Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Painkiller: Supernatural 2.0

76
5 hodnocení Platformy
Žánr:
akce > 1st person akce *
Forma:
freeware
Rozsah:
samostatná hra
Multiplayer:
ne
Datum vydání:
17.09.2014 PC
Vývojáři:
Sviatoslav
Oficiální stránky:
http://pkrc.ru/forum/21-333-1
Painkiller: Supernatural 2.0 nabízí převážnou část obsahu z původní hry a většiny komerčních add-onů, co k ní postupem let vyšly. Více než padesátka singleplayer úrovní byla různě poupravena, přehozena posloupnost, vylepšena a doplněna špetkou vlastních nápadů od komunity. Řada úseků dostala do vínku radikální zkrácení, výstižněji pojmenované názvy oblastí, rozdělení do vícero misí. Jde tedy o decentní obměnu důvěrně známé řežby, jak si ji herní veřejnost pamatuje.

Přítomné změny zahrnují přidání dynamických světel, detailnější vody, mnohých částicových efektů při soubojích - kdy obrazovka problikne do červeno-modré barvy lemované menšími blesky a zpomalením času, rozvlněné obrazovky plamenem ohně - protivníci s házejícími zápalnými láhvemi, nových secretů, power upů, duší, cenných pokladů, cest skrze portály pro pekelnou zbraň - o dost silnější a přesnější verze klasického kolíkometu, vyžadovaných úkolů v mapách, efektních headshotů - po každém takovém zásahu dojde k oznámení formou nápisu v horní části obrazovky, některých nových nepřátel a jiného soundtracku.

V menu Sign the Pact lze vybírat ze dvou položek Painkiller a Supernatural. Ta první disponuje třicítkou levelů v pěti šesti-levelových epizodách, čtyřiadvacet je z Painkillera a šest z Battle Out of Hell. Druhá je přepracováním datadisků Overdose, Resurrection, Recurring Evil a Battle Out of Hell, z nichž dominují zejména pasáže z přídavku od českých Mindware Studios. Závěrečný boss kopíruje konec prvního add-onu, tentokrát na hráče ale čeká i překvapení v podobě speciálních arén, kde prožene své zbraně na rozličných zplozencích pekla. Tyto oblasti jsou označené červenými hvězdami, rozestavěnými po okolí.

Modifikace je zcela zdarma a stand-alone, nedlouho po vydání k ní byl také uvolněn menší patch. Celá je ke stažení z několika částí na share serverech, neboť zabírá poměrně velké množství dat. Její historie sahá až do roku 2009, kdy ji ruský autor Sviatoslav vydal pod názvem Painkiller: Big Mod. Následoval v roce 2010 Supernatural 1 a o čtyři roky později jeho předělaná verze s označením 2.0.


Poslední diskuzní příspěvek

Tarhiel: V poho použij tu plnou verzi z roku 2014, či jak jsem dával loni na uložto (již smazané, ten popisek mě mrzel), pak jen aktualizuješ,…

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 85
Zatímco Painkiller oplýval lážo plážo obtížností, zde to už žádná sranda není. V obou případech dojeto na Nightmare, přesto jsem měl neustále nedostatek životů a štítů. Naštěstí autor přichystal pro zarputilé hráče i celou speciální sadu karet, s nimiž už přece jen tak na suchu není. Zpočátku dosazeno dvojnásobné množství zlaťáků, ale hra započítává jen polovinu, tudíž po čase vyměněno za regeneraci brnění. Později vložena do slotu i karta na trojnásobné aktivování zlatých karet za level. U zlatých jsem ponechal konfiguraci autora, zhruba v půlce akorát nahradil zpomalení času 20 vteřinami navíc.

Většinu oficiálních add-onů nemám dohránu, jejich premiéra pro mě tak byla až tady. Rozhodně dost zajímavé mapy, některé fakt nehratelné, např. Japonský masakr, naproti tomu Ragnarok byla krása neskutečná, včetně pár secretů. Od první nálože levelů dochází i k větší variabilitě zbraní v secret portálech. Jakási světlice, v Ragnarok úseku poměrně smysluplné, ale nikoli na nepřátele :) Jindy nějaká ostnatá pálka, smůla je, že ji nešlo použít, protože úkol vyžadoval level dojet s něčím jiným. The Haunted City, mapa z Resurrection dodatku, tu je rozdělena na dva samostatné a rozsáhlé levely, docela povedená, na bugy jsem téměř nenarazil. Pokud někdy prubnu originál, tak jedině s Mega Fix Modem 2.0.

Několik úrovní má i přejmenovány názvy, Animal Farm – Slaughterhouse, Sammael's Lair – Sky Island, The Haunted City – Innsmouth I a II, Gloomy Mountains – Mountains a High Seas – Invasion. Konceptem místy docela odlišné od původních předloh, ale využívají zdejšího prostředí dokonale, občas i z hlediska hratelnosti, absence bossů apod. Velmi promyšlné secrety, třebaže občas fakt složitě dosažitelné. Výzva sama o sobě, ty svaté předměty září na dálku, málokdy jdou přehlednout, jen se k nim nějak dostat.

Herní doba obou kampaní obdivuhodná, déle jsem nehrál ani Dishonored. Nejvíce mě zdržela třetí epizoda Painkiller kampaně. Supernatural odsýpal jako po másle. Po dvanácti dnech pokořen. Co se chyb týče, problém byl ve čtvrté epizodě, kde přestaly opět fungovat savy a checkpointy. Naštěstí šla ta pasáž zvládnout bez ukládání, stejně jako vstupu do záchytného bodu, a naopak s výrazným přispěním aplikovaných karet. Obezřetnost přesto podněcovala nejistotu, jestli to vůbec bude reálné, to dokončit. Podařilo se, neboť item na kosení nepřátel, při němž dochází k nezranitelnosti hráče a jeho schopnosti vše v dohledu zničit, přišel vhod v pravou chvíli.


Vyžadované úkoly:

Zlikviduj bosse do dvou minut v Černé věži.
Dokonči Asteroidy jen s použitím kolíkometu.
Neseber ani jednu bednu s municí v Horách.
Absolvuj mapu Riot jen s využitím Bolt Gun, možné oba režimy útoku.
Dokonči Invazi bez explozivních zbraní.

Supernatural kampaň odehrána zcela bez použití cheatu, z karet získány 20 sec. Time Bonus, Modifikátor zbraně, 666 munice do všech zbraní, Confusion na zmatení nepřátel a Rebirth. Díky splnění uvedených úkolů. Zbylé karty již byly většinou odemčené tvůrcem modu, za odměnu při dohrání Painkillera. Ve čtvrté a páté epizodě upotřebeny karty 3x aktivování zlatých karet, 666 munice + ty tři zlaté, jak již bylo zmíněno. Potkal mě i jeden solidní zákys v levelu Secret Area, což vyřešil vzkaz autorovi a jeho následná odpověď.


Nejpůsobivější mapy:

Castle Wolfenstein věrně převádí útěk z hradu do modernějšího hávu, začátek jakoby mi něco připomínal. Disponuje slušným nářezem, architekturou, secrety a rozsáhlostí.

Old Movie navazoval na filmová studia o level zpět, v tomhle to má ten ruskej borec výborně pořešené u spousty úseků. Celé laděné do černobíla, jak mluví název, jako bych sledoval zfilmovaného Ubersoldiera. Hratelnost sama ale nesmírně frustrující, protože hra na hráče posílá pitomé rytíře nebes, těm nedělá problémy vzlétnout a přistát, střílet na dálku. Drbačka. Nemluvě o dotěrných elektrikářích ke konci. Fíha!

Nejnabušenější střílečka z Painkiller univerza! Něco takového se jen tak nevidí!

Pro: Dvojnásobná nálož Painkillera, navíc fakt parádně zpracovaná. Dost jsem si zde zastřílel.

Proti: Časté padání, nepříliš stabilní uložené pozice, Supernatural kampaň je opravdu hardcore.

+14