Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 65
Na vědomí dávám, že tento komentář bude poněkud netradiční z důvodu prostého:
Remake této hry jsem dohrál souběžně s remakem dvojky a protože si jsou podobné jako zombík zombíkovi, rozhodl jsem se mé dojmy z těchto předělávek scuknout do jednoho komentáře.

I přes relativně nízké hodnocení, které jsem hrám udělil, mohu s čístím svědomím konstatovat, že se jedná o řemeslně velice kvalitní produkty, šlapající na vynikajicím enginu, jenž skvostně vypadá a jede jako šinkanzen. Atmosféru to má, napínavé momenty též. Leč u obou her se vyskytovalo pár věcí, které mi velmi podstatně rušili jinak chválihodný zážitek.

RNG poškození, konkrétně u humanodních nemrtvých spoluobčanů, mě tuze nebavila. Hlavně když po 8 ranách do makovice z blízka vstane jako já ráno po "vopici" a s roztříleným xichtem připomínající malířké dílo ožralého abstraktního malíře. Zombík má zůstat kaput, ležet, dohnít, poté co jeho mozeček dostane facku od olova. To je jedno se svatých popkulturních přikázání! A pokud není, mělo by být.

Ten druhý zádrhel je inventář, respektive to, co v něm unesete. Velice prudilo mou zadnici, když jsem pokaždé musel něco vyhodit - což ve světě RE znamená vymazat to z historie - abych si mohl vzít kytičku. Patrně není možné to naprogramovat tak, aby daný objekt šel z inventáře vyhodit na zem, popřípadě ho vyměnit za ten, který chci sebrat.

Tyto dvě věci mě vedou k poslednímu problému, který s nimi souvisí a tím je backtracking. Fakt mě nebavilo běhat tam a zpět, jen abych si do kufříku vyprázdnil inventář, aby jsem se mohl následně vrátit pro věci, který chci sebrat. RE3 byla v tomto ohledu mnohem střídmnější díky lineárnějšímu level designu. Díky za to.

Rád bych se nyní zaměřil na dva zásadní askpekty, které se od sebe v těchto hrách liší. Protagonisté a nepřátelé. První na řadě je Leonek, Claire a Pan X. Leonův nový hlas mě poměrně sral, nebot zní jako edgy emo boy, co nově vylezl ze školy. Jeho legendární pěšinka to ovšem vynahrazuje. Půvab a charisma Ady je odzbrojující a Claire je milá, leč krapet naivní dívčina. I like her. Pan X je na zmutovanou biologickou super zbran velmi dobře udržován. Velice kvalitní obuv i kabát a vkusný klobouk, který si velmi dobře střeží, evokuje respekt ale i ladnost. Pan X je velice umírněný pán, jenž nikam moc nechvátá. Vždy dává Leonovi a Claire dostatek času na vykonání čehokoliv, ba dokonce párkrát vytvořil zkratku vyvořením díry ve zdi, vskutku gentleman. Nebýt onoho čipu na kontrolování jeho činů, určitě by Leona a Claire za klidých časů pozval na čaj o páté.

 Nemesis je naprostým opakem. Oděný v nevkusných hadrech, které evokují popelnici, místy velmi impulzivní a asertivní. Ač se zdálo, že z počátku chce Jill pozvat na romantické noční pozorování hvězd, ukázalo se, že se jedná o vedlejší motiv a ve skutečnosti chce Jill fyzicky obtěžovat. Ba co víc, v průběhu této zombie anabáze projevil své exhibicionistické choutky a počal se obnažovat před nebohou Jill zcela nahý! Přičemž jeho chapadýlko se neustále po naší hrdince sápalo. Nakonec však vše dobře dopadlo a Jill mu dala ochutnat jeho vlastní medicinu, kdy blízko vyvrcholení mu do chřtánu zarazila tvrdý, stopořený, pulzující objekt, což mělo za následek monumentální výtrysk tělních tekutin na všechny strany. Tak odešel samoznvaný hvězdář. Epic.

Co napsat k Jill. At už je blondýna s culíkem, nebo bruneta s kratším sestřihem, vždy to bude nezpochybnitelná super fešanda, která nejde pro ránu daleko. Její nedůvěra k ubrella poskokům a mírná bitchy nálada byla zcela pochopitelná a to i před tím, než jí všechno kolem chtělo zabít. Je to borka.

Celkem jsem si obě hry užil. Ovšem nemám sebemenší touhu po tom, aby jsem si je zopakoval. Obzvášt trojka je osekaná na dřen tak, že opravdu vypadá jako DLCčko ke dvojce.

Pro: Engine - vizuál, optimalizace, stabilita, bezchybnost, dobrá atmosféra, Jill, Ada, solidní gunplay...

Proti: ...který je degradován hloupým RNG poškozením, dabing Leona, backtracking, inventář.

+8
  • PC 80
Ne každá hra dostane svůj sequel a ne každá hra se dočká svého remaku. Remake sequelu a sequel remaku už je natolik ojedinělá věc, že ji můžeme spatřit snad jen u série Resident Evil. Těžko říct, zda Resident Evil 3 má více společného se svým remakovaným předchůdcem Resident Evil 2 nebo se svojí předlohou Resident Evil 3: Nemesis. Nejlépe ji vystihne, když řekneme, že je to mix obojího, nic víc, nic míň.

Jako absolutní nováček a neznaboh jsem začal herní sérii až zmiňovaným remakem Resident Evilu 2, který dokázal naplnit i ta nejvyšší očekávání. Není tedy divu, že u dalšího dílu mě čekalo drobné vystřízlivění. Herní mechaniky se rozrostly prakticky jen o možnost rychlého úkroku, nebo chcete-li matrixovského úskoku před vzduchem letící kousající čelistí blízkého zombíka. Právě tenhle přídavek je signifikantní pro celou hru – ta je zkrátka v každém ohledu více akční, ale také více přímočará.

Nemyslím si, že trošku více střelby by mohlo Resident Evilu uškodit, jsem však přesvědčen o tom, že zjednodušování úkolů a prostší game design hře jednoznačně ubírá grády. Oslabuje to atmosféru, která byla právě devizou předchozího (a nepochybně i prvního) dílu. Chodit pomalými krůčky v temných místnostech s poloprázdným zásobníkem, toho se dočkáte v trojce jen poskrovnu. Hra se však snaží být více intenzivní, zdařile vyvolává pocity úzkosti a nouze. Jako by se neustále hrálo o čas, byť na obrazovce žádnou časomíru nevidíte. Spěcháte za záchranou sebe, za záchranou parťáka, za záchranou světa… Takže když už nic, tak se rozhodně nebudete nudit. Je to v dobrém slova smyslu jako hrát videoherní adaptaci béčkového hororového filmu.

Jako nejlepší část vnímám asi nemocnici, v které se snoubí právě ono pomalejší objevování záhadného a zlověstného prostředí s fungující akcí. Také je to prakticky jediná část hry, kterou budete procházet postupně za obě dvě postavy, přičemž jedna pomyslně vykrývá slabiny té druhé (jinými slovy Carlos má lepší zbraně, ale Jill má šperhák)... Zde jsem původně napsal smířlivý závěr v tom duchu, že Resident Evil 3 je takový, jaký je, neboť pravděpodobně doplácí na drobné nedostatky své předlohy... Ó, jak jsem se mýlil!

Po nastudování všech rozdílů v hratelnosti mezi originálem a remakem, musím přiznat, že můj názor na hru se mění. Dokážu pochopit akčnější pojetí moderní předělávky, ale jen obtížně se obhajuje, proč bylo ze hry vystřiženo tolik zajímavých možností a puzzlů. Předloha se zdaleka nezdála tak lineární, mapa byla lépe propojená a hlavně byla plná přiměřeně obtížných úkolů, které bylo navíc možno řešit více, než jedním způsobem. Vše navíc mohlo vyústit v několik různých závěrů. Proč tyhle herní mechaniky nebyly přeneseny do roku 2020, je smutnou záhadou. Naprosto tedy chápu umírněné až zklamané reakce old schoolových fanoušků série. Pro mě osobně je to pak zajímavá otázka, nakolik se vědomí toho, co není, ale mohlo být, promítá do závěrečného hodnocení. Ačkoli jsem zklamaný tím, co jsem se dozvěděl, faktem je, že přímo při hře, jsem se velmi dobře bavil a nic extra důležitého mi nechybělo. 80% zůstává...
+13
  • PC 45
Tvůrci si byli vědomi své dobré pozice po ohlasech remaku dvojky a rozhodli se tu prestiž zneužít k vytvoření odfláklého remaku trojky. Snadnej cash grab. Původní hru obsahově osekali co to šlo, čímž z této hry udělali generickou casual střílečku. Ani ten Nemesis není dobře nadesignovanej, když se ho lze tak paralyzovat.
-4 +2 −6
  • PC 80
Resident Evil 3 Remake je podľa mňa spracovaný solídne. Berie si mechaniky z remaku 2-ky a prináša opäť postavy, ktoré poznáme a máme radi. Jill a Carlos sú podľa mňa skvelá dvojka a užil som si to s nimi celú hru. Neviem povedať, že by titul prinášal nejaké veľké množstvo inovácií, no najlepším a najzaujímavejším elementom je pre mňa skutočnosť, že tvorcovia nám pekne ukázali, že obe hry sa odhrávajú v skutočnosti paralelne. Nedá sa povedať, že je to niečo, čo by sme nevedeli už aj predtým, no myslím si, že spôsob, akým to hra urobila je veľmi dobrý.

Postavy sú super, a či už sa zameriavam na hrdinov alebo aj zloduchov, fungujú veľmi dobre. Dokonca som už zabudol aký je Nikolai neskutočný hajzel. Ale čo poviem? Originál som hral skutočne roky dozadu. Zbrane a akcia sú kvalitné a jednotlivé boss súboje sú solídne spracované. Hoci je možno fajn, že som už vedel ako mám jednotlivé situácie riešiť. Lebo viem si predstaviť, že by som pociťoval rovnakú frustráciu ako niektorí iní počas naháňačky s Nemesisom, kde sa vyšplhá na vežu a následne skočí dole. Ak niekto nevedel čo má v tom bode robiť, úplne ho chápem, lebo samému by mi asi tiež nejaký čas trvalo, kým by som pochopil, čo vlastne hra odo mňa chce.

Je super, že v tejto hre máme možnosť vidieť aj niekoľko nových kreatúr, ktoré sme v 2-ke nemali... a musím povedať, že tie rybacie zombies (alebo čo to bolo) boli celkom nepríjemnou výzvou... no niekedy stačí streliť granát do huby a je po probléme. Ak je niečo, čo mi v tejto hre chýba tak ide o mechaniku, kde sme mali dve možnosti riešenia situácie. A bolo na nás ako bude príbeh pokračovať. Tu to nie je. Ale zase mám pocit, že sme sa dočkali momentov, ktoré sme nemali v originále. Ako napríklad v tej elektrárni s tými chrobákmi. Pekne hnusné. Mám tak pocit, že tu bol inšpiráciou "Alien".

Vo výsledku solídne pokračovanie vynikajúceho remaku, ktoré ma presviedča, že aj keď je stále veľa ľudí, ktorí nechcú pokračovať s RE remakami, tak 4-ka bude super. A už sa neviem dočkať, kedy si ju zahrám.

Pro: gameplay, atmosféra, postavy, vizuály, akcia

Proti: niektoré dobré elementy z originálu absentujú, Nemesisova nesmrteľnosť je miestami otravná

+8
  • PC 85
Na rozdíl od dílu RE2 se zdá, že jde o trochu jinou hru a to i přesto, že běží na tomtéž enginu. Hlavním rozdílem je podle všeho to, že průchod za Jill (a Carlose) je přímočařejší a akčnější. 

Na jednu stranu to hezky utíká, pořád se něco děje, pořád se hráč setkává s novými herními prvky nebo prostředím. Na stranu druhou je tak průchod hrou rychlejší a znovuhratelnost je oproti předchůdci citelně nižší.

Likvidace zombíků je nicméně stále zábavná, jejich pohyby a skřeky se prostě povedly.
Pokud jde o samotnou bestii Nemesis, musím říct, že jeho totální nezničitelnost mi příliš nesedla. Okamžiky, kterých bych opatrně procházel jsem musel často prosprintovat a stejně mě uměl ten sviňák snadno dohnat a potahat.

Sice to bylo možná atmosferický, ale mám rád, když to můžu udělat "dobře". Tady se to prostě nedalo = při projití určitého místa se tam ta svině prostě respawne a já s tím nic moc neudělám. Nebo jsem spíš nešikovnej?

Summary: zábavná svěží gameska, ale s kvalitou RE2 se to, myslím si, porovnat nemůže. Pořád jde ale o kvalitní kus legendární série, kterej by bylo ostudný minout.

85%

RE4 nainstalován O:-)

Pro: Kultovní RE, audiovizuálně vymazlený, pohyby zombíků i ústřední dvojice.

Proti: Příliš akční, příliš rychlý tempo, délka hry.

+9
  • PC 80
Za devatero horami, devatero řekami, v předaleké Ósace se dalo pár chytrých hlav dohromady a vymyslelo byznys plán, ze kterého se mi pár let nazpátek podlomily kolena. Remake Resident Evil 2 se velmi snadno zařadil mezi mé nejoblíbenější hry roku 2019, a tak nepřekvapí, že jsem předělávku trojky netrpělivě očekával, sotva ji oznámili.

Ačkoliv se technologicky nijak neliší od svého předchůdce, přesto je docela jiná. Akčnější, přímočařejší, filmovější než kdykoliv předtím. Pana Klobouka vystřídala zhůvěřilost à la T-800 v pytli na odpadky, která po vás jde jak slepice po flusu.

Častou výtkou bývá, že je kratší, ořezanější. Obojí je pravda, obojí je mi šumafuk. Hry nepoměřuji podle délky, k reinkarnacím se umím postavit jako k novým dílům. Možná mě pouze mrzí, že nenabízí dva průchody, které jsem si v předchozím díle velmi užíval. I zde sice hrajete za dvě postavy, ale ty se o svůj čas na obrazovce musí podělit. Na druhou stranu, nová Jill patří s předstihem k mým nejoblíbenějším v celé sérii.

Velmi mě tedy těší, že už je v troubě i čtvrtý díl. Nedočkavě stříhám metr!
+13
  • PC 75
No, tak jsem asi v minoritě. Já totiž původního dílu jsem celkem fanoušek. Dohrál jsem ho víckrát, než původní RE2, takže můj názor asi dost ovlivnili vzpomínky. Přesto musím sdělit, jak se mi tento remake nelíbil...

Tak převážně. Tohle mělo být jednoduše DLC k fantastickýmu remaku druhýho dílu. Nejedná se ani tak o délku hry. Původní díl byl hodně krátkej, ale měl pamětihodný scény. Každý střet s Nemesisem byl pro mě skutečně nervy drásající. Převážně díky možnosti volby, kdy si v podstatě volíte jen menší zlo a doufáte v to nejlepší. Usmažíte toho grázla hozením elektrickýho kabele do vody nebo ho omráčíte reflektory? Jo, bylo to fakt super. A právě proto si nedokážu odůvodnit, proč tento prvek ze hry naprosto vypustili. To vážně na to tolik lidí nadávalo? Ale tohle není koment k původnímu dílu.

Pojďme trochu pokecat o hlavní devíze hry a tou by měl být Nemesis samotný.
Nevadí mi, když je survival horor laděný do hardcore béčkovosti. Vlastně to mám i celkem rád. Všechna ta vážnost a pseudofilozofický dotváření děje (nejlépe skrz dopisky, protože autoři neumí vytvořit atraktivní vyprávění příběhu) se v současný době objevuje až příliš. Není nad starou dobrou béčkovku, kde hlavní záporák neumí chcípnout a nahání vás po celou dobu. Je to jednoduše váš Nemesis a to je oč tu běží.
Musím uznat, že předchozí remake nastavil laťku až nechutně vysoko. Očekával jsem tedy asi příliš, ale vážně neumí vytvořit Nemesise tak, aby budil respekt? Já totiž po prvním střetnutí očekával, že mě bude urputně nahánět po celou hru. Ten badass vzhled ale velmi rychle změnil v...nějakou...žoužel? Ztratil se veškerý charakter záporáka. Už to nebyla nevypočitatelná OP bytost. Prostě "jen" další záporák, který odmítá chcípnout a každý souboj s ním je nechutně lineární. Ok, to bylo i v původním díle, ale tady jednoduše nejsou střety pamětihodný. Snad až na jeden (střet s plamenometem byl celkem cool, ale pořád to byl souboj jednoduchý. Jednoduše jsem necítil, že by měl Nemesis navrch) střet a to je celkem málo. Navíc když to tak trochu vykradlo původní hru (souboj s Nemesisem v hořícím domě). To by nebylo špatně. Přeci jen se jedná o remake. Co špatně ale je, že to osekalo všechnu tu adrenalinovou zábavu. Zabalilo to do průměrnýho bossfightu a dřív, než to začalo, tak to autoři odpískají. Nemesise tedy shledávám v tomto díle bezcharakterním a příliš jednoduchým. Oproti Mr.X se to nedá srovnat, sorry jako. Nechtěl bych ani tak lepší AI jako lepší naskriptovaný střety. Nejlépe s tou možností volby.

První hodiny v Raccoon City se mohou zdát splněný sen. Relativně otevřený prostor k prozkoumání a spousta zákoutí. Jenže ty vyflundrujete v první hodině (přibližně). Pak vás čeká nic moc lineární střílečka, kde se až tolik nehledí na stav munice a nalezených předmětů. Šmejdění se jednoduše moc často nevyplácí. Snad jen když už dopředu uvažujete o dalším průchodu a tak víte, co vyzobat. Jenže já to hrát znovu nechci. Proč jako? Protože mi nějakej jejich "shop" nabízí lepší gear? Co takhle nová kompletní linka za Carlose? A hlavně, proč se do prdele práce ze hry vystřihly všechny super lokace jako je Clocktower, park a větší průzkum policejní stanice? Konec je uspěchaný a i do těch přibližně 6h nevecpali autoři ani jednu z těchto stěžejních lokací. Co si totiž pamatuju, tak se velká část hry odehrávala práve v policejní stanici a v Clocktower.

Nutno ale poznamenat, že RE engine považuji stále za jeden z top enginu současnosti. Hrozně mě baví jednotlivý detaily. Například zombíci a krev vypadá fakt skvěle. Tohle se dá ale aplikovat už na předchozí remake, který je několikanásobně lepší. Já prostě jen chtěl vyloženě remake. Podobný lokace, cool Nemesis, sympatická Jill a badass situace. Co jsem dostal? Výbuch Raccoon city při odletu vrtulníku. To je jedna z mála podobností, která zůstala.

Abych tento už tak dlouhý koment uzavřel. Je to jen mé čisté brečení nad tím, jak jsem původní RE3 miloval a autoři mi to nemohli dát. Pokud jste původní díl nehráli, tak směle do remaku. Hráli jste ale druhý díl remaku? Nadechněte se a nekupujte ihned. Trochu si počtěte diskuzní fóra. Považujete se za HC fanouška původního dílu? V tom případě bych rád parafrázoval B.J. Blazkowicze. Count to four, inhale...count to four, exhale.

Pro: re engine, celkem ok atmosféra, pár střetů s Nemesisem

Proti: vystřihnuté lokace, krátká herní doba, minimální motivace k dalšímu průchodu, Nemesis, pacing

+12
  • PC 85
  • PS5 85
To co jsem napsal o prvním remaku bych mohl skoro zkopírovat a vložit i k druhému (resp. třetímu) dílu. Opět se jedna o velmi dobrou hru, která jménu Resident Evil rozhodně nedělá ostudu. Druhý remake přichází s pár vylepšeními oproti dvojce, ale má taky pár neduhů.

Tento díl je trošku více lineární, což mi vůbec nevadilo - spíše naopak. Nascriptované střety s Nemesis mi seděly více než náhodná setkání s Panem Random Píčusem ve dvojce. Vše je opět podloženo skvělou atmosférou a řekl bych ještě preciznější prací s kamerou a nasvětlením. Příběhem a scénářem vás hra asi nijak neuhrane, ale rozhodně se řadí k tomu lepšímu, co jsem zatím v sérii Resident Evil hrál. Jak adventurní, tak soubojová stránka hry jsou dobře vyvážené a odladěné. Konečně se ve hře objevuje tolik potřebný dodge, který má sice k dokonalému fungování daleko, ale aspoň něco. Souboje s bossy jsou samotné o poznání lepší než ve dvojce, i tak mám ale připomínky. Měl jsem hlavně problém vyrozumět, co se ode mě v daném souboji zrovna očekává. Někdy stačí napáchat dostatečné poškození, jindy zas musíte použít nějaký mechanizmus hry, abyste souboj směřovali k cíli. Chyběl mi jakýkoliv náznak toho, jestli mnou zvolená strategie funguje či nikoliv. Dokonce se mi stalo, že jsem postupoval přesně tak jak jsem měl, tak dlouho, dokud jsem nevypotřeboval všechny zásoby, až došlo k tomu, že se mi Resident Evil změnil doslova na Dark Souls, kdy jsem asi 15 minut praktikoval taktiku úskok/řízy-říz/úskok. Eventuálně jsem došel k názoru, že toto asi není správný postup a něco musím dělat špatně... jenže ne, ukázalo se, že je opravdu jen potřeba udělit dostatečné množství poškození. Po restartu byl najednou souboj u konce během dvou minut a polovina nábojů mi zůstala. Asi se jednalo o technickou chybu (EDIT: Po skoro dvou letech bug pořád neopraven, na PS5 stejná zkušenost). Lepší komunikace směrem k hráči, zda děláte opravdu to, co byste měli, by byla určitě na místě.

Pak bych chtěl zmínit délku a cenu. Délka hry mi nijak nevadila z hlediska herního, ale chtít po hráčích za 5 hodin hry plnou cenu, když je polovina assetů navíc přepoužita z předešlého projektu, je hnusná zlodějina. Kupoval jsem ve slevě a za plnou cenu bych hru nepořizoval, nehledě na to, kolik příšerných multiplayerových přídavků "zdarma" k ní dostanu.

Kolem a kolem, jedná se rozhodně o lepší díl RE série, možná se mi líbil i o něco víc než dvojka. Možná.

Pro: Úskok, atmosféra, postavy, hratelnost

Proti: Drobnosti, cena

+11
  • PC 75
Není remake jako remake, nedávno dohraná Mafia I Definitive Edition je přesným opakem remaku milované klasiky Resident Evil 3: Nemesis, která se po vzoru výtečně přepracované dvojky dočkala vlastního remaku.

Vezměme to hezky popořadě, RE3 si vypůjčuje spoustu prvků z RE2 a ten zase z RE7, což není vůbec na škodu, jak se může hráč přesvědčit hned v prvních minutách hraní. Grafika je naprosto špičková a vidět Raccoon City a přilehlé lokace v tomto grafickém provedení je prostě pastvou pro oči, na kterou jsem čekal setsakramenstky dlouho. Přepracované lokace jsou ale bohužel hlavním neduhem tohoto remaku, který by mu, společně s několika dalšími neduhy, mohl přízvisko "remake" sebrat. Proč? Inu, protože zde nepoznáte takřka žádnou lokaci, ty jsou tak zásadně přepracované, že vám je připomene maximálně nějaký ten detail (třeba požár v uličce, kresba na chodníku atd.). To samozřejmě nemusí být nutně na škodu, pokud však nedojde k odstranění oblíbených lokací, vizme např. zoo nebo uličku, v níž došlo k setkání s Wormíkem. A to už moc pěkné od autorů není, zvláště když to podpoří tím, že mnoho lokací vskutku nepřibylo. Plusem pak je možnost prozkoumávat i lokace spjaté s druhým dílem, byť jen v hodně omezené míře, neboť je většina dveří uzamčena.

Zvukově je na tom hra na špičkové úrovni, dabing, ozvučení, Nemesis a jeho S.T.A.R.S., hudební doprovod - to vše je naprosto parádní a navozující úžasnou atmosféru.

Příběhově hra rozhodně nepokulhává, stejně jako lokace se i příběh dočkal výrazných změn, který ho zásadně odlišil od původního díla, a je tak dalším důvodem, proč hru nepovažovat za remake, ale spíše za jakési parafrázování původního díla. Ale přiznávám, že příběhové změny jsou vítané, dialogy a cutscény činí postavy uvěřitelnějšími, atmosféru tísnivější a hru celkově realističtější.
Pryč je Jill, která sem tam něco prohodila a pak si dál běhala v sukni, tílku a mikině okolo pasu, zde je Jill ostřílená, nebojící se odrazit dotírajícího Carlose, který také prošel příjemnou změnou visáže a chování. A Nikolai a ostatní? Sakra, skoro jsem se do nich zakoukal, když jsem viděl jejich přepracované verze.
Výtku mám nicméně k monstrům - Nemesis už není tak úplně Nemesis, podoby, jaké zde získává, se výrazně odlišují od předlohy, někdy až moc (viz hodinová věž). A ty podoby nejsou až tak děsivé. Bohužel tomu nepřidává ani fakt, že je narozdíl od Mr. X naskriptovaný, stejně jako takřka celá hra. Popravdě se mi ani nelíbil vzhled Gamm, které jsou takové podivné, naopak chválím zombíky, i když jejich propojení s Las Plagas kulturou mi přijde jako zvláštní rozhodnutí, ale to uvidíme, jak se s tím tvůrci popasují ve čtyřce, ale takové Alphy a Lickeři jsou fešáci k rozdrápání.
Společně s lokacemi a úseky příběhů bohužel zmizelo i spousta nepřátel a nejvíc mě asi mrzí absence červíka, na jehož zpracování jsem se obzvlášť těšil, a jediný bossfight je zde de facto s Nemesis.
Herní doba je chabá, chabší než v původní hře, hru jsem měl dohránu během 6 hodin na nižší obtížnost.

Technické zpracování je špičkové, hra běžela naprosto stabilně, bez jakýchkoliv problémů, s plynulým načítáním a navazováním, nepadala, neobjevovaly se žádné grafické chyby nebo glitche. Za tu si zaslouží autoři obzvlášt pochvalu.

Podtrženo, sečteno není radno ke hře přistupovat jako k remaku, protože remake v pravém slova smyslu nedostanete. Dostanete hodně zábavnou a parádní hru, která má s předlohou pramálo společného a utrpěla ve prospěch podivného rozhodnutí vložit do hry namísto dalšího obsahu Project Resistance. Jaká to škoda, na tento remake jsem se těšil daleko více než na dvojku, ale což, na druhé straně originál zůstane vždycky jen jeden.

Pro: Grafika, postavy, příběh, umělá inteligence, optimalizace, zachování prvků typických pro tento díl, lokace

Proti: Nejedná se o remake v pravém slova smyslu, silná změna nebo odebrání lokací, postav, příběhu, málo obsahu, herní doba

+13
  • PC 75
Kdyz jdete na rande s holkou, neni dobry napad mluvit o predchozich pritelkynich. U her toto nastesti neplati a remake RE3 si doslova rika o srovnani se svym predchudcem, remakem RE2. Proc? Protoze ten plati za jeden z nejlepsich remaku vubec, stal se jakymsi novodobych etalonem, jak se to ma delat a u hracu, namlsanych fantastickou dvojkou, nastavil latku ocekavani proklate vysoko. Puvodni RE3 sice nema ani historicky nezcizitelne privilegium prvniho dilu serie, ani ikonicky status jako dvojka. Presto na nej pametnici vzpominaji jako na nejen z nejlepsich '"residentu," ktery byl trochu akcnejsi nez jeho predchudci a jehoz historicky vyznam spociva i v tom, ze uzavrel "svatou trojici" klasickych dilu se statickou kamerou.

Nu, a jak tedy remake, ve kterem nas tentokrat ceka jen jedna kampan za slicnou Jill Valentine, dopadl? Kdo cekal more of the same, bude zklaman. Trojka je proste uz geneticky jina hra. Vice (mensich a kratsich) prostredi, vice akce, mene hororu a bohuzel i mene zabavy. O jiste kouzlo z dvojky prichazi i tim, ze namisto dvojite zip kampane, ktera umi dokonale propojit dejove linky a stimulovat zazitek opakovanych prochazenim tehoz, byt trochu jinak, serviruje jen jednu linku. Ano, to nutne neznamena jen jednu hratelnou postavu, ale v linearnim koridoru je to stejne, jako hrat stale za jednu postavu jen s jinym skinem.

Nejvetsi problem hry je ale prilisna akcnost. Prilis mnoho nepratel na to, aby z nich mel clovek respekt, prilis mnoho munice na to, abych z nich mel strach. Trojka uz neni survival a bohuzel uz ani horor. Je to ale velmi dobra akcni hra a jako takova je vhodna i pro ty, kdo nikdy RE nezkusili, protoze se proste bali. Presto se clovek behem hrani v pozdejsich pasazich (zejmena nemocnice) nemuze ubranit dojmu (nebo vzpomince?), ze nejlepsi je RE vzdycky tam, kde zadni nepratele nejsou. Abych byl presny - tam, kde nejsou videt. Na mistech, kde diky souhre prostredi, hudby a zejmena desivych zvuku kdesi na pozadi existuji jen ve vasi fantasii. Anebo za tim rohem opravdu nekdo je? Sakra...

Remaster RE3 vsak svuj akcni focus nijak netaji. Nejedna se o dusledek nevyvazene herni mechaniky (napriklad premira munice). Je to designove rozhodnuti a i ty nejvetsi skeptiky o tom presvedci momenty v predchozich dilech nevidane, napriklad nutnost branit pozici po urcity casovy limit pred hordou desitek zombiku. Kdyz o RE3 reknu, ze je to krasna mrtvola, bude to v tomto pripade mimeno jako kompliment. A naznacuji tim i vytecne technicke zpracovani. Ale je to mrtvola, kolem ktere lita prilis mnoho much, bez kterych by to cele bylo proste mnohem lepsi (co treba moznost dropovat predmety z inventare, hm?).

Pokud jde o tolik kritizovanou delku, respektive kratkost - prvni dohrani na normalni obtiznost mi zabralo asi 7 hodin. Ale RE povazuji podobne jako Diablo za hry, ktere jsou urceny k opakovanemu hrani, zvysovani obtiznosti a nachazeni novych vyzev a zpusobu, jak je prekonat. A prave vyssi obtiznosti jsou neco, co dokaze RE3 zachranit a vytahnout hodnoceni o stupen nahoru. Az na hard se RE3 blizi k tomu, co jsme chteli a co ma RE proste byt. Drsny survival a permanentni strach o zivot. Ale jen blizi. Presto je to vyborna hra a pro fanousky RE i vzhledem k absenci alternativ prakticky povinnost. A preci byste v tom Jill nenechali samotnou?
+19
  • PC --
Na původního RE3 nemám úplně nejlepší vzpomínky. Trpěl jsem nedostatkem inkoustu pro ukládání a musel jsem tak hrát obrovské kusy hry bez savu, včetně soubojů s bossy a nekonečně opakovat mikromanagement inventáře. Navíc to byla dvojka v bleděmodrém, jen s jednou postavou. A něco podobného je i RE3 Remake. Ve stínu remaku dvojky z minulého roku přináší prakticky stejné technické zpracování, možná trochu akčnější pojetí, méně hádanek a větší linearitu.

Při druhém hraní RE2 remaku jsem s klidným svědomím použil mod pro vyzmizení Mr.X, který se stával otravnou osinou v zadku, protože hraní si na honěnou a schovávanou nebyla gameplay fičura, kterou bych ocenil. Nemesis ve trojce není tak frustrující, ale přesto je jeho implementace nezvládnutá a způsobuje spíše komické momenty. Třeba když vejdu do interiéru obchodu a chudák na mě kouká přes skleněnou výlohu absolutně bezmocný, protože tam zrovna nemá namapovaný vstup. Jinde se do místnosti protáhne dveřmi a když mu z ní rychle uteču ven, dokáže se kouzelnou hůlkou teleportovat přímo přede mě. A když se s ním budu dlouho nahánět kolem záhonu, přestane ho to po chvíli bavit a zmizí po spidermanovsku do vzduchu.

Aspoň že ta Jill vypadá naprosto fantasticky a dokonce občas projevuje i nějaký ten attitude! Jako fanoušek jsem úplně zklamaný nebyl, ale nemůžu se zbavit pocitu, že z toho šlo vymáčknout trochu více. Až se mi chce říct, že je to takové trochu macatější DLC do dvojky. Ale neřeknu to.

Hodnocení: ✰✰✰
Obtížnost: Standard
Herní doba: 6hod 45min
+32