Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Ja mam 8 hodin a teprve se do Harbor townu chystam... denni cyklus mi taky prijde vcelku rychly a fakt mi vadi, ze to neukazuje cas.
Soubojovej system je perfektni s lidma a krasne se na to diva. Se zviratama je to nekdy zvlastni, ale porad fajn.

btw. Kdy konecne ziskam nejakou zbroj? V bazinach sem splnil uz prakticky vsechno a furt mi nic nedali :/ Cekal jsem ze to prijde po vymlaceni toho malyho tabora White Robes a furt nic.

romantika :)
http://megaupload.vsevjednom.cz/images/risen-2009-10-12-21-45-38-14.jpg
Tak mám za sebou něco okolo 15 hodin a příběhově jsem ještě nic moc nedokázal, zvolil jsem (ostatně jako už ve dvojce) cestu rebela pod vedením Dona Estebana, specializace meč a kuše + zlodějina.

Jinak denní cyklus mi přijde docela hodně rychlý, než jsem stihl vykrást celé přístavní město, tak už svítalo - a to tam těch baráčků není tolik. :) A také jsem ne úplně rád zatměl v bažinách, montana by měl radost.

Svět je krásný a soubojový systém pro mě asi nejzábavnější z celé série Gothic - souboje jak s lidmi, tak se zvířaty mají opravdu šťávu. Uvidíme jak dále, ale zatím velmi povedená a návyková hra.

montana: Dobře se spí v Brogarově chatce, což?:)
Mno, chtěl jsem psát komentář, ale ugraugra zcela vystihl mé dojmy ze hry. Takže jen zmíním své roztrpčením nad tím, že hlavní hrdina musí vždy zavírat každou posranou truhlu, kterou otevře (to abych musel sledovat k uzoufání pomalou animaci a následně měl zmatek v tom, co jsem již prozkoumal a co nikoliv). Dále si dovolím poznamenat, že akt 4 je (vzhledem ke zbytku hry) neuveřitelně nudný, stereotypní a debilní, v podstatě ani nemám chuť se jím prokousat na konec. Poslední věc, která mě trápí je skutečnost, že piraním stále nedochází, že příběh spočívající v hledání určitého počtu věcí (částí zbroje, klíčů, pohárů apod.) je to nejodpornější klišé RPG žánru a trapným prostředkem k umělému natahování herní doby. Jinak ale Risen VELMI potěšil.
Juj, to vyplonkovani Brogara nemelo chybu :) Nadherna kombinace super questu.
ugraugra: Téma realismu ve hrách se rozebírá často, některé věci se prostě autoři rozhodli vypustit/zjednodušit, protože si myslí, že to tak bude větší zábava (nebo jsou rádi, že to nemusí implementovat :)).
Pro ty co ještě nemají plnou, nedoporučuji používat uložené pozice z dema, alespoň u mě to vyústilo ve zmizení všech NPC a menších objektů v přístavním městě. :)
Me nejde o to, ze by to bylo herne zapotrebi, ale ze JA to nevim. Jak mam vedet, ze jeste muzu tamhle zabehnout do lesa a ze se mezi tim nesetmi? :)
Ve hře nikde neni situace, kde by jsi ho potřeboval vědět :) Je to ale škoda na G2 se mi líbili věci které souvyseli s časem třeba, že od 5 ráno do 7 ve městě trénoval ten jeden voják co když jsi k němu přišel, tak tě naučil trochu bojovat s mečem.
Hele sem blbej nebo to tam fakt nikde neukazuje aktualni cas? Docela na houno.
ugraugra: ber to tak že je tam jiná doba než tady :) takže tě klidně prostí lidé nechají u nich přespat. Ale třeba pokud si lehneš do postele tomu týpkovi jak vede harbor town tak ten tě hned okřikne.
pivo: Tak k tomu nemám co dodat. Jestli je normální někomu úplně cizímu vlízt do baráku a lehnout si mu do postele, přičemž když dotyčný přijde a najde tam úplně cizího člověka, řekne si "No co, nechám ho spát" a lehne si vedle na zem... tak asi žiju v jinym světě.
Jo, to znám i ze skutečnosti, takže myslím, že Risen je v tomhle reálný :-)
Vsak me uz nekolikrat vyhodili ze sve postele.
Sel sem si lehnout, ale okamzite jak sem si lehnul, tak me okrikl "je to snad tvoje postel?" a musel sem jit pryc :)
Otázka spíš zní - proč by mě majitel neměl okřiknout? Hráč je ve hře pro ostatní cizinec, kterýho vyvrhlo moře. Proč by ho měli nechávat spát ve svý posteli? Že v tomhle potlačuju realismus? Řekl bych, že si přestřelil :)
Ale jo, at ve mestech spi tam kde ma, ale proc by si nemohl zdrimnout pod sirakem? Rev potvory by ho urcite vzbudil. A nebo, aby to bylo realistictejsi, by mohli tvurci pridat jakoze nejake varovne kouzlo, ktere by te vcas vzbudilo :).
Že na jednu stranu chceš víc realismu a na stranu druhou ho chceš potlačovat :-) Když tě majitel neokřikne, proč bys v jeho posteli nemohl spát?
Na jedný straně chceš, abys musel rozdělávat oheň a na druhý, abys nemohl spát v cizí posteli? Divný ne?
black_fox: mě by stačilo, kdybych přišel k ohništi, kde bych si musel ohen sám rozdělat - bez nutnosti sbírat dříví, podmínkou by ale bylo mít v inventáři nějaké nástroje na rozdělání ohně. A mágové by si ohen mohli rozdělávat přes kouzla :)

marwel: právě že by se mělo dát vyspat jen na místech, které dostanete k dispozici. Třeba v Monastery jsem dostal svůj pokoj s postelí, ale nevyspal jsem se tam ani jednou. To samé ve městě, kde jsem získal nějakej ten barák (a předtím se dalo vyspat v tom "hotelu")
ugraugra: Ad komentář, všechno nemůže být realistické. To by ti taky hned ze začátku hry mohlo zapršet a musel bys čekat pár desítek minut, než by všechno uschlo a pak musel najít nějaký oheň i s člověkem u něj který by ho zapálil - nemohl bys ani nějak jednoduše splnit quest s masem pro Sáru hned na začátku hry :) S tím pálením u ohně jsem se teď dost "spálil" v GTA4, když jsem šel kolem bezďáckého hořícího barelu a vzplanul! Radši tedy takhle, aspoň IMO :)
Vyhodit z postele by ho meli to jo, ale taky by pak meli dat moznost vyspat se kdekoliv. Nejvic se mi ale na Gothic hrach libi neomezeny inventar!xD Jakkoli je hra narvana skvelejma vecma, inventar je vzdycky trumfne.
Tam jsem se ještě nedostal, ale už začnu vína kupovat do zásoby. Jinak to asi nepůjde?
akta6: nojo, to máš pravdu. Ale blbý je, že se to musí kupovat po jednom a navíc později když klášter napadnou ještěráci, tak ten novic chcípne a co pak?
ugraugra: Stou alchymií v klášteře ten novic co byl u prasat má neomezeně vína za 20 zlatých.
Mě to příde,že hru doklepete*za jedno odpoledne..cca 5-8 hodin.Nebo 2/3 dny.není to trochu málo?
Nech se překvapit :) Jinak vypadá to že to dneska dohraju, už jsem splnil vše co jde a ted jdu do finální lokace :)
Hm, červík Pepík. To mi připomíná G2, kde na konci taky byla nějaká nestvůra, pokud jste se chtěli dostat z té jeskyně na konci. Tyhle bonusy mám celkem rád, i když na hře moc nemění.

Jinak, co je s těmi dveřmi? Mě by celkem tento problém zajímal, protože jestli se ke hře někdy dostanu, tak je dobré už dopředu vědět, co robit :-)
Ja sel hnedka na zacatku na brehu uplne na levo podel skaly jestli tam neni neco schovanyho a byl tam schovanej on :)
montana: jo, o tom jsem četl, ale když jsem to jednou zkoušel, tak jsem se vždycky utopil. Nevim co jsem dělal špatně :)
mig: myslíš jak tam byly dvě bodlákový podlahy za sebou? To snad ani jinak než přelevitovat nejde.

A celkově mě ta hra zklamala, že autoři na některé místa nacpali ty pitomý krystaly, kvůli kterejm nejde kouzlit, čimž to svinsky stížili.
ugraugra: Jo u těchle dveří (nejdřív jsou tam i dveře pak jen mříž) jsem taky strávil nějakou dobu :) naštěstí jsem na to ale přišel sám.

Jen tak pro zajímavost přišel si na nějakej regulerní způsob jak se dostat k tomu navyjáku jak je nalevo od té mříže ? Já jen že já použil levitaci a přelevitoval jsem to, ale měl by tam snad být i jiný způsob.
Tak to je v pytli, jsem v poslední kapitole zaseklej v nejzápadnější priest tomb, dneska jsem se celej den snažil dostat dál, ale prostě nevim. Neví někdo jak se dostat za tuhle mříž?

/edit
Mám to, ale byla to vyloženě kravina, kde se podle toho co jsem pročítal fora, sekla spousta lidí.