Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

A taky je tam přece "přístavba" command center s radarem, který při spuštění (chvíli se ovšem dobíjí) odhalí i neviditelné jednotky. Ty létající koule nechávej klidně vzadějc. Stojej spoustu prachů a moc nevydrží. Nejdříve doporučuji se přesunovat se siege tanky (nebo Battlecruisery v závěrečných mísích), anžto chvilku vydrží. A to ač jim pak nějakou dobu trvá rozložení.
Nevite jak mam bojovat proti duchum kdyz mam Terrany? Vzdycky kdyz chcu znicit Terranskou zakladnu s Terranama tak potkam nekolik duchu, ti mne uzamcou me vedecke lode a su v prdeli, pak zneviditelni a postupne mne nici vsechny jednotky. To sam kdyz udelam ja tak se dostanu k jejich zakladne a tam me odhali a su v prdeli zas.
Walome: Ta Bnet edice jede v pohode i na novejsich systemech. Mozna jsi hral puvodni W2.
No právě... já teda nevím, ale mně Warcraft 2 nefungoval snad na žádném z pc a Diablo je pro mě hra o ničem... takže dávat 600 za SC + datadisk se mi moc nechce :( Ale určitě to časem plánuju, počkám si, až to vyjde společně s dvojkou v nějakém balení :)
Ta edice za 600 obsahuje: Starcraft + Broodwar, Warcraft 2 battlenet edition a Diablo 1. Před pár lety jsem ji koupil za 500 na invexu a nelituji toho do dneška.
Mohu potvrdit - přepálený sc skutečně nejede - to jsem takhle jednou měli "StarCraft night" a strávili jsme ji u chatování s třináctkama (tehdy nám bylo patnáct), protože přepálený SC po síti nejel :-D Tuším ale, že originálky prodáají v nějaké kolekce asi za 600, což je trochu moc - to už bude asi lepší počkat si na dvojku - to vypadá úplně stejně :)
lol tak to jsem teda nepochopil, myslel jsem ze je jeho prispevek je urceny nekomu jinemu XD, jinak dik za info.
Tommywise: sice jsem měl za to, že to bude z Bodkinova a mého příspěvku jasné, ale tak ještě jednou a zřetelně:

S ukradenou hrou si multiplayer nezahraješ (leda nějaký LAN). Kup si originálku.
Tommywise: to se divíš anebo se nám snažíš dodat šokující novinky? (Možnost, že bys žádal o radu, jsem samozřejmě vyloučil :-) .)
Stáhnuto přes distrubuční server či od bárky plné rumu(yohoho)? Battlenet(tm) by na to mohl být háklivý. Z rumu se mu dělá nevolno.
Nejde mne hrat multiplayer, pise to: The CD key used to install this application was intended for another product. Please re-install this application using the correct CD key. Hru mam stahlou z netu, ale single player jde bez problemu, jen ten multiplayer mne nejde :(
Templáři jsou prima. Doporučuji i šetřit scauty tím, že nepřátelům napřed pošleš na hraní jejich iluze.
Arbitra ještě nemůžu, stejně tak Carrier. Že jsou Scouti na nic a to nejen sami, už jsem zjistila :) Ale to s tím psionic strm mě nenapadlo, já používám Hight Templary především pro tvorbu Archonů. To by na ně mohlo působit. Díky! :)
Akhera: Už jsem ve druhé misi v Protoss kampani, takže ti pak kdyžtak řeknu :) Jinak jestli máš k dispozici Arbitra, tak nepřítele zamrazuj, zbytek znič a mělo by to jít dobře. Taky používat psionic storm ve velké míře. Scouti sami o sobě jsou k ničemu.
No to je děs, teď jsem se zasekla 4 mise od konce v misi, kde bojuju proti Protossům. Já se z těch Reaverů asi pos...! V poslední misi za Zergy jsem si oddychla, že už proti nim konečně nebudu muset bojovat a teď tohle! Akorát Zergové měli aspoň relativně levné letectvo, takže s nima šlo něco udělat, ale teď nemůžu obětovávat ty superdrahý Scouty. Nevíte jak na ně?
Co já si pamatoval, tak teleportují z orbity (ze svých lodí). Ale tak možné je vše. :-)
Aha, takže během bitev na Aiuru teleportujou z Aiuru na Aiur :) Díky. Na datadisk se v blízké době taky chystám, ale myslím, že si nejdřív budu chtít od Starcraftu na pár dní odpočinout :)
Akhera: Jak psal Pipboy, ze zdevastovaného Aiuru se přesunuli Protossové na Shakuras, kde žili vyhnaní Dark Templars, ale to se odehrává až v datadisku. Celou kampaň v základní hře teleportují jednotky z Aiuru.
mam pocit ze z domovsky planety dark templaru? ale uz si nepamatuju co tam jak bylo
Tak už se pomalu blížím ke konci :) Jedna věc mě ale zaráží: V manuálu se píše, že Protossové teleportujou svoje budovy a jednotky z Aiuru. Odkud je ale teleportujou po tom, co byl Aiur napaden?
Musím říct, že mě to video navnadilo si StarCraft znova zahrát. A je jen dobře, že jsem to tehdy před těmi lety nedohrála, protože jsem uměla jen málo anglicky a nemohla bych si ten příběh užít tak, jak si ho užívám teď. Až to dohraju (do týdne maximálně), určitě tu v komentáři sepíšu svoje dojmy. Po pravdě o singleplayerové části se tu moc nepíše...
Video pěkné, myslím si, že se Blizzard trefí do vkusu naprosté většiny fanoušků původní hry. Grafika je pěkná, jednotky vypadají velmi zajímavě, taktické možnosti velké. Celkem jsem dostal chuť si to zahrát.

Výraznější chyby v pathfindingu jsem nezaznamenal, ono s odkrytou celou mapou za spectatora se velmi snadno dá říct, že se jednotky chovají hloupě, ale je nutné si uvědomit, že ten zerg měl odkrytou jen prozkoumanou část, tudíž to zazmatkování jednotek beru za celkem realistické.

Celkem mě překvapuje, co od hry čekáte a jak jste překvapení. Blizzard se od začátku prezentace druhého dílu netají tím, že v maximální možné míře vycházejí z jedničky a bude to evoluce v tom nejpravějším slova smyslu. Pokud tedy hledáte revoluci či esenci originality, bude nejspíš lepší jít o hru/developery dál. Kdyby se autoři od začátku chvástali, že zažijete v samotné strategické části něco dosud nepoznaného a šokujícího a pak vypustili tohle video, vaše výtky bych plně chápal. Novinkou bude, pokud to stále platí (zase tak moc to nesleduji), něco jako adventurní část mezi misemi, tam by váš hlad po něčem novém mohl být zahnán...
Hamster: Těžko říct, jestli o tohle Blizzard stojí - mluvím o AI. Vzhledem k tomu, že je to hra silně zaměřená na mikromanagement jednotek, tak by (hádám?) mohla být větší "inteligence" spíš na obtíž.

Alespoň to zase úplný extrém jako Command and Conquer - kde když necháš základnu plnou jednotek na pokoji a přijede tam pár mizerných nepřátel, kteří mají ale o něco větší dostřel, tak vše srovnají se zemí aniž by se kdokoliv obtěžoval nějak na to reagovat (tohle mám dojem zůstalo i v Generals?).

Ad kancelářské nástroje - netuším, jak Blizzard při vývoji postupuje, ale záleží mi u nich spíš na výsledku - tj. jestli mě bude SC 2 bavit nebo nebude (např. Warcraft 3 mě moc neuchvátil, přes všechny pozitiva, které na něm vidím mě prostě nějak zvlášť nebavil - hlavně kvůli příběhu). Tj. u SC 2 bych ocenil propracované kampaně a příběh.

Erm, jinak ohledně té "morality" - už jsem si toho všiml, ale zase to zapomněl zmínit v minulém příspěvku (ten "morální" upgrade jsem nejspíš vytvořil v nějakém chvilkovém výpadku *whistles*).
7c: K těm prvním dvěma odstavcům popravdě nemám moc co říct, protože už jen to, že autoři při tvorbě hry postopují podobně, jako při tvorbě kancelářských nástrojů, je v mých očích velice drsná kritika.

Jinak já samozřejmě nemluvím o změně stylu, nebo dokonce o vykradení stylu někoho jiného. Jediné, co by mi stačilo, je snažit se ten styl někam pohnout. Vždyť na konceptu SC je spousta věcí, které je možné zlepšit a připadá mi fakt děsné, když v tom videjku vidím, že se za tu dobu očividně/zdánlivě nijak moc nezlepšila ani AI jednotek. To je fakt zoufalé.
7c: zrovna Supreme Commander/Total Annihilation to být nemusí, ale kdyby ta hra byla oproti předchůdcům (SC, W3) třeba aspoň trochu trojrozměrná nebo se nějak jinak posunula, nemuselo by hned jít o radikální změnu v sérii, která by odradila fanoušky.
Hamster: Hmmm, když jsem do toho zatáhl Office - je to vesměs to samé, koneckonců, i v Excel XP jde udělat skoro vše co v Excel 2007 například, ale i tak se mi v 2007 edici lépe pracuje (je hezčí, má vylepšené UI, různé kosmetické i nekosmetické úpravy). Proč zrovna Office? Protože jejich účel je daný a nová verze především zlepšuje a vyvíjí jejich funkcionalitu. Koneckonců se jmenuje 2003, 2007 apod.

Narozdíl od programů filmové série zpravidla stojí na něčem jiném (na obsahu a ne na funkcionalitě) - a herní série jsou v tomhle směru někde mezi (tedy alespoň pro mě). V tomhle případě se to pomezí tedy (alespoň v multiplayeru zdá se) posunulo směrem ke zmíněným office (z toho videa SC 2 vypadá spíš jako Office 2007 ve srovnání s Office 98, než např. Warcraft 3 ve srovnání s Warcraft 2).

Na druhou stranu (eh, nechci teď dělat nějakoho Blizzardího advokáta), příběh hry bude předpokládám pokračovat - a odehrává se ve stejném universu s klasickým "o několik let později" - proč tedy dělat ze SC najednou Supreme Starcraft nebo Company of Terrans když by to navíc vybočovalo od stylu hry, na kterou navazuje?

Tohle všechno píšu z pohledu člověka, kterého (semi)profesionální multiplayer ve StarCraftu zajímá asi jako fotbalové nebo hokejové zápasy v TV - občas zábavné se na ně koukat, ale přednost dávám single. Hmm, doufám, že to s mojí současnou horečkou dává smysl (asi až tak ne...).
Falagar: Já nerozumím tomu dělení na "hraju pro zábavu" a "hraju pro originalitu".

Já také hraji proto, abych se bavil, ale aby mě něco bavilo, tak to také musí mít co nabídnout. Pokud bych měl hrát něco pořád +/- stejného a neoriginálního, tak mě to po čase prostě začne nudit. A tak to u mě tedy neplatí jen u počítačových her.
Hamster: "Co tobě stačí ke spokojenosti nijak nesouvisí s tím, co je pro ostatní v nárocích relevantní."

Jistě. Chtěl jsem pouze poukázat na to, že já hraju, abych se bavil. Představuji si, že hrát proto, abych našel něco originálního musí být hodně únavné - ale mohu se samozřejmě mýlit... :-) A proto se mi také líbí směr vývoje Starcraftu II, který Blizzard v současné době prezentuje.
7c: Na tu hodinu a stav ve kterém jsem byl mi lucas příjde jako celkem názorná analogie ilustrující můj postoj. Remake podporující nové železo není nová hra. Že "můžu začít" kritizovat MS za Office? Vždyť to je přece naprosto stejná šmelina. Co tě vede k tomu, že bych si to neměl myslet?

To samozřejmě ale není žádná obrana pro Blizzard.

""Jak souvisí profit autora s "moralitou" jeho tvorby?" Tím máš na mysli?"

Myslím tím to, že nechápu co tím sakra myslíš ty... ;)

Hamster: Mluvím o celkové technologické zastaralosti - o vzhled tu nějak zvlášť nejde (co se toho týče, tak mi SC vyhovuje). Jde o podporu hardware i software a řekl bych, že taky celkem UI.

Ad Lucas a jeho filmy - mezi hrou a filmem je pár rozdílů, které ti předpokládám neunikly. Když jsem to přirovnával k Office - můžeš začít kritizovat MS, že pořád vydává nové verze, když je to přece pořád to samé...

"Jak souvisí profit autora s "moralitou" jeho tvorby?" Tím máš na mysli?
Falagar: "Originalitu sem nepleťte, tohle mi ke spokojenosti bohatě stačí... ;-)"

Co tobě stačí ke spokojenosti nijak nesouvisí s tím, co je pro ostatní v nárocích relevantní.

7c: Jak souvisí profit autora s "moralitou" jeho tvorby? A ta argumentace zastaralostí by skoro pasovala na lucasovy remastrované verze. I když vypadají lépe, tak za nové filmy je můžu považovat jen těžko.
Mě třeba k spokojenosi bude stačit hratelnost prvního StarCraftu a pořádný Sci-Fi příběh (čti: Ať za něco stojí a motivuje k hraní, příběh kalibru Advent Rising nebo Dreamfall to být nemusí :D ).
Já si myslím, že Blizzard jde tou správnou cestou. Nepotřebuji ke své spokojenosti originální hru. Potřebuju hru, u které se budu dobře bavit. A tento prvek značka Starcraftu splňuje beze zbytku. A pokud mi ve dvojce nabídnou kampaň, která byť ve třech dílech přinese zážitek v cca 30ti misích na díl, beru to všemi desíti. Ale určitě bych neřekl, že dvojka vypadá stejně. Podobně určitě, ale stejně ne. Je tam spousta nápadů, které vypadají dobře a Blizzard se už postará o to, aby to ve výsledku bylo pěkně vyvážené. Originalitu sem nepleťte, tohle mi ke spokojenosti bohatě stačí... ;-)
MCZ: Můžeš to Blizzardu navrhnout .-)

Já se na SC 2 těším bez ohledu na to, že RTS obecně až tak nemusím.

SC 2 je spíš "morální" upgrade - přece jen, SC je technologicky stará hra a hádám, že StarCraft 2000 se za prvé finančně vyplatí a za druhé bude podporovat nové technologie a nový battle.net systém.

Ber to jako novou verzi MS Office :-)
Vě většině případů není originalita vůbec zárukou kvality a tudíž je daleko lepší dotahovat k dokonalosti zaběhnutý systém, než se snažit na to jít jinak. Málo platné, ať se to někomu líbí nebo ne, Blizzard je jedna z mála firem, která dělá dlouhodobě kvalitní hry pro co nejširší publikum a vždy se jí to vyplatilo.
Isair: No u SC jde hlavně o to, že je to progamingový hit a proto to udělali takové, jaké to je. A k tomu přirovnáni W3 a W2 si neodpustím rýpnout. Když jsem W3 prvně dotáhl domů a předváděl to strýcovi, tak jeho první věta zněla: "To je ten nový Warcraft? Vždyť je to stejné jako dvojka!" :-D
no tj, ale alespon oproti predchozimu dilu to byl vzdy znacny rozdil, coz tady moc videt neni (stejne jednotky, budovy, rasy) to takovy W3 oproti W2 byl vetsi rozdil, ale je pravda ze to vypada dost kvalitne
Právě, že od Blizzardu bych nikdy nic originálního nečekal. Blizzard nikdy nešel do nových konceptů, vždy jen rozvíjel osvědčené věci, ale do takové úrovně, že to nemělo obdoby a po příběhová a hratelnostní stránce to bylo vždy perfektní. Originální nikdy :-D
tj, doufam ze aspon jejich D3 bude i kvalitni i originalni. Ono podle vseho snad krome par novych jednotek a lepsi grafiky fakt snad nebude nic noveho skoda:( od blizzardu bych cekal vic.
7c: a tvůj příspěvek má dávat nějaký hlubší smysl? Protože to zní, jako by se kvalita s originalitou musely vzájemně nutně vylučovat. Každopádně, tobě nepřipadá tak trochu zvláštní, že kdyby Blizzard místo "druhého" dílu udělal raději high-resolution patch pro první a vydal jej v nové edici, vyšlo by to v podstatě na stejno (a pro B levněji)?
MCZ: Hádám, že kvůli podobným komentářům budou akcionáři Blizzardu ronit slzy a ani ty miliardy dolarů jim náladu nezlepší. No, nezávidím jim... Vážně, kdo tohle hloupé rozhodnutí - místo originality se zaměřit na kvalitu - vymyslel, a - když je přece z historie Blizzardu jasné, že tohle prostě nefunguje - nadále propaguje, to by mě tedy zajímalo.
Perfektní je jak komentátoři vychvalují terranského hráče, když postaví jednoho mariňáka mezi dva baráky (heh) a tím odpálí path-finding skupiny zergů, kteří před ním začnou ze slušnosti kroužit. To video skutečně dělal Blizzard?
misadlouhy: co takhle sem hodit to video z druhého dílu a ne z jedničky?

Počkat, ona to je dvojka (interface je pravda trochu jiný), tak to jo, potlesk Blizzarde!
H34D: "chrochtající footman", u toho jsem se zasmál, ale výstižné...:)