Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@SilentWolf (20.06.2023 15:46): Těch 1000 planet tam není proto aby je někdo všechny procházel, jsou tam proto aby to působilo jako vesmír/gakaxie. Ono i těch 1000 je na to málo. Ja nevím, si zahraje Elite at to lip chápete.
Jsem zvědavý jak to bude, protože já mám kdovíproč rád ve hrách sníh, a tak jsem zvědav jestli když budu létat jen na sněžné planety, budu na nich mít stejný obsah jako někdo, kdo rád prolézá písek.
Taky bych rád nějaké enviromentální zajímavosti, jako zamrzlé jezero pod které se ale můžete propadnout, nebo laviny, meteorit který vytvoří kráter, ale s tím nepočítám vůbec. To už by spíš zvládli ty vozidla.
Tady je zase sešlost fanoušků :)
Jestli sem to pochopil správně tak ty body zájmu bude možný zjistit z vesmiru a přistát kousek od nich. Udělat co je potřeba a popoletet k dalšímu. Ty trpelivejsi můžou vyrazit po okolí. Z nízkou gravitaci by ten přesun po svých nemusel trvat dlouho. A planeta s vyšší gravitaci holt moc po svých zkoumat nepůjde, stejně jak by to bylo v reálu. V NMS se to řeší podobně. Někde přistanu, pobehám okolo a letim o kus dal nebo jinam. Nikdo v NMS ani v Elite neprochází cely planety, je to nesmysl, byl by tam rok :)
O to generování planet se taky nebojim, v Elite i NMS to funguje ok a nikdy mi moc nepřišlo ze bych viděl stejnou skálu nebo tak něco. Asi tam budou ale při tom počtu planet a velikosti na to člověk nenarazil nebo ne často.
@AlieN (20.06.2023 15:05): Řekli, že to má fungovat nějak tak, že se to bude generovat za pochodu z předpřipravených dílů terénu, neřekli, jak velký ty díly budou. Když se rozhodneš přistát, vygeneruje se povrch z náhodných (!) dílů, a protože se vygeneruje náhodně, musíš tu sekvenci posléze někam uložit, kdyby se hráč chtěl vrátit nebo kdyby si tam postavil základnu nebo kdyby tam objevil hand-crafted obsah, aby to místo vypadalo stejně.
@BUMTARATA (20.06.2023 14:47): Takhle to nefunguje - generované místa se nikam ukládat nemusí, prostě se pokaždé vygenerují znovu. Jen to holt bude značně... generické :)

Já od toho nekonečnou krajinu nečekám vůbec, buď nebude (ať už omezení neviditelnými zdmi nebo třeba zásobou kyslíku), a nebo bude ale nebude v ní absolutně nic zajímavého. Jinak by z ní něco už dávno ukázali, i s tím průzkumem v autech.
Nebo je to celý nafouklý a ta granularita nebude vůbec tak vysoká, jak si to představuju. Místo toho přistaneš na planetě a řekneš si Aha, tenhle Carcassonne dílek s tímhle profilem hor, tímhle rozložením skalek a tímhle zdánlivě náhodným uskupením rostlin vidím popátý.
Protože já furt přemejlším, jak chtěj ty planety vlastně generovat, a říkám si, že vtip by mohl bejt v tom, že budeš moci jen do určitý vzdálenosti od lodi, takže ti ten mimozemskej mount ani chybět nebude. I tak mi vrtá hlavou, jak to chtěj ukládat, ty save fily budou asi zajímavý, čím dýl to budeš hrát a čím víc budeš přistávat na nových místech.
@Tarhiel (20.06.2023 14:36): Zrovna sem s tím jdu, nějak ty expanze přece prodat musí. A běda jak to zkusí moddeři zadarmo, to budou létat žalobičky.

A vehikl armor jako další DLC, pouhých $10 ! :)

No a nebo tam je sice tisíc planet, ale na každé je vytvořených jen pár set metrů kolem základny obehnaných neviditelnou zdí, a tak stejně není kam jezdit.
Mi až teď došlo, že jsme neviděli žádný vehikly, nemyslej to doufám tak, že vylezeš z lodi a budeš běhat po okolí ve skafandru. To by bylo něco. To si ani neumim představit, že by mysleli vážně. Ale zase by toho nemuseli moc generovat, lidi by ten průzkum po třech minutách sami vzdali.
@AlieN (16.06.2023 12:55): Fajn ze se ti to líbilo, mně ne. Připadal jsem si jako když hraju ruskou hru z přelomu tisíciletí s obrovskými ambicemi která se moc nepovedla, takový Boiling Point. Bohužel tam tomu moderi moc pomoct nemůžou.
Teoreticky uznávám ze kdybych hrál na pc byl by ten dojem lepší. Možná až pořídím novou konzoli dam tomu ještě šanci.



@Gordon (16.06.2023 16:36): Ale ne, stacilo oznámit další Vědmáky a už se zas tancuje kozáček, chviličku to možná působilo jak píšeš, mžik :)
@AlieN (16.06.2023 12:55): Jsi měl docela štěstí. U Cyberpunk je podle mě hlavně průser v jakém stavu vyšly verze na staré konzole. To je neomluvitelné. Jasně, znalý hráč asi nemohl čekat zázraky - prostě tušil, ale to je naprosté vyjebání s běžným zákazníkem. CDR z toho vyšli ještě docela lacino. :D

U Bethesdy ty bugy spíš pobaví. Takové neškodné. Todd není špatný kluk. :D
@Charllize (16.06.2023 11:49): Cyberpunk day one jsem měl míň zabugovaný než hry od Bethesdy pět let po vydání ;)
Hlavně ale Cyberpunk je už v základu skvělá hra, zato ty od Bethesdy bývají nedomyšlené zmetky u kterých se čeká až je dodělají moddeři :P

Ale Starfield si možná dám hned, ten setting mě láká hodně na to abych chtěl čekat třeba ještě rok. Uvidím podle reakcí a hlavně vlastního času (takže to stejně nebude dřív než ta rok :D)
@Charllize (16.06.2023 11:49): no na Cyberpunku nit suchá zrovna nezůstala. Zároveň ty bugy nic nevypovídají o tom, zda je hra výborná, nebo není. K závěru si došel sám "Takže tohle taky nicemu nevadí, opraví to patch, výborná hra to bude :) ". Pod to se podepisuji. Já mám radši zabugovanou dobrou hru, než vyladěnou špatnou hru.

(Chaotic): Ale legraci si z toho dělat můžeme! :D

Hlavně je to pro mě DOSLOVA system seller, na ten fakt bych nezapomínal. :D
Tak to mě asi nejvíc zajímají ty hlavní questy no, což bude asi klasika.

@Tarhiel (13.06.2023 13:37): ale když se na tu planetu vrátíš v rámci jednoho gameplaye, tak doufám bude vypadat stejně:). Jinak by mi to dost vadilo a celkově by to nedávalo smysl. Docela se bojím základen visících ve vzduchu, apod.
@Tarhiel (13.06.2023 13:37): zapeklité (detailní, ručně psané a designované) questy se budou na 99% odehrávat primárně v ručně vytvořených lokacích. Procedurálně generovaný "radiant" filler questy pak budou na těch generovanejch planetách.
@Feidias (13.06.2023 13:30): Čo som pochopil, pre každého hráča sa to bude generovať inak - ako konkrétne, to je otázne, ale aj mne to vyznelo tak, že "tesne ped návštveou tej planéty" alebo priamo pčoas loadinu počas cesty tam sa to bude generovať, a nie na začiatku novej hry, ako býva zvykom.

To by mohlo fakt poukazovať na to, že to bude obrovské, ale snáď nie prázne.

Trochu sa bojím ako budú potom vypadáť návody na nejaké zapeklité questy: "mali by ste tam mať dom, a v tom dome truhlu, buď na prvom alebo druhom poschodí, etc..."

V každom prípade, ja počkám určite tak rok, než to odladia a bude to hrateľné.
@SilentWolf (13.06.2023 12:12): počkat, a ono to teda má být, tak, že se s každým novým gameplay generuje "svět" ve kterém se rozmístí "handcrafted" lokace? To mi pořád není jasné... Myslel jsem si, že ten svět jednou vygenerovali a pak jej ručně mazlíkovali:), ale teď si nejsem jistý.
@Dunemaster (13.06.2023 12:03): Tak jeden vývojář řekl "It's Bethesda game through and through.." :D Tak si docela protiřečí.

@Feidias (13.06.2023 09:24): Oni nemívají špatné příběhy, ale za mě hrají prim ty minipříběhy v lokacích. Zpětně si nevzpomenu zda to měl Skyrim a Fallout 3, ale Fallout 4 je dobrý v tom vyzobávání těchto příběhů. A věřím že ve vesmírném settingu se můžou urvat z řetězu. Jen mě fakt zajímá (i technicky) jak to bude. Ono nejideálnější je vytvořit pakl ručně udělaných lokací, seřadit je podle zajímavosti, a pak je hráči generovat do planet které bude navštěvovat, s tím, že jich takto bude třeba 200 a zbytek už se bude generovat automaticky. Ale nevím právě zda se mi líbí představa, že se svět bude tvořit předemnou. Trochu by mi to kazilo atmosféru. Odpadne takové to "Omg! Zaleťte si na planetu XY, souřadnice XY!".

Anyway - tohle je boží screen.
Vtipne bylo ted vyjadreni, ze to je uz ted min zabugovane nez ostatni Bethesda vydane hry v historii. Not assuring at all actually. :D
@koberec (12.06.2023 19:47): příběhu bych se zas až tolik nebál, ale záleží co od toho čekáš. Slibují 40 hodin příběhového obsahu což není málo. Jako já jsem ale člověk kterému se líbil příběh ve Falloutu 4. Teď nemyslím linku o hledání svého syna, nebo Prestona Garveyho, ale řada questů mě bavila. Ve Starfieldu se dá očekávat asi něco podobného. Spíš se obávám, že variabilita planet bude časem hodně repetativní. Bethesda hry ale mají tu výhodu, že mají obrovskou modderskou komunitu, která bude nejspíš tvořit nový obsah po desetiletí:). Mě tam jenom chybí nějaké větší město. To co ukázali mi připadá maličké v tom obrovského vesmíru. Uvidíme jestli nějaké DLC představí procedurálně vygenerovanou metropoli. Skoro se ale zdá, že by to ten engine a naše stroje nezvládly. Země je v tom vesmíru asi zničená, takže možná půjde částečně prozkoumávat ruiny pozemské civilizace, uvidíme...
@AlieN (12.06.2023 01:30): Tohle je moje obava. Todd pořád opakuje, že to bude přesně to, co od Bethesdy očekáváme, ale fakt to tak nevypadá. Přijde mi, že příběh je takový upozaděný, vyzdvihují hlavně věci, které mě osobně moc neoslovily (spousty planet, těžba zdrojů). Ale z toho zasazení mi teda nevyplývá moc zajímavých side questů. Možná jen nemusím tohle téma realistického scifi v blízké budoucnosti, ale moc mě to zatím nepřesvědčilo. Působí to na mě strašně obyčejně, a ani grafickým stylem mi to moc nesedlo.
@BUMTARATA (12.06.2023 09:33): Hele mám dojem ze jsem někdy v průběhu let viděl obrázky nebo dokonce video kde z konceptu dnešního Starfieldu byli nějaký rozdělaný ukázky a fakt na tom nějakým způsobem někdy na přelomu milénia dělali. Údajně to ale bylo na ne moc a neměli na to peníze ani nenašli nikoho kdo by to financoval a cosi o tom ze to bylo na tu dobu moc technologicky ambiciózní jsem taky zaregistroval. Teď jen doufám ze to nebyla halucinace, a nekecam :)
To ze to není Kurvitz je obrovský štěstí, kosmonaut co si povídá s vlastní kravatou se mi nelíbí ani trochu :D You write the Story, když to umíš uziješ si to !
@Paul (12.06.2023 03:24): RPG aké popisuješ to skutočne nie je. Stále je to primárne akčná adventúra s dôrazom na exploráciu, crafting, survival prvky, akokoľvek je to podľa všetkého podstatne iná a lepšia hra, ako bola po svojom štarte. No akokoľvek je citeľne komplexnejšia, jadro je v zásade podobné a dôraz na príbeh či questy skutočne nemožno očakávať. Toto ponúkne podľa všetkého až Starfield.

Ešte ma napadá, že celkom dobre to vystihuje toto video.
No Man´s Sky to bude tak napůl si myslím. NMS má sice nějaký příběh, ale nemyslím si, že se na něj soustředili tolik jako u Starfiled (větvění dialogů radši nezmiňuju dokud to nebude jasné). Další rozdíl bude nejspíš combat. Čekám, že bude promakanější než u NMS. Bude tam přecijen pár "crafted" měst, které taky v NMS nejsou. No a celkově si myslím, že to bude o dost víc "causal" oproti NMS.
Todd chtěl vždycky stvořit 1 000 planet a pak na jedné z nich naskládat na stůl 100 sendvičů, tak aby to běželo na nových konzolích 30FPS. A nikdy nechtěl střílet Raidery a zabíjet bandity, nyní konečně mohl svět naplnit "Space punks". :D A za 10 let to půjde hrát na ledničce, takže budete na své lednici skládat sendviče na stůl. Pro tohle žijeme!

Super jak ve videu mluví o technologii obličejů, aby měli nejhnusnější obličeje široko daleko.
A taky super, jak mluví o nových animacích, aby vypadaly stále tak blbě jako kdysi.
A pak tomu nasadí korunu týpek, který řekne něco jako "It's Bethesda game through and through." :D

Já je žeru! Todd každopádně vypadá takový správně spokojený a vitální. Snad jim to teda vyjde a launch bude úspěšný. Ground control to Major Tom.

@Paul (12.06.2023 09:43): na NMS čtu po internetech velmi chvály. Což pak trochu sráží tu snahu Bethesdy, protože se bojím, že se opravdu pokoušejí o to samé.
@AlieN (12.06.2023 04:00): to ti můžu říct zcela přesně, 12.6. 2020 v 9 hodin ráno :)

No, počkám si na srovnání Starfieldu a NMS od lidí co to hráli až budou obě hry venku a případně přehodnotím dát NMS další šanci.
@Charllize (12.06.2023 04:07): Že na tom dělají 25 let mě strašně rozesmálo. Jediný, čemu bych byl ochotnej věřit, že o tom Howard před 25 lety vágně halucinoval ve smyslu, jak by bylo cool, kdybychom mohli přistávat na různých planetách, ale žádnej Kurvitz to není, ta hra bude naplněná naprosto tuctovým obsahem, takže jediný, co ji může zachránit jsou funkční systémy, aby si jeden na tom pískovišti aspoň hezky pohrál, když už story bude stát za vyližprdel. Ano, technologie pokročily, ale ne tak, aby na každý planetě nebyl ten stejnej krab a ten stejnej kaktus a nepronásledovali tě tam ti stejní piráti v Abandoned Mine [20 XP] s tím úplně stejným layoutem.
Kopírka je trochu sporná když to Todd chtěl dělat někdy v době kdy vyšel Morrowind jen na to neměli ještě :)
@Paul (12.06.2023 03:24): Kdy jsi ho hrál? :)
Je to už úplně jiná hra, a každých pár měsíců roste o další možnosti a questy - a ano, rpg jak ho popisuješ už z něj víceméně udělali.
Character progrese je skrze objevování a vytváření nových technologií které na sebe a svou loď věšíš, to tam bylo snad od začátku.