Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Quantum Conundrum

69
25 hodnocení Platformy
Žánr:
logická > nezařazeno *
akce > 1st person akce
Forma:
placená hra
Rozsah:
samostatná hra
Multiplayer:
ne
Datum vydání:
21.06.2012 PC
09.07.2012 PS3
11.07.2012 X360
Vývojáři:
Oficiální stránky:
http://quantumconundrum.com/
Od designérů Portalu pochází další logická hra, nyní z pohledu první osoby. Váš dědeček je šílený vědec, který už objevil spoustu zajímavých věcí. Tentokrát se mu však experiment vymkl z rukou a on uvízl v jiné dimenzi. Se svým vnukem, tedy vámi, komunikuje skrze domácí interkom. Nejprve se bezcílně procházíte domem, ale po chvíli přijde první překvapení.

Celý svět kolem vás se pomocí dědečkova objevu může přepnout do modré dimenze, kde je vše měkké a lehké. Velmi těžké trezory tak nemohou rozbít sklo a vy je najednou můžete uzvednout. Nejprve se dimenze přepínají automaticky, později si je pomocí speciální rukavice můžete přepínat ručně. A to ještě zbývají další tři dimenze, ke kterým se časem propracujete. V jedné je vše těžší, v jiné čas plyne pomaleji a v poslední je obrácená gravitace. Na to všechno jsou navázané logické hádanky, které vyžadují nejen schopnost přemýšlet, ale i hbité prsty. Podaří se vám nakonec dědečka zachránit?


Poslední diskuzní příspěvek

Kwoky: Dopadlo to špatně. Hra mě vytočila po půl hodině až k ragequitu. Vypadá to, že DLC asi vynechám.

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 70
Hra od tvorcu Portal-u bude k nemu často prirovnávaná, ale skôr ako slabší odvar.
Základná mechanika v hre je rukavica čo dokáže robiť veci ľahšie a ťažšie, spomaľovať čas a vypínať gravitáciu, čo neznie vôbec tak pôvabne a jednoducho ako zbraň čo strieľa portály, aj keď to poskytuje zaujímjavé herné možnosti.
Grafické spracovanie je milé komiksové čo pekne zakrýva grafické nedokonalosti a počas hry sa opakuje niekoľko detských monotónnych skladieb, ktoré nerušia. Dej sa odohráva na hrade, kde hráte za malého chlapca ktorý sa vydal za svojim strýkom, profesorom Quadranglom a ten sa omylom teleportuje do inej dimenzie a spôsobí chaos v dome. Horšou vecou je že profesor postráda šarm a vtip GLaDOSu a jeho hlášky sú väčšinou maximálne trápne.
Najväčším mínusom hry je ale skákanie na platformách, čo je v pohľade z prvej osoby neuveriteľne frustrujúce, hlavne ak chcete prejsť level bez smrti.

Takže celkovo ide o milú hru, ktorá sa dá prejsť pomerne rýchlo, aj keď z hier podobného žánru rozhodne radšej odporúčam Q.U.B.E. a Antichamber.

Pro: Originalita

Proti: 1st person platforming, Ani trochu vtipné

+12+12 / 0
  • PC 70
Po Portalu a Q.U.B.E jsem narazil na další logickou hru jménem Quantum Conundrum. Od dvou zmiňovaných se Quantum Conundrum přece jen odlišuje.
Hru začínáte jako vnuk bláznivého vědce pro kterého není problém vymýšlet šílené věcičky. Jednu z nich hned na začátku ukořistíte. Je to rukavice která umí přepínat dimenze. Díky ní se pak snažíte překonávat překážky, kombinací 4 dimenzí (obláčková - vše je lehoučké jako pírko, železná - vše je pokryto železem, časová - zpomalení času a poslední změna gravitace).

Jako jeho předchůdci Portal a Q.U.B.E je i Quantum Conundrum je s pohledu první osoby ale s úplně jiným grafickým pojetím, kresleným. Jako Team Fortress 2.
Obtížnost puzzlů se postupem času zvyšuje ale ne za hranici hratelnosti. Myslím, že u konce mohli ještě trochu přitvrdit. Ale zase na druhou stranu některé achievementy jsou opravdu dost velká výzva, která vám zabere nějaký čas.

Oproti Q.U.B.E musí pochválit, že se tvůrci snažili o nějaký děj hry. Samozřejmě Portal od toho nečekejte. I tak se tam najdou docela dobré vtipy a k tomu směšná chlupatá obluda jménem Ike.

Verdikt: Od Quantum Conundrum jsem nic moc nečekal a to bylo dobře, protože hra mě chytla, bavila i pobavila. Hratelnost je výborná, puzzly sice lehčí ale tahle hra má navodit pohodu a relax. A to zvládla!! 70%

Pro: Puzzly, Ike, hratelnost, vtip.

Proti: U konce mohla být obtížnost puzzlu větší, délka hry.

+11+11 / 0
  • PC 75
Quantum conundrum je krásná ukázka, jak se dá udělat super hra, která ale několika drobnostmi dokáže skoro zabít celý zážitek. Když jsem ji hrál před více než pěti lety, tak jsem s tím neměl nervy, skončil někde v polovině a napálil hře 60 %. Až v rámci Herní výzvy 2018 jsem zjistil, že tahle hra vyšla skoro přesně v den mé registrace na DH. Tak jsem si řekl, že se hecnu a dohraju ji. A navíc jsem si díky tomu vyzkoušel streamování na Twitchi.

Začalo to velmi dobře. Hra je totiž logická a vtipná, což mám rád. Graficky Quantum Conundrum sice neolsní, ale stylizace je zvládnutá pěkně. Levely se mi vesměs velmi líbily a přepínání dimenzí mi přešlo poměrně rychle do krve. A pak se to stalo a já pochopil, proč jsem to tehdy nedohrál. Kombinace tří faktorů dělá z téhle hry místy frustrující zážitek:

1. Zasekávání v objektech. Hledáte cestu, běháte, skáčete a najednou se dostanete na nějakou bednu nebo kabel nebo něco jiného, kde s vámi hra nepočítá. A tam se seknete a nejde se hnout. Vůbec. Takže musí nevyhnutelně následovat restart levelu, což je neskutečný opruz.

2. Platforming. Jakmile se dostanete do levelu, kde je potřeba skákat po nějakých objektech nebo plošinkách, je to porod. Fyzika hry je totiž nevypočitatelná a zatímco někdy se pohnete pomalu, jindy vaše postava vystřelí dopředu a samozřejmě přepadne, což znamená okamžitou smrt. A to taky není zábava.

3. Level design. Levely jsou skvělé. Ale některé ne. V levelech, kde je jen jedno řešení a vy na něj nepřijdete, tak se prostě kousnete a máte smůlu. Pak nezbývá než mrknout na walkthrough a to není cool. Neznamená to, že je hra těžká, to netvrdím. Obtížnost je tak akorát. Ale prostě občas je potřeba vymyslet něco nového, což může být problém.

Takže ve finále to probíhá tak, že se 10 minut dobře bavíte, pak se 5 minut bavíte přímo královsky a pak se stane jedna z těch tří věcí výše a člověk má chuť to vypnout. To je hrozná škoda, protože jinak je to dobré. Dimenze a objekty jsou zajímavé, délka hry je tak akorát, dobře jsem se bavil i u drobných vtípků a k zahození není ani zvuková stránka.

Doporučuji hrát zhruba v hodinových sekvencích.

Pro: Dobře vymyšlené levely, zábavné hlášky, zajímavé prostředí

Proti: Zasekávání v prostředí, nezvládnuté skákací pasáže, některé levely

+11+11 / 0