnes už to dělají kvůli GP. To sice mělo původ na konzoli, ale dnes už to není podstatné. GP má údajně něco přes 25M předplatitelů a 15M z toho jsou PC předplatitelé. Konzole už není tak důležitá teď, ač ofc, i kdyby prodali jen 50M kusů tuhle generaci, tak furt to máš 50M uživatelů, ze kterých ti jde za exkluzivity 100% zisku. Na PC se furt musí dělit s Valve nebo Epicem.

Já jsem prostě přesvědčený, že i kdyby ta konzole nebyla, tak v momentální situaci bude MS stále kupovat studia a provozovat GP, protože z PC hráčů samotných mají peněz až až. Jasně, vždycky máš lukrativnější odvětví, to můžeš říct u všeho. Sony taky furt dělá televize, sluchátka, mobily a další blbosti i když tam mají v porovnání se zisky z PlayStation divize zanedbatelné zisky. Zisk je zisk, je jedno odkud a jak vysoký. Dokud něco neprodělává, tak není důvod toho nechat.
@Fritol (28.06.2023 13:37): Vždyť to jde ruku v ruce. Když by neměli konzoli bylo by jim úplně jedno ze Starfield bude ps5 only. Všechno to dělají kvůli konzoli kvůli které vzniknul GP a všechno ostatní. Ta konzole je důvod všeho. Oni na pc dělat Starfield nepotřebuji, mají windows a další programy které jsou pro MS mnohem lukrativnejsi a zásadnější. Ale jasně, na pc jim to taky něco vynese.
@Charllize (28.06.2023 13:30): Logo Xboxu ale dávno nepředstavuje konzoli, ale službu. Na PC se to taky jmenuje Xbox, na mobilu a televizi také. Prodeje ačkových Microsoft her na Steamu jsou v řádech milionů i přes fakt, že jsou k dispozici za pakatel na GP. Microsoft s tou knihovnou her, kterou bude brzy mít, bude pravděpodobně vydělávat jen na samotném PC víc, než Sony s PS5.

Microsoftu by se investice do Bethesdy vrátila poměrně rychle i kdyby to všechno byly PC exkluzivity. U tak velké koupě určitě nepřemýšlí nad tím, kolik prodají konzolí navíc, ale nad tím, jak rychle budou v plusu a je jedno na jaké platformě. Navíc dle těch posledních zpráv údajně Bethesdu koupili proto, že Sony chtělo koupit Starfield exkluzivitu. A asi uznáš, že to by byl pro Xbox konec tuhle generaci. Tady asi v první řadě šlo o to, zabránit tomu, než řešit prodeje.
@Fritol (28.06.2023 13:23): Tak tak, moc nedává smysl vlastnit obě konzole bez výkonného PC. Když ještě Soňáci vidí, že jim jejich exkluzivky vycházejí stejně i na PC.

Jenže věřím, že to většina stejně bude vidět jinak. A ten xbox je prostě pohodlný. Ještě ke všemu ten levnější. Trochu ho to podle mě v prodejích vystřelí. Když jsi rodič a potomek po tobě chce Starfield a mašinu na Starfield - je ten Series S s gamepassem no brainer. Určitě ty oznámené hry (třeba i ten Fable), prodejům toho topinkovače dost pomůžou.
@Fritol (28.06.2023 13:23): To nic ale nemění na tom ze kvůli pc by Bethesdu nekupovali. U každý oznámeny hry máš logo xboxu jak kráva a pak možná někde na konci malou ikonku pc/Steam nebo tak něco. A u lidi co hrajou na konzolích je víc pravděpodobný ze koupi k ps5 xbox než pc. Kdyby ne už by ho dávno měli místo ps5. Pojistka je dobrý příměr, elektrárna je ale xbox :)
@Charllize (28.06.2023 13:19): Jde jim hlavně o to, zvětšit základnu Game Pass uživatelů. Je jedno jestli na PC, Xboxu nebo mobilu. Myslím, že podceňuješ Bethesdu a prodeje her na PC. Jak Skyrim, tak Fallout 4 mají na PC pravděpodobně něco lehce pod 10 mega prodaných. To jsou běžné prodeje průměrné PS exkluzivity.

Základnu PC uživatelů se jim naopak zvětšit podaří, protože jsou vlastníci PS5, kteří si raději koupit herní PC než Xbox. PC je pro ně solidní pojistka, vždyť i ta Forza pravděpodobně prodala na PC víc, než na Xboxu.
Nebo je to proste tím ze v xboxu je amd a proste ta hra je na to udělaná. MS stejně nejvíc zajímá jak to dopadne na konzoli, kvůli pc Bethesdu nekupovali.
@AlieN (28.06.2023 12:37): o engine tady vůbec nejde, Skyrim a Fallout 4 to nemají protože v době jejich vydání ty technologie neexistovaly a Bethesda se prostě nenamáhala to tam naimplementovat dodatečně.

Jinak každá hra co podporuje FSR tak musí mít motion vectors a tudíž podporuje i DLSS/XESS/TAA...pokud to nezakáže nějaká sponzorská smlouva.
@AlieN (28.06.2023 12:37): tak píšou tu, že to modeři zvládají. Tak nevím nakolik je to komplikované pro lopaty z Bethesdy.
Ale je fajn, že se i PCckáři dočkali nějaké takové "pozitivní" zprávy když už PS5 mají útrum úplně a Xboxáci 30FPS.
Co je vlastně cílem toho rozhodnutí?

Jakože.. přimět lidi aby prodali své Nvidie a koupili si AMD? Nebo jim přišlo líto, že naštvali jen hráče na PSku a tak chtěli šťouchnout i do (zde prezentovaných) 90% PC hráčů? :D
@Korbitch (28.06.2023 07:26): jak píše Bursoft...když nVidia sponzoruje hru, tak ta hra může mít DLSS, FSR i XESS. Když hru sponzoruje AMD, tak má jen FSR. A FSR je horší. Takže je to zmrdský. To že DLSS podporujou jen nVidie je druhá, separátní věc. Kdyby AMD mělo tensor cores, tak by FSR mohlo bejt stejně kvalitní jako DLSS a pak by ta jejich umělá nucená exkluzivita tolik nepálila. Ale je to nVidie která vždycky přináší tyhle nový technologie - Gsync, DLSS, Raytracing, Teselace, Hardware T&L....AMD pak dohání se svejma variantama. Takže se nedivím že svoje prvenství a náklady do R&D chce nVidia zužitkovat.
@Korbitch (28.06.2023 07:26): DLSS potřebuje spešl hardware (tensore cores se to myslím u nich jmenuje), aby fungovalo. Samo je otázka, jestli je to pravda a nešlo by to v poho rozjet i na klasických jednotkách. Nicméně nvidia neblokuje implementaci FSR do her, viz třeba Cyberpunk, kterej byl hodně sponzorovaný nvidií a stejně podporuje snad všechny možný technologie.

Plus ruku na srdce, nvidia má kolem 90% trhu s grafikama, neimplementovat DLSS je prostě stupidní rozhodnutí.
@Paul (27.06.2023 15:47): Máš averzi na AMD, ale původcem toho všeho je dost možná sama nVidia. Pokud vím, od začátku bylo možné na kartách nVidia využít i FSR, pokud DLSS nebylo. Ale na AMD kartách DLSS použít nešlo. Těžko se AMD divit. Pokud to celé chápu dobře a DLSS je blokováno pro AMD karty přímo nVidií. Ne že ho blokuje samo AMD...
Ty dramata co teď čítám na twitteru o tom jak Microsoft koupil celej Zenimax protože zaslechli že by Starfield měl bejt PS5 exkluze podobně jako Ghostwire a Deathloop jsou skoro tak zábavný jako rumory o vojenskoobčanský válce v mordoru :)

So basically, Sony's exclusivity deals on Deathloop and Ghostwire Tokyo were them f*cking around. Microsoft buying Bethesda – thus making sure Sony couldn't do it again with Starfield, Elder Scrolls, or anything else Zenimax has – was Sony finding out.
BGS kromě Oblivionu kosmetický dlc nedělala, nahradili to cteation clubem, a ve F76 to je v rámci on-line nátury. Jinak dělali jen velký dlc. Ale kdo ví co bude teď když jim velí MS.

Taky jsem zatím nikde nečetl zmínku o editoru a modovani. Sice to je u nich standard ale třeba ani nebude??
Protoze ta santa čepice a další tuny sraček hrozí zejména ze strany moderu a ne BGS :)
-Accessibility: Big font mode
-No rover vehicles (jetpack is fast)
-Sell planetary data
-10% of planets have life, multiple biomes (life will vary based off biome)
-Romance: 4 Constellation crew members 

ta absence vehiklů je škoda
@AlieN (22.06.2023 02:27): tak nějak. Spacebourne na mě na YouTube (dokonce s číslovkou 2) vykouknul zrovna minulý týden. Vypadalo to , že First person combat není možný. Myslím teď pěšky a tím mě to přestalo zajímat. Připomenul bych ještě stařičké The Precursors, nebo dokonce Battlecruiser.

Zmiňuji to tady proto, že Mr Todd Confident mě zaujal výrokem. Když jsme byli tak v půlce vývoje uvědomili jsme si proč tohle nikdo nezkusil LOL. No tak těch pokusů už tu pár bylo, že? Co se Star Citizen týče. Docela rád bych si ho někdy zahrál až budu mít na čem.
@Feidias (21.06.2023 10:49): Takových her je nemálo, třeba nedávno early access vydaný  Spacebourne 2 vypadá taky hodně zajímavě, ale holt nic není pořádně dokončené - i když ve Star Citizen jde evidentně už teď zažít hodně zábavy neporovnatelné s čímkoli jiným, když člověk zkousne že je to alpha. Což platí tak nějak o všech z nich... a trochu se to tuší i o Starfieldu, ale u něj aspoň ta naděje že to nebude alpha (ale aspoň beta! :D ) zatím existuje.
@Tarhiel (21.06.2023 13:33): od Dana Simmonse jsem akorát kdysi četl Hyperion a to pokračování bylo Endymion či co? Není to úplně nezajímavé, jen je to po dost dlouhé době furt takový Early Access dá se říct a je to i dost inspirované Space Engineers, ale s exploration a příběhem ve stylu akčního PRG. Sice se tu bavíme o Bethesda famous bugs, ale oproti Empyrionu jsou jejich hry naprosto polished.
Jako, já si myslím, že ta hra bude pecka každopádně, ale přijde mi, že si to tu lidi idealizují o dost víc, než ta hra může nabídnout... pořád to bude hra a ne virtuální realita :D
@Charllize (20.06.2023 22:27): Gameplaye to zkreslují tím že v nich mají lidé postavy už vymaxované, a pak je se správným buildem jet-pack nesmírně mocný, že lézt do auta by jenom zdržovalo - a ani už k ničemu nepotřebuješ jeho inventář, kdežto ze začátku se každý slot navíc vyvažuje zlatem. A na delší vzdálenost prostě přeletíš, protože palivo v lodi se ti doplňuje samo.
@AlieN (20.06.2023 22:15): Ja casto koukám na gameplaye z NMS a většinou tam lidi běhají po svých plus ten jetpack. Každopádně to asi není úplně tak ze se to bez vozítek nedá hrát.
Jasně, Elite planety déle neměla, hrál jsem to. Kazdopadne teď už má obojí, vozítka i nohy :)
U Starfieldu mě na tom zas až tak nezáleží - exploration na rozlehlých planetách by mohl být super, ale Bethesdě v tomhle ohledu moc nevěřím, ty generované oblasti nebudou moc zajímavé.

Co je v něm pro mě zásadní je, jakou velikost bude mít herní plocha která je vytvářená čistě ručně. Bude to aspoň tak velké jako (celkově dost malé) Outer Worlds?
@Charllize (20.06.2023 22:04): Auta byla do NMS přidaná už ve druhém updatu z těch dnes už pětadvaceti, tzn asi půl roku po vydání. A máš je chvíli po začátku - když víš co děláš, tak asi v řádu jednotek minut.
Ony jsou dost potřeba, ve vanilla hře je před upgrady startování s lodí velmi náročné na palivo a jet-pack má dost krátký dolet.

Elite zpočátku auta nemělo vůbec protože nemělo ani ty povrchy planet ;)
Za mě je náhodné generování vlastně ok. Pokud k tomu je ale dobrá ústřední linka a alespoň osmdesát či sto solidních side questů. A ideálně i vesmírná loď napěchovaná fajn parťáky.

No a tady už se s Bethesdou asi budeme zase rozcházet. :)
@SilentWolf (20.06.2023 15:52): Obvykle ve vesmiru planety nehrají roli žádnou, nic na nich není a ani nestojí za to na ne chodit :)
Takže když na nějaký ve Starfieldu budou aspoň tři věci co za to stojí bude to fajn. Doufám ze si nikdo nemyslí ze tam bude 1000x Skyrim. :)