Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Pokémon Sword/Shield Expansion Pass: The Isle of Armor

17.06.2020
68
5 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
rozšíření
Multiplayer
ano

Dobrodružství v Galaru nekončí. Nyní se před námi otvírá cesta na zcela neprozkoumaný ostrov s názvem Isle of Armor, na němž se kromě několika nových lokací nachází i ostrovní dojo a dvě věže slibující čerstvé bitevní zážitky. V jedné z nich si doslova vybojujete jednu ze dvou evolucí pro svého nového pokémoního svěřence Kubfu, jehož vám po zásluze daruje místní bitevní guru Mustard.

Pokédex se opět rozrůstá o mnoho čísel – mimo nové (i staré) a exkluzivní pokémony se objeví i další galarské formy jako třeba Slowpoke nebo Slowbro; a Gigantamax formy, jež hráč může hned ozkoušet ve velkém počtu přidaných raidů. Svoji unikátní obří podobu tak získávají spolu s mnoha dalšími z evoluce galarských startérů Rillaboom, Cinderace, Inteleon; ale i staří známí z první generace Venusaur nebo Blastoise.

V rámci DLC se hráč setká s několika dosud neviděnými trenéry, prozkoumá tajemná ostrovní zákoutí včetně raid zóny a hra nabídne rovněž nové předměty, bitevní útoky a v mnohém rozšířené možnosti úpravy šatníku a postavy.

Isle of Armor je první ze dvou částí DLC pro Pokémon Sword a Pokémon Shield. Druhá část vyšla 22. října 2020 a nese název The Crown Tundra. Separátně prodávaný digitální Expansion Pass zahrnuje obě DLC.
6. listopadu 2020 vyšla znovu varianta původní hry Pokémon Sword a Pokémon Shield již s oběma implementovanými DLC.


Poslední diskuzní příspěvek

@raisen (07.11.2021 16:09): Koukám, že máš zrovna pěkné číslo dosažených bodů 10000, tak to gratuluji :)

Jinak docela mě bavilo hrát s g-max Blastoisem, ten mi přišel celkem impozantní.
Doufám, že kari chutnalo :D

Nejlépe hodnocené komentáře

  • Switch 70
První ze dvou částí DLC pro Pokémon Sword a Shield, Isle of Armor, je třeba brát pouze jako nutnou bonusovou výplň při čekání (toto píšu ani ne týden po vydání) na opravdový klenot této generace – Crown Tundra. Ne že by byl IoA v něčem špatný, ale hype zkrátka nastavil mnohem vyšší očekávání, zejména co se podoby ostrova týče. I přesto přinesl nový ostrov několik příjemných zážitků.

Jakmile stáhnete obsah (klikněte pluskem na ikonu hry a zvolte Software update) ke svojí verzi hry, spadne vám do inventáře lístek na vlak z Wedgehurstu (první městečko s nádražím, které jste navštívili) a za chvilku už dýcháte mořský ostrovní vzduch. Čerstvý pohled na okolí vám napoví, že proběhla jedna velká změna; a sice, že celé prostředí ostrova je otevřený prostor s volným pohybem, takže nehrozí žádné oddělování instancemi. Můžete si také hned vybrat, zda se dáte na průzkum ostrova nebo do blízkého doja a plnit příběhové úkoly. Pokud se rozhodnete pro to druhé, svedete nejdřív nějaké to bojové škádlení s novým rivalským trenérem či trenérkou (psychický Avery v Shield a poison Klara ve Sword) a pod vedením starého mistra Mustarda, jenž učil i samotného Leona, započnete cestu nejlepšího trenéra na ostrově.

Během krátké doby odemknete vychytávku, po které volali hráči již několik generací her – váš Pokémon chodí za vámi volně po venku! Ale nebojte, jde to případně vypnout u malého kluka v převleku Pikachu.

Největším lákadlem ostrovního DLC je ale rozšířený pokédex. Isle of Armor má k plnění zcela vlastní, složený z několika Pokémonů již viděných ve Sword/Shield; a celé jedné stovky dalších, přičemž je to převážně mix předchozích generací; opravdu nových je tu ve skutečnosti jenom několik, ale zato jsou legendární – Zarude (který je odemčen až s premiérou filmu Coco), Kubfu, jehož si musíte zasloužit v doju od Mustarda a jeho evoluce Urshifu, jenž má dvě možné formy dark a water podle bojového stylu Single Strike a Rapid Strike. Vybrat si můžete však jen jednu formu a k tomuto účelu jsou na ostrově dvě věže sloužící jako bojový trial, na jehož konci se skrývá klíč k evoluci. Pokud se rozhodnete pro jednu věž, druhá se vám nadobro uzavře. Mimochodem, hra vám nezaregistruje Pokémony, když si je přetáhnete z Home, ale stačí je uložit do množírny a zase je vzít zpět, a je to – odměna za kompletaci pokédexu může být pro leckoho lákavá (korunka místo čepičky, ale především Mark Charm zvyšující šanci na chycení Pokémona se značkou/symbolem).
Kromě těchto Pokémonů ostrov představuje i evoluci pro Slowpoka, galarského Slowbro. Jejich linie se ostatně stala jakýmsi maskotem ostrovního DLC. Vývin zajistíte sběrem 8 Galarican Twigs a na drobném ostrůvku u pobřeží ho provede NPC.

Mimo vzácné Pokémony se objevila další zajímavost, a sice možnost uvařit příšerkám polévku zvanou Max Soup, po které mohou obdržet svoji gigantamax formu. Samozřejmě se jedná jen o ty Pokémony, kterým je umožněna. Nově například Venusaur nebo Blastoise (velmi cool), ale i všechny evoluce z galarských startérů. Neměl bych zapomenout ani na Urshifu. Polévka se dá uvařit z hub rostoucích na ostrově.

Co se týče samotné rozlohy ostrova, ten je zhruba tak velký jako původní Wild area, ale dá se jezdit i kolem pobřeží a všelijakých malých skalisek, návrší a drobných přístupných ploch. Všude se něco hýbe nebo blýská (předměty ke sbírání) a už když jen vjedete na kole na vodu, okamžitě se někde vynoří Sharpedo a jde po vás, takže pokud chcete uniknout, máte co dělat. Kolo je další věc, kterou jde nyní změnit buď do bílé nebo černé varianty a při jízdě se za vámi tvoří barevná čára s odskakujícími hvězdičkami. Postupně můžete upravovat vlastní zjev dalšími účesy a oblečením (v pozdější části hledejte na nádraží gentlemana v obleku).
Samotné lokace na povrchu ostrova jsou poměrně variabilní. Všude se klikatí členité cestičky, jsou tam pahorkatiny, zátoky, nížiny, les a několik jeskyní s malým labyrintem, ale bohužel celý prostor působí poněkud chudě a vlastně to je s menší rozlohou ostrova to jediné, co mi na tomto rozšíření doopravdy vadí a za něj strhávám body dolů. Jeskyně jsou jenom duté chodby, nikde žádné krápníky; textury jsou všude stejně nezajímavé. Opravdu škoda, protože jinak by se mi tam docela líbilo a udělal bych si z ostrova herní domov.

Tvůrci také před vydáním slibovali scalování levelů okolních Pokémonů, ale to se jim tak úplně nepovedlo, a tak jsou všichni na levelu 60. Když si vezmete do party jakéhokoli Pokémona na levelu 100, tak máte příběh tohoto rozšíření za 2-3 hodiny dohraný. Opravdu se žádná výzva nekoná. Ale to ani nikdo nečekal. Opravdové hraní stejně začíná až po dohrání příběhu, abyste zkompletovali pokédex nebo bojovali v raidech. A pamatujete si na vaši sbírku wattů z původní hry? Možná jste nějaké utratili s vědomím, že už žádné další nikdy nebudete potřebovat, ale chyba lávky. Za pomoci wattů totiž můžete prostřednictvím Mustardovy zlatokopecké ženy Honey vylepšovat dojo o různé vychytávky, jako třeba léčení Pokémonů v šatně (na celém ostrově není jediné pokécentrum), přidání automatů na pití a vitaminy, nebo i odemčení jednoho zajímavého zápasu. A bude jich potřeba HODNĚ (konkrétně dohromady na finální upgrade 3,280,000 wattů). Další zajímavou aktivitou může být hledání zakopaných Diglettů po celém území ostrova. Když jich najdete až 150, dostanete od speciálního NPC postupně všechny alolanské pokémoní formy (alolanský Exeggutor vypadá při chůzi za vámi docela komicky) a jednoho alolanského startéra s hidden abilitou. Můžete se také věnovat sběru ingrediencí pro Cram-o-matic, přístroj na výrobu nejrůznějších užitečných nebo vzácných předmětů nebo měnit územní varianty za Pokémony z jiných regionů u NPC rozesetých po okolí. Také se odemkne nový typ zápasů o BP zvaný Restricted Sparring, kde proti různým trenérům bojujete s tříčlenným týmem, jenž ale musí být sestaven vždy podle jednoho typu. Pak je tu možno sbírat také Armorite Ore, surovinu potřebnou pro kopáče dalších Armorite Ore anebo pro kopáče wattů; ale taky pro jednu slečnu, která vám u Pokémona vymaže všechna EVs, abyste s ním mohli začít znovu. A to je tak vše, co mě z hlavy zrovna napadá.

Jinak stále se dějí nějaké eventy a aktuálně je nejžhavější raid na Zeraoru, kterého nejde chytit. Ale když ho do 28. června porazí milion hráčů, tak všichni dostanou do Home jednoho shiny Zeraoru (hráči také musí vytvořit pohyb při přesunu do/z Home, aby ho mohli dostat). Je docela snadné ho porazit, na rozdíl od zimního Mewtwo.
EDIT: Zeraora byl poražen, hráči jej dostali do Home a navrch Armorite ore za každých 100,000 čísel navíc, tedy dohromady 8 kousků - ty se dají dostat přes kód v mystery gifts ve hře.

Pokud tedy mám nějak shrnout pocity, tak jsem vlastně dostal vše, co jsem od ostrova čekal. Z trailerů bylo směřování tohoto rozšíření zcela očividné. Ale stejně se všichni nejvíc těšíme na exploraci Tundry a její legendárky.
---
Zajímavosti a detailní historii o vydání prvních Pokémonů najdete v mém komentáři k Pokémon Green.

Pro: Noví Pokémoni a rozšířený pokédex; nové gigantmax formy; polívka; ostrov; dojo.

Proti: Krátká herní doba; velmi snadná obtížnost; poněkud chudší design povrchu ostrova.; Sharpedo; too much water.

+11
  • Switch 70
První rozšíření mě zavedlo na zcela nový ostrov, na kterém převládaly především pláže a také jeskynní komplexy. Jen co jsem do tohoto ráje s mými Pokémony přijela vlakem, tak na mě vyskočilo cosi jménem Avery, o kterém jsem si nějakou dobu myslela, že je to žena a on to byl mezitím muž. I tady mě čekalo obligátní "haha, jsem tvůj rival a jsem lepší než ty". Takže logicky následovala jeho porážka a já se konečně mohla po tomto ostrově porozhlédnout.

Brzy jsem ze svého kola mohla udělat něco jako vodní skútr a brázdit s ním na širém moři. Tyto projížďky ovšem trochu kazil Pokémon Sharpedo, který se ihned do mně pustil a bylo docela obtížné mu ujet a vyhnout se tak bojovým animacím. I zde je agresivita Pokémonů na můj vkus přehnaná, vždyť v anime Pokémoni spíše prchají před postavami, kdežto tady je to naopak. Další významnou novinkou bylo to, že Pokémoni mohli, tedy po určité části ve hře, cestovat se mnou venku. Samozřejmě jen jeden mnou zvolený. I tak bylo hezké pozorovat, jak za mnou rychle běhají (Cinderace) nebo se naopak pohybují valivým způsobem (Tyranitar z druhého rozšíření).

Co se týče příběhu, tak v něm šlo o to, že jsem měla postupně plnit různé výzvy, které končily skamaráděním s Pokémonem Kubfu (takový malý naštvaný méďa) a jeho vývinem v Urshifu (velký naštvaný méďa). To poslední se splnilo zdoláním jedné ze dvou věží, a to buď vodní či temnou. Já si vybrala temnou stranu síly a bohužel ono zdolání věže vypadalo tak, že jsem odehrála asi pět lehkých soubojů v pěti patrech (nebo čtyři, ani už nevím). Žádné logické hádanky, žádné výzvy zaměřené na něco jiného než jen na boj Pokémona proti Pokémonovi. Tohle mi přišlo naprosto odbyté a je to škoda.

Rozšíření mi přišlo slabší než základní hra. Ohledně lokacích nabízelo více téhož a jeho náplň nebyla až tak zajímavá.
+10
  • Switch 55
První datadisky v historii mainline pokéher - Isle of Armor a Crown Tundra - jdou koupit pouze společně, takže otázka, jestli má cenu koupit třeba pouze jeden z nich, není na stole. Nicméně když už je tady máme samostatně, pojďme si je samostatně zhodnotit ;-)

Isle of Armor je po mnoha třetích sériích (Emerald, Platinum...) vůbec prvním pokusem pokévývojářskýho studia Gamefreak o klasickej model datadisku a hned na úvod řeknu, že je to pokus sice chvályhodnej, ale v mnoha ohledech (vzhledem k reputaci Gamefreaku nikoli neočekávaně) hodně rozpačitej a že Isle of Armor je tou slabší částí.

U pokéher mi to nějak sklouzává na rozbor prostřednictvím pozitiv a negativ, takže jedeme: ;-))

POZITIVA:
- Isle of Armor je oproti základní hře jedním velkým propojeným 3D územím a oproti graficky ohavnýmu, šedivýmu a dost prázdnýmu základnímu 'Wild Area' je určitě krokem vpřed. Tropický prostředí s jeskyněmi je dobře navržený, mnohem barevnější a pestřejší a od začátku nejste jakkoli limitováni v průzkumu souostroví.
- nová příběhová mise, kdy se stanete učněm ve Fighting Dojo, je... OK content navíc
- pokémoni vás konečně zase můžou následovat! (jen kdyby ubyly glitche a nesmysly typu, že ultrarychlej Dragapult vás vůbec nestíhá.. plus tahle feature nepochopitelně nezačne fungovat v základním Wild Area)
- návrat několika desítek pokémonů ze starších her
- novej pokémon Kubfu, kterýho můžete evolvovat do jedný ze dvou forem Urshifua. pěknej design, obě formy vysoce použitelný i v Competitive sféře, jejich Ability a signature moves jsou užitečný a zajímavý. příběhový animace s Kubfuem jsou rovněž velmi pěkný.
- pár kjůt/vtipnejch míst - lesní miniúkol s Liligantem, Petililem a Applinem mě pobavil :-)
- překvapivě vysokej počet novejch Move Tutor útoků! (moc z nich mě bohužel kreativitou nenadchlo, nicméně Grassy Glide je pro startovního Rillabooma naprostou nutností)
- Restrictive Sparring jako novej bitevní mód je pro zkušený hráče aspoň lepší a trošku víc challenging než tragická Battle Tower ze základní verze (viz můj text u Sword/Shield)
- pomocí Gigantamax soup si můžete konečně zvolit formu vašeho pokémona při Dynamaxu
- možnost získat alolský/kantonský formy (včetně Hidden Abilities) od cizích trenérů

NEGATIVA:
- venkovní 3D grafika je přes zlepšení pořád dost hrozná. viz ty textury "trávy"... napadlo by vás, že v roce 2020 ještě u videohry použijete dávný výraz pixelhunting? smutná realita současných pokéher, což dokonale ukazuje side-quest s hledáním Diglettů. tohle bych bez návodu fakt nedokončil (a hlavně - NECHTĚL dokončit. #vostuda)
- "scaling" levelů. opět naprosto zoufalá nekompetence Gamefreaku, přitom pro datadisk naprosto ZÁKLADNÍ věc, tady zcela nezvládnutá. když se do Isle of Armor pustíte ihned po dohrání základní hry, není to asi moc problém. jenže pokud jste půlrok do vydání datadisku byť jen trochu levelovali pokémony na Level 100 (třeba kvůli perfektním IV's), budete během hry pociťovat absolutně NULOVOU výzvu, protože i nejsilnější bosák bude mít v samotnym závěru hry příšery max. kolem levelu 80. Gamefreak, why do you suck!!
- Water/Dark věž, kterou musíte projít jen s Kubfuem, rovná se čtyři absolutně bezbludišťovitý poschodí s jedním slaboučkým trenérem v každym patře. za mě dost špatnej vtip.
- prozkoumávat Isle of Armor je celkem pěkný... jenže ono tu jaksi neni moc co dělat, zvlášť pokud třeba máte odehraný minulý série a starší pokémony jste natahali prostřednictvím Pokémon HOME. v divočině se vůbec nevyskytují "nepřátelští" trenéři a s výjimkou celkem užitečný suroviny Armorite Ore a houbiček pro Gigantamax polívku se tu žádný velký poklady (ty už totiž všechny máte z hlavní hry) najít nedají. (OK, výjimkou je ostrůvek, kde každej den rostou vzácný Mints, ten doporučuju ;-) ) 
- kromě Kubfu/Urshifu a galarský verze Slowpokea/Slowbroa žádný nový pokémoni, což by dojem určitě zlepšilo
- prakticky se nezlepšila variabilita pohybu divokejch pokémonů - jedinou výjimkou je v lese poletující Emolga, na kterou musíte zapískat, jinak do všech příšerek stačí vrazit a chybí jakákoli strategie, která by chytání mohla činit mnohem zajímavějším (pamatujete, jakou událostí bylo chycení Abry ve starejch hrách?)

PS: jako obvykle k pokéhrám je moje perspektiva pohledem člověka, kterej má odehrány prakticky všechny díly ze série (nedávno podruhé, takže žádná slepá nostalgie ;-) , takže pohled víc casual hráčů se může na některý věci určitě lišit. Zároveň si za všema těhle věcma celkem pevně stojim a mrzí mě, že je pokésérie v mnoha ohledech ve stavu, v jakym je...

Pro: content navíc, pokémoni vás následují, pestrý ostrovní prostředí je přece jen míň hnusný než Wild Area v hlavní hře, Kubfu/Urshifu, ucházející Restrictive Sparring, nový útoky

Proti: venkovní 3D grafika je pořád silně nedůstojná hlavní pokéhry na Switch, Gamefreak nedokázal naplnit 3D area smysluplnym obsahem, level "scaling" je zvlášť pro veterány absolutně otřesnej a nedostatečnej... celkově žádnej zázrak

+8