Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Sins of a Solar Empire

04.02.2008
77
51 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ano

Sins of a Solar Empire je mixem žánrů 4X a RTS. Autoři se snažili zaujmout mnohem širší publikum než se obvykle 4X vesmírným strategiím daří. Hra tudíž oplývá velmi líbivou audiovizuální stránkou, většina mechanismů typických pro 4X je zjednodušena na nejúnosnější minimum a těžištěm herní zkušenosti se stávají gigantické souboje vesmírných flotil ve stylu Homeworld či Star Wars: Empire at War. Značnou vadou na kráse je absence příběhové kampaně a přítomnost pouhých tří ras, za něž lze hrát.

V roce 2009 vyšel první datadisk Sins of a Solar Empire: Entrenchment, rok na to druhý Sins of a Solar Empire: Diplomacy. V roce 2010 vyšla také kompilace základní hry a obou datadisků pod názvem Sins of a Solar Empire: Trinity.


Poslední diskuzní příspěvek


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 95
Velmi zajímavá a značně návyková hra. Nikdy předtím žádnou 4X strategii nehrál, takže je můj pohled trochu zkreslený, ale Sins of a Solar Empire mi učarovaly. Pěkná grafika, obzvlášť modely lodí. Působivá hudba, přehledný interface, možnost nastavit si spoustu věcí tak, jak chci. Řemeslně je to velmi dobře udělané a neméně dobře se to i hraje.

Zpočátku jsem se celkem bál real-timu, ale naštěstí hra není nijak hektická, takže je i čas rozhodovat se. Je sice k vzteku, když vám nepřítel rabuje kolonie a vy čekáte a čekáte než dorazí posily, ovšem to není chyba hry :)
Co mě obzvlášť potěšilo, byla přítomnost velkých bitevních křžníků. Ty nejen že oproti standardním lodím vynikají drtivou silou. Ještě ke všemu získávají zkušenosti, zlepšují se jim statistiky a dostávají nové schopnosti. Bravo.

Stručně vzato, jsem nadšený. Po dlouhé době se objevila hra, která mě přikovalak monitoru tím způsobem, že ve 2 ráno jsem si říkal: už jdu spát, ale ještě předtím musím založit kolonii na téhle vulkanické planetě! No a ještě k tomu postavit na orbitě obranné satelity ... a těžební modul ... a ... atd :D
Zkrátka vřele doporučuji.

Pro: nebezpečně návykové

Proti: absence příběhu

+11
  • PC 100
Naprosto famózní. A tady bych mohl skončit, to by bylo mínusů, co? Teď vážně, tak nějak od nepaměti jsem si vždycky chtěl zahrát nějakou vesmírnou, neboli 4X strategii. Jenže všechny šly po pár minutách z disku, byly příšerně složité. Nejsem ten typ, který u her nerad přemýšlí, ale tohle bylo moc. Mám raději jednoduší strategie, Warcraft, AoE, Empire Earth a tak pro mne ty vesmírné zůstaly uzavřené. O Sins of Solar Empire jsem takříkajíc zakopával pořád, ať už v různých prewiev, či později v recenzích a zaujala mne grafickým zpracováním, zmínkami o hratelnosti a rozsáhlosti. Jó, kdybych těm hrám rozuměl, s chutí bych si to zahrál. A shodou okolností se tak teď stalo a já jsem již přes týden ponořen do monstrózních vesmírných bitev, objevování a kolonizování planet, výzkumu, boje...

Tahle hra se fakt bezvadně hraje, člověk si projde dvě, tři mise a je doma, takže to pochopí i ne-strategik jako já. Přidejte k tomu nádherný vesmír a velký zoom a připadáte si, jako kdyby jste v těch lodích seděli vy. Pouze trochu zamrzí absence jakéhokoliv příběhu.
Zapomenut nesmí zůstat ani celkem rozsáhlý výzkum, který je nutné podnikat, jelikož má celkem velký vliv na hru.

Celkově vzato, jedna z nejpších strategií, kterou jsem kdy hrál a prodrala se i do mého TOP 10.

Proti: Zamrzí absence alespoň náznaku příběhu.

+10
  • PC 60
Před psaním tohoto komentáře jsem si musel dát facku, respektive z každé strany, jelikož si celkem zakládám na sebereflexi, tak tady naprosto selhala. Ona správná facka ve správnou chvíli s nervovou soustavou těla a jeho okysličením dokáže udělat divy, to prý i sypání soli do řezných ran, ale to si nechám pro příště.

Nuže a teď ke hře. Před půl rokem, možná dokonce před rokem jsem této hře dal 90%
Důvod byl zřejmý realtime 4x vesmírná strategie v takovém rozsahu? To tu totiž do té doby ani nebylo, ano blýsklo se rychlostí warpu nějaký homeword, ale nikdy neměl takový rozsah jako zmiňovaný SoSE, které má mimo jiné líbivou grafiku a ve hře můžete za zoomovat takovým způsobem, že pomalu v jedné chvíli vidíte co kdo komu sype do kafe a ve druhé obdivujete skulpturu hvězd a začnou vás napadat takové filozofické úvahy, že zabrousíte až do zákonů kvantové fyziky a po nastudování jejich teorie, zjistíte že tuto otázku a teorii jste odhalili jako dospívající děti a začnete žasnout nad svou genialitou, nebo naopak nad tupostí rádoby teoretických fyziků(přišel jste na ni naprosto každej, věřte mi). Nad čím však určitě člověk žasne, je krásně rozpracovaný technický výzkumný strom jednotlivých ras/národů, ve kterém jsou jim v jiných pořadí přístupné technologie, což se nutně promítá i do naprosto odlišných strategií ras. Rasy jsou ve hře tři, každá se svými unikátními loděmi a to jak vzhledem tak jejich vlastnostmi i když v rámci vyváženosti jsou jsi jednotlivé třídy lodí velmi podobny. Co však hře chybí je kampaň, což trošku považuji za trapas Úvodní nitro vás totiž seznámí lehce s každou rasou a to jsou ty jediné a poslední informace o reáliích této scifi strategie, takže po načtení hlavního menu na vás čeká pár scénářů, ve smyslu pouze předefinovaných map, žádné mise nebo cesty a pak samozřejmě skrimish, který je naprosto totožný se scénáři. O mise se lehce starají další rivalové na mapě, kteří se nestydí po vás jako úkol, žádat suroviny, napadení nepřítele a to je tak asi vše. Absence kampaně po třech datadiscích už pak není trapas, ale naprosté sprosté hulvátství, které je podobno jen blejtzárdu v jejich Starcraftech II(vážně jim ještě někdo žere to, že byla přítomna pouze kampaň pro lidi, aby kvalitně vytřískali prachy na datadiscích, ehm tedy chtěl jsem říct aby další kampaně byly stejně tak kvalitní?). Autoři vám prostě nedovolí proniknout do reálií a universa jejich scifi vesmírného počinu, což pak jen působí dojmem že celkově jejich 4x je pouhou kulisou pro opravdu megalomanské vesmírné bitky a grafické efekty, jinými slovy hudu držej! Hrajou a na nic se neptaj. Kdo jsou vasaři? kdo je jejich vůdcem? Čeho se bojí? JMohl by člověk souložit s jejich samicema? Jaké by to bylo? jaká je jejich filozofie, struktura společnosti apod.? To se jen marnotrapně můžete snažit vyčíst z výzkumného stromu technologií. Hra je opravdu zábavná a po multiplayeru o to více, ale málo kdo se nechá zdrtit až do úplného konce. Když nyní zvážím pro a proti dávám 60 %

Pro: rozdílné vlastnosti jednotek, odlišná dostupnost technologií, grafika, koncept hry

Proti: absence kampaně, anonymní svět a prostředí, časová náročnost

+10 +11 −1