Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Solidor (08.05.2022 23:47): Hmm. DDS třeba měla fajn lokace. Loď v poušti nebo muzeum.
Ale v SMT 5 všechny ty čtyři mapy působí dost stejne jen mají jinou barvu. Přitom by stačilo na každou dat třeba jen dva dungeony v původním SMT střihu a hned by to bylo lepší. Pak by ty mapy víc působily jako nějaký svět který k něčemu vede a ne jen post apo pustiny s random enemaky. Atd atd....achjo :)
@Charllize (08.05.2022 21:26): Jako by se nedokázali rozhodnout jestli cílit na hardcore nebo mainstream. Pak je z toho takový kočpopes.
Příběh a postavy mají tolik problémů, že by to vydalo na samostatnou esej, ale jak píšeš, je to spíš vedlejší. Nezajímavé lokace mělo SMT vždycky, tam bych ani nic lepšího nečekal. A polo open world jsem spíš uvítal, ale v porovnání s Xenoblade Chronicles zase propadá.
Jako kdyby člověk opravdu chtěl, tak SMTV dokáže nehorázně zkritizovat, ale to platí pro většinu her.

A těch level up itemů mi taky zbyla hromada, i pro démony :)
@Solidor (08.05.2022 21:00): Tak já nemyslím ze by SMT potřebovalo elementy z Persony když si je Persona od začátku bere z SMT a věci jako all out attack nebo automatické vybíráni známého elementu je něco co by prospělo. Ale ten problém co popisují je skutečně špatná věc, když si to člověk uvědomí a kazi to celou hru skoro až na neúnosnou mez. 
Jako fanboy smt musím uznat ze pětka se moc nepovedla a ne jen kvůli tomu soubojaku.
Pribeh tak trochu vem čert, přeci jen smt má to gró jinde. A me osobně to co tam je pribehove i stačí. Spis tomu chybí nějaké hlubší lore které tak dobre funguje v SMT 3. Hra má i poměrně nezajímavé lokace a semi open world te serii proste nesedí. Ani si nejsem úplně jistý jestli ten system esenci je něco co by bylo potřeba. Dále pak myriady zjednodušení aby se to lip prodávalo ( lol, v poslední lokaci jsem měl 20 instant level up itemu pro Nahobina). 
A pomyslnou třešničkou na dortu je průměrna technická stránka hry kdy se fps nedostanou nad 28 fps a to cele v mazlem 720/900p rozlišení. Člověk by privrel oči ale když hra samotná moc nefunguje štve to víc.
Ja tu hru chci mít hrozne rad, ale nejde mi to :)
@Charllize (08.05.2022 20:36): 90% hráčů si toho nevšimne. Mě spíš vadilo, že tam přidali "elemental defense itemy", aby si pak uvědomili, že to děla celou hru docela lehkou a tak vymysleli u těch posledních bossů "pierce" útoky s elementem, aby nešly anulovat.

Od začátku jsem se divil, že v SMTV nejsou ty nové elementy z Persony 5. Hned by to bylo zajímavější.
Největší problém tehle hry je soubojak který je podivne nastaveny.
Jde vzasade o to ze hra zvyšuje nebo snižuje dmg dle rozdílu levelu a je vzasade jedno jaké má hráč nebo nepřítel statistiky. V praxi to znamená ze když boss má lvl 50 a hráč lvl 40 je to velmi obtížné až na hranici nehratelnosti. Pokud má hráč třeba lvl 60 je to dětsky jednoduchá fraška. 
Proste ten system funguje na základě statistik jen jako doplněk, hlavní je rozdíl v levelu který někde na pozadí dopocitava jak to bude obtizne.
Ono to na první pohled zní ze to je ok, mám vyšší level je to snazsi ale není to pravda, problém je v tom ze to není na základě statistik ale nějakého skrytého systému lvl vs lvl.
Za necela dva mesice 800k prodanych kusu. Coz je fajn a snad necim navazou, necim jako byla Apocalypsa na 3DS.
Digital Foundry otestoval SMT V. A samozřejmě mají pravdu. Switch je v tomhle směru zlo a každý kdo se tam pokusí udělat graficky impresivni hru na to dojede. Prakticky nejprodávanější konzole současnosti která nemá výkon ani na to aby zvládla Unreal engine v nějaké hodně základní podobě. Čím to je ze v dnešní době pomalu fotorealistickych her se prosadí konzole co vrací vzhled a technické parametry sto let za opice? Zřejmě to není tak důležité jak to vypadá a proste stačí dělat dobre hry v zastaralým hávu. 
Obvykle jsem proti ale tady doufam ze se SMT V dostane i mimo Switch, protože jeho exluzivita je draze vykoupena podprůměrným hardwarem. Atlus udělal hezkou hru na špatne konzoli.
Edit: po posledním patchi zmizeli ze souboru zmínky o ps4 a PC, takže bůhví jak to dopadne.
https://m.youtube.com/watch?v=2VfuNQ0yKRA
@Solidor (13.12.2021 20:36): SPOILERY.......Však pisu legendární/problemovy, ne ? :) Neboj já to čtu jak na ten dungeon všichni remcaji, mě holt tak hroznej nepřišel. Klidně mohl mít ještě o dvě patra navic.
Ono vůbec to zabarvení těch lokaci je dost psycho. Ta čtvrtá mapa je bila jak po záblesku atomovky.
Neboj Persona 6 bude. Z dívčí koleje, polstarove bitvy jako minihra a open world po nákupních centrech :D Navic se teď mluví ze bude nejspíš remaster Persona 3 Portable.

Jinak chudák Abdiel, až mi bylo líto ji serezat. Počítám ze se znahobinuje s tím Persona klukem Dazaiem a přejde pod pevnou Luciferovu ruku. Líbí se mi :)
Ja nevím co proti tomu pribehu mate, je to ok !
@Charllize (13.12.2021 16:43): Jo, protože každý má radši černočervené chodby s přiblblým puzzlem, namísto průzkumu otevřených oblastí...

V tomhle se naštěstí rozcházíš s obecným míněním :)

A já bych zase chtěl další Personu s ženskou MC. A třeba by se i mohla odehrávat na vysokoškolském kampusu místo SŠ.
Takže už teď legendární/problemovy Demon Castle byl celkem fajn, skoda ze takových dungeonu tam není víc. Sice zas nějaký dungeon etalon to není ale jako změna fajn. Jen mě zklamal Demon King, sice byl nechutnej ale jinak takovej tlustej strejda s taskou přes rameno.
Vetraky jsem měl po patchi a moc problému s nima nebylo. Ani jsem tam neumřel. A dějově to potom bylo bezva. Pěkne to rozjeli a konečně je poznat ze jde o celosvětovou záležitost a nepůsobí to jako japan only. Možná to má potenciál do budoucna. Třeba SMT v Řecku :)
@Solidor (08.12.2021 16:46): Ona to ta hra skaluje někde v pozadí stylem lvl vs damage. Takže když nepřátele poskočí v nové lokaci nad tvůj level dostávas dost nakládačku. Proto je skoro nemožné porazit někoho třeba o 10 + levelu nad tebou.
@Charllize (08.12.2021 16:38): Obtížnost je celkově taková zvláštní. Všechny Megateny a Persony jsou na hard extrémně těžké ze začátku a pak se postupně, s většími možnostmi skladby skupiny, zlehčují. Tady mi přišlo, že pokaždé trochu vyskočila po otevření každé nové mapy, ale vyjma jednoho nepovinného bosse (Ra) jsem s ní neměl moc problém, i když jsem třeba lehce podlevelovaný. Nedal jsem teda Shivu (lv. tuším 96) a nedosáhl na true neutral ending.

Nicméně můj almighty+9 Nahobino drtil většinu bossů docela v klidu.
@Solidor (08.12.2021 16:33): Mě se par boss skladeb líbí docela dost, ale Meguro jinde je, bez pochyb.
Ja u větráku ještě nebyl, ale vím ze to tam je. Patch má být zítra, tak nevím jestli ho stáhnu, rad bych to viděl jak to tam je původně.
Nahodne souboje by asi působily pitome v těch open mapách, byli by pak prazdnejsi. Do dungeonu mi zas víc sednou ty náhodné. Ona ta obtížnost jde dost dolu když nepřátele vidíš :)
@Charllize (08.12.2021 16:23): Dungeon je tam potom jen Demon Castle. A popravdě být tam náhodné souboje, tak s tím asi seknu. Hlavně to přiblblé puzzle s větráky, které patchem zjednoduší, bylo daleko těžší, než jakýkoli souboj na hard. Dal jsem ho jenom s videonávodem. :)
Tyhle debility, ať si strkaj do hardcore dungeonů. tady je to úplně mimo mísu.

Osobně se mi ani moc nelíbila hudba. Nejlepší byly remixy z Nocturne. Meguro je někde úplně jinde.
@Charllize (08.12.2021 15:59): Vždyť celá ta pasáž ve škole s Lahmu, to byla prostě Persona, jenom se špatným koncem :)

Příběh je vyloženě otřesný. Ale došlo mi to, až když jsem se nad ním po dohrání zamýšlel.
V Nocturme byl (a potom co jsem ho letos dohrál znovu jsem si to i potvrdil) extrémně unikátně provedený. Celý děj je vyprávěný pomocí dialogů a snad jenom jednou se spolu baví i jiné postavy, než MC s jednou jinou postavou.

V SMTV Yuzuru a Tao dostanou vlastní DLC nebo celou if hru ve stylu Apocalypse, protože takhle hloupě zapadlé je musel Atlus udělat schválně.

Popravdě jsem dlouho chtěl dát i sedmičku, ale přeci jen je pětka lepší než čtyřka. Devil Survivor a Persona u mě jednoznačně vyhrávají.
@Solidor (komentář): Líbí se mi jak jsi se vyhnul srovnání s Personou ale přesto to tam mezi řádky cítím :)
Me zatím ten příběh nijak otresny nepřijde a u hry založené hlavně na gameplayi mi to prijde dostatečne. Dokonce mám dojem ze těch pribehovych části tam je víc než v Nocturne. 
Sice to není tak zajimave, ale jako podkresleni toho oc v SMT V hlavně jde je to víceméně ok.
Jasne ze by to šlo lip, ale nepřijde mi to tak důležité jako jinde.
Osobne nemam v úmyslu SMT V kritizovat kvůli pribehu a postavam, výhrady bych měl trosku jinde, ale to bych se už opakoval :)
Tak jsem na konci třetí mapy. Na to jak tam Surt vyvádel byl docela poseroutka a šel na druhy pokus. Třetí mapa mi zatím přišla nejlepší, má skvělou temnou atmosféru a je hodně komplexni a zamotana. Vůbec ten design světa je super a zaslouží si 1+.
Vetsinou používám teď Idun, Alice, Yoshitsune . Nahobina mám čiste strenght based. Občas to hapruje u těch par nepratel co mají resistenci na fyzické útoky, ale je jich tak málo zatím ze to je jedno.
Porad občas proste chcipnu, ta hra se s tím fakt nemaze a různe one shoty a vykosteni cele party v prvním kole se dějí celkem pravidelně ale ne v nesnesitelne frekvenci a je to sranda. Hodně se mi vyplácí fyzicky half resist. 
Jeste zvazuju vylevelovat Matadora kterého jsem odložil na lvl 40, protože Andalucia mi přijde efektivnější než to co nabízí Yoshitsune, akorát má prave ten fyzicky resist.
Za celou dobu jsem nenarazil na jediný bug. Ani se mi nikde nezasekla postava což povazuju za zázrak v tom světě plném trosek, rozbitych domu a děr. Holt Japonci. A je mi úplně jasne proč to dělali tak dlouho. Vlhký sen západních vývojářů .
Hru jsem díky potížím s dlc musel začít po 35 hodinách znovu. Teď už tam dlc mám :)
Kupodivu to šlo rychleji než na poprvé a po 18ti hodinách jsem na druhé mape. Predtim to bylo 25.
Na lvl 26 jsem zašel tedy zkusit Matadora. A proste zatím ne. Většinou mám game over když mu zbývá tak 3-5% HP, což je k nasrani. Problém je v tom ze nemam itemy na doplnění many. Mám jen jeden. Věřím ze mít třeba čtyři tak už je po něm. Matador má lvl 24, takže ho nechci moc prelevelovat aby to bylo fér. 
Kdyz mu sedne Andalucia a má charge je to průšvih i když mají všichni guard. 
Jsem spokojen, Matador je pořad tím čím má být, možná je horší než v Nocturne :)
Je fajn ze v rámci dlc nesetrily a fiendi mají dabing, trosku jsem s tím nepočítal.
Taky nevím proč zbylé tři dlc bosse Cleopatra atd, nahnacali vsechny na první mapu.
Mam zle tušení ze ještě neskončily a další várka dlc bossu je na cestě. :)
@Solidor (17.11.2021 12:15): Ja spis rvu body do sily, jako obvykle :) Me porad ten design sveta spis trochu irituje v ramci SMT, ne ze bych byl nespokojeny, ale jaksi mi to ubira na pocitu ze hraju SMT. Takoveto vybirani otaznicku na rozlehle mape neni nic co bych od serie potreboval. Ale kdyz od toho odhlednu tak to je udelane vyborne, takze pohoda.
@Charllize (16.11.2021 14:02): Aspoň můžeš bez obav rvát všechno do magic :)
Jinak Matador a Daisoujou padli. Vypadá to ale, že D nemá tentokrát Samsaru, takže není tak nemožně nacheatovanej. Obecně je v mapách trochu znát inspirace Xenobladem, kdy lze potkat i démony třeba 30 lvl nad hráčovou skupinou.

Je pravda, že několikrát jsem si říkal, jak moc by to asi na PS zcenzurovali.
@Solidor (15.11.2021 14:46): To mas samozřejmě pravdu, ale já to mám s nákupem digitalu krapet složitější než bývá běžné :)

Trosku mě mrzí ze hra jde v některých věcech až příliš hraci na ruku. Weaknes si nemusím pamatovat, pac je pak už vidět vždy, aktivace pozic mimanu na mapě po zaplacení určite částky, rozdělování bodu do statu způsobem který nejde zkazit protože tři body dostanu automaticky, prakticky neomezený change skillu a tak podobne. Víc by se mi líbilo kdybych do toho všeho musel investovat víc rozumu a ne ze to hra děla za mne.
Ale jinak super, třeba souboj s Anahitou, to je kus ženský, už se nemůžu dočkat až ji nafuzuju :)

Jinak dle hrabání se v kódu hry by to mělo být i na PS a PC. Nevím, mohli to vydat multiplatformne hned, aspoň by odpadlo crcani s podradnou 26-28 fps Switch verzi. I když Sony to určitě nechá zcenzurovat a Nahobino bude černoch :)
@Charllize (14.11.2021 14:25): Máš si to kupovat jako normální lidi :)

Já teda používám guard, přes které pak nepřátelé, i po zásahu weakness, nedostávají další akci. Taky jsem o té Pixie chvíli přemýšlel, ale pak jsem se jí zbavil, protože ke konci budou stejně určitě silnější démoni, než vylepšená Pixie.
@Solidor (14.11.2021 12:47): Tak mám prd a ne fiendy. Achjo. Chtěl jsem využít předplacenou kartu s US dolary co jsem dostal od známého a ono to dlc koupené na US storu není kompatibilní s verzi hry co mám. Jsem si to neověřil a takhle to dopadlo. Já nevím ze v dnešní době pořad musí dělat ofrky s regionama :(
U těch Miracles záleží kolik bude k dispozici glory bodu, takhle zatím využívám jen ty co jsou 100% využitelné. Což mi u těch posilujicich zatím nepřijde . 
Mermaid je fajn, ale na Hydru jsem ji nebral pac fire weak, radši jsem ji zaměnil za Leanan Sidhe která mi pro ten boj přišla vhodnější. Sice s fire damperer by to asi nějak šlo ale přišlo mi to zbytečne komplikovane.
Porad si říkám co si pocit s tou Pixie. Zase se přidala jako první a přemýšlím jestli bude později nějak důležitá jako v Nocturne. Ne ze by tam byla zas tak důležitá a ta proměna na super Pixie byla fajn. Jestli ji mám teda nějak fuzovat a nebo ji celou hru tahat sebou, nebo co s ni. Momentálně je pro boj už nepoužitelná.
@Charllize (13.11.2021 20:30): A weakness je i proti jednotlivým statusům. Buffy jsou pro jednu postavu a ne celý tým jako v Nocturne. Debuffy budou proto, ze začátku, mnohem užitečnější. Stejně tak mi přijde zbytečné investovat Glory do té poslední "posilující" skupiny Miracles.

A Mermaid je zpočátku krutě důležitá, protože mi přijde, že většina nepřátel je slabá vůči ice. Mám jí v partě už asi pět levelů :)
@Solidor (13.11.2021 20:24): Me v Nocturne nejvic OP prisel Matador, nebo aspon jsem ho mel v parte nejdyl. Ze zacatku ta jeho Andalucia dela slusnej neporadek ve skupinkach nepratel. Daisoujoua jsem si pak vymaxoval vzasade az na Lucifera. A taky proto ze cool vypada :)

Jinak me v petce trosku zarazi s jak malymi cisly ta hra pracuje. Pri level up se dostavaji 4-5 zivotu. Damage pres 50 je vzasade strasne moc a podobne.
Pak taky ze treba Vitalita ovlivnuje jen defenzi a ne HP..hmm..tech zmen tam je dost...pak to nema bejt tezky :D

A rozciluje me demonka v kimonu co se mnou poletuje, ja ji tam nechci, pusobi rusive :D
@Charllize (13.11.2021 17:58): Jo právě jsem zabil Hydru. Zatím se mi to líbí. Hlavně je vidět, že většině démonů opravdu snažili udělat nějakou osobnost.

Koupil jsem všechny DLC, ale taky jsem se kroutil. Matador už mě (zase) vyklepl.
@Charllize (13.11.2021 11:35): V mém případě je to spíš běhání mezi save pointem, nějakým cílem (konkrétním démonem, kterého zrovna potřebuji) a zpět. Každopádně je to na hard ještě těžší, než jsem očekával a v podstatně každý souboj může skončit, aniž by hráč dostal šanci vůbec zareagovat.
Hra je fakt nevídane těžká. Jsem trosku čekal ze tvurci vymeknou a použijí i na hard chicken mode aby to nějak šlo, ale ono ne. Dokonce začínám mít dojem ze to je horší než Nocturne nebo dokonce DDS. První boss mě na lvl 12 vymazal celou partu v jednom kole aniž by mě nechal cokoliv udělat. A i některý základní nepřátele jsou nebezpečný jak Ruska zima. Bude grind, bude grind :)
Save pointy jsou dost daleko od sebe a díky klasickému nedostatku many to je skoro jak v Dark Souls od ohnicku k ohnicku a mezitím průchod minoveho pole.
Uz se začínám bát jak casualove nebudou schopni projít ani na easy a Atlus přistoupí k úpravě obtiznosti. :) Ok, existuje ještě dlc se super easy obtiznosti, tak snad to bude stačit.
Hard obtížnost je krapet unikátní, jde zvolit jen na začátku hry a když si ji někdo v průběhu hry sníží tak už to nejde dat zpět.
Hmm, přidám 5%, hra mi začíná dělat radost :)
Ten svět je výborně udělaný, má super atmosféru a explorace stojí za to, ale stejne bych radši uvítal klasické SMT dungeony, další open/semi world není dnes žádné velke terno. Mne to sice zas tak moc nevadí, ale z části to proste je jakoby ten dnešní open world balast, od SMT jsem čekal víc.
Pak si taky nemůžu zvyknout na ten překopany rozvoj postavy, asi to nakonec bude ok, ale zatím mi to cele přijde takové na jistotu aby nikdo nemohl udělat žádnou velkou chybu.
Je to postapo ale sloučení všech comodity npc do modrého kruhu na zemi na který se klikne a leze se všude skrz menu a tudíž hra nemá žádné skutečně obchody nebo katedralu stínu,  je debilni.
Snad si zvyknu :)
A jsem skutečně nasrany kvůli těm fiendum dlc only. Jasne stojí asi 250 korun, což je trochu jedno, ale kurva proč nejsou ve hře normálně? Je to pomalu jako hrát Skyrim a draky by si člověk musel dokoupit. Debilove SegaAtlusacky.
Zatim tak 8/10, uvidime jestli tomu dam víc nakonec :)
@SilentWolf (11.11.2021 09:50): Hral jsem včera 3 hodiny a zatím mi to tak přijde. Jen jsem to dopsal za 8 minut, musel jsem někomu prodat hru, sem v práci :)

Ale obtížnost je jak má být, na hard, asi 4x game over. A žádné continue nebo tak něco, proste odchod do hlavního menu a load :)
Grafika na poměry Switche až k neuvěření, asi první hra u který slyším vetrak konzole když ji vezmu do ruky. 
Nahobino je designovy skvost. Kluk s modrým harem co působí děsive, uvěřitelne a seriózně. Bez problému mu to kydleni démonů na hromadu věřím.  A třeba při sprintu ten motion blur na něm je tak dobre udelanej ze ani nevím jestli jsem to někdy viděl lepší.
Uvidi se co dal :)
@Charllize (10.11.2021 21:41): Oni nemají člověka na cokoliv v podstatě. Jak píše Jack, stará redakce je pryč a ta nová je.... no, zapni si někdy jejich Fight Club a sám uvidíš, že to jsou lidi, jejichž názory tě nemusí vzrušovat. :D Je to škoda, Games byl jednu dobu jediný herní web, který jsem četl, ale ty časy jsou pár let pryč už.
@Charllize (10.11.2021 19:22): No jo, s recenzování weeb sérií je kříž. Koukni se na IGN  recenzi. Na jedné straně recenzující "profesionalni" fanboy persony a na straně druhé triggred armáda Megami pošuků. :D

Ale ta recenze na games je opravdu divná, kulantně řečeno.


@Solidor (10.11.2021 19:52): Narozdíl od nás, zdejších průměráků, dostane ta osoba zaplaceno penězma.
@Charllize (10.11.2021 19:22): V podstatě píše: "Je to hra, jejíž systémy se musíte naučit, pochopit a správně aplikovat! Jak se vývojáři opovažují to po mě chtít!"

Ale jo, ta recenze je na úrovni průměrného komentáře zde.

Btw. taky jsem nakonec koupil digital, i když mě překvapuje, že ty DLC asi půjdou dokoupit až po vydání.
To je zas recenze na těch games CZ. Kde to berou tyhle pisalky. Přestal jsem to číst hned jak zmínil ze si Persona vážila hráčova času a setrila grindem. Za prve tyhle kecy nesnáším a za druhé Persona a vážit si času? To si děla prdel? Hra na 150 hodin kde se donekonečna keca a keca?
Bragi dostal plus za odkaz a je v tom nevinně ale ta recenze je strašná. :)
Piráti už hrajou na emulatoru a hack Switch, a já čekám jak ovce na pátek. Smutné.
Fyzicke kopie zřejmě budou potíž, co koukám tak jsou celkem vyprodané ještě to ani nevyšlo.
Jsem zvědav jestli na mě vyjde ta nic moc predrazena sberatelka. Tuším ze ostrouham a pak nebude ani obyc verze a se slzami v očích budu stahovat digital verzi :)
@Solidor (07.11.2021 14:42): Tak já očekávám jen to nejlepší, SMT je moje top serie a na pětku čekám roky, kvůli ni jsem si ten kram Switch koupil. Jen jsem necekal ze se vydání tak protahne. Samo her které za to staly tam mezitím bylo dost, takže mi Switch nepřijde nevyužitý jako třeba WiiU.
Mrzi mě ze nejsem schopen odehrát SMT IV a Apocalypsu. Tak nějak jsem na 3DS dohral Strange Journey a ackoliv ta hra je super tak hraní na 3DS je snad to nejhorší co jsem kdy zažil a nedokážu se donutit na tom hrát něco dalšího.
Pritom bych ty 3DS SMT hrál až bych brecel :)
@Charllize (07.11.2021 11:55): Máš to prostě moc zaškatulkované.

Srovnání s P5 je asi na místě, jelikož pro hodně hráčů to bude první setkání s SMT, právě po hraní P5. Nicméně to jsou odlišné série a je důležité to připomínat.

Jinak se recenzím a videím vyhýbám, protože si to pořídím nehledě na ně. Obecně se mi ale zatím všechno, co jsem viděl líbilo. Snad vyjma interfacu, ale na ten si zvyknu :)
@Solidor (07.11.2021 10:07): Tak jasne ze to je dobre hodnocení, já jen tak prudil.
Obecne je legrace co tak čtu, jak si Atlus sám sobě vytvořil konkurenci s Personou. Není snad recenze kde by někdo tu Personu aspoň 20x nezmínil. Ten brak co zplodila IGN radši nezminovat. Přitom to srovnávání je úplně špatne. Trosku to působí jako by Persona založila žánr jrpg :)
Pro mě ti démoni jsou trosku matoucí. Když nepočítám Personu tak jsem měl zažité ze někteří byli třeba jen v Raidou Kuzonohovi nebo jen v DDS. A tady to působí ze tam snad nacpali úplně všechny. Zřejmě ta proklamovana obří velikost hry to vyžadovala. Údajně 60 hodin jen story.
Dalsi věc co mě trosku zarazila je ze SMTV se odehrává hlavně venku a dungeonu je poskromnu. Což je podle mě hodně velká změna  aby to nebylo spis na škodu. 
I hlavní protagonista je hodně akční aby mohl ten venkovní svět řádně zkoumat. Sprint, hopsani, skluzy a tak, což je v rámci serie taky trochu odklon. 
Soundtrack spis zní jako ze čtyřky (stejný skladatel) . Líbí se mi, ale asi bych radši bral toho Megura.
Mam z toho všeho trosku obavu, ale snad to dobre dopadne, konzervativnost stranou a v pátek s čistou hlavou a bez předsudků do toho :)
@Charllize (06.11.2021 16:03): Vždyť je to pěkný číslo. To počkej až odemknou uživatelské recenze. To zas bude počteníčko :)

Líbí se mi ale většina nových démonů. Teď třeba Maria. Jen ti staří už vedle nich vypadají docela chudě.
87 na MT. Málo !
Priposranci z velkých webu zatížených politikou dávali za 8. IGN první co řekli ze to je edgy verze Persony. Persona without heart. Na presdrzku, idioti :)
Kazdopadne recenze týden před vydáním je trosku zvláštní, to už to ti pisalci mají minimálně 14 dnů doma, achjo;(
@Ronik (05.11.2021 20:04): Tak v dnesni dobe je mozne vsechno, ale osobne bych spis ocenil kdyby vydali SMT IV+Apocalypse na Switch, nebo na cokoliv dalsiho, na tom 3DS se to neda hrat..aspon z meho pohledu :)
@Charllize (05.11.2021 17:54): Zájem o přidání ti nevěřím, ale rádo se stalo :)

Vypadá to moc pěkně, ale kupovat to zatím nebudu, letos bych se k tomu už asi nedostal. Uvidíme, jestli příští rok nevyjde třeba PS4/5 verze :)
Tak ještě týden. Viděl jsem vyjádření člověka co měl možnost tomu už věnovat 50 hodin a byl nadšený, údajně za tu dobu viděl ani ne půlku hry a taky hodně chválil grafické zpracování.

Ja výjimečně nesleduju o hře skoro nic, vzasade jen to co pisu výš plus ty první trailery. Atlus vydal tunu videii kde ukazuje kde co, ale hra na kterou čekám už pět let potřebuje čistý štít.

Jen skoda ze to zapadne a zůstane mezi fanoušky. A pak vyjde zase ta Persona :D

A první a Ronik +1 :) Jako správný generál po bitvě řeknu ze už už už jsem se to chystal přidat sám :)