Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Nebýt toho banánu, nasměrování, že se dá vylézt až k tomu balvanu na skále a tak vyřešit terminátora, a možná zbytečného dojití trpělivosti ke konci v těch bludištích Goliathe, kde jsem se nechal trochu navést, které patro šachet z těch osmi mám prošmejdit opravdu důkladně, tak jsem vše ostatní splnil zcela sám. Takže spokojenost :-)
@Londo Mollari (09.12.2021 22:05): Terminátor je nejtěžší rébus hry. Překvapením je, že přijde v podstatě na začátku hry. Přitom ono by se to dalo asi časem a dlouhým tápáním vyřešit, jenže....já nemám rád, když je to hodně pod tlakem. Ten stres, že se ten bastard někde objeví znenadání a sejme mě vždy dovedl k takovému tomu zoufalství - co teď? Co teď?! Po nějaké páté smrti končí má trpělivost, pokud je to rozsáhlý kombinační rébus přes několik obrazovek.
Je zajímavé, že si vůbec nepamatuji tuto hru z dávného dohraní, kromě lokace, kde proběhla honička s terminátorem. Na té jsem vyhořel i teď, to získání banánu mě naštvalo stejně jako kdysi :-) nicméně jinak zbytek hry zatím bez návodu v pohodě a o to více to oceňuji. Teprve tedy nyní se umocňují ty pravé zážitky z hraní a musím uznat, že nemít zásadní nostalgický vztah k Space Questu 3, jednoznačně řeknu, že je Space Quest 5 nejlepší díl série a řadí se tak k peckám jako King's Quest 6 a Quest for Glory 4, tedy u mě s 95% hodnocením. Tady je prostě všechno, chytře vymyšlené úkoly, perfektně zpracované řízení můstku a zadávání úkolů posádce, strhující děj a hlavně, cestování po různých planetách. Opět mám pocit volnosti, kterou tento díl navázal vlastně na Space Quest 3, kde šlo vybírat planetu a na ní pak letět. Tohle mi trochu chybělo v díle čtvrtém, kde to nahrazovalo cestování spíše časovými dimenzemi, a naprosto mi to chybělo zásadně v díle šestém. Tady v pětce je tohle vše dotaženo k doknalosti.

Je zajímavé si po více než 20 letech zopakovat starou adventuru a zjistit, jak si vlastně vede dnes a jaké dojmy ve mně vzbudí po těch letech. A má to výhodu, oproti opakování si RGPček a dungeonů to nezabere tolik času. Odstup 20 let ideál, protože já si vlastně marně zkoušel rovzpomenout, jaké vlastně kdysi hra zanechala dojmy a vždycky jsem měl pocit, že smíšené. Nevím, čím to, že u některých her se mi prostě stane, že zapomenu, zatímco jiné se zapsaly navždy, jako třeba ten SQ3. Možná je to tím, že jsem některé ty hry nedohrál až tak poctivě a některé jsem prolétl dle návodu z časáku, když mi to moc nešlo a neměl jsem třeba takovou trpělivost. Nyní jsem si tedy mohl potvrdit, že hra je prostě super.
Iné diely som nehral, ale tento bol fakt super, len moja angličtina ešte vtedy nebola na takej úrovni, aby som to dokázal prejsť. Mal by som ten rest dohnať. Nevieš, koľko času ti to zhruba zabralo?
Podle mě zatím nejlepší SQ, trochu snížena obtížnost, což kvituju s povděkem a má to více filmový feeling. Velení na můstku ala Star Trek: Bridge Commander mě také potěšilo (díkybohu se tady souřadnice zadávají číslem a ne špatně viditelnýma znakama jako v minulém dílu). Uvidíme co přinese šestý díl.

btw manuál byl opět perfektní, i když tu copy-protection ochranu jsem tam musel chvilku hledat :)