Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 70
Shade byl kdysi přiložen k hernímu časopisu Level a jelikož jsem zrovna v té době neměl po ruce žádnou jinou hru, rozehrál jsem právě tuto akční adventuru, a jak se posléze ukázalo, chybu jsem určitě neudělal.

Hned na začátku mi bylo řečeno, že neexistuje jen jeden (ten náš) Svět, ale že jsou rovnou čtyři a protože byl můj bratr proklet, musím tři zbývající světy navštívit a v každém z nich získat srdce anděla, jenž onomu světu vládne, abych bratra od kletby oprostil. Jedno srdce jsem již dostal od anděla víry, který mi vše vysvětlil a přislíbil pomoc, a mě tak nezbývalo nic jiného, než si vzít darovaný meč a pustit se do pátrání.

Už v prvním (vlastně druhém) světě jsem si mimo klasické adventurní prvky perfektně užil boj s již zmíněným mečem, který mi navíc sloužil i k doplňování zdraví zapíchnutím do osvětlených škvír. Soubojový systém je opravdu skvěle udělán a vše (i krytí) funguje tak, jak má. Sem tam jsem si zaskákal, jako v Princovi s Persie a sem tam se objevilo místo na uložení pozice (a to doslova), které jsem při prvním hraní pokládal, stejně jako JohnCZ, za jednorázové.

Příjemně mě potěšila líbivá hudba, která mě na mé pouti po ve všech čtyřech světech doprovázela, stejně jako kvalitní český dabing. Že se však jedná o českou hru, jsem se dozvěděl až dlouho po dohrání, a tak můj úsudek není ovlivněn patriotstvím, kterému se povětšinou neubráním.

Shade sice není nějaká extra pecka s dokonalým příběhem a už vůbec ne dokonalým koncem, přesto si mě však některými svými prvky (hlavně soubojovým systémem) získala na tolik, že jsem jí dohrál už dvakrát a uvažuji o dohrání třetím, čímž bych dovršil Hattrick.

Pro: soubojový systém, zajímavý systém ukládání, hudba, dabing, čtyři rozdílné světy

Proti: slabší příběh, konec

+20
  • PC 80
S Shadem jsem se setkal až několik let po jeho vydání. Moc jsem od něj nečekal. Nakonec mě příjemně překvapil. Hra zpočátku působí jako hororová akční adventura. Brzy však hororová část zmizí a zbyde jen akční adventura.

Příběh za moc nestojí. Zprvu sice vypadá zajímavě, ale později upadá. Role příběhu je ve hře mizivá a hlavní je hratelnost. Nic na tom nezmění, že hra má dva (slabé) konce.

Avšak hratelnost ten slabý příběh přebíjí. Souboje s mečem jsou velmi zábavné a možnost přeměny v démona dělá hru ještě zajímavější. Díky tomu jsem hru zvládl prakticky na jeden zátah. Vlastně jsem ji dohrál dvakrát. Jednou bez přeměn v démona a podruhé s přeměnami. Nutno říct, že mě bavilo obě.

Hra je dobře zvládnuta i po technické stránce. Nenarazil jsem na žádný bug. Grafika také nevypadá špatně a prostředí jsou skvěle zpracována. Také je to jedna z her, které byly dabovány česky. To je podtrženo povedenou hudbou.

Pro: Hratelnost, prostředí, technické zpracování

Proti: příběh

+17
  • PC 80
Shade je jednou z her, které vyšly v trafikách za krásnou cenu 37 Kč. Podobně jako El Matador je tato rubačka dle mého názoru dosti podceňovaná.

Příběh sice silnou stránkou není, ale za to hratelnost tu přímo exceluje. Na obalu píšou délku hrání i přes 30 hodin, což je blbost, když já ji dohrál za nějakých 10, možná že ani ne. Musím pochválit nezvykle inteligentní AI, kdy se snaží hráče obcházet, uskakovat a pokud vytáhnu bouchačku, tak třeba zdrhne za nejbližší sloup. O to víc nechápu, proč tvůrci tak nehorázně odflákli možnosti jejich pohybu. Pokud byl nějaký souboj těžší, stačilo běžet někam do rohu anebo pár metrů zpátky, kam už nepřátelé nemohli a už jsem mohl po nich pálit dle libosti a oni je tupě čuměli. Na druhou stranu alespoň odpadávají některé frustrující souboje, protože nepřítel jde skoro vždy nějak zaseknout.

Boje bych rozdělil na dvě části. Ta první je boj s humanoidy – takže nějaké mumie, zombíci, atp. Ty mě hodně bavily, protože šlo vykrývat útoky. Horší už jsou boje se zvířaty – pavouci, štíři, brouci, a další podobná havěť, kde už se útoky odrážet nedají a rozhodně boj s nimi už není taková bžunda. Nicméně není jich tolik, aby to nějak kazilo hru, a jdou sundávat z dálky bouchačkou.

První 2/3 hry jsou skvělé, nebal bych se jít i nad 90%. Poslední třetina je však ne moc zábavné bludiště, kde jsem často chcípal jen kvůli tomu, že jsem omylem šlápl tam, kam jsem neměl. Jedná se o poslední a naštěstí vcelku krátký svět. Úplně to zabil konec, který jsem nejenže od půlky hry očekával, ale také byl kur***ky těžký. Shade je jako celek hra poměrně lehká, ale závěrečný souboj s bossem je solidní zkouška nervů.

Po grafické stránce nemám co vytknout. Neoslní, ale ani nedělá hanbu a je hodně nenáročná, takže si tuhle hru může dovolit zahrát dnes již snad každý. Zvuky jsou průměrné a hudba vcelku pěkná akorát se zbytečně moc opakuje. Pochválit ještě musím zajímavé vyřešený systém savů a léčení. Škoda, že jsem do půlky hry netušil, že můžu u checkpointu „rozbít svůj obraz“ a hru si uložit znova a tak jsem počítal, že checkpointy jsou jen jednorázové.

Jo a zapomněl jsem na nablbý dabing hl. hrdiny. Stejnej dabér, kterej daboval prince, v celé nové trilogii Prince of Persia. Nechápu, kdo mu za to platí, protože většího neherce a přehrávače neznám.

Pro: hratelnost a tak akorát délka, souboje, grafika, drobné originální vychytávky, zajímavá AI...

Proti: ...ale nedoladěná, poslední třetina hry; závěr je jak po příběhové, tak po hratelnostní stránce slabší; uvítal bych více skákání

+14
  • PC --
Shade : Wrath of Angels
=========================
Česká hra, ktorá je celkom pekne spravená iked nieje všetko v poriadku. Najväčším problémom hry bolo AI. Niekedy to malo výhodu hlavne proti bosom. Zasekávali sa alebo celkom vôbec nereagovali na váš pohyb. Další taký väčší problém bol so zvukom okolia, ako je rynčanie meča, chôdza atd., ktoré buď sa v hre nenachádzali alebo zabugované.

Meč super, sním ma celkom bavilo sekať nepriateľov, budete ju najčastejšie používať v hre.
Potom tu sú dve strelné zbrane jedna klasická zbraň a druhá je kuša, tú neskôr získate.
Zatiaľ som sa z horším zamierovačom na strelných zbraní v hrách nestretol ako v tejto, fakt vážne niečo strašné, ikeď po čase sa dalo na to zvyknúť a prispôsobiť.
Potom tú máme dajaký zvláštny svetelný bič, ten je super, len škoda, že ho získate až konci hry a tak ho moc nevyužijete.

Hra sa skladá zo 4 častí. Prvá je taký prológ, ktorý vás zasvetí do príbehu. Druhá časť je najlepšia zo všetkých. Odohráva sa v stredoveku a tá temná atmosféra je skvelá ! Tretia časť sa odohráva v starovekom egypte. Síce je pekná ale po čase stereotypná a tie katakombi ma moc nebavili, ikeď ten koniec bol zaujímavý čo sa týka tých prekážok a nástrach. Posledná bola ta najhoršia. Prevládal u mňa pocit, že posledná úroveň je nedokončená, celkom zbytočná a aj najľahšia. (Hlavne ak ti ten anjel zadere, že je peklo oproti tej úrovni len prechádzkou ružovou záhradou)

Príšer je tu celkom dosť, takže si riadny masaker užijete. Bosovia typu mutant, veľký pavúk, veľký škorpion su celkom ľahký, ak si necháte náboje a šípi a použijete ich až na ne.
Môžete dokonca brať zbrane nepriatelom, čo pekne spestruje hru. Hlavolami sú celkom pekné a ľahké takže nepočítam, že by sa u nich niekto zasekol.
Skoro som zabudol pripísať, že sa môžete meniť na démona, ktorý má rôzne kúzla a zbieranim nejakých svetelných kvapiek si kupujete ďalšie. Ja osobne som moc toho démona nepoužival, iba ak trebalo niečo ťažké presúvať. Až ku koncu hry som zistil ako sa riadne niektoré kúzla používajú, takže to svedčí len o tom, že je celkom zbytočný.
Aj tak ho na konci moc nevyužite. Budete sa musieť spoliehať iba na vaše zbrane.

Nakoniec asi toľko, že som sa skvelo zabavil, iked to mohlo byť viac prepracovaniejšie v rámci príbehu, dĺžky hry, démona a zbraní.

Pro: Meč, rôznorodosť príšer, úroveň stredovek, menu hry so skvelou hudbou, hádanky a nástrahy

Proti: Slabší príbeh, zvuk (absencia alebo chyba), AI na zaplakanie, zameriavač na zbraniach

+14
  • PC 75
Výborná adventura skloubená s akčními prvky. Shade nabízí slušnou grafiku, perfektní akci, zajímavý příběh, šikovnou hratelnost a další drobnosti, které zkrátka potěší. Navíc, hra je obohacena skvělým českým dabingem a působivou hudební stránkou. Velmi mě potěšily animace, nepřátelé a okolní prostředí. Oblíbil jsem si i herní maličkosti, jako pochodeň, kterým jste mohli zapálit okolní pochodně a získat světlo. Ovládání postavy bylo naprosto bezproblémové a arzenál dostatečně vyhovující.

Velmi nadprůměrná záležitost a působivá akcí nabitá adventura od českých tvůrců.

Pro: Grafika, soundtrack, akce, dabing, příběh ...

Proti: Na první pohled hororová hra, bohužel zdání klame ...

+13
  • PC 70
Další lehce nadprůměrná až průměrná hra z edice ABC která mi skutečně stála za těch 37 kč. Příběh je u většiny adventur skutečně podstatným prvkem a tak je i tady ,, docela " zajímavý. Kdysi existovalo mimo náš svět i mnoho dalších světů které se ovšem podstatně lišily. Protože ani starodávní bohové neměli takovou moc aby dokázali všechny světy kontrolovat tak svět rozdělili na čtyři části a vytvořili čtyři anděly. Každý z andělů měl za úkol dohlížet na jeden ze světů. Všechny světy potřebovaly ke své existenci jeden obří památník, něco jako obelisk který se stal jejich kotvou v času a prostoru. Jenže tak značně rychle vzrostla i moc andělů. Bohové se cítili být ohroženi a tak začali jednat, rozdělili monolit který spolu se světy chránil i anděly a když byli oslabeni odebrali jim jejich srdce. Srdce byla rozdělena na několik dílů, různě skrytých v jejich světech a tak anděly navždy zbavil jejich moci. Po čase narazil na základy monolitu jeden archeolog kterého ovšem stihla kletba snášející se na něj a tak musíte v roli jeho bratra, kladˇase s dobrou muškou a geniálního šermíře vysvobodit bratra z moci monolitu. Po příjezdu do místa nálezu ovšem vidíte jen prázdné ulice, slyšíte divné zvuky a v opuštěném hotelu najdete jedinou stopu po vašem bratrovi. Pistoli s plným zásobníkem a bratrovým výhružným dopisem. Později ovšem zjistíte že celé město není tak úplně opuštěné, nyní už patří krvelačným zombie. Později se díky jednomu z andělů podíváte i do středověku, egypta nebo necropolis. nelehké putování alespoˇ částečně ulehčuje možnost proměny v supersilného démona. Vaše cesta začíná.

Pro: cena, příběh, akce

Proti: stereotyp, prostředí se po čase omrzí

+9
  • PC 100
Túto skvelú hru som prvýkrát hral už dávno ale často sa k nej vraciam. Príbeh hry je podľa mňa na začiatku hry nezaujímavý ale až keď som sa stretol s prvým anjelom tak to začalo byť pre zaujímavé. Hudba hry je poďľa mňa veľmi pekná. Grafika je už horšia. Najzaujímavejšie obdobie bol stredovek, páčilo sa mi prostredie, nepriatelia a ich zbrane. Len ovládanie bolo trochu problémom totiž často sa mi stalo že miesto zachytenia a ručkovania po okraji som spadol. Zbrane sú veľmi dobré len škoda že pištoľ je takmer po čase nevyužiteľná, okrem nabíjania munície v obchodoch s kúzlami pre démona. Kuša je hlavne dobrá na obstreľovanie nepriateľa z diaľky. Spár démona alebo inak aj svetelný bič je dobrá zbraň len neskoro vstupuje do hry. A meč je najlepšia zbraň zvlášť po vylepšeniach. Démon je dobrý pomocník hlavne proti väčšej prevahe nepriateľov a na posúvanie ťažkých predmetov. Kúzla pre démona sú tiež dobré hlavne také ako napríklad: šíp telekinézy, vietor apokalipsy, zmrazenie, lebky, ohnivá stena a zmetenie.
Starý Egypt sa mi tiež páčil ale už nebol tak záživný ako stredovek. Inak to už sa vtedy prejavovalo na anjelovi že je zlý že z neho išiel trocha tmavý dym? Nikdy som sa nestretol s druhým koncom hry Shade aký je? Napísali by ste mi niekto prosím.? No ale na konci misie starý Egypt sa mi páčil ten záverečný bos. No a Krajina Tieňov alebo aj inak Shadowland ma vážne sklamala, to rozmazané videnie, primitívne ľahkí súperí ,,vraj najťažšia časť cesty". A záver príbehu, že ostali iba traja anjeli ma trocha sklamal. A následne prebudenie vo vlaku?! :/ Inak príbeh bol dobrý a zaujímavý ako aj dabing.

Pro: Zbrane: meč a spár, obdobie stredovek, bosovia, logické hádanky, hudba, dabing, príbeh, démon

Proti: Krajina Tieňov, koniec príbehu, pištoľ - málo nábojov, grafika, rozmazané videnie v Krajine Tieňov a ovládanie

+9
  • PC 50
Bylo herní sucho a já se chtěl na delší dobu nějak zabavit a jelikož Shade je českou hrou, okamžitě jsem instaloval. Pravda, tyhle hry nejsou zrovna dvakrát pro mě. Příběhy s takovým průběhem v rámci TPSek zrovna dvakrát nevyhledávám, ale pokud bych se už přecijenom měl trošičku hry zastát, tak především proto, že je česká a já prostě chtěl vědět, jak vypadá další česká hra, která v naších luzích a hájích vznikla. A bylo to přesně tak, klasicky, jak jsem si představoval. Hádanky, skákání, mlácení do příšer, kolikrát neskutečně úmorné mapy s problémem se v nich orientovat. Nicméně jsem ve výsledku hru dohrál a nelituju toho. Sice hry s podobnou tématikou nehraju, protože mě nebaví, u této jsem nakonec zůstal. Sice jí dávám průměrné hodnocení, ale porád jsem u ní zůstal. A to už něco značí.

Pro: Hra si určitě najde své přívržence,

Proti: a to i přesto, že mě kolikrát v pár pasážích šíleně otravovala a nudila.

+8
  • PC 70
tyvole tohle není tak špatný, ten týpek je hroznej blbec, ale je s nim alespon sranda. hratelně to při určitých ustupcích (zvlášt během skoku) moc nevázne, ovládámí je dobrý a sem tam nějaká hádanka pro debili, aby to nebylo moc jednoduchý, ale stejně si pro jistotu musím opatřit návod. nevím, jak dál na začátku z tý chodby se zamčenejma dveřmama, za kterýma čeká smrt. nemyslím si, že souboje jsou ideální, ale na made in czekia to je až nezvykle zajímavý. koncept checkpointu, zdraví a dalších cerepetiček jde svojí cestou, což taky kvituju. těch 63 v hodnocení je fakt málo a myslím, že to někdy btw dám celý, navíc pohled třetí postavy (3PS) mi nově resultuje jako hlavní žánr - lepší přehled o všem, a když tomu nechybí atmosféra, kterou Shade určitě má, když se mužete rozhodnout, jestli to vyřešíte na férovku nebo v roli monstera, který se s kostlivcema nepáře, tak to chviklu jistě zabaví.

Pro: rychlý loady, celkem uhlazená grafika, nenáročnost.

Proti: uplně zbytečný kouzla, stačí mi kombinace desert eagla a bubáku.

+5 +7 −2