Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@MickTheMage (26.02.2017 12:22): ale úplně přesně, zas tak s tou angličtinou na tom nejsem extrovně, abych dával v originále Malazskou knihu padlých :) Takže tenhle typ knih je pro mě úplně ideální, nakoupil jsem si přes eBay dost knih právě z FG, abych si tenhle svět víc přiblížil (aktuálně jsem začal číst Wyvern's Spur, což je pokračování Azure Bonds, takže stále zůstávám u goldboxů, i když tedy už druhý díl videoherní zpracování nemá.
@Richmond (26.02.2017 12:03): Oni to nikdy nie su zlozite fantasy, a ja sa nebojim to popisat ako typicku brakovu literaturu. Ale, na braku nemusi byt nic zle. Podstatne je, ze cloveka citanie bavi a netrapi :) Si myslim, ze Pool of Radiance knizka patri k takemu neurazajucemu standardu.
Dočtena kniha Pool of Radiance, jenž stála námětem k této hře. Nepříliš složitá fantasy, ale já ji četl se zájmem i díky povědomí o lokacích a některých postavách (Cadorna zejména!).
Ako sa tu savuje, postlacal som celu klavesnicu ale ziadne savegame menu mi neukazalo.

Zastaraly system savovania v chramoch alebo nieco take? Alebo je nejaka kombinacia klaves.....
Konečně jsem bojovníkům mohl koupit plátové brnění- a v dalším souboji bez ztráty života. Absolutní eufórie!!!
Večer znova!!!

Ale, ale, co to nevidí oko mé modravé. Ahoj kočko. Tak to dneska rozjedeme, tak to rozbalíme. Jste skvělí, jste báječní, jste dokonalí. Mám Vás rád.
odkaz
(film Kouř)

Díky za rady. S ovládáním se postupně sžívám, ale už se mi postupně zažírá za nehty, a začínám oceňovat vnitřní logiku a dokonalost vnitřních mechanismů hry.
Možná, že jsem už na to přišel...o peníze přijde ten, kdo je na konci v bezvědomí... al je to takové divné... Nevadí, nějak se s tím popasuji. Ještě ale řeším jeden problém. dal jsem postavám v souboji příkaz Q- qiuck, a nyní souboje běží automaticky pokaždé, a nejsem schopen je zastavit a změnit taktiku. No prostě, oproti tupému mačkání pravého a levého myšítka v současných RPG mám ještě stále co objevovat...
ještě jeden dotaz- ikdyž vyhraji souboj, ale mám někoho mrtvého, tak přijdu o všechny dosavadní peníze....
Koupil jsem PoR v balíku GOG před pár týdny a zaznamenal jsem na mém starším notebooku podobný problém. Po screenu s nápisem "loading screen ... please wait" mi hra zamrzla a šlo to shodit jen pomocí alt+tab a pak hrát v okně. Na domácím PC mi to šlo v pohodě ve fullscreenu. Na obouch počítačích mám win 7, tak netuším, kde je problém.
@StriderCZ (05.12.2015 19:28): Presne ako aj Mick pise, problem bude v nastaveni premennej "output" v konfigu DOSBoxu. Vyskusaj si tam moznosti: surface, overlay, opengl, ddraw.

Ak mas verziu z GOGu, ta pouziva defaultne "overlay", tak vyskusaj "ddraw"...
V okně se to taky dá , spíš pro zajímavost (není to první hra co mi v plném okně nejede (Windows 7)
Musím hrát jen v okně, na celé obrazovce hra zmrzne. Nevíte co s tím? co s DOSboxem?
Nejšílenější mapa dungeonu byla v Bards tale. Donekonečna se táhnoucí dungeon, skoro na celou A4, než mi došlo, že je to jako v Cimrmanovi- jdeš na východ, a najednou jsi na západě :-)
@StriderCZ (03.12.2015 19:27): Tak doufám, že nadšení vydrží! Mně se líbil způsob questů a samozřejěm souboje. Tuhle hru jsem si ještě nemapoval a trošku toho lituju, protože další díl už jsem si mapky vytvářel a bylo to zábavnější (i když to prodloužilo hraní). Hra sice má mapy, ale jen venkovní lokace a to ještě ne všechny. V podzemí jedeš čistě na sebe :)
@StriderCZ (03.12.2015 21:51): Tak vitaj v klube, ja to mam rozohrate vyse pol roka ;-)
Mapy: ak myslis tie co popri hrani robim online vo svojom Dungeon Mapperi, tak na urobenie "slepej mapy" tam mam ficurku - nenapadne tlacitko nad poznamkami vedla titulku "Notes" (to druhe s kruzkom), ktore schova/zobrazi vsetky poznamky v mape...
@StriderCZ (03.12.2015 21:51): Jj také som mal k EOB 2. Iba čisté čiary, vyexportované zo súborov hry. Jeden bratov spolužiak vtedy naprogramoval utilitu, ktorá vykreslila súbory s koncovkou .XYZ (*.map? už je to strašne dávno) do podoby mapy, ale len čisto obrysy, absolútne žiadne info okolo toho.
Nikdy som týchto programátorských geekov nechápal ako to dokážu urobiť.
Mně to kreslení nikdy moc nešlo. A protože s touhle sérií začínám, a nemám herní mechanismy v malíku, tak se mi nechce se ještě trápit s kreslením.
Ale u dalším her už asi kreslit budu. Protože i v mapách od DJ jsou označené důležité místa a tak nejsou zcela slepé. Mně by pasovaly mapy , kde by byly jen zdi....
@StriderCZ (03.12.2015 19:27): Ach tak si v tom.
Ale raz sa k tomu dostanem, je to jedina gold-box hra, ktoru mam na liste ako 100% must play. Z toho co viem, mi to pride ako ta najlepsia smotana gold-boxu. Ja viemze je tam viac dobrych veci ale pre kratkost zivotneho casu som si vyselektoval ten top-of-the-top a to je prave Pool of Radiance.

BTW - slepe mapy su v pohode, tak som zacinal u svojho prveho dungeonu v zivote - EOB 2.
Tak jsem se pustil do téhle hry. Našlapuji okolo ní opatrně, a velmi zvolna. Nemám zrovna dvakrát volného času, a tak jsem si z DJových stránek stáhl "slepé" mapy, navolil partu, vybojoval první důležitou bitvu...
@mazar1234 (27.10.2012 18:41): Jj, jsou to hry pro které lze užít termín RPS: Role Plaing Simulations. Až dohraji MM IV+V (v češtině) , a MM III (Majk už na ní intenzivně pracuje), a až dohraji (možná) MM I (zatím jsem skoro v polovině), tak si jednu z těchto her dohraji.
@Richmond (27.10.2012 18:33): Uukrula mam v merku uz nejaky ten mesiac, dokonca uz mam aj vytlaceny manual a zbezne pozrety. Bude to ale riadne maso, to je mi jasne no dufam ze ho dokazem dohrat.



@Richmond (27.10.2012 18:33): Ach Richmonde zabit je ta malo.... Uukrul nakonfigurovany a spusteny. Parta vygenerovana, sranda generovanie prebieha systemom odpovedania na seriu otazok a na zaklade odpovedi potom priradi postave atributy STR, INT, CON... atd.

Mas natvrdo 4 postavy Fighter/Paladin/Priest/Magician lubovolne pohlavie a meno.

Interface vyzera byt cisto textovy ale nema nijako vela poloziek a podmenu takze je pomerne prehladny a rychly na pouzivanie. Absolvoval som aj svoj prvy boj s Obrim mravcom a niekolkymi krysami, nikoho mi nezabili co je dobre znamenie.

Po malej exploracii som vstupil do Svatyne kde sa da restovat, backupovat progress a odkladat do truhly predmety a teleportovat do inych svatyn co znacne ulahcuje cestovanie v pokrocilejsich fazach hry a eliminuje zdlhave prechadzanie 100-krat prejdenych lokacii hore dolu.

Avsak prvy vstup do kazdej svatyne spusta copy-protection kde je treba pomocou sialene vyzerajucich "tabuliek" prelozit kodove runy na anglicke meno. Je to sice pomerne zdlhave ale dal som to na prvy pokus takze to vyzera funkcne. Po tomto sa svatyna aktivuje a uz je aktivna a da sa do nej vstupovat bez problemov.

Testovacie spustenie dopadlo pomerne dobre, hra ma vobec neznechutila ani neodradila a v zaklade vyzera byt z hladiska GUI pomerne jednoducha a prehladna. Akurat je nutne stale nieco citat, pri chodeni sa kazdu chvilu vypisuju rozne "eventy" a tak, dodava to taky pocit ako keby si hral realnu doskovu hru a pocuval si hlasky Dungeon mastera akurat ich citas a hra nema vobec ziadny zvuk, co je pomerne odveci ale co uz.
ugraugra: Odkud je ten údaj o herní době? Protože Pool of Radiance je zrovna hra, kde se to může pohybovat od 30 do 100 podle toho, jak člověk bude se pohybovat po mapě a vlastně hru je možné hrát i po splnění hlavního cíle.
Myslíš Amberstar? No hlavně nevím, jestli mám hrát pc nebo amiga verzi. Ale pokud jsem překousnul klávesnicovej PoR, tak Amberstar s podporou myši bude proti tomu ergonomická extáze :)
A už máš "zmapované" nejaké tie hlavné mínusy, čo sa týka hrateľnosti? Ak by bola tvoja správa pozitívna, tak by som to aj ja možno riskol, aj keď neviem pokiaľ by v tomto ohľade siahala moja trpezlivosť. :)
Práve takéto user-nonfriendly vychytávky ma odrádzajú od vyskúšania Ambermoon a Amberstar...
Last jedi: No té hře se musí odpustit hodně věcí. Není zde klasický load, takže špatný průběh bitvy = spuštění hry. A k tomu při každém spuštění hry hledat správné runy :) Dále je to práce s inventářem (hra není myšoidní), kdy manipulace s větším množstvím předmětů je vskutku elegantní :) Ale já to fakt té hře prominul.
Richmond: Klobúk dolu za to, že si to dokázal v dnešnej zhýčkanej dobe a určite aj technickým problémom prejsť.