Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

tak len pre tych, ktorym to nahodou uslo, konektivita s home bude od 24.5. a z home appky si mozete potom prevziat starterov s hidden abilitami
@Tainaru (09.05.2023 11:38): jako mne by konec kvetna nevadil, vadi mi to mlzeni a nepresny informovani. A diky tomu, ze je nove vyhodny nechavat si vic stejnejch monu s ruznejma Tera typama mi poprve nestaci ani tech 32 boxu a HOME bych fakt ocenil... ale aspon me to primelo vic delat a hrat jiny veci :)
@Tainaru (08.05.2023 16:26): no, ti matlaci uvedli "spring", ale pak taky explicitne "early 2023", coz uz je samozrejme davno passe. Aspon komunikace ve stylu "sorry, zpozdeni" samozrejme nulova.

Co se tyce hernich znacek s lepsi kvalitou.. novou Zeldu uz mam preloaded, vyhybam se trailerum/spoilerum a tesim/desim se jak se od toho nebudu moct odtrhnout :)
To mi pripomína, ja som prvý event s Inteleonom nestihol a na druhý som zabudol, takže keby mal niekto z neho breednutého startera navyše, bol by som vďačný. :)
Oznámen byl další 7* starter: Rock type Chesnaught. Za mě to vypadá, že tohle bude další easy raid bez nutnosti expit pokemona.
@Kunick (22.04.2023 13:06): Někdy je to na sólíčko snazší, vždycky těžce záleží na konrétnim raidu :) A občas je výhodný solo raid resetovat, dokud jeden z parťáků nemá Intimidate.
@Tainaru (22.04.2023 13:14): Jj, použij jsem to samé.

@Tulareanus (22.04.2023 13:12): Zajímavé, té menší penalizace jsem si nevšimnul.

Obecně ale jsou někteří fakt neuvěřitelní. V jednom runu jsem měl hráče se stejným pokemonem co já, ale umřel na každý z prvních tří útoků. Tohle nebylo nedostatek IV/EV... vsadím se, že neměl ani 100lvl.
@Kunick (22.04.2023 13:06): Ja som sa k nemu ešte nedostal, ale určite si ho chcem tento víkend tiež zaobstarať a to je presne moja situácia s predošlým 7* raidom. PUG otras a potom sám na prvý pokus. Tí hráči sú jednoducho extrémne hlúpi + ešte jeden faktor, keď ti npcčko faintne, tak ti uberie oveľa menej času, aj preto je to (za mňa) sólo lepšie.
Tak jsem si zkusil dát 7* Typhlosiona. S pugem jsem tomu dal 3 pokusy a jako těžce nedatelný. Tak jsem to zkusil solo a na první pokus v pohodě padl. Holt asi netřeba pomoc, ale stačí aby to nikdo nekazil :D
Ještě někdo? Zatim jse.nehostoval tak nevim jestli jde kombinovat friends a pug
@Tulareanus (22.03.2023 13:24): jj, Decidueye. Odemknuto mám. Konec hry byl superfast, a mám i několik 95+ pokemonů, takže jsem taky tahal. A jak píše @stromz (22.03.2023 13:54): mám tadbulba lvl 85 s vytrenovanými EV a těch par levelů dam asi pomocí turnaje a candies.

Jen mě štve že není čas se na to pořádně podívat, poslední týdny hraju po desítkách minut v dopravě. Paradoxně nejvíc času jsem tomu věnoval při čekání na odlet, jinak nejvíc nenaviděné činnosti :D
@Tulareanus (22.03.2023 13:24): Ten update je totální joke, snad jediná věc, kterou fakt opravuje je přesouvání pokémonů v PC boxech. Ale performance pořád hrůza, spousta dalších nefunkčních drobností (scrolling) furt nefunguje, celkově fakt výsměch.

@Kunick: Area Zero ti přijde slabší? Tak to faaakt nechápu, pro mě zdaleka nejlepší část hry, it's not even close :) Ale co člověk, to názor..

Hej a ty 7-star raids je ideální vždycky trochu zagooglovat a připravit si ideální strategii, některý fakt nejsou easy (třeba ten Pikachu byl fakt hardcore). Aktuálně ideální strategie proti Decidueye je např. 2x Miraidon a 2x Bellibolt - Bellibolti hoděj Reflect a Acid Spray, Miraidoni hoděj Metal Sound, v 2. kole pak třeba hodit Attack Cheer a jedinej Electro Drift by ho pak měl sejmout. A ideální je samozřejmě mít potvoru na Lv100 s maxed IV's a EV's.

Tady je to třeba rozepsaný včetně chování raid bossáka v každym kole - užitečné :)
https://game8.co/games/Pokemon-Scarlet-Violet/archives/406783

A pro rovněž náročný 6-star raids je velmi užitečný vždycky mrknout na moveset tady, protože bossáci maj často nějakej překvapivej move - a klíčový je vědět, jestli maj třeba Swords Dance/Calm Mind, proti tomu se pak výborně hodí něco typu Chilling Water, Snarl, atd. A stejně člověk často chytí méně zkušenýho parťáka a strategie jde do kytek :-)) A třeba Ghost-Tera Annihilape Raid je noční můra, kterou jsem dal myslim tak jednou z deseti pokusů..
https://www.serebii.net/scarletviolet/teraraidbattles/6star.shtml

@Tainaru: Jak rád bych to jako celek hodnotil pozitivněj.. :/
@Tainaru (22.03.2023 00:16): Ten update bol zlý vtip, veľa vecí nevyriešil a niektoré problémy sa rozhodli riešiť tak, že ubrali počet postáv v už tak mŕtvych/prázdnych mestách. A aj ten joke s tými glitchujúcimi študentami na prízemi v škole za stolíkmi, ktorí sa zobrazujú a miznú, vyriešili tak, že ich vlastne len odstránili a už tam nikto nesedí. :D

Game Freak je viac Freak ako game. :D

@Kunick (22.03.2023 07:05): Myslíš Decidueye? A máš pokémona dobrého proti flying a grass type lvl 100 a unlocknuté tera raidy 6/7 stars? :D Ako som už písal nižšie hrať s random ľuďmi je za trest. Keď som dával 5-star tera raidy, aby som odomkol tera 6, tak som vyslovene trpel a xkrát ma sralo, že som debilov, ktorí došli so slabinou a "not very effective" útokmi previedol tým raidom....
@stromz (komentář): Je zábavné vidět, že někdo může mít na hru tak opačný názor. Ostatně jsme tu už diskutovali.
Dokonce i závěrečný storyline hodnotím jinak a oproti vstupním třem jako slabší. Ale ocenil jsem během něj čtení deníků.
Každopádně pěkný komentář a až bude čas věnovat se hře víc než během cestování, tak budu muset napsat opačný pohled.

edit: neplánujeme nějak hrát o víkendu boss raid? Když jsem byl s PUGem na ty dva paradoxy tak to by docela hrozná zkušenost...
@stromz (komentář): Zhruba jsem to čekal, ale fajn koment. Aspoň, že máme o čem psát :) Dost mě teď mrzí i ten proběhlý update, který vlastně nic moc nevyřešil, přitom se čekaly velké věci. Předpokládám, že s dalšími updaty to taky velká sláva nebude. No co už.
@DosRatas (21.03.2023 15:08): Charmander, Charmeleon, Charizard

Scorbunny, Raboot, Cinderace

Froakie, Frogadier, Greninja
Iron Leaves
Walking Wake

a vlastne ešte mám toho Perrserkera, ktorého spomína stromz a na ktorého som zabudol. :)
Tak sa mi podarilo skompletizovať pokédex na všetkých 400 kusov + 11 kusov mimo region pokédexu. Týmto chcem hlavne poďakovať trpezlivému a štedrému Tainaru, bez ktorého pokémonov a tradovania, by to nebolo možné. Ešte raz vďaka! :)
@Tulareanus (11.03.2023 20:36): Dá se to tak brát :)

Tak určitě by bylo fajn vidět ve hře sofistikovanější dialogy se zajímavějšími postavami (kupodivu v SV hodně zabodoval Larry s tím kufříkem, a je to právě díky odrostlejším hráčům).
Ještě k té romanci - to by fakt museli udělat hru aspoň pro teenagery, jak píšeš. Těžko čekat, že by těm dětským protagonistům ve hře vybudovali nějaký románek. Co si ale pamatuju, tak v ORAS by se daly vyložit některé situace jako nesmělý začátek budoucího romantického vztahu, což se mi zrovna líbilo. Škoda, že obecně není nějaká odnož pokešů přímo pro náctileté :)
@Tainaru (11.03.2023 18:29): Pri takýchto situáciach ako s tými záporákmi si hovorím, že možno to, že som vlastne hral dokopy len 5/9 generácii je vlastne výhoda. :)

Každopádne v rámci dialógov som to myslel skôr tak všeobecne, aby dialógy boli aspoň trochu na úrovni toho, ako majú dialógy v tomto desaťročí, ehm. A aby nezneli tak strašne roboticky. Občasné memes a nejaké cringe hlášky, ktoré sú "tak zlé, až sú dobré" ešte chápem, ale to musí byť len v určitom množstve a nie takmer všade. Aj keď Andy Warhol, teda pardon, Clawell vedel byť svojim dad joke prístupom celkom vtipný. Ale páčilo sa mi, že aj Penny povedala, že "Hasta la vistar" je strašný cringe. Lebo je.
@Tulareanus (11.03.2023 17:53): No s těmi záporáky a rivaly je to v pokémoní sérii vůbec zajímavé.
Jak píšeš, tak v druhé generaci je rival Silver (syn Giovanniho), proto se neštítí krádeže, a charakterově je to taky docela zmetek, proto jsem měl vždy dobrý pocit, když jsem ho mohl vypráskat :D Jenže od třetí generace už je to vlastně pořád víceméně stejné a rival je víc kámoš, to já bych si přál zpátky toho SIlvera nebo někoho typově podobného. Záporáci zas málokdy mají víc prostoru (podle mě je čestná výjimka v Black/White, kde je ta situace mnohem zajímavější) a víc se to řeší v anime filmech. 

Ty dialogy pro dospělé jsou leckdy dost vtipné, je kolem toho spousta meme :) Dokonce se z toho už stala trošku tradice, že některé NPC trenéry s konkrétními hláškami dávají do každé hry a hráči je tam hledají. Nevím, asi se tam snaží dát pro každého něco.
@Tainaru (11.03.2023 17:28): Akože ja mám radšej, keď sa ti záporáci rôznia a nie je tam furt ten istý, hlavne ak je to len pseudo-comedy relief. Páči sa mi viac to, ako pracujú s rivalmi, v prvej generácie v podstate arogantný douche Gary, v druhej generácii mi prišiel rival asi najzápornejší - odporný asshole, ktorý sa neštítil ukradnúť pokémona. Páči sa mi aj ako potom neskôr tých rivalov obrátili opačne, že je to osoba, ktorá je s tebou kamarát a skôr sa postupne snažíte navzájom športovo zdokonalovať. Taká Nemona je napríklad v tomto podľa mňa fajn alebo aj to, ako mal hráč v tretej generácii vlastne dvoch rivalov a pokiaľ si dobre pamätám, ten ostýchavý chlapec (Wally?) začne viac veriť v seba práve vďaka vzájomným interakciam. V kontexte Nemony mi príde, že v podstate záverečná oblasť príbehu Scarlet/Violet, kde hráč vlastne celú oblasť prechádza s Nemonou, Penny a Arvenom, je niečo, kadiaľ by som chcel, aby sa hra uberala ďalej - pre ten vzájomný banter a spoznávanie sa companionov to už naozaj začalo pôsobiť živšie a ako nejaká, hoci stále extrémne primitívna, výprava a príbeh.

Tu mi ešte prišlo na um aj to, že keby tú hru nerobili tak enormne infantilnú a mnohé dialógy neboli písané ako max do veku 8+, ale povedzme to pohli aspoň na teenagerskú rovinu, tak by tam kľudne mohla byť aj nejaká romance s Nemonou napríklad. Však ten spôsob chovania a "zamilovaných pohľadov" po súboji, čo dáva hlavnej postave o tom ako keby svedčali. O to viac by to podľa mňa fungovalo, lebo si myslím, že minimálne posledných niekoľko generácii hrajú hlavne dospelí ľudia, ktorí boli deťmi pri prvých generáciach. Ďalšou iróniou mi príde, že oni síce napíšu tie dialógy extrémne infantilne a miestami až roboticky - hlavne náhodní tréneri vo svete rozprávajú, ako keby ich dialógy boli generované roboticky - ale zas ten ich obsah niekedy nemôže byť pochopiteľný malými deťmi - napr. matematické počítanie efektivity útokov, násobenie, krátenie, počítanie percent alebo rôzne slová, ktoré si pokémon požičiava z vedy (biológie, chémie, geografie) na klasifikáciou pokémonov a javov, to nie sú výrazy, ktorým by malé deti rozumie. Čiže vo výsledku mi to pripadá, že používajú len dialekt, ktorý potom znie infantilne.
@Tulareanus (11.03.2023 14:05): To zní dobře. Rakeťáky jsem taky moc extra nemusel, ale zase bez nich by to taky nebylo ono. Aspoň že v posledních sériích je víc upozadili. Spíš je škoda, že tam víc nefiguroval Giovanni jako ten cool záporák ze stínů :)
@Tainaru (11.03.2023 13:50): No u mňa bol napr. team rocket viac aktívny a interaktívny, napr. také pseudočasované questy, kde ich musíš v niečom predbehnúť, aby sa k tomu nedostali skôr (nebol by tam skutočný time limit, len by to tak pôsobilo atmosférou a dizajnom). Celkovo príbehovejšie a interaktívnejšie a nielen o bojovaní. Vieš, keď si porovnáš to anime bez ohľadu na kvality, tak interakcia a dialógy tam zaberali tiež dosť času (hoci to ako bola polovica epizódy nejaký trápny plot jesse a jamesa, ma na tom ani mladého nikdy nebavilo).
@DosRatas (11.03.2023 06:41): Určitě je to jedno z možných řešení, proč ne, jen by ti pokeši na vrcholu řetězce museli mít šílené statistiky :) Předpokládám, že v potenciální kompatibilitě s jinými hrami by se jejich level musel zkrouhnout zpět na 100, pokud by se měli přetáhnout ven ze hry.

@Tulareanus (11.03.2023 11:38): To zpomalování tempa příjmu expů bych asi bral. Úkoly by musely být víc originální, aby mě bavily, ale to se taky dá. Docela rád bych si tu tvoji verzi zahrál :)
@Tainaru (10.03.2023 18:06): No práveže, ja som o tom primárne uvažoval, keď boli ešte len dve a následne tri generácie, čiže vtedy sa to dalo riešiť podobným štýlom, ako to riešila 2. generácia s Kantom, ale inak by som asi tiež urobil to, že by som zvýšil level cap a spomalil aj tempo, ktorým pokémoni dostanú level. V mojom prípade sa však tá hra mala viac hrať ako pc rpgčká, kde máš dialógové možnosti a riešiš reálne hlavné aj vedľajšie questy, ktoré ti zadávajú npc a máš na to aj quest log.