Docela by mě zajímalo, co by se stalo, kdyby Andrej Anastasov byl schopen splnit svůj slib daný v jednom z čísel Score poté, co tento časopis začal pravidelně vydávat plné hry (oproti konkurenci v podobě Levelu to byly všechno dosové tituly) a opravdu covermountoval VŠECHNY SPACE QUESTY (a čtenáři Score se upařili xmrti, konec nepřímé citace). Se sérií Quest for Glory se mu (nebo kdo že to rozhodoval o tom, co se bude covermountovat) podařila trefa do černého a díky uvedení QFG 3, 4 a 1 jsem se dostal k jedné z nejlepších herních sérií všech dob.
Nestalo se tak, Andrew byl odejit (opravte mně, pokud se pletu, ale údajně to bylo proto, že dal přes zákaz ID Softu na cd internetové demo Quake 3) a Space Questy se k širším davům českých hráčů už nedostaly. Když mi pak při instalaci Icewind Dale (když se opět vrátím k Andrewovi, napsal na IWD recenzi, tenktokrát pro změnu do Levelu) vyskočil jakýsi program jménem Roger Wilco, netušil jsem v roce 2000, o koho nebo o co vlastně jde.
O pár let později, navnaděn opět několikerým hraním série QFG a prvních tří grafických remaků King's Questů a prvního Larryho jsem chtěl zkusit i další "Questy." Sice se mi podařilo sehnat VGA verzi, ale časový limit (fuj) a zabití hned na první obrazovce (wtf) však můj zápal poněkud zchladily a trvalo víc než patnáct let, než jsem se k této hře vrátil.
Vězte tedy, že Space Quest 1 VGA obsahuje tolik sviňáren, kulišáren a špeků jako snad žádná sierrácká hra, kterou jsem doteď hrál, i když jejich tituly z osmdesátých let si v tom vyloženě libovaly.
Další zradou je to, že GOG VGA verzi neprodává. Tu (legálně) seženete na Steamu, nicméně i tam nyní defaultně spustíte jen EGA verzi a tzv. Legacy verzi (ve které se VGA verze skrývá) je třeba zvlášť hledat (pokud se nenabídne při spuštění, tak pravým tlačítem kliknout na název SQ kolekce v knihovně).
Těžko říct, co bych na hru řekl, kdyby mi ji Score přineslo ke čtrnáctým narozeninám a na stříbrném podnose...cédéčku a navíc přeloženou do češtiny (protože anglicky jsem tehdy neuměl) jako v případě QFG, každopádně o téměř dvacet let později... pokud jsem se nevztekal a do úmoru neunikal před robotem nebo nechcípal žízní nebo dokola neopakoval kyselinovou sprchu, tak jsem se popravdě spíš nudil...
Nestalo se tak, Andrew byl odejit (opravte mně, pokud se pletu, ale údajně to bylo proto, že dal přes zákaz ID Softu na cd internetové demo Quake 3) a Space Questy se k širším davům českých hráčů už nedostaly. Když mi pak při instalaci Icewind Dale (když se opět vrátím k Andrewovi, napsal na IWD recenzi, tenktokrát pro změnu do Levelu) vyskočil jakýsi program jménem Roger Wilco, netušil jsem v roce 2000, o koho nebo o co vlastně jde.
O pár let později, navnaděn opět několikerým hraním série QFG a prvních tří grafických remaků King's Questů a prvního Larryho jsem chtěl zkusit i další "Questy." Sice se mi podařilo sehnat VGA verzi, ale časový limit (fuj) a zabití hned na první obrazovce (wtf) však můj zápal poněkud zchladily a trvalo víc než patnáct let, než jsem se k této hře vrátil.
Vězte tedy, že Space Quest 1 VGA obsahuje tolik sviňáren, kulišáren a špeků jako snad žádná sierrácká hra, kterou jsem doteď hrál, i když jejich tituly z osmdesátých let si v tom vyloženě libovaly.
Další zradou je to, že GOG VGA verzi neprodává. Tu (legálně) seženete na Steamu, nicméně i tam nyní defaultně spustíte jen EGA verzi a tzv. Legacy verzi (ve které se VGA verze skrývá) je třeba zvlášť hledat (pokud se nenabídne při spuštění, tak pravým tlačítem kliknout na název SQ kolekce v knihovně).
Těžko říct, co bych na hru řekl, kdyby mi ji Score přineslo ke čtrnáctým narozeninám a na stříbrném podnose...cédéčku a navíc přeloženou do češtiny (protože anglicky jsem tehdy neuměl) jako v případě QFG, každopádně o téměř dvacet let později... pokud jsem se nevztekal a do úmoru neunikal před robotem nebo nechcípal žízní nebo dokola neopakoval kyselinovou sprchu, tak jsem se popravdě spíš nudil...
Pro: Solidní sci-fi příběh, kombinace předmětů jsou logické, akční část lze přeskočit bez ztráty herních bodů.
Proti: Smrt číhá všude, krátké.