Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 75
O Pidu jsem vůbec netušil, dokud mě někdo neupozornil na fakt, že je ve slevě. Stál mě, mám dojem, celý jeden dolar, a za tu investici jsem na oplátku dostal kopec zábavy. Plošinovky obecně můžu, ale žádný masochista nejsem a všem těm na pixel přesným skákačkám se snažím vyhýbat, ale Pid mě zaujal poměrně líbivou grafikou, takže jsem byl ochoten ho alespoň zkusit.

A teď už od plků k tomu, co se mi na hře líbilo a nelíbilo. Plusem je určitě grafika, která je pěkná, stylová a hra by určitě běhala i na starších strojích. Přiběh hra má, hráč je dokonce občas nucen komunikovat s NPC, které se vyskytují na každé třetí obrazovce, na druhou stranu neobtěžuje a nakonec i dává smysl. Kurt má kromě hopsání v zásobě i inventář plný různých hraček, kterými lze ulehčit postup ve hře, ale až na výjimky hra nenutí hráče ho používat, což také kvituji s povděkem. Jednoznačným plusem je i hudba od Retro Family, která nejenže skvěle podkresluje jednotlivé lokace, ale dokonce se i docela dobře poslouchá.

Co se mi nelíbilo je občasná nelogičnost lokací (například bludiště, zmíněné v popisu, je ve hře vyloženě naschvál), sekvence na rychlost (čímž myslím útěky před čímkoliv), které jsou prakticky pixelově přesné a dokážou naštvat, a obecně někdy až příliš vysoko nastavená obtížnost, kdy jsem pro jistotu ke konci hry přepnul z medium na easy, protože opakovat celou obrazovku znovu jen proto, že 15 skoků se mi povedlo a 1 jsem minul o několik pixelů, mě baví maximálně několikrát.

Obecně ale doporučuji Pid vyzkoušet, obzvlášť pokud ho seženete někde za pár chechtáků, rozhodně má šanci vás zaujmout, pokud vám plošinovky nejsou cizí.

Pro: Grafika, hudba, příběh

Proti: Přílišná obtížnost ke konci hry, sekvence na rychlost, občasné nelogičnosti

+17
  • PC 80
Pid byl dlouho "Zapomenutý kousek" nejen v mé knihovně, ale hlavně ve světě vůbec. Ačkoli jde vidět, že hra byla tvořena vývojáři s láskou a dali si na všem záležet do posledního detailu (šlo o jejich první hru), neměla takové prodeje, jaké Might and Delight očekávali.

Nakonec si z toho odnesli, že by příště neměli investovat tolik času do jedné hry, když neví nakolik se jim nakonec vyplatí, a tak vznikl Shelter s mnohem jednoduší grafikou i herními mechaniky, který měl paradoxně lepší prodeje než Pid :D (Takové věci fakt zamrzí)

Každopádně chybou byl možná pomalejší začátek, začínáte jen s možností házet gravitační "paprsky", což je sice fajn věc, ale v té chvíli to ještě působí jen jako průměrně plošinovka a mnoho lidí asi skončí už zde, protože natolik nezaujme. Přitom to nejlepší teprve přijde s odemykáním nových a nových schopností, mnohem větší komplexností i obtížností, což považuji za výhodu.

Ve výsledku pak tedy bylo obsahu, herní doby i zábavy nesrovnatelně více než jsem původně čekal a hra by si podle mého zasloužila mnohem víc pozornosti i lepší hodnocení. A i když jí teď díky bundlům a obřím slevám vlastní mnohem více lidí, z oparu zapomnění se už nejspíš nedostane.
+9