Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentář

Přejít na komentáře

Sins of a Solar Empire

  • PC 60
Před psaním tohoto komentáře jsem si musel dát facku, respektive z každé strany, jelikož si celkem zakládám na sebereflexi, tak tady naprosto selhala. Ona správná facka ve správnou chvíli s nervovou soustavou těla a jeho okysličením dokáže udělat divy, to prý i sypání soli do řezných ran, ale to si nechám pro příště.

Nuže a teď ke hře. Před půl rokem, možná dokonce před rokem jsem této hře dal 90%
Důvod byl zřejmý realtime 4x vesmírná strategie v takovém rozsahu? To tu totiž do té doby ani nebylo, ano blýsklo se rychlostí warpu nějaký homeword, ale nikdy neměl takový rozsah jako zmiňovaný SoSE, které má mimo jiné líbivou grafiku a ve hře můžete za zoomovat takovým způsobem, že pomalu v jedné chvíli vidíte co kdo komu sype do kafe a ve druhé obdivujete skulpturu hvězd a začnou vás napadat takové filozofické úvahy, že zabrousíte až do zákonů kvantové fyziky a po nastudování jejich teorie, zjistíte že tuto otázku a teorii jste odhalili jako dospívající děti a začnete žasnout nad svou genialitou, nebo naopak nad tupostí rádoby teoretických fyziků(přišel jste na ni naprosto každej, věřte mi). Nad čím však určitě člověk žasne, je krásně rozpracovaný technický výzkumný strom jednotlivých ras/národů, ve kterém jsou jim v jiných pořadí přístupné technologie, což se nutně promítá i do naprosto odlišných strategií ras. Rasy jsou ve hře tři, každá se svými unikátními loděmi a to jak vzhledem tak jejich vlastnostmi i když v rámci vyváženosti jsou jsi jednotlivé třídy lodí velmi podobny. Co však hře chybí je kampaň, což trošku považuji za trapas Úvodní nitro vás totiž seznámí lehce s každou rasou a to jsou ty jediné a poslední informace o reáliích této scifi strategie, takže po načtení hlavního menu na vás čeká pár scénářů, ve smyslu pouze předefinovaných map, žádné mise nebo cesty a pak samozřejmě skrimish, který je naprosto totožný se scénáři. O mise se lehce starají další rivalové na mapě, kteří se nestydí po vás jako úkol, žádat suroviny, napadení nepřítele a to je tak asi vše. Absence kampaně po třech datadiscích už pak není trapas, ale naprosté sprosté hulvátství, které je podobno jen blejtzárdu v jejich Starcraftech II(vážně jim ještě někdo žere to, že byla přítomna pouze kampaň pro lidi, aby kvalitně vytřískali prachy na datadiscích, ehm tedy chtěl jsem říct aby další kampaně byly stejně tak kvalitní?). Autoři vám prostě nedovolí proniknout do reálií a universa jejich scifi vesmírného počinu, což pak jen působí dojmem že celkově jejich 4x je pouhou kulisou pro opravdu megalomanské vesmírné bitky a grafické efekty, jinými slovy hudu držej! Hrajou a na nic se neptaj. Kdo jsou vasaři? kdo je jejich vůdcem? Čeho se bojí? JMohl by člověk souložit s jejich samicema? Jaké by to bylo? jaká je jejich filozofie, struktura společnosti apod.? To se jen marnotrapně můžete snažit vyčíst z výzkumného stromu technologií. Hra je opravdu zábavná a po multiplayeru o to více, ale málo kdo se nechá zdrtit až do úplného konce. Když nyní zvážím pro a proti dávám 60 %

Pro: rozdílné vlastnosti jednotek, odlišná dostupnost technologií, grafika, koncept hry

Proti: absence kampaně, anonymní svět a prostředí, časová náročnost

+10 +11 −1