Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Screamer

31.10.1995
66
34 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ano

Úspešný, jednoduchý a chytlavý arkádový simulátor z dielne Graffiti (později přejmenováni na Milestone S.r.l.), s dobrou hrateľnosťou a možnosťou upgradu vozidiel. Na výber sú tri módy (normal, championship, special), 6 áut (s tromu parametrami), voľba prevodovky a na začiatok 3 unlocknuté trate. Na svoju dobu mal Screamer úžasná grafiku využívajúca SVGA roslíženie, ktorá umocňovala skvelý zážitok z tejto "najrýchlejšej automatovky" svojej doby.

Hra vyšla pod hlavičkou Virgin Interactive.


Poslední diskuzní příspěvek


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 65
Screamer je pro mě to, co pro spoustu ostatních hráčů Stunts. Moje první počítačová autíčka, která téměř před třiceti lety odstartovala moji velkou lásku k závodním hrám. Jako dítě jsem to hrál pořád a často se k tomu chtěl později vrátit, ale narazil jsem na problém, kdy jsem nevěděl, jak se hra jmenovala, nevěděl jsem, jak ji najít a hlavně ani jak ji popsat někomu, kdo by si ji mohl pamatovat. A iluze jsem si nedělal, nebyla to žádná pecka ani při vydání.

Až nedávno jsem zase dostal strašnou chuť ji nějak najít a nakonec se mi to povedlo různým gůglením dosových závodních her najít. Bože, ta radost.:-D Ještě, když byla hra dostupná na GoGu.:-D Výhodu jsem měl v tom, že jsem si ji i po bezmála třiceti letech pořád docela pamatoval. Vzhled tratí, stejně jako vzhled a barvy vozidel, i na žluto bílé autíčko Tiger s číslem 27, za které jsem tehdy jezdil a za které jsem dohrál šampionát i nyní.

Ale upřímně? Ani ta nostalgie mě u hry nedokázala udržet na tak dlouho, jak jsem vlastně myslel. Šampionát, po kterém se Vám odemkne ultra raketové autíčko odehrajete za dvě hodiny. Možná za hodinu a půl, když víte, jak jezdit. Naštěstí lze po jednotlivých závodech šampionátu hru vypínat a ona si postup pamatuje, jinak bych to nedal. Grafika ani omezenost barev mi kupodivu nevadily, konečně to jde hrát i v okně, takže to nemusíte mít rozplizlé po celém monitoru. Ale ta hratelnost, jízdní model a hlavně kolizní model je fakt peklo. Nejhorší je netransparentnost. Jednou zatáčku vyberete v pohodě, podruhé se úplně ve stejné zatáčce v úplně stejné rychlosti neovladatelně vysekáte. Kolikrát Vaše auto vybere dost ostrou zatáčku ve velké rychlosti, podruhé nedá ani mírnou zatáčku. Jelikož jsou všechny závody na tři kola, spoléhal bych se aspoň na to, že se bude auto ve stejných zatáčkách chovat stejně. Kolikrát se vysekáte i při brždění na rovném úseku, kolikrát ne, ale spoléhejte na to, že jo..

Kolizní model je kapitolou samou pro sebe. Bohužel začínáte každý závod na posledním desátém místě, takže musíte všechny ostatní auta předjet. A to je zlo. Málokdy se Vám podaří je předjet čistě a kontakt může dopadnout jakkoli. Nechci říct, že počítač podvádí, to ne. Kolikrát do něj vrazíte, on dostane hodiny a Vy jedete dál. Ale stejná situace může skončit (a taky často končí) tak, že se zastavíte ve svodidlech. Když ťukne soupeř do Vás, může ho to buď vysekat nebo to může vysekat i Vás. Samozřejmě i tady funguje známý efekt gumového lana, ale tady mi to zase tak nevadilo. Vzhledem k jízdnímu a koliznímu modelu za to budete možná ještě rádi. Nejjednodušší mi tak na celé hře přišla paradoxně až vrcholná disciplína, kdy jste museli porazit jen to raketové auto - předjet jedno super auto je o dost jednodušší než devět stejně vyrovnaných soupeřů.

Ale abych jenom nehaněl, jsem moc rád, že se mi hru podařilo po letech najít, sehnat a zase si ji zahrát. Ale myslím, že to takhle stačilo.:-)

A ten debilní komentář mých jízdních dovedností šel v menu naštěstí taky vypnout.:-D

Pro: Nostalgie, výběr tratí a vozidel, radost, že jsem hru po letech objevil

Proti: Jízdní a kolizní model, gumové lano, komentář jízdy (lze vypnout)

+15
  • PC 80
Screamer je rozhodně jedna z těch her, které ve vás nejspíš nevyvolají takové nadšení, pokud jste se s nimi nesetkali v době vydání a nemáte tedy dobrou představu, jak působily uprostřed dobové konkurence. Hru jsem si nicméně aktuálně zahrál znovu, takže ze mě nemluví jen nostalgie po polovině devadesátých let, kdy Screamer představoval ty nejmodernější a nejzábavnější arkádové závody na PC.

Grafický engine má pří zpětném pohledu zjevné chyby - objekty vyskakují kousek před vámi, mapování textur je nepřesné a lze si všimnou řady grafických glitchů. Přesto má stále své kouzlo, podobně jako třeba roztřesená a kostičkovaná grafika prvního PlayStationu. V roce 1995 ovšem Screamer se svými polygony a detailním, barevným prostředím vypadal naprosto fantasticky a když jsem ho jako dítě rozběhnul na 486ce (s nízkými detaily, ve VGA módu a s FPS pod 30, ale stále v hratelné a úžasně vypadající podobě), měl jsem pocit, že jsem právě svědkem technologického zázraku.

Nabídka atraktivních sporťáků a šesti různorodých tratí byla na svou dobu rovněž velkorysá.

Zásadní problém je ovšem s jízdním a kolizním modelem, což bohužel u závodní hry nelze přehlížet. Ze samotného pocitu z jízdy je někdy těžké odhadnout, kdy vaše auto neutočí začátku a kdy ji naopak suverénně profrčí smykem - nějakou indikaci dává jen pohled na aktuální hodnotu na rychloměru. Nejhůř si tvůrci poradili se situacemi, kdy auto sjede mimo zpevněnou silnici - tam se pak chová zcela nahodile a buď se zpomalí trochu, téměř zastaví, nebo skončí ve smyku. Kolize s předměty na trati jsou řešené tak, že se prostě v určitém momentu přehraje stále stejná animace havárie, která přichází i v okamžicích, jaké by v reálu skončily jen odřeným lakem. Při střetu s jinými závodníky to dopadne tak, že soupeř je většinou postrčen vpřed, zatímco vy skončíte v nejlepším výrazně zpomalení, ne-li nabouraní. To je problém zejména ve chvíli, kdy šampionát nasadí nejvyšší obtížnost; která nic neodpustí.

Navzdory těmto problémům nedokážu Screamera odsoudit, neboť jsem se u něj prostě bavil. V dětství naprosto královsky a nyní velmi slušně.

Pro: grafika, výběr aut a tratí, detailní a atraktivní zpracování

Proti: jízdní a zejména kolizní model

+12
  • PC 80
Screamer se mi líbil, hodně rychlá arkádovka kde není potřeba moc brzdit, se skvělou závodní atmosférou a slušnou obtížností. Dobré ovládání aut s jednoduchým vyvoláním smyku. Přirovnal bych to asi ke hře Ridge Racer, takové klasice na Playstation.
Názvy aut jsou sice smyšlené, ale vzhled a dokonce i vnitřek vozu (což mě u arkádovky překvapilo - mít před sebou palubní desku) odpovídá realitě několika známých značek sportovních aut, v závodních barvách. Vzpomínám si jen v kostce, že tam bylo Diablo, F40, Porsche 911, Corvette a Bugatti EB110.
Tratě jsou povedené - táhlé rovinky s klopenými zatáčkami, tunely a mosty - není problém vytáhnout z auta maximálku. Jejic prostředí je také klasika arkádové, dynamicky se měnící, chvíli jedete lesem, projedete kolem zámku, do tunelu, minete šumící vodopád, pak prosvištíte kolem zaplněných tribun...
Hudba se dala navolit buď přes MIDI, nebo spustit soundtrack na CD. Ačkoliv Metal normálně neposlouchám, tak všech 6 rockových skladeb se mi moc zalíbilo a musel jsem si je občas přehrávat i jen tak pro radost.

Pro: Rychlost, hratelnost, soundtrack.

+10
  • PC 50
Název hry je velice výstižný, protože během hraní se mi chtělo neustále řvát vzteky.

Nejdřív jsem se ale velice bavil, to během šampionátu na první dvě obtížnosti, kdy se dá vyhrávat takřka poslepu. Když však přišla řada na obtížnost "pro", vyjevila se tahle gamesa v plné kráse.

On by nebyl až tak velký problém vyhrát. Hlavní problém jsou pochopitelně vaši soupeři. Ne že by tak dobře jezdili, ale moc rádi do vás bourají. Na tom by možná nebylo nic špatného, ale nemám rád, když si ve hrách člověk a počítačem řízený soupeř nejsou rovni. Z takové havárie totiž člověk vždycky vychází jako poražený (to znamená v hodinách a kotrmelcích), zatímco agresivní soupeř si jede vesele dál.

Když k tomu připočtu, že všech devět protijezdců jezdí výhradně v jednom chumlu v intervalu asi dvou sekund, je jasné, na jaké umístění se po takovém karambolu vždycky podíváte.

Další průšvih je zatačení, které je strašně nevypočitatelné. Abyste správně vytočili rychlé zatáčky, musíte citlivě ale často pomačkávat tlačítko pro zatáčení, abyste náhodou nesmýkli. U smyku totiž nikdy nevíte, jestli se vás nebude držet jako klíště ještě dalších pět sekund. Vaše auto tak pohyby připomíná zahradní rozprašovač vody.

Ještě horší však je, když škrtnete o nějakou zeď. Vozidlo se vždy hodí do podivného předprogramovaného úhlu a horko těžko se z toho dostáváte ven.

Těžko říct, jak v době vydání, ale současná verze z GOGu je vysoce nestabilní a přinejmenším u mě si hra dělala vyloženě, co chtěla (samovolné ukončení aplikace, selhání barev, ztráta možnosti rozumně zatáčet apod.).

Screameru je třeba přičíst k dobru, že je to jedna z prvních relativně dobře hratelných a plynulých 3D závodních her a má ucházející grafiku (ačkoliv postupné vykreslování nemuselo být tak blízko). Šest tratí je takový nižší standard, ale tady jsou přecijen hodně krátké.

Ve srovnání s prvním Need For Speed, které vyšlo o dva měsíce dříve, je Screamer o kategorii níže. Nebýt nesnesitelné jízdy soupeřů, byla by to příjemná hra. Takhle jen zajímavá exkurze do časů starých závodů, které mi ve své době unikly.
+10
  • PC 90
Jaaj screamer,to byl pravy opak od need for speed, arkadovka a samy smyk

az ted kdyz jsem si četl komentare a někdo tam napsal že to byl ridge racer na pc musim souhlasit. Hru jsme hráli s kamosem docela dlouho, slo to hrát v rezimu ghost myslim kdy jsme se menili za klavesnici a snazili.se predjet toho druhyho.

Meneni automatu a manuálního raeni se myslím delo tak ze kazde auto bylo ve 2 exemplarich kazdy jiny skin napriklad porsche bylo 1x cerny a ten samy model 1x bilomodry myslim a jedno bylo razeni manualem a druhy automatem. Bylo to docela logicky, ne jak u vsech jinych her kde jedno auto umelo radit samo nebo manualne.

Trate byly dobre udelany, kazda byla úplně jina. Dodnes na hru vzpomínám jenom v dobrem. Mimochodem nebyl tam i nějaký rezim slalom?

Pro: Trate, auta, zábava

Proti: Ani snad nic

+8