Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Pid

31.10.2012
06.11.2012
18.11.2022
65
15 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ano

Pid je akční plošinovka s řešením rozmanitých puzzlů založených především na hrátkách s gravitací. Na první pohled upoutá svým minimalistickým, ale zároveň velmi stylizovaným pixel art/pastelovým grafickým zpracováním. Hádanky často vyžadují přesné načasování a společně s náročnými bossfighty se tak Pid řadí mezi obtížnější hry ve svém žánru.

Hlavním hrdinou je malý Kurt, který se z neznámých důvodů ocitá v podivném světe plném robotů. Brzy však ovládne schopnost pomocí které dokáže manipulovat s objekty a překonávat překážky. Opera, starý hrad, podzemní bludiště už na něj čekají. Na své nesnadné cestě domů zároveň pozná tragické události, ke kterým zde nedávno došlo.

Pid lze projít ve dvojici hráčů v kooperativním režimu.


Poslední diskuzní příspěvek

Bohužel, velké zklamáni. Grafika a stylizace pěkná, sem tam dobrá hudba, obtížnost těžší ale nic extra (tedy normal), spíš frustrace z některých míst . Tím dobré vlastnosti Pidu končí, hrozně dlouhá herní doba, po polovině hry šílený stereotyp, většina nového vylepšení nic nepřináší, děj mi přišel nudný, objevení tajné místnosti je úplná náhoda a takhle bych mohl pokračovat dál a dál... docela škoda.

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 75
O Pidu jsem vůbec netušil, dokud mě někdo neupozornil na fakt, že je ve slevě. Stál mě, mám dojem, celý jeden dolar, a za tu investici jsem na oplátku dostal kopec zábavy. Plošinovky obecně můžu, ale žádný masochista nejsem a všem těm na pixel přesným skákačkám se snažím vyhýbat, ale Pid mě zaujal poměrně líbivou grafikou, takže jsem byl ochoten ho alespoň zkusit.

A teď už od plků k tomu, co se mi na hře líbilo a nelíbilo. Plusem je určitě grafika, která je pěkná, stylová a hra by určitě běhala i na starších strojích. Přiběh hra má, hráč je dokonce občas nucen komunikovat s NPC, které se vyskytují na každé třetí obrazovce, na druhou stranu neobtěžuje a nakonec i dává smysl. Kurt má kromě hopsání v zásobě i inventář plný různých hraček, kterými lze ulehčit postup ve hře, ale až na výjimky hra nenutí hráče ho používat, což také kvituji s povděkem. Jednoznačným plusem je i hudba od Retro Family, která nejenže skvěle podkresluje jednotlivé lokace, ale dokonce se i docela dobře poslouchá.

Co se mi nelíbilo je občasná nelogičnost lokací (například bludiště, zmíněné v popisu, je ve hře vyloženě naschvál), sekvence na rychlost (čímž myslím útěky před čímkoliv), které jsou prakticky pixelově přesné a dokážou naštvat, a obecně někdy až příliš vysoko nastavená obtížnost, kdy jsem pro jistotu ke konci hry přepnul z medium na easy, protože opakovat celou obrazovku znovu jen proto, že 15 skoků se mi povedlo a 1 jsem minul o několik pixelů, mě baví maximálně několikrát.

Obecně ale doporučuji Pid vyzkoušet, obzvlášť pokud ho seženete někde za pár chechtáků, rozhodně má šanci vás zaujmout, pokud vám plošinovky nejsou cizí.

Pro: Grafika, hudba, příběh

Proti: Přílišná obtížnost ke konci hry, sekvence na rychlost, občasné nelogičnosti

+17
  • PC 80
Pid byl dlouho "Zapomenutý kousek" nejen v mé knihovně, ale hlavně ve světě vůbec. Ačkoli jde vidět, že hra byla tvořena vývojáři s láskou a dali si na všem záležet do posledního detailu (šlo o jejich první hru), neměla takové prodeje, jaké Might and Delight očekávali.

Nakonec si z toho odnesli, že by příště neměli investovat tolik času do jedné hry, když neví nakolik se jim nakonec vyplatí, a tak vznikl Shelter s mnohem jednoduší grafikou i herními mechaniky, který měl paradoxně lepší prodeje než Pid :D (Takové věci fakt zamrzí)

Každopádně chybou byl možná pomalejší začátek, začínáte jen s možností házet gravitační "paprsky", což je sice fajn věc, ale v té chvíli to ještě působí jen jako průměrně plošinovka a mnoho lidí asi skončí už zde, protože natolik nezaujme. Přitom to nejlepší teprve přijde s odemykáním nových a nových schopností, mnohem větší komplexností i obtížností, což považuji za výhodu.

Ve výsledku pak tedy bylo obsahu, herní doby i zábavy nesrovnatelně více než jsem původně čekal a hra by si podle mého zasloužila mnohem víc pozornosti i lepší hodnocení. A i když jí teď díky bundlům a obřím slevám vlastní mnohem více lidí, z oparu zapomnění se už nejspíš nedostane.
+9