Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Stále stejné. Chtělo by to také nějaký remaster. Ideologické frakce místo států, bezvadné provedení vědy (ty moudré hlášky žeru), skvělá diplomacie a špionáž...

A proti tomu dnes již tak tak snesitelná grafika (nízké rozlišení), otravné, zdlouhavé a věčné terraformování a nevyváženost stran hraných počítačem.

Zase mi Yang rozflákal Univerzitu a Morgana. :( Časem si je samozřejmě osvobodím a stanou se mými vazaly, ale je jich škoda i tak. Proti Yangovi se málokterá "mírová" civilizace udrží.

Mám tam zase oblíbenou "ideologickou sedmičku" sestávající se z vědců, kapitalistů, křesťanských fanatiků, totalitářů (Yang), zelených (za Gaiau hraji), marxistů a anti-individualistů (kyborgové). U posledních jsem chvíli přemýšlel, zda je nenahradit anarchistickým cyberpunkem Data Angels. Ale ten jejich individualistický přístup se mi do těch všezahrnujících ideologií moc nehodil.

S oběma alien frakcemi tolik nehraji. Podobně s piráty, militaristy (Sparta), zelenými sebevrahy (Cha Dawn) a ex-OSN. K těm výše uvedeným mi pasují méně. Byť třebas do také oblíbené "mírové sedmičky" některé hodím.
@Jab (komentář): Zdravím, musím reagovat. V popisku hry jsou psány materiály ale jsou to minerály. No já dohrál AC na Transcedenta asi milionkrát. Jednotek není málo, zejména je důležité dávat jim spec. vlastnosti jako AAA nebo Clean Reactor - toto zásadně ovlivní funkci jednotek, náročnost na údržbu atd. atd. To že se hned na začátku nestaví letadla a magnetické tunely, je v příběhu zdůvodněno, že se jedná o cizí planetu a je třeba vše od znova naroubovat na místní podmínky --- taky tam není kyslík že.. ale ideální podmínky pro pozemské rostliny - lesy např. No zejména bych zdůraznil vysokou důležitost tajných projektů, jež dávají zásadní bonusy např. úplnou imunitu před špehy - HS algoritmus. Co se týče terraformace není nutné přeteraformovávat okolí báze, když se ze začátku podchytí tajný projekt Weather paradigma - pak se staví Kondenzéry hned ze startu a Boreholes, jež mají v pozdější fázi hry 6 minerálu a 6 energie na čtverec. S ekologií není problém, pokud víš jak na to. asi po sté hře už sem neměl Báze obležené těma kobylkama lítacíma : ) - je potřeba hlídat si eko-znečištění v každé jedné bázi a zkoumat potřebné enviromentální technologie. Tak dál ..na aliení formy zkus artylerie . ) ...... Co bych ještě napsal .... oblíbená jednotka : Clean Shard Penetrator : D .
Fakt neexistuje způsob jak nastackovat jednotky do nějaké grupy a někam je poslat jako skupinu? Je nutné je vždy posílat jako jednotlivé?
Hamster: Analogie to byla v tom, že Ostrava taky produkovala dost špíny a za trest kolem ní nerostly potencionálně zemědělsky výhodné pralesy. :-)
Gaia nejni silná během hry. Teda moc. Na začátku si také musí zajistit prostor pomocí mind wormů. Ale po postavení Voice of Planet a AtT (čili po "dohrání") je na tom naopak de facto nejlépe.
Btw pokud hraje za Cult počítač, tak má právě taky dost dobyvačné sklony. Resp. ta "mírová sedmička" je skutečně těch 7 mírových civilizací. Těch dalších 7 má totiž mezi základními vlastnostmi conquer (popřípadě ještě v povaze aggresive). Teda ne že bych taky neplánoval někdy hru i za těch 7 dobyvatelských (kde si vezmu Hive, Cult nebo Piráty jak taky jinak). Akorát na ty Alieny teda fakt nemám moc náladu. Ostatně když se podívám na ty jejich výhody, tak jsou opravdu možná až moc silní (a navíc mi prostě do toho universa nesednou). Ale tak piráti jsou na tom třebas taky hodně dobře, anžto počítač (co jsem si všiml) do loďstva zrovna moc neinvestuje.
Jab: Njn, to jim ale imo nemůžeš napařit jen "za to", že to umí využívat. V tom je totiž imo u nich ta pointa, protože jinou pořádnou výhodu holt oproti ostatním nemají (a jít do greenu za jiné frakce je hovadina). Jak přesně považuješ Ostravu z dob socialismu za dobrou analogii ke scifi ekokratické společnosti příliš nerozumím.

Že ti gaiani přijdou styloví jsem pochopil a co všechno je vyšité mi vysvětlovat netřeba, jen mi přišlo že tu vytváříš dojem, jak jsou ti zelení tím nejmocnějším, co lze ve hře vyvádět. ;)

Cyber. Cons. na mě po stránce stylovosti možná udělali o něco menší dojem, než třeba Data Angels (stále však lepší, než třeba Cult), přesto je považuji za pravděpodobně nejsilnější frakci.

Ta sedmička vypadá slušně, to bych si to mohl konečně zkusit za UN politbyro.

ad Cult - tak nějak. Budovat armádu asi nebudu muset dlouho. Když jsem ale s těmi červy a tou jejich arty naháněl po mém ostrově Battle Ogra fundamentalistů, tak jsem si říkal jak skvěle by to vypadalo v béčkovém filmu, ale že tohle už je trochu fraška. :)
Hamster: Udělal bych to standartně jako v civce. Tzn. místo potencionálně výhodného fungusu by se tam objevilo velmi nevýhodné "znečištění". Ostatně kolem Ostravy taky v létech socialismu za trest nevyrostl deštný prales. Objevování mind wormů bych samozřejmě ponechal.

Za Gaiu hraju teprve podruhé. Chtěl jsem vyzkoušet, jak si povedou v datadisku (ne až tak překvapivě jim to šlo lépe než v základní hře). Nicméně Gaia byla moje first choice. Ale holt pokud si nečetl Nadaci (skvělá sci-fi série s "detektivními" zápletkami), tak ti asi nevysvětlím, že Gaia a Ascend to Transcendence je Asimov jak vyšitej. :-)
Cybernetic Consciousness chystám příště (btw já myslel, že ty na tebe moc dojem neudělali?). Plánuji si zahrát s čistě "mírovou" sedmičkou. Tzn. Peacemakers, Universita, Gaia, Morgan In., Free Drones, Data Angels (bo jak) a ty kyborgy. Byť mi tam teda bude dost chybět Hive. :-)
Cult of Planet je (co jsem pochopil) taky spíše dělaný na útok. Resp. na rychlé "najímání" mind wormů (kteří zpočátku představují významnou vojenskou výhodu) a rychlé ničení několika nejbližších civilizací v rámci vytváření Lebensraum.
Jab: V tom vznikání fungusu nějaký zásadní problém nevidím. Nemůžeš mít přece dvě protichůdné reakce na nějakou činnost které by diskriminovaly menšinu frakcí kvůli jejich zaměření. Že se ti okolí města zahubuje mi nepřijde jako chyba, to prostě planeta dělá.

Btw. Ty zase hraješ za Gaiu? To jako kvůli tomu bodíku do jídla? Hele, jako nic proti, ale když koukám, tak mám dojem, že jsi se nějak zafixoval, protože nevidím moc důvod se domnívat, že zrovna orientace tímhle směrem je nějaký svatý grál hry. Pouze prostě jeden z několika. Mám to rozehrané za Cult a zatím to vypadá jako sranda, ale žádné Cybernetic Consciousness, nebo Nautilus Pirates to imo není.
Heh, tak to je vtipné. Má hlavní základna za Gaiu (velikost zatím jen 28 a již zcela obklopená 4/4/5 fungusem) má eco-damage 90! :D Anžto produkuje 287 krystalů per year. Obecně díky masivnímu poškození prostředí ani nemusím užívat terraformers, jelikož se mi okolí základny samo pohodlně mění na fungus (který kolem nich díky znečištění často vybuchuje).
I s tím datáčem holt ta "civkovistost" pokulhává. Zkusím pohledat nějaký inteligentní mod, který by vhodným způsobem upravoval vytváření fungusu a eco-damage. Takhle má ďábelskou výhodu ten hráč, který postaví Manifold Harmonics (bonusy k fungusu), jelikož může rozjet průmysl na plno a bez obav ze škod "přírodě". Nejvtipnější na tom je, že bonusy se odvíjí podle bonusů k "planet", které mají nejvyšší už v základu právě "zelené" frakce (Gaia, Cult of Planet). Jinak řečeno na konci hry mohou "zelení" disponovat největším možným průmyslem de facto bez obav. :-) Jo, chtělo by to ještě dopilovat...
Hamster: Už to hraju od rána. ;-P Mně se právě více líbí ty původní frakce, které (v určité míře) zastupují dostupné ideologie. Přijde mi to takové "civilizačnější". Přítomné dostupné formy vlády jsou pak dost možná spíše šité na míru těm frakcím než obráceně. Ale kdo ví.
Jab: Prosímtě, hlavně mi neříkej, že to na co jsi koukal byly nějaké další sekundární zdroje. Pokud ano, tak s tím udělej to, co se s hrami normálně dělá - zahraj si to a neřeš to jak nákup roláku.

Stylovější mi připadají proto, že jsou skutečně vyprofilovaní, jak tomu u lidí bývá a nejsou to jen přikrášlené archetypy, jejichž cílem je pokrýt všechny bonusové statistiky (militaristi, ekologové, technologové, industrialisti, ekonomové...), alespoň tedy ne do takové míry, jak je tomu v původní hře. A nejvíce "něco do sebe" mají dle mého zrovna ty dvě frakce, které jsi nejmenoval.
Hamster: V čem jsou ty nové frakce stylovější? Co jsem koukal, tak toho nakecají o dost méně (při vynalézání). Byť některé z těch frakcí mají něco do sebe (droni, kyborgové a Cult of Planet).
Jab: No, ona žádná z těch datáčových frakcí na Unity příliš moc nevznikla. To se odehrává už na planetě s časovým odstupem v době, kdy ty "pozemské" lidské frakce jsou již (převážně) rozmělněné.

Když si prostě hodíš novou náhodnou mapu, tak to sice smysl příliš nedává, ale v ofiko scénáři Planety jsou lidské frakce již rozestavěné (ne tedy, že by třeba mně na tom záleželo).
Hamster: Možná tím to je. Takhle mi zatím uniká, jak mohla ještě na té Unity vzniknout frakce Cult of Planet (když o planetě věděli houby) nebo Pirates (ty jsou snad ještě vtipnější). A koneckonců i civilizace hackerů mi zní taky jako hustej joke. :)
Jab: Prosimtě, nehodnoť když to máš jen naštudýrovaný. Strany z datáče jsou mimo emzáků o dost stylovější, než ti původní tucťáci a ti mimozemšťani taky nejsou zlí (a při hře nepovinní).

Hamster: S datadiskem má i tak smysl spíše Gaia, která má na rozdíl od Cult of Planet +1 k žrádlu z fungusu. Spolu s tím datadiskovým divem, který přidává další bonusy z fungusu, je pak tenhle povrch daleko nejlepší. V základní hře má jen 2/3/3 resp. 3/3/3 (za Gaiu). Btw ta Gaia je prima svým "útočným fungusováním". Jsou to toiž jasní adepti na postavení toho divu, s nímž užívají fungus jako cesty. Naopak se zdoláváním fungusu mají značné problémy všichni ostatní. Jinak řečeno k tvé základně obklopené fungusem se hned tak někdo neprokouše. Lze to využít v útoku i v obraně. Ani nemluvě o tom, že Gaia i tak chytá spoustu mind wormů, kteří jsou hlavně ze začátku naprosto výborní. I pokud za tree-huggers nehraju, tak mají občas větší armádu než Sparta (tu mi tam teď Lady Deidre celkem slušně drtila).
Já to teď dohrál za U.N. A bylo by to prima, kdyby mi s těmi posledními divy nepokryl velkou část okolí základen fungus. Ani nemluvě o tom, že u všech měst 35+ mám ecology damage cca 12 (což znamená další random výbuchy fungusu v okolí základny) a už to nejde ničím snížit. Leda to celé okolí základen změnit na fungus a pak by mi ty výbuchy mohly být šumák. Ale to bych v každém městě musel nechat umřít hlady tak půl milionu obyvatel, což mě jakožto dlouhodobého playera civilizací celkem uráží. :-)
Ten datadisk chci zkusit právě kvůli tomu, že tam je ten prima div na fungus (přidává dalších až 1/1/2 - závisí kolik máš bonus k "planet"). Ty strany samotné mi přijdou hodně špatně vyprofilované (proti těm v základní hře - výjimkou jsou možná Free Drones) a mimozemšťané mi tedy opravdu nechybí.

P.S. No ona třebas Sparta v základní hře taky nejni žádnej zázrak. Zatímco ostatní mají poměrně sofistifikované cíle, tak main goal Sparty je právo nosit zbraně. Heh. Celkově na mě jakožto Survivalists působí jako Klingoni (což taky nejsou žádný inteligenti). A ta jejich hlavní základna vypádá jak klingonskej Kronos. :)
To abych to někdy zkusil za ten Cult of Planet. Jsem těmihle ekology vždy pohrdal snad nejvíce ze všech a nejčastěji je drtil za technology.
Hmm doplněno. Btw vyrobit některé endgame jednotky trvá cca 2x déle než postavit nejlepší divy světa. Tak to teda hehe. :-)
Btw jak dlouho vám trvalo, než jste se naučili vymástrovat mikromanagement jednotlivých měst? Z prvního dohrání (3 dny) bych totiž měl výborný pocit, pokud bych ovšem věděl, jakým způsobem "teraformovat" okolí základen. Takhle jsem musel mít u každé základny několik "settlerů" a vše měnit podle toho, co se ve stávající době vyplatilo (s postupujíími technologiemi). Za Gaiu to nakonec překvapivě vyhrál fungus (dával 3 od všech "zdrojů") a to na zemi i na moři (s výjimkou džungle samozřejmě). Tedy v porovnání s farmou se soil enricher a solar collector. Nicméně jsem nestavěl Condenser a Echelon Mirror (byť jsem si do jisté míry naplánoval, jak bych je rozmisťoval). Docela peklo tohlecto rozhodování. A to jsem se civilizací něco nahrál...
Jinak mě také trochu dralo to upgradování. Oceňuji však, že existuje de facto "ultimátní" jednotka (vznášedlo). Kdyby existoval i "ultimátní" povrch kolem základen, tak bych byl rozhodně šťastný.
Ještě zkusím zahrát minimálně jednou (byť už při prvním hraní jsem zkusil snad všechny konce - spojení s myslí planety je úžo!) a podle toho upravím hodnocení. Mám pak v plánu zahrát si ještě Galactic Civilizations 2 (Ultimate Edition - už mám doma) a Final Frontier z Civ4 Gold. Docela slušné trio vesmírných turn-based strategií. :-)

Btw: http://forums.civfanatics.com/showthread.php?t=252829
Hehe. :-)
Chark: Koukám teď na tvůj popis a trochu mě zaráží poslední věta. Pokud vím, tak v AC byl důvod vyslání Unity ten, že na zemi došlo ke kompletnímu vyhlazení lidstva válkou a hladomory. Nějak se mi nezdá, že by to příliš pasovalo do toho mírového technologického vítězství v Civilization. ;)

Jo a proč sociální strategie?