Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@AlieN (12.06.2023 01:30): No Man's Sky pokud vím není RPGčko s interaktivními dialogy, a větvenými questy a character progresí, nebo už to z něj udělali?



Zkoušel jsem ho jednou asi dvě hodiny a totálně mě znudilo (zažil jsem tam jenom nějaký kutání na planetě a kraftění, což jsou věci který budu ve Starfieldu pravděpodobně minimizovat).
@SilentWolf (11.05.2023 14:52): tyjo, ty normálně bráníš Bethesdu:)



@Charllize (11.05.2023 14:58): to jsem vůbec nevěděl. Spíše jsem vzpomínal na Anthem a vlastně nevím na čem teď vůbec dělají. Asi nový Mass Effect, ale moc o něm slyšet nebylo. Jejich snad posledním významným počinem bylo The Old Republic. Víš dobře, že hry od Bethesdy hraju a tahle nebude vyjímkou. Docela nabobtnali a byť jsem se zrovna vrátil k F76 a mám ho i celkem rád v momentální silně upravené verzi, tak doufám, že Starfield bude lepší a asi není důvod nedoufat v alespoň mírny nadprůměr (snad).
Jsem docela zvědav jestli bude Starfield alespoň na úrovni F4, nebo jestli je už Bethesda ve fázi Bioware, což je studio, u kterého momentálně netuším kam vlastně směřuje.
Některé nápady mívají dobré, a ve Sci-fi settingu? Sem s tím. Akorát mě zajímá, jak budou rozmělněny po tisícovce planet. A hodně bude dělat pokud bude mít vozítko dobrou fyziku. I ten Death Stranding by byl daleko lepší kdyby hráč nebojoval s každým šutrem a clunky fyzikou a jen si užíval atmosféru brázdění pustiny na motorce.
@Feidias (09.05.2023 22:30): Na The Invincible som tiež zvedavý, ale bojím sa, že to bude taká budgetkovka so všetkým, čo k tomu patrí... Inak máš pravdu, sci-fi RPG je oproti fantasy oveľa menej a ešte aj z tých scifi rpg je valná väčšina postapo. Osobne mám dlhodobo nedostatok vesmírnych scifi rpgčiek. Aj keď to nie je RPG, tak paradoxne najbližšie k tomu, čo ma v tomto smere zaujíma, bol Prey , ktorý ma extrémne bavil.

Ja inak predpokladám, že Starfield bude vo svojej podstate asi zábavný, ale oproti predošlým Bethesda hrám sa veľmi asi neposunie a to množstvo planét bude skôr na škodu, tak ako množstvo náhodných dungeonov v TES sérii, opäť kvantita nad kvalitou. Čiže mňa skôr mrzí opäť ten premárnený potenciál. Ono je to vlastne až absurdné, že aké veľké tímy a s akým budgetom a koľko rokov robia tie ich hry a to čo vydajú zas také terno nie je. Len sú to zas také hry, ktoré vie do 5 minút hrať aj dôchodkyňa vo fínskom domove dôchodcov. :D
@Tulareanus (09.05.2023 21:35): ty já mám rád i odpočinkové space opery, takže mě to úplně neuráží. Fallout 4 příběh mě docela bavil. Intelektuálněji laděné by mohlo být The Invincible, které vypadá skvěle. Takových her bych uvítál více a od Bethesdy toto skutečně nečekám. Přesto, od nich čekám mírně nadprůměrný příběh spíše inspirovaný zmiňovanými filmy, což je pro mě už celkem otřepané, ale jako milovník všech sci-fi seriálů, filmu si to nenechám ujít. Zvlášť first person RPG sci-fi je fakt málo oproti fantasy.
@Feidias (08.03.2023 19:13): Lenže nemôžeme čakať od Bethesdy kvalitné dialógy alebo dobrý príbeh. Takže nejaká Vesmírna odysea alebo Kontakt nehrozí. Na druhej strane ten Prometheus... :D

Mňa len štve, že z toho gameplayu, čo ukazovali dávnejšie to vyzeralo, že sa nikam neposunuli ani technologicky. Ani veľmi vizuálne, ani tým, aby ich postavy a fyzikálne efekty nemali pohyby ako z nejakej bábkovej creepshow. O to viac zamrzí, že nepochybujem, že Bethesda má a bude mať obrovský marketingový výtlak aj napriek tomu, že AI, dialógy a ďalšie iné elementy budú tupé ako to bolo pri ich Falloutoch alebo Oblivione či Skyrime a bude sa to predávať ako teplé rožky a ich to netlačí do toho, aby sa nejak v tomto ohľade prekonávali alebo menili formulu, ktorá je z môjho pohľadu zastaralá. Určite sa v hre bude dať vyblbnúť, ale bojím sa, že čo do podania a možností to bude premrhaný potenciál. Tu už asi ani nesedí výraz, že "to hrajú safe", pretože v ich ponímaní safe=dumb. A to niektoré hry od nich mám rád.
@Charllize (16.12.2022 19:58): myslím si, že příběh bude solidní, ale z toho co zatím ukázali to vypadá, že ten vesmír není tak "velký" jak je prezentováno. Nebude to špatná hra si myslím, ale po úžasně vymodelovaném městě v Cyberpunku si nejsem jistý jestli to pro mě bude dost.
Jsem hodně zklamaný z počtu měst a jejich velikosti. 1000 planet a 4 města. Zbytek proceduralně generované základny jako v Empyrionu. Čím dál tím více přemýšlím o tom, že to koupím až v nějaké slevě.
@SilentWolf (14.10.2022 23:31): To není pravda. Mas tam nastavení obtížnosti. Bohužel. Je to v tom a ne ze by jejich hry nekladly odpor a nemusel jsi se snažit. Na normální a níž to moc odpor neklade, výš už ano. Ale to zase lidem nabourava imerzi pac jim přijde ze nepřátele mají moc hp a podobně. Ztraceny případy. Skyrim na legendární obtížnost je tuhý jak podrazka a když si k tomu das survival budeš plakat a snažit se využít i tu poslední vec co hra má.

A to je přesně ono. Naprosto nereálné bláznivé imerzni požadavky. Hra na 200 hodin a vše zajímavé a provázané. Vzdušné zámky a uražené obličeje když to tak není, dnešní mentalita.
@Charllize (14.10.2022 20:48): vždycky slohuju a pak to mažu protože si stejně nemyslím, že to někoho zajímá. :-D ale teda ohledně toho kladení odporu..

Hry od Bethesdy se vyznačují tím, že hráč může jít od začátku kamkoliv a na odpor nenarazí. Je to celé uzpůsobeno hráči, on se nepřizpůsobuje ničemu.

A zrovna jako RPG je žánr který chci aby mě pohltil.. tzn.byl imerzivní. U žádného jiného žánru mě to nezajímá. Když někdo tvoří RPG, tak snad k němu tvoří i svět a postavy a chce aby bylo vše zajímavé a provázené. Nechci trávit 200h v potěmkinově vesnici. U 10h mi to vadit nebude.
@SilentWolf (14.10.2022 20:30): Protože rpg imerzni být nemá. Má klást odpor a nutit hráče myslet a přizpůsobovat se. A ne ze mu všechno nacpe do tlamy a udělá se to samo. Mělo by vyžadovat uvažování v širších souvislostech a ne soustředit na par věci co nejsou imerzni a ty dokola vyčítat. Dnešní definice imerze vychází krapet z něčeho jiného, a proto se to slovo tak často používá. A za tím vším je schovaná neschopnost a lenost . Vždyť dneska hráčům činí potíže kliknout 2x navíc v inventari a už je to neimerzni, proboha :)
@Charllize (14.10.2022 18:16): nevím proč vnímáš pojem imerze negativně. Já hraju hry abych se v těch světech ztratil, zapomněl.. hrál celou noc a v práci se těšil, až se do toho světa vrátím. Moc nechápu, proč je ten pojem obestřen takovou negativitou.

U modů je prostě jednoznačné plus že to dělají hráči hráčům. A ne zaměstnanci, co mají nějaké pokyny od managementu. Jasně jsou to často kraviny, ale holt musíš překousnout, že tvou oblíbenou hru mnozí hrají jen proto, že z toho jde udělat porno a simíci. Já mám rád módy na více HC atmosféru - lepší zvuky, tma, smrtící pasti - víc většinou neřeším, ale když teď vidím co modeři dělají s Cyberpunkem a jak je neschopný CDR... nemám moc motivace to kupovat na PS5 :/
@Hitsuran (14.10.2022 19:56): Ja hrál Skyrim celkem cca 1000 hodin bez modu a nikdy jsem neměl potřebu je tam dávat.

A ne nemluví se o tom kvůli modum, na konzolích nejsou žádné nebo je to silné omezené a lidi to tam hrajou nezměrne od vydání. Modovani je jen plnění mokrých snu jednotlivců, jejich hry jsou ok i bez nich. Stejně valná většina modu jsou kraviny a cheaty a těch dobrých co dejme tomu jsou užitečné obecně je par. Přecenovani modu došlo už do takových rozměru ze to je neúnosné. A v případě BGS jde o bič který si samy na sebe v dobrém úmyslu úpletli.
Skyrimy zmodovane k nepoznání, hezké to je ale jaksi to už není Skyrim ale najaka jiná hra. To mne nezajímá, nezajímá mne co vymyslel Jindra z horní dolní, zajímá mne co udělala Bethesda.
Chci hrát hry tak je zamysleli tvůrci, ne je modovat, emulovat a používat něco co tam nemá co dělat.
@Charllize (14.10.2022 18:16): Pro mě Skyrim byl zklamáním co se týkalo vedlejších questů, spousta z nich byla nedopečená a bylo vidět, že se prostě osekávalo aby zvládli deadline...už jen to jak měla probíhat původně civilní válka znělo luxusně no ale nestihli a tak to museli opravit modeři, o tes hrách se po léta mluví práve hlavně kvuli nim, a dneska už bych si Skyrim bez modů nemohl představit....ač jich většina pochcípala kvuli nový anniversary verzi.
@SilentWolf (14.10.2022 18:01): No Ja tam ten technologicky postup vidím. Třeba animace ksichtu je neporovnatelně lepší než ve F4, grafika obecně je taky o dva domy dal atd. A proč se příliš hnát někam do neprozkoumanych vod. Stejně nikdo jiný takový hry nedělá tak proč se zbytečně přizpůsobovat tomu co děla kde kdo.

Jenze dneska se smysl her převrátil na povrchní dvojici featur, imerze a jestli to je dobre napsané, nic dalšího lidi nezajímá. Takže pak kůň stojí šikmo z kopce a povídá se o šípu v koleni a dal se nedojde. Každý se zatvari jako když si uprdne v tramvaji a jde psát moudra na fora. Anti gaming featury ovládly mozky hráčů a skutek utek. Taková picovina co si vůbec neváží něčího času !!!

Nekdo ti řekne : dostal jsem power armor hned na začátku hry, úplně mi to zkazilo imerzi a hru jsem smazal.
Tak je to debil nebo co? Je to vůbec možný?
@Charllize (14.10.2022 17:36): no kdysi dávno jsi psal že Todd říkal, že pro nový TES čeká na nějaké nové technologie. Tak mi řekni k čemu je potřebuje, když jen dělá reskiny?

Jako funguje mu to, tak at to tak klidně dělá. Navíc věřím že u Starfieldu vychytají tu stavbu lodi/základen. A s tím do toho jdu. Tzn jsem smířen s tím, že budu střílet piráty. Ale je to škoda no. Rád bych byl občas u videoher i překvapen.
@SilentWolf (14.10.2022 17:17): Proč ne, s nějakými vylepšeními. Skyrim je skvělá hra tak není důvod ji zahazovat.

Mate požadavky a vlastně poradně ty jejich hry ani neznáte. Vždycky když poslouchám ty bludy rádoby hráčů BGS her stávají mi vlasy hrůzou na hlavě. Pořad se objevují lidé s příběhy o levelujicich krysach, předčasných power armorech a hloupem koni. Meh, ztráta času.
@SilentWolf (14.10.2022 09:37): Je to normální rpg mechanika. Jdeš do lesa, zabijes 20 banditu svým novým mečem, uděláš level a posíliš tím postavu aby jsi časem zabil obra, draka a mocného kouzelníka. Mne to tak vyhovuje a žádné meta vrstvy do toho vkládat nepotrebuju. Rozhovory a realnejsi podtext mivas často u bossu a nepřátel co se týkají nějakých úkolu a úplně to stačí. Fakt nechci v rpg typu Skyrim nebo Starfield resit všechno vykecavanim a mluvenim a aby hra v každým dungeonu stavěla do cesty filozofujici nepřátele.

Cely tenhle systém má nějaký zavedeny rad podle kterého to roky dobře funguje u mnoha her a má to svůj důvod proč to tak je.
Hracum co jde jen o imerzi a herní mechaniky je skoro nezajímají je ale tohle těžké vysvětlit. Bethesda hry imerzisti nikdy nepochopí tak jak by měli a vždycky si budou stavět vzdušné zámky a vznášet požadavky které ty hry vůbec, ale vůbec nepotřebuji.
A mimochodem, Bethesda byla jedna z prvních co nějaké denní režimy npc a podobně zavedla a mívají je i řadovi nepřátele. Když do tábora banditu nevletis jak liška do kurniku uvidíš ze vaří, posedavaji, sekaji drevo a podobně. Tvl hráli jste to vůbec??
@Tulareanus (14.10.2022 10:57): Přesně Red Dead 2 mám teď jako takovou ukázku jak to jde dělat dobře i ve hře, kde se převážně střílí. Chvíli trvá než nepřítel vytáhne zbraň, nejdřív se snaží tu situaci uklidnit, nebo naopak hraje o čas, zatímco tě ostatní obíhají. Různé léčky a pasti. Lidi ti lžou. A hlavně je pak nemusíš zabíjet i když si to třeba zaslouží. Pokud by neútočili jak maniaci a třeba to opravdu vypadalo, že se snaží jen přežít, třeba bych je nechal žít - pravděpodobně ne, ale kde jinde než v RPG by ta možnost měla být.

V Bethesdě na tebe jeden naběhne s nožem a druhý na vás oba hodí granát.
@SilentWolf (14.10.2022 09:37): Pod toto by som sa podpísal a práve bethesďácke hry tú absurdnosť podtrhujú, hoci ja mám TES sériu veľmi rád v jej "váhovej kategórii", ale keď prechádzam v Skyrime v megamagickom equipe a napadne ma grupa forlorn otrhancov, z ktorých väčšinu zmasakrujem na jeden zásah, tak tí zvyšní na mňa nabiehajú s "I will end you" a tvária sa, ako keby som bol ten naháč lvl. 1. V bethesďáckych Falloutoch je to ešte umocnené tým, keď máš na sebe power armor a idú na teba otrhanci tam. :D Mám teraz rozohrané Red Dead Redemption 2 a tam sa mi páči, že keď je tam nejaká skupina banditov alebo niekoho, tak keď ostáva posledný, tak zahodí zbraň, povie, že sa vzdáva a je na hráčovi, či ho zabije alebo preukáže milosť a nechá ho utiecť.

Mňa hlavne mrzí, ako sú častokrát takmer nulové nároky kladené na mainstream hry od mainstream hráčov (korporáty sa tvária, že tam nároky kladené sú, ale tvária sa, ako keby to bolo len o grafike a explóziach) a potom sa to nevyvíja. Bethesda podľa mňa má budget na to, aby uplatnila kopec menších krokov, aby sa tie hry niekam posunuli, či už gameplayom alebo imerziou. Ale to by asi museli chcieť niečo zmeniť a najať lepších dizajnérov a aspoň trochu skúsených scenáristov. Neviem, či pri nejakej inej súčasnej hre mi dialógy tak "šustia papierom" ako práve pri Bethesde. Znie to skoro ako robotická smart domácnosť opakujúca svojich pár hlášiek bez interakcie alebo letiskové "mind your step".
@Charllize (14.10.2022 09:09): tak chtějí peníze nebo vraždit? Jediná vlastnost spawnutého panáka je na jakou vzdálenost začne střílet. Působí retardovaně, když zaútočí na nahou postavu, stejně jako když zaútočí na postavu v plné deadrické zbroji. A těchto střetů je tam až hloupě moc.

New Vegas to měl docela dobře, protože tam byly ty frakce. Střílelo se tam stejně, působilo to míň retardovaně a hrát s někým šachy jsem potřebu fakt neměl.

Tady mají konečně možnost udělat nějaký systém reputace. Jen se bojím že to u nich dopadne jako vždy. Člověk ukradne jablko v opuštěné vesmírné stanici a půjdou po něm nějací vesmírní ochránci zákona. :-D

Nevím, proč by mě zrovna v žánru RPG mělo bavit primárně střílet do panáků. Myslel jsem, že tam by mělo jít o trochu víc. A třeba i o aspoň trochu uvěřitelný svět.

Jestli bude nějaká variace na vesmírné bandity na každé obyvatelné planetě, bude to fakt "super".
A všechny dialogy povedou ke stejné odpovědi. :D

Já bych od hry spíš chtěl, aby tam bylo co nejmíň nepřátel, co na tebe zaútočí automaticky. Variace na bandity a raidery. Ono to fakt nedává smysl, že masakrují koho potkají, bez jakéhokoliv dialogu. A že je hráč nucen od prvních minut hry kosit po desítkách tyhle random pytlíky, kteří mají nutkání mě zabít i jako level 1 postavu s 5 zlatými v kapse.

Nebo aspoň po mě vystřelit jak se otočím zády nebo tak něco..
Starfield bude mít víc dialogů než Skyrim a Fallout 4 dohromady. To bude kvalita :D
@Cobot (30.06.2022 21:41): Ty náboje bych ještě sežral, že můžou být placeholder (byť si myslím, že to tak vůbec není a vymění je jen protože je na to někdo upozorní), zbytek je nesmyslný design (hranaté hlavně jsou docela sci-fi dementní evergreen, hranaté nábojové komory už jsou teda fakt něco), ve kterém mají u zbraní tradici a který jejich pappenheimským nevadí.
@Cobot (30.06.2022 21:41): Si někdy přečti Vávru jak popisuje přípravu ukázky na prezentaci. Děláš to z nějakýho polotovaru a snažíš se aby to pusobilo co nejlíp, plno věci není úplně hotových a podobne. 
Starfield vychází někdy za rok, je dost pravděpodobný ze to v plný verzi takhle nebude. Zrovna tohle je věc který si nevsimnes až když projizdis video krok po kroku tak tam proste dali nejakej placeholder. Snad !!! :D
Člověka tak napadá, jak tohle vůbec může někdo záměrně vytvořit.
Dvouhlavňová brokovnice se hranatými hlavněmi a hranatými hlavněmi, ze kterých vylétají kuželovité puškové náboje, které se asi nějakým zázrakem nevystřelily a jsou stále usazené v nábojnicích.

To je panečku smysl pro detail :)))