Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 75
Moje Guilty Pleasure roka 2014.

Máte radi film Gladiátor? Seriál Spartakus a špeciálne jeho krvavé bitky? A občas priamočiare, jednoduchšie hry? Ja áno a táto rúbačka z prostredia antického Ríma splnila a dokonca aj prekonala moje očakávania.

Ako prvú vec musím pochváliť grafické spracovanie, ktoré jednoducho vypadá veľmi dobre a občas priam dychvyrážajúco (Koloseum). CryEngine ukazuje svoju silu. Animačky sú zaujímavé a nemal som nutkanie ich preskakovať. Akcia prebieha v podstate len na dvoch tlačítkach - blokovanie štítom a útok. Zakončenia sú v podobe QTE, ale sú vyriešené príkladným systémom a vôbec nijako neotravujú a nenarúšajú dynamiku bojov. Boje sú celkovo veľmi rýchle a buráca pri nich Conanovská heroická hudba a tak som bol vždy hnaný dopredu. Boss fighty boli zábavné a hlavne súboj s Minotaurom považujem za jeden z najvydarenejších z poslednej doby. Pribeh bol tiež postačujúci a konečne raz má hra podarený záver.

Teraz k tomu čo sa mi nepáčilo. Je nutné vypnúť mozog a veľmi sa nad hrou nezamýšľať. Tváre protivníkov sa častokrát opakujú a narúša to atmosféru bojov hlavne vtedy keď ich proti vám ide náhodou 5 úplne rovnakých. Hrateľnosť mohla byť aj o niečo pestrejšia, hra dlhšia (zabrala okolo 6 hodín a to je na tak drahú hru veľmi málo, treba počkať na zľavu) a komandovanie légie mohlo byť spracované aj bohatšie.

A brave man tastes death once. Cowards, a thousand times over.

Crytek mohol stvoriť naozaj niečo veľké a je mi ľúto nenaplneného potenciálu. Miesto toho tvorcovia priniesli len jednoduchú rúbačku. To rúbanie však hra robí veľmi dobre. Heroická, krvavá a rýchla jednohubka. Bavil som sa.

Pro: Grafické spracovanie, zábavné súboje, bossfighty, prostredie, dobré finále

Proti: Krátke, premrhaný potenciál na niečo vačšie, príliš jednoduché komandovanie légie, nutnosť vypnúť mozog

+26
  • PC 75
Ryse přinesl přesně to co jsem od něj čekal. Příjemnou arkádovou rubačku v nádherném prostředí a oslnivě detailní grafice. Čekat a nebo zde hledat něco hlubšího by bylo bláhové.

Příběh Mariuse funguje jen jako linka proč vlastně vymlátit hordy nepřátel ve velkém stylu. Vyprávění skrze cut-scény ale působí pěkně a je vidět jak si autoři vyhráli s detaily obličejů postav a jak to vše hezky vypadá. Ona celkově ta grafika je opravdu neskutečná a po dlouhé době něco pořádně roztočilo chlazení mého PC. Scenérie a oblasti kam se Marius vydá jsou někdy až dechberoucí. Stejně pěkně vypadají i římští vojáci i jejich výzbroj.

Občas se i objeví možnost mít k ruce další legionáře, kdy vytvoří formaci želva a postupuje se většinou proti lučištníkům nebo jiným nepřátelským pozicím. Je to zajímavá změna, jen je škoda že ji autoři víc nevyužili.

Hratelnost je prostá, jdi a vymlať nepřátele Říma. Mě souboje bavili, jsou jednoduché díky pouze dvojkombinaci útoků a možností mezi rychlými lehkými útoky a těžkými pomalými údery. Finální zakončovačky kdy je nepřítel řádně rozsekán jsou efektní a brutální. Jsou u nich právě proklínané QTE, ale vůbec zde nijak neotravují nebo nekazí hru. Protože kdy je nestihnete nebo špatně trefíte, sníží se akorát získané XP.

Multiplayer je o arénách, kde s dalším hráčem čelíte výzvě a úkolům co obsahuje daná aréna. Tam získávání lepších úrovní, odemyká nové vybavení a zbraně pro gladiátora.

Ryse přineslo tu správnou rekreační zábavu v opravdu skvostné grafice. Už tady dlouho nebyla hra, ke které bych si sedl a vysekal zástupy barbarů tak efektivně. A ještě v tak nádherném prostředí.
+22
  • PC 75
Ano, uhodli jste správně. Film 300: Bitva u Thermopyl patří k mým nejoblíbenějším. Vždycky jsem měl pro antické Řecko a Řím slabost a dodnes mě baví sledovat dokumenty nebo číst články k tomuto období. Pořádných her z tohoto pro mě tolik zajímavého a lukrativního období však bohužel mnoho není.

Ryse: Son of Rome přichází v roce 2013 jako launch titul pro Xbox One a je hned z prvotních záběrů jasné, že víc než o cokoliv jiného půjde o technickou ukázku toho, jaké ohromující audiovizuální zážítky lze od nové konzole čekat. A nemá v tom prsty nikdo jiný než studio Crytek, tvůrci série Crysis.

Tomu odpovídá i krátká délka hry, béčkový příběh a značná linearita hry. Graficky hra ale skutečně vyniká a některé scenérie berou i nyní, 10 let po vydání, dech. Značná část hry probíhá zpomalenými záběry při soubojích založených na jednoduchých ale zábavných a uspokojujících quick time eventech.

Pokud se vám líbily souboje z výše zmíněného filmu, které pak převzal i seriál Spartakus, rozhodně se budete bavit i tady. Trošku mě mrzí, že si autoři více nevyhráli s větší variabilitou modelů protivníků, kdy se stává až příliš často, že bojujete s trojčaty až čtyřčaty, které v jedné chvíli skolíte, načež přiběhnou naprosto identická další dvojčata. Ve hrách je tento neduh velice častý, tady ale vzhledem na všudypřítomný důraz na vizuál působí přeci jen o to více jako pěst na oko.

Ryse tedy svou úlohu technologického dema plní skvěle, což se ale dalo čekat už z prvních záběrů. Přesto mě hra příjemně překvapila i v jiných ohledech. Je to velice příjemná oddechovka na 2-3 večery, dneska už opravdu za pár babek.

Pro: audiovizuální zpracování, postavy, boj, efekty, Řím

Proti: krátké, opakující se modely postav, kromě audiovizuálu jinak značně béčková záležitost

+22
  • PC --
Technické zpracování je na jedné straně úžasné (protože Crytek), od monumentálních římských staveb až po ten poslední plát Mariusova brnění, na druhou stranu jsem se potýkal s nepříjemnými framedropy, hlavně pak při samotných soubojích. A to jakože fest. Především při zakončovacích kombech se obraz často začal nepříjemně škubat až za hranici únosnosti.

Ty souboje... Že se jedná o strojové mačkání by tolik nevadilo, ale ty hlavní lákadla bitek, jakou jsou ukončováky (kdy postava nepřítele svítí žlutě nebo modře), souboje s bossy (mechanické opakování jednoho a toho samého) nebo hromadné bitky (kdy bojuju prakticky sám a ostatní vojáci kolem jen stojí a čumí) vážně nestojí za řeč.

Nepotěší ani překvapivá koridorovost (překvapivá, protože Crytek). Hra mě nenechá uhnout ani o píď, cesta je jen jedna a jestli chceš vandrovat a kochat se, tak bacha na neviditelné stěny. Měl jsem celou dobu pocit stísněnosti a nepomáhala tomu ani kamera, která často zabírala přesně opačnou stranu toho, kam jsem se chtěl dívat. Kamera je vůbec hodně neposedná a dost špatně se krotí, pokud se tedy nechá.

Naopak mě potěšil příběh. Sice je to holyvůdská "dumb-down quick & easy to forget" epická patlanina, měl jsem z něj ale hodně dobrý pocit a dal mi ten správný drive na to, abych to vůbec dokončil. Přestože je Ryse hodně krátká hra, ten konec byl natahovaný až moc. Po soubojích v koloseu mi klidně mohli nechat Nerovi utnout tipec a byl bych spokojený.

Po oznámení to byla hra, kterou jsem ikzboksařům záviděl. Nejen kvůli zasazení, ale protože Crytek. Autoři všech mých "cry" srdcovek se vrhli na hack'n'slash rubačku, ale bohužel z nich nevypadla ta správná, akurátní, šiška.

✰ / 5
+18
  • PC 75
Úvod do deja
V koži rímskeho vojaka Mariusa sa vydáme na cestu za pomstou svojej rodiny.

Plusy
➤Marius: už od začiatku veľmi sympatický hrdina, niekedy až superhrdina. Dokázal prežiť niekedy až nemožné ale zároveň ho hnala dopredu chuť na vykonanie pomsty. Výzor Mariusa je skvelý a jeho dabing ešte viac.
➤príbeh: táto časť hry je v mnoha prípadoch poňatá až filmovo. Pokiaľ by bol plánovaný film podľa tejto hry tak by som sa na neho aj celkom tešil. Aj ked to veľakrát bolo klišé a mnoho situácií bolo vyriešených príliš jednoducho, celkovo som si hru po príbehovej časti užil.
➤prostredie: aj ked sme sa poväčšine pohybovali v Ríme či lesoch Británie, každá časť bola iná a originálna. Určite k tým najlepším patrí napríklad časť odohrávajúca sa v Koloseum. Po grafickej stranke hra vyniká a robí zdravu konkurenciu hrám ktoré vyšli a vyjdu v týchto rokoch.
➤popravy: pokiaľ je nepriateľ na pomyselných minimálnych životoch ide na ňom vykonať poprava. Sú rôznorodé, postupne si odomykáte nové a mal som z ich používania dobrý pocit počas celej hry. Popravy sa dajú vykonať aj na dvoch nepriateľoch naraz čo neviem prečo, ale došlo mi to až v polovici hry.
➤cena: v dnešnej dobe ide túto hru zohnať od 1-5€ čo je skvelá cena.

Mínusy
➤vedľajšie postavy: žiadna z nich nebola zaujímavá a na žiadnu z nich si po skončení hry už nespomeniete. Niektoré možno budete na krátku chvíľu nenávidieť ale pritom to skončí.
➤nepriatelia: čo sa týka druhov nepriateľov tak ich je možno menej ale to problém určite nie je, aj keď po čase budete vedieť čo od koho čakať. Problém vidím skôr že väčšina vyzerá rovnako. Čiže sa vám stáva že na vás útočia traja so štítom ktorý vyzerajú úplne rovnako čo mi tu krásu hry trošku narúšalo.
➤bossfighty: najviac zaujímavý bol určite súboj s Commodusom. Ten hodnotím veľmi kladne. No ostatné boli až príliš jednoduché. Prakticky na žiadnom som nezomrel a v každom stačilo len vykrývať útoky a následne zaútočiť. Určite najväčším sklamaním bol finálny súboj ktorý sa síce odohrával na viac fázý ale bolo to len o tom istom stále dookola.
➤stereotyp: pri veľa ľuďoch nastane určite skoro, pretože prakticky celú hru len likvidujete stále prichádzajúcich, rovnakých nepriateľov, čo nemusí sadnúť každému. Keby bola hra dlhšia tak to prestane baviť aj mňa no našťastie to celé zachraňovali popravy, ktoré nikdy neomrzia.
➤kamera: občas veľmi zmätená. Mimo súbojov to neškodí ale keď už v tom súboji ste a kamera sa vám otočí tak často ani nevidíte súpera ktorý na vás útočí.


!! Záverečné zhrnutie !!
Komentár na Ryse: son of Rome som sa rozhodol napísať až po druhom dohraní, ked som si hru kúpil na Steame. Pamätal som si že ma bavila a určité sekcie tiež ale na veľkú časť hry som zabudol. Ale aj pri druhom prechode som sa celkom slušne aj ked krátko bavil. Marius bol výborný hrdina, niekedy až superhrdina ktorého nič nezastavilo. Ostatné postavy už také skvelé ale neboli a človek na ne zabudne a už si po dohraní nespomenie. Príbeh bol rozprávaný až filmovo a ako vo filme sa často aj cítite. Väčšina sa odohrávala v Ríme či v lesoch Británie ale každé miesto bolo za mňa celkom originálne. Určite najviac oceňujem časť v Koloseu. Celú hru sa presekávate hordami barbarov, ktorých útoky sa za chvíľu naučíte a nebudete mať problém s nikým. Po určitom čase môže nastať stereotyp, no našťastie sa dá na každom nepriateľovi vykonať poprava, a to človeka nikdy neomrzí. ( Postupom času si v hre odomykáte nové popravy a vylepšujete aj pár dovedností ). Čo zamrzí je len to, že také množstvo nepriateľov nemá viac výzorových variácií, takže sa stáva často že sa na vás vrhnú traja úplne rovnaký. Raz za čas nastanú aj nejaké tie bossfighty, ktoré sú ale až moc jednoduché a v hre bol asi len jeden ktorý stál za to. Celkovo hra nie je príliš náročná ( dúfam že na legendarnej obtiažnosti sa to zmení ). Občas vás naštve aj kamera ale to sa nestáva často čiže sa to dá prežiť. Hra nie je dlhá a dá sa prejsť aj na jedno posedenie. Taktiež sa dá zohnať za veľmi dobrú cenu. Čiže aj ked je hra hlavne o súbojoch tak ju môže odporučiť keďže nie je časovo náročná a v konečnom dôsledku aj zabavý.

➤Čas strávený v hre: 5 hodín
➤Obtiažnosť: Centurion
➤Achievementy: 29/73

HODNOTENIE: 75/100%

Pro: Marius, príbeh, prostredie, popravy

Proti: hlavne možný stereotyp

+18
  • PC 70
Herní výzva 2018 číslo 9 - Nerozbalený dárek

O hru jsem měl podle, toho co jsem o ní věděl již delší dobu zájem, ke všemu se mi ji podařilo získat zdarma. I přesto jsem jí odkládal a i díky výzvě jsem ji posunul v žebříčku na vyšší místo a dohrál ji.

Začneme hezky od podlahy a to příběhem. Příběh je zde vcelku snadný a jednoduše "béčkový". Trochu mě zklamalo, že za všechno nakonec můžou hrátky bohů, a tak je vaše výprava za pomstou vcelku bezcenná. Možná, že kdyby byla o trochu více odůvodněná a zajímavější, hra by určitě v mých očích dostala nějaké ty kladné body navíc. Nic s tím nenadělám.

Druhou základní složkou hry jsou souboje. Ty jsou tak strašně repetetivní, až to bolí. Autoři se je snažili okořenit o nějaké ty popravy, jenomže tím ve své podstatě ničeho nového nedosáhly. Na chvíli dokážou pozvednout laťku soubojů, ale později začnou být otravné a na obtíž. Souboje jsou zvládnuté celkem v pohodě, a ke všemu je zde vcelku dobrý počet rozličných nepřátel.

Souboje jsou tedy dobré, ale co to ostatní. To je chvilkové putování, abyste si oddechli od neustálých bojů. To spočívá v tom, že přeběhnete z nějakého místa do jiného, a navíc můžete najít nějaké skryté předměty (komiks, poznámky nebo obrázky), kterými se autoři snaží hru oživit. To je hezké, jenomže je zde jeden háček, který se mi na tom pohybování nelíbí. Vaše postava totiž skoro vše dělá automaticky. Sama podleze, přeleze nebo vyskočí na určité místo, a pak hra vypadá jako walking simulátor. Autoři si mohli dát tu práci a donutit nás zmáčknout alespoň jedno ubohé tlačítko, aby tam byl ten pocit, že hru hraji já, a ne že se hraje sama.

Ještě zmíním grafiku a hudbu, které se vcelku povedli. Je radost rozhlížet se po rozličných lokacích, ať už se jedná o samotný Řím nebo nějaký les, popřípadě jeskyni.

Pro: Grafika, bonusové předměty, souboje

Proti: Příběh, žádná akční klávesa při podlézání, přeskakování nebo vylézání

+17
  • PC 65
Na Ryse som sa tešil odkedy som videl prvé video. Vtedy to bola jedna z prvých exkluzivít na Xbox One.
6 rokov neskôr som si ju konečne zahral aj na PC. Čakal som asi viac, ako som dostal...

Príbeh je povedzme obstojný. Ryse má príbeh, ktorý sa točí okolo pomsty. Na tom nie je nič zlé, keby sme ho nepočuli už toľko krát. Ale to by som nevyčítal tejto hre.

Hratelnost a súbojový systém, to už je iná šálka kávy. Celú hru som mal pocit, že som robil to isté. Bojovanie s pár typmi nepriateľov, občas nejaký ten boss, ale na všetkých platila rovnaká stratégia. Udri, uskoč/ odsuň a zase udri. Veľmi rýchlo ma to prestalo baviť. Svetlé stránky nastali, keď ste mali pod velením partu Rimanov.

Grafiku snáď ani netreba komentovať, tá je nádherná. Prostredia v ktorom bojujete sú taktiež veľmi pekné.

Ryse malo veľký potenciál, škoda že nevyužitý. Nie je to zlá hra, ale má nedostatky, ktoré by ju spravili ešte lepšou.

Pro: Grafika, prostredie, dabing

Proti: Súbojový systém, rovnaké úlohy, jednoduchý príbeh

+15
  • PC 55
Ryse Není taková blbost za jakou jsem ji měl. Na druhou stranu mě ničím nepřekvapila. Souboje jsou zábavné tak první hodinu nebo dvě.... potom se začnou opakovat. Jasně, sem tam přibude do party chlupatých barbarů nějaký bojovník s jinou zbraní, což znamená, že musíte v jiném rytmu vykrývat útoky. Problém je zřejmý - animací poprav je málo, nepřátel je málo a soubojový systém je z doby kamenný. QTE jsou tu jen na doplnování života, zkušeností, focusu a zesílení útoku. Takže pokud QTE (čítající dvě tlačítka) kuchnutí nedáte, tak nezdechnete jenom nedostanete bonus. Stále děláte to samé. Občas střílíte z balisty, nebo vedete želvu (římská vojenská formace využívaná proti salvě šípů) proti hordě lučišníků. To opakujete a opakujete pořád dokola. Super což? Příběh je jak z filmové třídy římské telenovely. Scénář je prostoduchý, absolutně ničím nezaujme.

Dobré věci: Grafika je skvělá. Sice jsem čekal krapet víc (od konzolové verze k nerozeznání) ale i tak lze konstatovat fakta. Modely postav, odlesky, částicové efekty, mimika je asi to nejlepší, co na PC momentálně můžeme vidět. Náročnost grafiky je pochopitelně vysoká, tedy jako benchmark je Ryse perfektním nástrojem. Filmové cut-scény, dabing, hudba působí skvěle. A musím dát Cryteku plus za snahu měnit prostředí.

Parádní tech-demo na XBONE1 od mistrů technologie, kteří nějak zapomínají, že hráči by raději radši hráli, než čučeli na interaktivní film a modlili se jestli se jim nepropálí PC k sousedům. Pokud by Ryse vyšel jako film.....možná by se na to dalo koukat i vzhledem ke kvalitě scénáře.

Pro: Technologicky skvělé, dabing, filmové zpracování, pěkná prostředí.

Proti: Repetitivní souboje, jednoduchý příběh a scénář, super stupidnííí QTE.

+14
  • PC 65
Tohle jsem nebyl schopný dohrát. Grafický benchmark je to nádherný, ale herní náplň je opravdu bohapustá, po pár desítkách minut nudná rubačka. Hollywoodsky pojatý příběh tomu lehce šťourá trn z paty, ale v jakékoliv herní pasáži jsem měl pocit, jakoby se hra hrála sama a já jen mačkal tlačítka v příslušných časových relacích. Nakonec i onen soubojový systém se po dvou hodinách stane velmi repetitivním a v tu chvíli hra ztrácí většinu kouzla své hratelnosti. To bohužel ani atmosféra a opravdu nádherné scenérie nezachrání. Krásná, ale prázdna hra.

Pro: Grafika, atmosféra lokací, Řím, filmový příběh, brutalita boje.

Proti: Monotónní hratelnost, přetěžký koridor, bolest prstů, příliš dlouhé souboje.

+13
  • PC 80
Hodnocení 8/10 , Splněné Achievementy 73 z 73 , Curator


Německé vývojářské studio s dlouhou historií se po vývoji titulu Xbox One vrátilo na PC. Crytek je známý tím, že dělá hry přes svůj technologický herní engine - CryEngine a jejich hry jsou dobře hratelné a zábavné. S titulem Ryse se odchýlili od komfortní zóny FPS (Far Cry, Crysis) a přesunuli se do žánru beat-em-up. Fanoušci Crysis, mohou mít pocit, že tento titul je krátký, ale stále poskytuje velice zábavný a krve nasáklý výlet do dob antického Říma. Hra postrádá hlubší dějovou linku a délku, ale její dobře promyšlená kampaň, intuitivní hratelnost a prostředí tyto nedostatky ospravedlňuje.

Hrajete jako legendární válečník Marius, obdivovaný vůdce, s kterým procházíte dějovou linku dlouhou přibližně 5-6 hodin. Většinu hry strávíte v boji proti malým skupinkám nepřátel. Jednoduché kombo a oslabení protivníka umožní provést exekuční pohyb. Popravy jsou brutální, odřezáváte paže, hlavy nabodáváte barbary na meč. Po čase se bitevní a popravčí akty stávají rutinou. Bojové sekce jsou rozděleny jinými krátkodobými aktivitami, jako je střelba ze střelných zbraní, nebo také jednou zajímavou inovací – pochod phalangy a ovládání bojové skupinky.

Hra je zjevně inspirovaná filmy jako Gladiator, seriálem Řím apod. Uniformy římských vojáků jsou jasné, velmi detailní a pestré, postavy vypadají krásně. Animace jsou působivé, obzvlášť pokus jde o popravy. Krásné vizuální prostředí antického Říma ne jednoho fanouška historie jako jsem já, potěší až nadchne. Hudba, dabing postav a zvuky (křik, bolesti, kov proti kovu, šípy šustící vzduchem, meče protínající svalstvo…) jsou prvotřídní.

Far Cry a Crysis, hry známe svým vizuálním zpracováním, otevřeným prostředím, grafikou, fyzikou, postranními úkoly, je Ryse v porovnání s nimi spíše krokem zpět. Hra si však podle mne zaslouží uznání, je od počátku zábavná, zvláště jste-li historickým fanouškem a máte-li náladu strávit víkend kdy si váš mozek vypne v graficky dobře zpracovaném ultra-násilném prostředí.
+13
  • XOne 85
Tak jsem se k tomu konečně dostal. V době, kdy hra vycházela jako launchový titul pro XBOX ONE, jsem ještě konzolku od Microsoftu nevlastnil a docela jsem týmu zelených hru záviděl (to byly ještě doby kdy existovaly exkluzivity). Později se Ryse dostal na PCčko kde byl na klávesnici nehratelný (gamepad zásadně ke kompu nepřipojuji, na tom mám konzole) a tak jsem čekal dál. Časem jsem pořídil XBOX ONE X na dohnání restů a díky Game Passu jsem si hru spustil a po necelých deseti hodinách dohrál. A musím říct, fakt jsem se bavil, místy až extrémně. Vžijete se do role žoldáka jménem Marius Titus, sympaťáka-terminátora s perfektním dabingem a vaším denním chlebem je boj za říši Římskou. Jelikož vám v žilách koluje krev Doomslayera tak se držíte hesla "Rip and Tear" a když začnete bojovat (bojový systém podobný Arkhamské sérii) létají ruce a nohy a vy se jen těšíte na to až vám vaše válečné kombo zase vyjde a soupeř to odnese krutým stylem po vzoru Krata. Do toho vám hraje úderná a skvěle vybraná hudba a oku vám lahodí použitý CryEngine (rozhodně to nevypadá zle ani v roce 2020). Příběhově se nejedná o nic objevného, je tu smrt bližních, zrada i situace které hraničí s fantastikou, ale hrne se to do vás příjemně zpracovanými animacemi tak je na to radost koukat. Atmosféra je ve hře parádní a dokáže vás vtáhnout jak nic - pokud tomu dáte šanci a nezačnete hledat historické souvislosti. Ve hře se především rube ale boj je tak zábavný že ho budete vyhledávat (když teda zrovna nebudete hledat collectibles které krásně dotváří příběhovou linku a jsou opravdu hodnotné). Rozhodně bych vypíchl, že ovládání je navrženo někým kdo u toho přemýšlel a velmi brzy vám sekání končetin přejde do krve. V misích získáváte body za které si vylepšujete postavu aby z vás byl ještě větší zabiják a jejich zisk je o to větší čím líp bojujete.

Já nevím, on to není žádnej velkej objev, prostě obyčejná rubačka která je zpracována neobyčejně dobře. Bavil mne příběh, postavy, hudba, grafika, mise (ač některé byly slabší), prostě mě to vzalo jako celek. Hlavní důvody asi byly že délka byla akorát, na nic si to nehrálo a dobře se to mastilo. Nesnaží se vás to zahltit open worldem, sekundárníma misema a podobným balastem. Prostě jdete kupředu poměrně lineárním způsobem a za sebou necháváte hromadu zmrzačených těl. A když dojdete do finále dostanete ho v plné parádě. Asi bych to nazval mým novým guilty pleasure protože se ke hraní určitě vrátím ať už kvůli vyzkoušení mulťáku či dozobání sběratelských předmětů nebo navýšení obtížnosti. Chytlo mě to, bavilo a nepustilo. Za mě 85% a vřelé doporučení všem co mají v oblibě rubání všeho druhu. Vy, kdož zkoumáte reálie raději jděte o dům dál, tohle je čistá zábava.

Pro: Marius Titus, hudba, animace, soubojový systém, ovládání, sběratelské předměty

Proti: Slabší příběh, místy ovladač nedělá co chcete, ne úplně kvalitní optimalizace

+12
  • PC 65
Antický Řím patří mezi má nejoblíbenější historická období a proto jsem akční hru tohoto typu velmi očekával. Vzhledem k nepříznivým recenzím a komentářům jsem se však rozhodl počkat na cenově přijatelnější hladinu a nakonec jsem na tento titul zapomněl úplně (on také tak nějak zapadl do zapomnění). Takže byla spíše náhoda, když jsem na něho za pakatel nedávno narazil a bez větších očekávání se pustil do akce.

Když je hra zasazena do pro mě oblíbené tématiky, mám zvýšená očekávání pokud jde o příběh a kvalitu lokalit. Vždy jsem se chtěl pořádně proběhnout po antickém Římě a prožít zde zajímavý příběh plný politických pletich, orgií, násilí a velkolepé architektury. Tyto předpoklady hra naplnila sotva napůl. Velmi úzké koridory, kterýma Vás hra vede Vám vůbec nemužní ponořit se do atmosféry daného místa (především začátek a konec v Římě). Vším jen prolítnete a nemáte žádnou potřebu se příliš zastavovat. Navíc je celá hra pojata jako kombinace historie a fantasy, takže např. vylodění v Británii vypadalo spíše jako dobývání Mordoru než nějaká reálná záležitost. Moc mě ten fantasy prvek neoslovil a byl bych radši za větší historickou realističnost (také je tam řada nepřesností, např. název pro Britský York, v té době neexistoval). Stejně tak příběh, který je velmi jednoduchý a ačkoliv pracuje s několika reálnými postavami, tak je zcela ahistoricky. Na druhou stranu musím nakonec příběh hodnotit celkem kladně, především díky závěru hry a díky celkem dobrému vyprávění. Nedopadlo to pro mě tak hrozně jak avizovaly recenze. Take vynikající grafické zpracování občas nadchlo. Takže potenciál tam byl, ne že ne, ale příběh je příliš krátký na to aby se lépe rozvinul a krásně zpracované lokace jsou příliš úzké, než aby člověka vtáhli do hry. Prostě promarněná příležitost.

Hratelnost je na tom rozhodně lépe. Rubačky jsou příjemně drsné, ovládání jednoduché a efektivní. Mohla by být větší pestrost soubojových možností, paradoxně kratší délka hry je zde výhodou, obávám se, že pokud by se hra moc protahovala zábavnost soubojů by vyprchala. Také některé vložky do soubojové hratelnosti jsou zajímavé (ovládání formace legionářů, včetně známé želvy, vrhání pilum atd.), avšak mohli se také rozvést více. Určitě zde pomáhá vynikající grafika, která soubojům dodává velmi dobrý vizuál. Škoda těch stále se opakující ksichtů nepřátel...

Souhrnně lze říci, že tato hra rozhodně není odpadem a měla poměrně silný potenciál stát se opravdu kvalitní historickou hrou. Bohužel lokace krásné, ale příliš úzké, příběh zajímavý ale příliš jednoduchý a krátký, nejasný koncept toho zda jde spíše o historickou nebo fantasy hru, souboje zábavné ale po čase repetitivní... Vychází z toho pouze mírně lepší průměr.

Pro: Grafika, souboje, příběh nebyl nejhorší

Proti: Lokace jsou jen úzké koridory, nepovedené míchání historie a fantasy, celkově nevyužitý potenciál

+11
  • PC 90
Když jsem si hru koupil tak jsem si začal říkat co to bude za blbost ale ne jeto výborná hra, asi si řeknete pane bože to je vůl on tomu dal 90%, no říkejte si co chcete ale tahle hra je pro mě prostě bomba. Jako první musím zmínit grafiku která se skvělá a jedna z nejlepších co jsem kdy viděl a optimalizace je též dobrá hru jsem si užil na plné nastavení a vůbec se mi to nesekalo. Další klad je hudba která je epická a při monumentální záběrech na bojiště mi naskakovala husí kůže, další výbornou věcí na hře je soubojový systém který mi trochu připomíná Arkhamskou sérii nebo Middle-earth: Shadow of Mordor, a stejně jako v těchto hrách si vylepšujete postavu jako třeba víc životů, delší soustředění a tak dál. Jako další klad je dabing postav a filmovost hry pří cut scenách jsem zatajoval dech a taky to má na svědomí už zmiňovaná hudba. A příběh ně se libí je to taková ta správná oddechová hra kterou za jeden de dohrajete ale to nevadí. Říkejte si co chcete ale Ryse: Son of Rome je pro mě dokonalá hra po všech stránkách. A doporučuji hru hrát na sluchátkách.

Pro: Grafika, optimalizace, příběh, filmovost, dabing, soubojový systém, prostředí, zvuky a hudba, vylepšování dovedností, akčnost.

Proti: Délka.

+9 +10 −1
  • PC 70
Na Ryse jsem se poměrně těšil, i když to žádný zázrak na Xboxu nebyl. Čekal jsem od toho rubačku z překrásného prostředí Říma s bombastickou grafikou a to jsem od toho také dostal.

Příběh je v podstatě o hněvu římského vojáka Mariuse který přišel vymlátit hordu barbarů kvůli vraždě otce a matky. Později se to zamotá v politické pletichy a na držku dostane i císař s celou jeho gardou. Nic velkého to není ale jako záminka k vymlácení pár stovek nepřátel to obstojí.Osobně mám rád příběhy o pomstě a tragickém konci a přesto že to není nic přímo oslnivého v podání Ryse tak tomu nemám co vytknout.

Grafika je dechberoucí a je to jedna z největších podívaných které nám dnešní herní průmysl může nabídnout. Na rozsáhlá údolí a města se krásně dívá, hra stínu a odlesků dopadla na výbornou.Detaily postav jsou také nádherné, no prostě paráda. Jediné co bych vytkl je opakovanost barbarů, pochybuji že by každý druhý barbar vypadal stejně a měl stejnou výstroj. Jako velkou chybu bych to nebral ale na atmosféře to trošičku ubralo když za celou hru zabijete stejně vypadajícího portivníka více než 100x...

Ohledně hudební stránky nemám moc co vyzdvihovat , ale ani vytýkat. Hudba v menu se mi moc líbila a člověk dostane chuť ihned hrát. V průběhu hry jsem hudbu ani zas tolik nevnímal , není moc výrazná nebo za to může přílišná zapálenost bojem kdy musím neustále vykrývat rány nepřatel a hned jim je vracet. Soubojový systém je zvládnutý skvěle a i po pár hodinách mě stále bavilo dorážet nepřátele speciálními dokončováky s usekáváním hlav a rukou nebo podřezáváním hrdel. To bych vyzdvihl taky jako hlavní tahák hry a to je brutalita. Nejsou tam hektolitry krve ale Marius se s nepřáteli prostě nemazlí a je schopen je krájet na kousíčky a vypadá to prostě cool.

Hardwarová náročnost mi nepřišla příliš vysoká hru jsem spustil na nejvyšší detaily téměř bez sekání takže to hoši optimilizovaly dobře. Ovšem délka hry už moc skvělá není... hra dohraná za 7 a půl hodiny a multiplayerová aréna mě moc nezaujala takže taková jednohubka na výkend, pro někoho i na den. Možná se k tomu ještě někdy vrátím a projdu si s Mariusem jeho příběh za pomstou , ale to až bude opravdu velké herní sucho, za tuhle plnou cenu se ta hra nevyplatí počkejte si na slevu nebo si to prostě pučte od kamaráda na výkend jelikož pro tohle platí za hodně peněz málo muziky.

Pro: Prostředí Říma,Grafika.brutalita,soubojový systém

Proti: opakovanost nepřátel,nevýrazná hudba,krátká herní doba a mizivá znovuhratelnost,nic moc multiplayer

+7