Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

"A jak by se mohly "rozjíždět"?"
To by meli vedet prave autori, mne osobne prijde, ze je v soucasne dobe v hernim prumyslu malo inovaci.

Tim ale netvrdim, ze hry nejsou zabavne:), to bych je asi nehral a hlavne bych zde dnes asi nepsal, ale muze to byt i lepsi (tim mam na mysli spise dnesni tituly, ktere krom grafiky vetsinou nenabizeji nic noveho).
"samozrejme ze existuje v herni historii spoustu dobrych a kvalitnich titulu"
Překvapivé, což?

"Doufam ze se casem dockame zlepseni."
Přeji hodně trpělivosti v čekání, svým způsobem taky zábava.

"A hry se tudis v hratelnostnim smeru nerozjizdeji tak, jak by mohly."
A jak by se mohly "rozjíždět"?
PVT: Spise mi prijde, ze posledni dobou vyrobci sazeji spise na technickou stranku, nez nejakou inovaci. A hry se tudis v hratelnostnim smeru nerozjizdeji tak, jak by mohly. ( samozrejme ze existuje v herni historii spoustu dobrych a kvalitnich titulu, proto cekam ze az budou hry v technicke "dokonalosti", mozna se bude klast vetsi duraz na onu inovaci). /Do toho meho predposledniho prispevku jsem mel asi dopsat, ze v soucasne dobe se zameruje na technickou stranku, omlouvam se/

Jinak bez boje by pak nemel prilis smysl ani ten roleplay.
Isair: Herní průmysl je za 30 let své existence v plenkách, protože chybí invence nebo kvalitní zpracování stávajících žánrů? Ale no tak, kam na tyhle nápady chodíš. To, že některé žánry skomírají, je jen marketingovou otázkou a vlastní vývojáři s tím příliš neudělají.

MCZ: RPG bez vývojového systému je sice dobře představitelné, ale to bychom rovnou mohli hrát textové hry, zakládající se jen na rozhovorech. Bez statistik a expení by v těchto hrách neměly cenu ani boje, vlastně krom interakce s postavami/NPC vůbec nic dalšího.
Isair: tak trošku prr... PST, potažmo všechna další True-RPG neodlišují od adventur ty statistiky a levelování, ale právě ten roleplay - možnost hrát hru různými způsoby, za různé postavy. RPG bez vývojového systému si dokážu představit velmi dobře.
Jo to je pravda, mne osobne tzv."diablování"(tudis vykoseni jedne a té stejné lokace nekolikrat po sobe) nebavilo ani v samotnem diablu, proto asi nikdy nepochopim co lide vidi na MMO rpg :).

Na druhou stranu vetsina hracu rada hraje za nabuseny charakter, i kdyz to ve hre jako Planescape je uplne zbytecne, je to spise ve psychice:). A prave ona cislicka (expy) jsou jedna z hlavnich bodu , ktery nam odlisuje tento zanr napriklad od akcnich adventur, ci jinych zanru (tim chci rict, ze aby Planescape nesklouzlo uplne do zanru adventur, tak i zde se neda honeni se za cislicky uplne zazlivat). A to jestli ma nekdo radeji boje, ci dialogy je jeho vec a tedy kazdy si koupi tu hru, ktera je jeho srdci blize:).

Ad. hry: Tak herni prumysl je jeste teprve v plenkach a bohuzel se zameruje spise na technickou, nez herni stranku:(. Doufam ze se casem dockame zlepseni.
"Chvilku na to koukej. ;)" Jako proč? :-)

Btw pokud jsem napsal, že souboje v PST nejsou zse až tak hrozné, tak tím myslím, že souboje v PST nejsou zase až tak hrozné. To znamená tak něco mezi trojkou a čtyřkou školního známkování. Tedy nikoli že jsou skvělé a každý by je měl do zblbnutí opakovat. :-)
Jab: "Ač souhlasím, že v PST moc "diablovat" nemá smysl (což jsem i napsal), tak mi zase "nezabiješ červa -> nezabiješ potenciál hry" přijde trochu dementní."

Aktivita X Motivace k ní.

Chvilku na to koukej. ;)

OT: Že by tu někdo vyzdvihoval pacifismus, nebo nadával na boje, jsem na rozdíl od tebe nepostřehl, ale tak proč ne, když už jsi to nakousl. Boje mi v PT příjdou kvůli neschopné AI místy až dost frustrující. Ještě bych přešel zasekávání před vykonáním přidělené akce, ale že postavy v zadní řadě mají potíže obejít ty v přední i pokud je družina uprostřed pouště, a hřáč je tak musí vodit za ruku jak fakany, podle mě na pohlavek stačí. Za sólo válečníka pro mne boje byly jednodušší, než za mága s družinou, to snad mluví za vše.
Ač souhlasím, že v PST moc "diablovat" nemá smysl (což jsem i napsal), tak mi zase "nezabiješ červa -> nezabiješ potenciál hry" přijde trochu dementní. Nicméně pokud chcete vytvářet dogmatismus, tak do desatera ještě potřebujete devět dalších bodů. :-)
Rovněž pak nutné přiznat, že rozhovory si užijete nejvíce s vysokými "dialogikými" statistikami (int, wis, cha). Pak i chápu, že někdo jde pomlátit pár červů, aby postoupil zase o něco výše na kruhu Zerthimona.
A nakonec je i třeba uznat, že v PST souboje jsou. A ne zase až tak hrozné. Pacifismus hlavního hrdiny je sice do jisté míry možný. Nicméně já pacifisty moc nemusím. A rovněž pochybuji, že jde o tu jedinou cestu správného roleplaye.
Nicméně pokud jde jen o nevhodnost "expování pro expování" ve hře typu Planescape (u Diabla ne, tam to byla skoro hlavní sranda), tak se s vámi na ní shodnu. Jen bych z toho zasenc nedělal to dogma...
"Počítačové hry dle mého názoru prostě potřebují pořádně kopnout do zadku, aby z něj vyklepaly jisté neduhy, jež mnozí považují za nevyhnutelné"

S tímhle souhlasím, i když pod těmi neduhy si asi představuji něco jiného :)

"A ano, i mnohé ty úkoly jsou vzhledem k situaci, v níž Bezejmenný - či třeba hlavní hrdina BG - stojí, poněkud hloupé, neboť by je v danou dobu mohl plnit leda tak člověk neseznámený s pravděpodobností. Stejný případ je např. S.T.A.L.K.E.R. - Clear Sky."

Tohle mi taky vadí, ale na druhou stranu, třeba u P:T jsem tenhle problém nepociťoval - koneckonců, co je čas a náhoda v multiverzu? Obzvlášť pro nesmrtelného (i když tohle může být jen interpretace mé inkarnace NO :-).
MCZ: Uznávám, že to mohlo vyznít poněkud ostře - prostě jsem se jen nově rozhodl omezovat využívání smajlů, toť vše. Obávám se, že největší problém u mých příspěvků nastává v tom, jak často si je lidé berou k srdci, namísto k rozumu. Urážky, výhrůžky, či snad zesměšňování smrti babičky - vše je jen hra (zdaliž toto není databáze her?!); já být láskyplný tvor, který by pro duhu zapálil i posledního policistu na světě. Fakt.

Co se týče Adieu-like: ano, já jsem Adieu-like, a jsem už úplně nejtuctovější Adieu pod tím žluťoučkým sluncem, které teď není vidět (jsou vidět krásné červánky).

Obecně uznávaný standard, tím myslíš tu ohromnou hromadu zetlelého páchnoucího masa támhle v rohu? Jo, je pravda, že ji moc nemusím. Překvapuje mne ale, že máš vůbec potřebu se masem ohánět, vzhledem k všem těm pobíhajícím nihilistům, kteří jej navěky znehodnotili.

Jinak Hamster mě chápe docela správně, přestože mi jde o dvě věci: první jest právě to expování, kdy se hlavní hrdina (či spíše hráč, áno) podívá do svého character screenu, zakoulí očima nad číslíčky a vydá se POBÍJET potvory proto, aby je bez nějakého opravdového důvodu POBIL. Nicméně dejme tomu, dokážu pochopit, pokud někdo v tomto případě dá přednost zábavnosti samotného herního systému před role-playem (a třeba hraješ za strašlivého krvežíznivce, viď).
Hlavně však mluvím o tom, kterak hloupé je vrhat se do nesmyslných bojů, pokud tvá postava něco riskuje (a Bezejmenný i přes svou pochybnou nesmrtelnost riskuje hodně, řekl bych). Právě tyto nelogičnosti podle mě stahují počítačové hry pod ostatní umění, protože herní průmysl vykazuje ledacos (např. idiocii a demenci), jen ne dokonalost. A ano, i mnohé ty úkoly jsou vzhledem k situaci, v níž Bezejmenný - či třeba hlavní hrdina BG - stojí, poněkud hloupé, neboť by je v danou dobu mohl plnit leda tak člověk neseznámený s pravděpodobností. Stejný případ je např. S.T.A.L.K.E.R. - Clear Sky.

Počítačové hry dle mého názoru prostě potřebují pořádně kopnout do zadku, aby z něj vyklepaly jisté neduhy, jež mnozí považují za nevyhnutelné (s čímž se nestotožňuji).
MCZ: "BTW Jen proto, že mě v PST baví souboje a levelování, nehraju role-play? Protože se jako hrdina nežene přímo vpřed? To už bys mohl vztáhnout i na ty vedlejší úkoly, ze kterých povětšinou taky "nic" nekouká."

Um, pokud řešíš roleplay, tak proč tyhle dvě věci rozdělovat? Pro postavu přece nejsou dva různé světy, jestli vraždí nějaké hnusy v kanále, nebo jestli někomu pomáhá s ucpaným dřezem. Pro postavu přece neexistuje žádné "hnaní se vpřed".

Co jsem pochopil, tak adieu držkoval na újíždění na expování pro samotné expování, s čímž se tedy celkem dokáži ztotožnit. Ne tedy proto, že bych se domníval, že by to bylo nějaké nečisté, nebo že by to ostatní bavit nemělo, ale proto, že mi příjde celkem zřejmé, že právě poptávka po téhle kratochvíli je to, co se výrazně podílí na zabíjení perspektivy vzniku her, jako je právě P:T a to mě celkem mrzí. Pokud totiž i v takové hře hráčí končí tím, že v kanále masakrují červy, tak proč se párat s hromadou textu, když je místo toho možno nabídnout dvacet různých kanálů s osmdesáti fantastickými druhy červů, že...
Isair: poslední ofic. patch (1.1) na 2cd verzi právě nefunguje.
Diky:).
Ja prave i ted pri prvnim hrani obcas uz nektere nedulezite rozhovory jen odklikaval, takze si to ted chci poradne procist. Dale mi trochu zazitek ze hry kazilo jiz zminovane zamrzavani (ale tak po tom snizeni hw akcelerace mi to sice jeste jednou nak zamrzlo (divne), ale pak uz mi to slo celou dobu dobre). A dale nejake chyby s tim neoffic patchem jsem nemohl vstoupit do toho obchodu s kuriozitami, hra mi vzdy spadla:(, takze nasledny reinstal a zaloha savu to resila (jsem nejdrive zkousel znovu instal offic patch, jenze to chtelo pak cd4 a ja mam tu 2cd ver.).
Tak gratulace :-) Mě osobně při druhém dohrání s inteligentím charakterem asi nejvíc dostala ta scéna, kdy je Bezejmenný uvězněn se svými třemi předchozími inkarnacemi a musí nějak najít cestu ven. To odhalení mi tam opravdu vzalo dech (obzvlášť když to člověk napoprvý jenom proběhne). Jinak super jsou i četnější flashbacky z minulosti a hlubší rozhovory třeba s Dakonem nebo Vhailorem.
Tak Planescape dohran, pocity mam z toho velmi dobre:) a hra mi nabidla presne to, co jsem od ni ocekaval a urcite si ji zaradim do sve top 10. Dale bych chtel podekovat vsem, kteri mi pomohli pri ceste za zdarnym koncem.

Docela mam chut hru rozehrat jeste jednou:) za toho maga, kvuli nizke wis a int jsem prisel o spoustu zajimavych rozhovoru a questu viz. Bronze Sphere a ucite je i nekolik questu, kterych jsem si pri sve pouti ani nevsiml. To se mi na hrach od black isle libi, clovek tu hru dohraje 10X a stejne po jedenacte narazi na neco noveho:) a to bude urcite i pripad Planescapu a tusim ze si ho tez nekolikrat dohraji:).
Hmm, další z již tuctových Adieu-like urážek anebo má tahle konečně nějaký hlubší význam?

Každý hru překvapivě hraje po svém, nikoli po tvém, dokonce bych si i troufal říci, že nemáš nějaký obecně uznávaný standard pro to "správné" hraní.

BTW Jen proto, že mě v PST baví souboje a levelování, nehraju role-play? Protože se jako hrdina nežene přímo vpřed? To už bys mohl vztáhnout i na ty vedlejší úkoly, ze kterých povětšinou taky "nic" nekouká.
Jsem hrdý na všechny Bezejmenné, kteří nehodlají zbytečně riskovat životy svých družiníků ani vlastní "poslání" pro nějaké expovací tóčo nesmyslných soubojů. Aneb zadavte se číslíčky, ne-role-play hráči.
"pokud se ti ke konci hry podaří rozluštit bronze sphere, tak jsou všechny expy za nepřátelé během hry jen kapkou v moři" ovšem ta kapka v moři ti není na rozdíl od Bronze Sphere platná jako mrtvému zimník. I když tedy "expování" zrovna v Modronském dungeonu je zábavné a přínosné asi jako mlácení hlavou do zdi, řekl bych (když už jsme v těch přirovnáních). Jak píše MCZ - když už tedy levelovat, tak pod Sigilem na červech a spol.
Navíc z té lehké a střední obtížnosti těch XP moc není; to spíše chodit do podzemí.

Jab: no, možná kapkou v moři, ale dostaneš je až na samém konci. Osobně v PST leveluji vždycky co nejvíce s tím, že nejdříve zvyšuji WIS (dává pak bonusy k dalším zkušenostem) a pak INT; obojí samozřejmě kvůli rozhovorům atd. Zrovna na těch červech v podzemí se dá pár levelů (samozřejmě průběžně) udělat.
Isair: Na nižší obtížnosti tam nic není. Na nejtěžší to naopak můžeš "diablovat" stále dokolečka a sbírat tak ty expy (stačí zajít za modrony, aby bludiště resetovali). :-) To kouzlo získatelné na nejtěžší obtížnost se tuším jmenuje Kanón z mechanu (lvl 8). Celkem slušné a s prima animací.

Btw pokud se ti ke konci hry podaří rozluštit bronze sphere, tak jsou všechny expy za nepřátelé během hry jen kapkou v moři. A "expit" během hry tímhle způsobem také není moc třeba.
Diky, jsem prave nevedel, jestli neni neco i na ostatnich obtiznostech, no stejne si projdu vsechny uz kvuli expum a treba i predmetum:).
"Nordom je pak na nejtěžší obtížnost schovaný v Modron Cube - míněno na nejtěžší obtížnost té modron cube (však uvidíš)." (Jab, pár příspěvků zpět :-) ).

Krom něj je tam ještě jeden "kouzelník" (od nějž lze získat i skvělé kouzlo).
Tak ted jsem v Modronském bludišti a chtel jsem se zeptat jestli v nem je neco zajimaveho? Prosel jsem ho celé, delal jsem si i mapu je to ctverec 4X4 na easy, ale neda se nijak ukoncit ? Nebo tam ta easy obtiznost Modronskeho bludiste je jen na nasbirani predmetu a az na tech vyssich obtiznostech hrac nekoho potka, nebo tak neco?

Ja jen ze takhle bych tam mohl pobihat do nekonecna, pokud tam nic na easy neni, tak jsem se chtel radeji zeptat, jestli teda az na tech vyssich obtiznostech je v bludisti nejaky cil?
No tak mi to ted zamrzlo i se snizenou hw akceleraci, kdyztak zkusim ten neoffic patch, ten pry resi nejake to zamrzavani hry, tak uvidime.
Isair: v nastavení (snad grafiky) jsou nějaké přídavné funkce, tak je kdyžtak vyzkoušej pozapínat (možná fungují i proti tomu zamrzání).
MCZ: Tj, intro je opravdu pekne, ho nechavam bezet skoro pri kazdem spusteni :D.

Jinak ted jsem v Ravel's Maze a vypada to, ze se hra zase zacina poradne rozjizdet, uz me trochu to vecne behani po meste docela unavovalo:D.

Blbe je ze mi hra zase nedavno zamrzla (jsem si myslel, ze to delalo jen v te jedne lokaci), takze asi po dobu co budu P:T hrat si necham snizenou tu HW akceleraci, horsi je ale ze se snizenou hw akceleraci se mi nejak rozmazava kurzor mysi ve hre, ale je to spis jen kosmeticka chyba:). Ale zatim je to jedine co mi vadi, jinak je P:T opravdu velmi dobry:). No mozna by jeste neskodilo, kdyby ukoly v Sigilu byly trochu zajimavejsi (vetsina je jen typu prines atd..), ale da se to.
Hmm, teď jsem opět koukal na intro a musím říct, že se opravdu jedná o jedno z nejlepších, jaké jsem kdy ve hře viděl - opravdu skvělý úvodu do hry.
pipboy: je tam prostě nějaký grimoár (teď si už nepamatuju přesné jméno), kniha, která ti poskytne nějakou moc (tj. kouzla atd.), ale musíš pro to dost obětovat. A žádný spoiler to není.
teda mozna jsem jen senilni, ale zadne ukoly pro knihu si nepamatuju tak mozna priste spoiler tag? (asi konecne nastal cas zahrat si tu hru... po treti :))
Diky, jj s druzinou se snazim kecat, rozhovory jsou zde opravdu povedene:).
Ještě Vhailor je v SV rohu vězení v Curstu (tam se dostaneš až časem) a Nordom je pak na nejtěžší obtížnost schovaný v Modron Cube - míněno na nejtěžší obtížnost té modron cube (však uvidíš). Ta jde koupit tuším v té úřednické čtvrti v obchůdku na jiho-východě (s dalšími speciálními předměty). Další postavy už tam nejsou.

P.S. Hodně se svými družníky kecej!
JJ, uz to mam. Diky moc:).

Jo a chtel jsem se zeptat delal nekdo z vas ty ukoly pro tu knihu co jsem nasel pod domem toho sberatele kosti u toho krysodlaka? Treba ten ukol jak mam poslat jednoho z party do otroctvi. Mi to prijde jako docela blbost.
Jo a jeste nevite kde bych mohl jeste nekoho pribrat do party? V parte mam teda Morte, Dak'kon, Annah, Ignus a Fall-from-Grace. Na nikoho jineho jsem zatim nenarazil, mohu nabrat jeste nekoho? Popr. kde?
Mohu se prosim zeptat, jak mam prekecat Jumbleho v halach v urednicke ctvrti, aby odstranil kletbu smradodecha (ktery vam zada ukol v ulu na trznici). Mam Cha 11 a nejak ho nemuzu ukecat, jestli to neni tim? (hru hraju s cestinou, takze se predem omlouvam za divne nazvy:)).
Bylo by to super (tím více, pokud by se box podobal tomu originálnímu).
Aha, zvlastni no tak ty tetovani jsou prece jen docela dobre, takze to staci:).
Hamster: ty seš poslední dobou nějaký hnidopich, zdá se mi :-).

Jinak měl jsem na mysli hlavní postavu, samozřejmě.
MCZ: A co ty kostýmky od krejčího? Nebo máš nějaké další vysvětlení proč se to nepočítá? :)
Isair: zbroje ve he vůbec nejsou, právě ta tetování je zastupují.
MCZ: Jj, snizeni hw akcelerace funguje diky:).

Jinak musim zatim rict ze je planescape velmi dobre, hratelnostne bych rek tak nastejno s BG. Jinak nevite kde nakoupit nejakou poradnou zbroj? Zbrane tetovani prsteny atd.. mam, ale stity a zbroj zatim nikde zadnou najit nemuzu, nedaji se nekde koupit? Zatim jsem v Sigilu prosel ty 4 casti ulu a na trzisti jsem nikoho kdo prodava nejake zbroje nevidel:(. ( mi to prijde takove divne, ze se prodava vsude skoro vse, jen zbroje ne).
Tak prave jsem v hrobce, jak mam vzdycky najit ty klice a kdyz jdu do stredu hrobky, tak me to portne Z5, takze musim si vzdycky stoupnout do stredu jednoho obrazce, kde me zabije blesk a objevim se na zacatku hrobky, jenze u druheho blesku hra vzdycky uplne zamrzne a nepomuze nic nez restart:( (pritom u prvniho blesku mi to slo v pohode), nevite co s tim? Jinak mi jde hra uplne normalne a mam ver. 1.1, windows xp, pc sestavu mam napsanou v profilu.
Hamster: myslíš ty jeho občasné zásahy za 1-3 bodů? Ne, to lze stěží považovat za nějakou "střelnou zbraň" :-) , zvlášť v porovnání s Nordomovými crity. Teď samozřejmě nemám na mysli kouzla.
Isair: Každopádně je nejlepší si vybrat hned od začátku (ne až uprostřed hry) a plnit jen úkoly, které jsou nezbytné pro jeho získání (třeba ta Mebbeth) a ty ostatní si kvůli XP nechat až budeš mít to povolání.

Jinak souhlasím s tím, že mág je asi nejlepší postava (přestože jinak preferuji v RPG spíše bojová povolání), už jen proto, že fighterů je ve hře nejvíce (Nordom, Morte, Vhailor a dá se i Dak'kon či Annah), pořádný mág jen jeden (Ignus). Zloděj je sice také jen jeden (k tomu multiclass - právě Annah), ale tak nějak stihne pokrýt všechny nároky (tj. pasti...) a už jen proto, že ji považuji za nezbytného člena družiny, bych za zloděje asi nikdy nehrál.

Moji oblíbenou družinu (v případě hraní za mága) tvoří tedy Morte, Annah, Dak'kon, Fall-from-Grace (coby zástupce jediného nehratelného povolání - kněze) a Nordom (nezdá se, ale s dobrou výbavou tj. šipkami a čočkami, se z něj stává velmi slušný bijec a krom toho také jediná postava skutečně bojující na dálku). Vhailor je sice asi silnější, ale ten jeho fanatický charakter je opravdu nesnesitelný :-) a zpravidla jej tak využívám pouze jako zdroj XP a zajímavých rozhovorů (drobný spoil - při setkání jej lze s vysokou INT/WIS nejen "oživit", ale i osvobodit).
4isair - povolani muzes libovolne menit. neni to nic, kvuli cemu bys musel hru znovu a znovu rozehravat. neni od veci mit vyssi charisma nebo inteligenci kvuli nekolika novym moznostem v rozhovorech, ale to muzes mit i jako valecnik.