Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 30
Pro mě překvapivě negativně přijaté pokračování (i na prakticky nekritickém gogu) původního titulu, u kterého si pro změnu nedovedu vysvětlit více než kladné reakce. The Arrival nabízí to, co by šlo čekat od (pravděpodobně) narychlo stvořeného dezertu a přidává ještě přidanou hodnotu, díky které se stává zajímavým i pro ty ostatní.

Tísnivá stránka malých lokací vyniká až nezvykle zdařilým zpodobením amerického středozápadu, čemuž dodává unikátní atmosféru – která jako by vypadla z filmu Evidence – pohled přes digitální kameru. Pět lokací, kdy náznak hraní lze nalézt pouze u třech, je málo – v kontrastu toho je tu na minimální ploše vysoký počet jakýchsi bonusových materiálů. Druhým výrazným kladem, který podporuje atmosféru, je soundtrack, který jako by se sem zatoulal z projektu většího. Hororové, nebo lekací, momenty tu jsou, avšak příliš neruší od vychutnávání si prostředí. Tedy pokud nepočítám, jak je u Unity zvykem, více než nadsazené hw nároky.

Jako nefanoušek mystifikace a série her jsem byl tentokrát spokojen, a přibližných 40-50 minut bylo naplněno obsahem nadstandartních kvalit. Přesto. Příliš krátké, aby hlavní přednosti vynikly a příliš malá znovuhratelnost, aby k tomuto dílu přešli skalní příznivci. Podobně jako u Lone Survivor, více času, více nápadů, a mohlo jít o to lepší, co v žánru vzniklo.

Pro: hudba, vizuální kvality

Proti: hw nároky

+18
  • PC 90
The Arrival byla mnou coby fanouškem do her o Slenderovi dlouho očekáváná hra. S napětím jsem sledoval články o jejím postupném vývoji, kdy vývojáři (mezi nimiž je i Mark Hadley, autor originálního Slendera) o hře sdělovali minimum informací. Pak ale přišel den, kdy mi přišel a na základě zaplacené předobjednávky odkaz na instalačku.

První pocity - fascinace! Hra má 5 map, které je potřeba odemknout postupným úspěným zdoláváním předcozích. Do té doby vidíte jen otazníky bez názvů a náhledů jednotlivých úrovní. Jdeme na to! První mapa je vlastně takový úvod do hry, procházíte se sám za denního světla, protože Vám spadlý strom zablokoval příjezdovou cestu. Nádherná grafika, idylická příroda.. a tiché kroky za Vámi, ale po otočení tam nikdo není. Při procházce mapou se spustí úvodní titulky a hudba, která nijak nevadí a docela se i hodí do situace, ve které se jako hráč nacházíte. Jak tak postupně kráčíte, začne se stmívat a člověk ví, že ten zmetek musí být někde za Váma. Pořád čekáte na nějakou akci, ale pořád je to takové poklidné a Vy se věnujete prohledávání domu, hledání stop po tom, co se tu stalo a skládáte příběh. První úroveň je sice taková seznamovací, nicméně i tady Vás dokáže příjemně zamrazit v zádech díky vynikající atmosféře, hudbě a tím, co se tu děje.

Druhá mapa je, dá se říct, základním stavebním kamenem hry. Jste v lese (který je o mnoho graficky lepší, rozmanitější a vůbec reálnější než v původním Slenderovi) a je tu velmi oblíbený úkol posbírat 8 stran. A tady začíná akce. Hráč nemůže vydržet a prostě ho musí vidět! Slender jako postava dostál mnohých vylepšení. Jeho celková figura je graficky propracovanější, Slender poprvé chodí (vidíte jak kráčí a jak se mu při chůzi hejbou ruce). Nechybí ani typické rušivé elementy, interference, srčení, distorze obrazu atd. Po tomto "seznámení" už hraju dál. Hledám stránku po stránce. Zajímavým způsobem jsou řešena místa, kde se stránky objevují. Nejen stránky, ale i některé ostatní předměty se objevují pokaždé jinde na mapě, což dělá hru zajímavější. Detaily mapy jsou opravdu hodně propracované - od stromů, keřů, země, skal, po objekty a pozadí, kde se už se stírá hranice mezi mapou samotnou a pozadím. Pravděpodobně tahle mapa je místo, kde mohou hráči vytuhnout, úkol je jasně daný a bez sesbírání nemůžete pokračovat do dalších map. Obtížnost ale oproti původnímu Slenderovi není natolik velká a při troše systému a znalosti mapy se dá udělat.

Dál bych už popis zestručnil, protože nechci připravit hráče o překvapení a zážitky ze hry, které rozhodně stojí za to. Hra dobře kombinuje akční pasáže s těmi oddechovými, kde si prohlížíte okolí a sestavujete příběh. Velkým plusem jsou různé denní doby, takže nehrajete pořád jenom v noci a ve tmě (oh Yes!).

Co bych vytknul je oproti potenciálu hry malé množství momentů, ve kterých se hráč na nějakou dobu zasekne a musí hrát znovu a znovu. V celé hře jsou v zásadně jen dva, což je s ohledem na 5 map šeredně málo (mapa 2 a 3).

Hra hráče určitě nebude nudit, jednotlivé mapy se od sebe dost liší svoji originalitou a tereném, který je pokaždý jiný. Opět musím vyzdvihnout soundtrack, který má sice jen pár tracků, za to ale perfektně pasuje do situace i v momentech méně akčních. Překvapením pro hráče je to, že Slendy není sám, kdo po Vás půjde. Děsící momenty zde však v kombinaci se zvukovými efekty fungují perfektně. Jdete si takhle po lávce, spěcháte a teď Vás napadne se ohlédnout, dostanete takovej klepec, že vás málem porazí.

V závěru - The Arrival je hodně slušné pokračování Slendera, na kterém si tvůrci dali dost slušně záležet. Pro toho, kdo hru dohraje, se v nastavení odemkne hardcore obtížnost a při jejím dohrání se objeví rozšířený konec.

Pro: atmosféra, rozdílné terény a prostředí, ucelený příběh, různé denní doby, povedený soundtrack, hra nenudí

Proti: hra je poměrně krátká a z toho pouze 2 mapy z 5-ti nabízejí ty pravé slenderovské zákysové momenty

+16
  • PC 80
Původní Slender: The Eight Pages, nebo řada dalších oficiálních či neoficiálních pokračování, jsou hry, na kterých jsem strávil celkem dost času a tak nějak mi přirostli k srdci. Z postavy zvané Slender Man se stal na určitou dobu fenomén, ovšem ikonické sbírání papírků a podobné aktivity už přestávali být zábavné, a to i přes to, že každý díl a nebo fanouškovské výtvory přinášeli něco nového. Z mého pohledu by snad Slender i upadl v zapomnění, kdyby se vývojáři neobjevili s plnohodnotnou hrou nesoucí název Slender: The Arrival.

Hra mě zaujala už od oznámení a moje první zkušenost s hraním této hororovky proběhla už s vypuštěním betaverze. Ta obsahovala opět jen sbírání ikonických papírků v nočním hlubokém lese, ve kterém vás naháněl SlenderMan. Beta mě tak oslovila jen svou grafikou a tím, jak dokázala z počátku děsit. Následně vyšlo několik verzí hry, a právě nový Update mě přesvědčil o znovuspuštění. Slender: The Arrival v současném stavu předvádí parádní atmosférický zážitek.

Dostáváte se do kůže Lauren, která jede na návštěvu ke své přítelkyni Kate. Kvůli neprůjezdné cestě se vydává pěšky a k domu se dostává až po setmění. Něco už od počátku vašeho příchodu ovšem není v pořádku. Dveře do domu jsou otevřené, všude je nepořádek, stěny jsou počmárané a Kate nikde. Vydáváte se jí hledat a před vámi je dlouhá cesta přes zalesněnou krajinu až k rádiové věži, kam se údajně vydala. Příběh sice není nějak výrazný, přesto táhne a baví. Bohužel je velmi krátký, a to i přes přidaný bonusový obsah po Updatu.

Nádherně zpracovaná krajina, sluneční paprsky prolínající se hlubokými lesy, horská panoramata a temné noci dělají ze hry intenzivní audiovizuální zážitek. Nemůže za tom ovšem jen krásné grafické zpracování, ale také nádherný Soundtrack a špičkové ozvučení, které exceluje jak krásou, tak nepříjemností při hororových pasážích. Z některých zvuků, které jsem ve hře slyšel mi vážně naskakovala husí kůže, to samé z některých mrazivých momentů. Ty převážně již tvořili ale scripty, jelikož náhodné zjevování nebo pronásledování Slendyho už dneska tolik neděsí... alespoň ne mě. U technické stránky můžu vytknout jen pády hry, kvůli kterým jsem musel opakovat celé kapitoly.

Paradoxem je, že mi ve hře nepřišel nejděsivější samotný Slender Man, ale nepřítel zvaný Proxy, nebo jinak The Chaser - člověk posedlý a sloužící pro Slender Mana. Ten se sice jako Slendy nedokáže teleportovat nebo rušit vaši kameru, zato je velice rychlý a při pohledu na něj vám bude tuhnout krev v žilách. Jeho slabina ovšem zpočívá v tom, že se před ním můžete bránit, a to pomocí svitu vaší baterky. Stejně byli pasáže s tímto nepřítelem pro mě nejvíc nepříjemné, ať už šlo o část v dolech, nebo na farmě.

Hra včetně hlavních příběhových kapitol obsahuje i nepovinné bonusové a doplňující kapitoly, které skvěle oživují hratelnost, přesunou nás na odlyšná místa a doplní nám příběh. Po dohrání samotné hry se mi zpřístupnila i kapitola Genesis, která pro mě byla příjemným nostalgickým překvapením. Jedná se totiž o klasického Slendera: The Eight Pages, přeneseného do aktuálního grafického kabátku. Rozhodně povedený bonus na závěr.

Slender: The Arrival je nádhernou audiovizuální procházkou po zalesněné horské oblasti, a zároveň velice intenzivním hororovým zážitkem, u kterého vám bude tuhnout krev v žilách. Až na velice krátkou herní dobu a pár problémů v technické stránce jde o téměř dokonalou atmosférickou záležitost.

Pro: Audiovizuální zážitek, atmosféra, děsivost ze které mrazí, grafika, ozvučení, Soundtrack, Proxy - The Chaser

Proti: Krátká herní doba, pády hry

+7
  • PC 75
Slender bola prvá hra, ktorú som si vybral z Hernej výzvy. Od hry som očakával, že ma poriadne vystraší a v niektorých momentoch sa jej to naozaj podarilo. Niekedy ma ale niektoré strašidelné momenty skôr nasrávali ako strašili. Hre môžem vytknúť napríklad to, že miestami som nevedel kam mám ísť - napríklad začiatok - odkaz ma navádzal do lesov, ale pritom som do lesov nemal ísť. Inak môžem povedať, že hra ma miestami bavila a ide o celkom dobrú horrorovú hru, aj keď nie som fanúšikom tohto žánru. V prípade ak premýšľate nad svojou prvou horrorovou hrou - vyskúšajte Slendera! To ako som sa hral túto hru si môžete pozrieť TU.

Pro: Atmosféra, pekná grafika, zvukové efekty

Proti: Pre "noobov" ako som ja by bolo vhodné aspoň pár waypointov

+5