Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentář

Přejít na komentáře

Slender: The Arrival

  • PC 90
The Arrival byla mnou coby fanouškem do her o Slenderovi dlouho očekáváná hra. S napětím jsem sledoval články o jejím postupném vývoji, kdy vývojáři (mezi nimiž je i Mark Hadley, autor originálního Slendera) o hře sdělovali minimum informací. Pak ale přišel den, kdy mi přišel a na základě zaplacené předobjednávky odkaz na instalačku.

První pocity - fascinace! Hra má 5 map, které je potřeba odemknout postupným úspěným zdoláváním předcozích. Do té doby vidíte jen otazníky bez názvů a náhledů jednotlivých úrovní. Jdeme na to! První mapa je vlastně takový úvod do hry, procházíte se sám za denního světla, protože Vám spadlý strom zablokoval příjezdovou cestu. Nádherná grafika, idylická příroda.. a tiché kroky za Vámi, ale po otočení tam nikdo není. Při procházce mapou se spustí úvodní titulky a hudba, která nijak nevadí a docela se i hodí do situace, ve které se jako hráč nacházíte. Jak tak postupně kráčíte, začne se stmívat a člověk ví, že ten zmetek musí být někde za Váma. Pořád čekáte na nějakou akci, ale pořád je to takové poklidné a Vy se věnujete prohledávání domu, hledání stop po tom, co se tu stalo a skládáte příběh. První úroveň je sice taková seznamovací, nicméně i tady Vás dokáže příjemně zamrazit v zádech díky vynikající atmosféře, hudbě a tím, co se tu děje.

Druhá mapa je, dá se říct, základním stavebním kamenem hry. Jste v lese (který je o mnoho graficky lepší, rozmanitější a vůbec reálnější než v původním Slenderovi) a je tu velmi oblíbený úkol posbírat 8 stran. A tady začíná akce. Hráč nemůže vydržet a prostě ho musí vidět! Slender jako postava dostál mnohých vylepšení. Jeho celková figura je graficky propracovanější, Slender poprvé chodí (vidíte jak kráčí a jak se mu při chůzi hejbou ruce). Nechybí ani typické rušivé elementy, interference, srčení, distorze obrazu atd. Po tomto "seznámení" už hraju dál. Hledám stránku po stránce. Zajímavým způsobem jsou řešena místa, kde se stránky objevují. Nejen stránky, ale i některé ostatní předměty se objevují pokaždé jinde na mapě, což dělá hru zajímavější. Detaily mapy jsou opravdu hodně propracované - od stromů, keřů, země, skal, po objekty a pozadí, kde se už se stírá hranice mezi mapou samotnou a pozadím. Pravděpodobně tahle mapa je místo, kde mohou hráči vytuhnout, úkol je jasně daný a bez sesbírání nemůžete pokračovat do dalších map. Obtížnost ale oproti původnímu Slenderovi není natolik velká a při troše systému a znalosti mapy se dá udělat.

Dál bych už popis zestručnil, protože nechci připravit hráče o překvapení a zážitky ze hry, které rozhodně stojí za to. Hra dobře kombinuje akční pasáže s těmi oddechovými, kde si prohlížíte okolí a sestavujete příběh. Velkým plusem jsou různé denní doby, takže nehrajete pořád jenom v noci a ve tmě (oh Yes!).

Co bych vytknul je oproti potenciálu hry malé množství momentů, ve kterých se hráč na nějakou dobu zasekne a musí hrát znovu a znovu. V celé hře jsou v zásadně jen dva, což je s ohledem na 5 map šeredně málo (mapa 2 a 3).

Hra hráče určitě nebude nudit, jednotlivé mapy se od sebe dost liší svoji originalitou a tereném, který je pokaždý jiný. Opět musím vyzdvihnout soundtrack, který má sice jen pár tracků, za to ale perfektně pasuje do situace i v momentech méně akčních. Překvapením pro hráče je to, že Slendy není sám, kdo po Vás půjde. Děsící momenty zde však v kombinaci se zvukovými efekty fungují perfektně. Jdete si takhle po lávce, spěcháte a teď Vás napadne se ohlédnout, dostanete takovej klepec, že vás málem porazí.

V závěru - The Arrival je hodně slušné pokračování Slendera, na kterém si tvůrci dali dost slušně záležet. Pro toho, kdo hru dohraje, se v nastavení odemkne hardcore obtížnost a při jejím dohrání se objeví rozšířený konec.

Pro: atmosféra, rozdílné terény a prostředí, ucelený příběh, různé denní doby, povedený soundtrack, hra nenudí

Proti: hra je poměrně krátká a z toho pouze 2 mapy z 5-ti nabízejí ty pravé slenderovské zákysové momenty

+16