Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Reich

Reich: Downfall

Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ano

Roku 2148, celých 200 let po dosažení konečného vítězství, se „tisíciletá říše“ nacistů vládnoucích světu obrátí v suť z vůle nadpřirozenými schopnostmi obdařeného odpadlíka, který se přitom až donedávna řadil k jejím nejoddanějším pěšákům...

Sugestivnímu názvu i logu navzdory má Reich se sérií Wolfenstein, jež celý subžánr protinacistických stříleček ustavila, společný jen námět vycházející z alternativní historie a pak obecný žánr. Již při pohledu na konceptuální art se nelze ubránit silně „komiksovému“ pocitu. Ačkoliv ani ve Wolf titulech není nouze o paranormálno, dieselpunk, wunderwaffen, bizarní monstra a spoře oděné dominy, stále je patrné určité pojítko s nám známou realitou. To ovšem Reich se superhrdinsky silným protagonistou zanechávajícím za sebou paseku horší Krata z GoW univerza úplně postrádá. Doprovázela by vás totiž síla na rovni té z Force Unleashed 1-2 (2008, 2010) a tak jako v TimeShiftu (2007) by měl jít vrátit futuristickému tanku jeho projektil. Reich si potrpěl na grandiózní scenérie, arénovitostí a zdobnou pompou připomínající např. Too Human (2008) či Godfall (2020). Zde se však měly břidličně křehké struktury bortit doslova s každým náznakem pohybu vašich rukou.

Ambice vývojářů tedy nekončily obsažením „cool a trendy“ mechanik hratelnosti ze soudobých děl konkurence. Kontaktní šarvátky s terminačními finiši na budoucnostní pseudomeče a zápěstní čepele jak z Wolverinů sloužily k oživení léty nepřetržité expozice poněkud okoukaných přestřelek. Již zmíněná dilatace času, dualwield, popřípadě kombinace „kvéru“ a „čarující“ ruky ála první BioShock (2007) & následovníci jen tvořily předvoj dvou hlavních taháků - levitace s telekinezí. Unreal Engine 3 neoplýval závratnou interaktivitou svých nepříliš rozsáhlých prostředí, nicméně upravenému UE3 v Reichu architektura měnící se za lítých bitev v lámanku evidentně nečinila potíže. Bitvy ozvláštňovalo poletování zpopularizované Starsiege: Tribes (1998), přičemž improvizovanou zbraní se mohly stát třeba trosky, jejich shluky či těla padlých. Příběhový mód měl být absolvovatelný ve 2, online multiplayer až v 8 lidech nebo ve 4 na rozdělené obrazovce.

Od roku 2007 vyvíjený projekt sice nikdy nebyl zrušen, ale zánikem UTV True Games definitivně pohasly veškeré naděje.


Diskuze ke hře

Doposud o hře nikdo nediskutoval.