Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Tak konečně dohrané. O moc kratší jak Kingmaker mi to nepřišlo, ale rozhodně to i přes ty bugy stále za to. A hlavně to nemá zmrvený konec jako Kingmaker, takže celkem spokojenost. Rozhodně je to hra, kterou chci dát podruhé, jen tomu dám asi nějaký čas, než zapracují na bugách.
@HEX (18.09.2021 14:55): Mě prave přišlo ze ten rozjezd hry je dost velkolepý a invaze mi taky přijde dost děsivá, když člověk vidí jaký hrůzy se tam dějí. 
S těmi postavami souhlas, i když asi dvě mi celkem sedí. Snad se to nějak ještě rozvine. Obecně mi taky jednička přijde zatím lepší ale ne výrazně.
Jednička byla skvělá. Prostě hromada fantasy klise a hura za dobrodruzstvím. Dvojka po deseti hodinách ne a ne vtahnout. Invaze bubu bubaků vůbec nevyvolává pocity hrůzy, naléhavosti a hrozby, o kterých se mě hra snaží pořád přesvědčit. Každej v partě je na pěst. A ač mi minule minihra s budování království nevadila, tak zdejší variace na HOMAM je pěkněj vopruz.
@Vurhor (08.09.2021 16:24): Jo dobře děláš. Mám odehráno tak 50 hodin a už jsem narazil na několik bugů. Jeden mi vyloženě znemožnil pokračovat v questu (naštěstí je to quest, který není vázaný na kapitolu, takže mám tak trochu naději, že to opraví, než to stihnu dohrát, snad nejde o nijak důležitý quest ...), další mi trochu zkomplikoval boj s armádou a před chvílí jsem narazil na jeden, který mi zaseknul jednu postavu v animaci, kterou dělá, když je ve městě. Naštěstí se stačilo vrátit do města a problém to vyřešilo, ale tohle byl přesně důvod, proč jsem u Kingmakeru to po nějaké době vzdal a dohrál ho až měsíc zpátky, protože je docela otravné řešit každou chvíli nějaké bugy.

Jinak mě ale hra zatím dost baví, ale měl jsem tomu asi taky dát pár měsíců.
Tak koukám, že zatím to má docela fajn recenze. Ale stejně s tím asi ještě pár měsíců počkám. Pro jistotu. :)
@Charllize (07.09.2021 14:19): Ok, s tou smrtí asi zvládnu žít. Ale nehrozí, že se zapomenu u vládnutí svýmu malýmu knížectví a pak zjistím, že poslední použitelný save je tak 20 hodin zpět :D
@Widl (07.09.2021 13:53): Žádný pevný timer tam není, ale některé události omezené jsou. Ve stylu ze se něco stane třeba v rámci úkolu a když tam jdeš pozdě tak to má jiný výsledek než kdybys tam šel dřív. Většinou na to dojde po nějakém majoritním eventu nebo proste když to moc odkládas. Ale to je ok, já to beru jako přirozený vývoj. Ovšem myslím ze pokud by někdo chtěl udělat vše co nejlíp tak návod nebo opakovaně hraní bude nutnost. 
Otaleni s úkolem často někoho stojí život, lol
Jako správnému anti k+m heretikovi se mi podařilo pres ten big picture namapovat dualshock 4 tak ze to jde v pohodě hrát.
Diky těm myriadam nastavení to jde namapovat i pro takhle krute k+m hru. 
Mam cca 30 hodin a ještě jsem nevylezl na hlavní mapu. Samo tahové souboje to natahuji.
Ackoliv postavy jsou pribehove zajimave tak o jejich bojovém využití mám pořad trochu pochybnosti. Vzasade hra kromě jedné postavy hraci nenabidne klasicke high AC bojové povolání. Když bych si neudělal tak hlavní postavu tak by parta byla jeden papirak vedle druhého. Všechny story postavy mají nějaké ujete povolání které mi přijdou od všeho něco, poradně nic. I když na lvl 4 se to spis ještě těžko posuzuje. Já jen ze v Kingmakeru to bylo jasnější.
Hra také dost přidala na krvi a dekapitaci různých části těla. Větší bitvy jsou dost masakr a všude je plno krve a zmrzecenych těl.
Taky se mi líbí ze minimum asetu a modelu příšer se opakuje z jednicky. Tedy zatím.
Na core obtížnost se hra s hráčem moc nemaze a některé souboje jsou úplně na doraz.
Zajimava je taky nová odpočinková featura kdy se partě po odpočinku zvyšuje corruption level který dává hodně nepříjemné debufy. Což je super, pac si hráč ty odpočinku musí plánovat a musí se snažit z bitev odejít s co možná nejmensimi postihy a zraněním.
Hra mi zatím nespadla ani jsem nenarazil na žádný rozbíjeci bug. Těch menších tam je dost ale už včera vyšel patch který ledacos opravil.
Optimalizace stojí pořad za hovno. Unity v plné sile.
Možná taky bude zajimave zminit ze hra už nemá ty časové limity. Jen bude zřejmě potřeba dokončit úkoly dane kapitoly než se hra přesune do další. Také jsem si všimnul ze odpočinek už nevyžaduje zásoby, což byl v prvním díle taky trosku opruz pac zásoby vazily tunu a díky omezené nosností jich neslo brát sebou moc.
Bugy se už nějaké objevily a je sranda te jsou totožné s těmi co jsem zažil v Kingmakeru.
Postava raritne občas nezautoci, spotřebuje se akce a nic se nestane, nebo občas mají nepřátele víc životu než ukazuje hp bar.
Dalsi věc je ta ze stíny v některých lokacich žerou polovinu výkonu. Shadows off 60 fps, shadows on 30 fps. Já nevím, to je pořad takovej problém udělat ty stíny min náročný? Dyt se to táhne s hrama už od nepaměti. Máme raytracingy, ultra textury, nasvícení jak v reálu, graficky karty zvládají neuvěřitelný věci ale stíny jsou pořad tam kde před 20ti lety :)

Pribeh a postavy se po prologu rozjel už slušně a ve stejne kvalitních tendencích jako u předchůdce. Tvurci mají evidentně na tyhle fantasy skopičiny velkou fantazii a i zkušenosti. 
Taky se mi líbí ze hraci staví do cesty klidně o 4 nebo 5 levelu silnější nepřátele a na core ( sesta obtížnost z osmi) to je celkem výzva. Samozřejmě jsou tam jen občas, třeba dva nebo tři na dungeon. A jsou i většinou mimo hlavní cestu.

Dobre to je, jup :)

Na steamu už leze hodnocení dolu RTX 3080 to nedávají ve 4K, a lidem vadí mlaskani v hospodě a samozřejmě to je děsně zabugovane. :D

Edit k predchozimu prispevku : klavesa F zamkne pohyb postavy spolu s pohybem mapy, konecne, konec postrkovani mapy kurzorem mysi :)
Co napsat ke hre ktera je vzasade stejna jako dil predtim :) Trochu prehanim, ale behem tech par hodin jsem takzvane byl hned doma. Vypada to graficky lepe, moderneji. Trosku me zarazilo ze hned po par minutach hrani hra vybali scenu jakou bych spis cekal ve finale hry a oproti pomerne komornimu zacatku jednicky to je dost rozdil. Je to je trochu jako kdyz akcni FPS musi hned hrace vrhnout do treskute akce.

Postavy co se ke mne ze zacatku pridali mi zatim moc zajimeve neprijdou, oproti jednicce kde mi prisli zajimavi skoro vsichni docela zklamani. Ne ze by byli blbe, to nejsou, spis takovy standart. Ale je to zacatek, tak snad se projevi. Taky si neodpustim ze mi prijde, a mozna jsem jen zblbly dobou, ze rusove se take vydali na cestu genderove rasove prevyvazenosti a vzasade mam v parte same silne zenske charektery a jen jednoho chlapa co je tak trosku snilek a drzi se vzadu s lukem. Sakra, za silnou zenskou postavu hraju ja, nemusim mit hned po prvni hodine hrani ctyri :) Ok, v Kingmakeru to bylo podobne, ale nejak tady mi to prijde vic vnucujici. A mozna v tom vidim jen certa s dablem :)
Nevim jestli bylo nutne pridavat rotovani kamery, prijde mi to jako celkem zbytecna funkce ktera akorat zdrzuje, jelikoz v uzkych chodbach dungeonu a v ruznych density castech hry je porad treba rotovat aby clovek na postavy videl. Sice to zrejme umoznilo bohatsi design sveta, ale asi bych byl radsi kdyby to tam nebylo.
Osobne mi leze na nervy i ovladani K+M kdyz musim porad postrkovat kameru nekam kam maji postavy jit a porad klikat nekam do prostoru jak dement. Neni nad prime ovladani a posun obrazu spolu s postavami a v pripade potreby prepnuti na scrolovani mapy gamepadem. Nevim ,tyhle starobyle ovladaci mechanismy K+M ktere jsou nemotorne asi uz nejsou pro mne. Ale holt to vydrzim. Aspon ze interface a inventare se ovladaji lip.

Jinak jak jsem psal, vsechno mi prijde podobne jako u jednicky a nekdo kdo ji hral bude velmi rychle doma. Samozrejme nejake zmeny v systemu jsou, je tam vic povolani a hra zrejme casem nabidne i dalsi novinky.
Treba se mi libi ze pasti maji nejaky mechanismus ktery je spousti a je treba v druhe mistnosti a musi se odpastit ten. Odpada tedy to podivne hrabani na cervenem poli ktere oznacuje past kdy postava vypada ze sbira brouky do polivky. I kdyz to vzasade moc nedava smysl, je to zabavnejsi, hledat napojeni na past.

Na mojem pomerne priposranem PC ( FX 8350, 1050Ti, 8GB RAM) hra bezi na plne dataily 1080p nekde kolem 40 fps. Optimalizace ale asi neni zadna slava, protoze jsou treba kousky mapy kde se vali nejaka mlha a spadne to klidne pod 30 na par vterin. Co jsem cetl tak lidi z vykonejma pocitacema to taky nemaji zrovna ruzove a sem tam jim to bezi jak posrane. Ale tak nejak se dalo cekat ze to nebude perfektni. Pri startu Turn based souboje mi trochu laguje kurzor mysi, ma zpozdeni a je trochu jak v medu. Pritom non battle kurzor je jak blesk. A ano, dela to i kdyz dam minimalni detaily a mam 60 fps. A vypnuti Vsync nepomuze.

O chybach ve hre zatim tezko mluvit, za 4 hodiny se nic neposralo, ale je jeste brzy :)
@Charllize (02.09.2021 11:05): Hele já do toho šel. Jsem ani ne měsíc zpátky dohrál kingmaker a dost mě to bavilo (až na konec). Nemá to naštěstí být tak dlouhé a ty vývoje postav to je něco. Už se těším na to jak strávím prvních pár hodin jen zvažováním toho, jak bude moje postava vypadat :D
Na podzim i na konzole. To jsem teda zvědav, se dost cítí ze to bude v pohodě :) Jednička když vyšla na konzole tak to nebylo nic moc, tak snad nasbírali dostatek zkušenosti s portovanim.
Nedavno som pozeral zaciatok (uryvok bol z beta verzie) a teda, ako som bol nadseny z Kingmakera, tak toto vyzera hodne tragicky. Jasne, nesud knihu podla obalu a hru podla beta verzie, ale... Ten katastrofalny wiriting co bil rovno do xichtu. Uf. A to ja som priaznivec brakovej literatury, takze som voci tomu odolny viac ako ini :) No, nepresvedcilo ma to, zatial.
@SilentWolf (13.05.2021 12:02): backlog je nesmysl, stejne budes hrat co chces :)
Ale jinak chapu, trcet skoro 200 hodin v izometricke hre na Unity enginu nezni moc lakave kdyz mas tu PS5. Ale i tak si myslim ze Pathfinder je z tech podobnych her ( OS, Pillars, Tyrany, Wasteland atd) nejlepsi.
@SilentWolf (13.05.2021 10:37):  No ze rohem. Plánují to na konec roku, a pak počítám další rok to budou dávat dokupy jako u jednicky :)
A jedničku si zahraj, je super. Můžeš i na konzoli, už to tam je vcelku v pohodě. Jen na PC to sezenes za dvě stovky, což je oproti PS verzi výrazně levnější.
Taky bych si to možná dal. Jedničku furt zvažuji, ale pokud je za rohem dvojka, která nenavazuje, tak super.
Tak tam budou asi mounti. Tuhle sem viděl jak si někdo osedlal triceratopse a chargoval rohama nepřátele :) Nevím jestli to je vhodne do takové hry.
Taky se mi moc nelíbí to mega město co má vlastní mapu. Vypadá obrovsky a mám trochu obavu ze se těm bude trávit hafo casu, lepší když se pobiha někde v přírodě a tak. Ale tak třeba to bude ještě víc megalomanske než jednička a bude tam prostor pro vsechno.
Vzhledove to působí spis jako datadisk, ale je vidět ze to není dodelane, tak se uvidí. Doporučené nároky jsou trosku vyšší ale nic co by nasvědčovalo nějakou zásadní grafickou změnu.