Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Richmond (28.02.2021 12:37): Taky jsem se jaderným bombám vyhnul. Na východě se mi podařilo přeci jen trochu postupovat, i když jsem dvě ze základen dvakrát ztratil. Většinu zdrojů jsem ale lil právě sem a pokud to jen trochu šlo, hned jsem pořídil jednotku mariňáků (a naštěstí jsem měl ještě i na jednoho Pershinga). Vítězství jsem dal ve 34 tazích, bylo by to i o trochu dříve kdybych nechtěl splnit právě ten polední secondary objective - odříznutí poloostrova (byť to samozřejmě už v podstatě nebylo vůbec potřeba). Určitě by to ale trvalo déle na vyšší obtížnost s těmi více body síly japonských jednotek. Jsem ale rád, že jsem na vyšší obtížnost, než ta má střední captain, nehrál. Při snaze plnit všechny secondary objectives je to imho tak akorát a herní celé doba je už takhle velmi dlouhá (v posledních pěti scénářích jsem ale už loadoval minimálně).
@Artran (28.02.2021 10:35): Měl jsem to asi podobně. Nejdřív jsem valil bulvy, co to je za fikci, ale ve finále to mělo zjaímavé momenty. Japonci bojovali urputně a nabídli kapitulaci, až když jsem obsadil Tokio a další 2 klíčová města. A byl to boj o každej hex. Těch 60 tahů limit vypadal zpočátku dost na pohodu, ale bylo to jen zdání. Na východě se můj postup úplně zastavil a nakonec tam zbylo jen 6 jednotek, které se bránily velké přesile a pomaličku ustupovaly k pobřeží zpět. Naštěstí hlavní síly díky masivní podpoře loďstva, které ostřelovalo i Tokio, dobyly Tokio 5 tahů před limitem. Jenže zbývala ještě Ičikawa, která byla vzdálená asi 7 políček a já se bál, že tam bude taky mraky Japonců, jako to bylo v případě Tokia. Jenže tam nikdo!!! Všechno poslali na pomoc Tokiu (proto to bylo tan zdlouhavé).

ale obecně ta hra je opravdu hidden gem, řekl bych. Moc lidí o tom záde se neví, ale mě to zasáhlo, já prostě Pacific Theathre můžu kdykoliv. V budoucnu bych chtěl dohrál ty DLC, co se váží k tomuhle bojišti, především bitvu o Tarawu. Jenže kdy, to je otázka, 2 měsíce jsem nešáhnul na žádnou hru...

jo a A-bomb jsem myslí nepoužil.
@Richmond (28.02.2021 10:14): Díky. Operace Downfall mě bavila o něco méně. Jednak proto, že mám raději skutečné historické bitvy, než ty hypotetické, a potom to bylo poměrně vyčerpávající. Navíc jsem na východní frontě vysadil hrozně málo jednotek (a bez letecké podpory), takže jsem bojoval téměř o každé políčko. Paradoxně jsem cíl na východě Tokia obsadil jednotkami z jihozápadu - už když jsem dobyl císařský palác. Ale po vítězství se stejně dostavilo zadostiučinění. Jak se líbila tobě?

Jinak bych se snad nejraděj pustil hned do nějakého dalšího DLC (asi Blitzkrieg), ale asi dám přednost DLC Armored Brigade, ve kterém Československo bojuje proti SSSR po Pražském jaru :-)
Co se týče obtížnosti, tak je to mj. i tak tak, že jednotky AI mají více nebo méně bodů síly, než základních 10 jako hráč:

1. Ensign = AI 6 bodů síly
2. Lieutenant = AI 8 bodů síly -> výchozí obtížnost
3. Captain = AI 10 bodů síly -> oba mají stejně
4. Admiral = AI 12 bodů síly
5. Fleet Admral = AI 13 bodů síly
Jak jsem se divil, že nepřátelské lodě nestřlí na moji vynořenou ponorku, tak je to novým pravidlem, které přineslo DLC Kriegsmarine, a které není v manuálu:

First off, surfaced submarines are now much harder to spot. Previously, they could be spotted by any surface ship or aircraft as long as they were in visible range. Now, they will only be spotted by adjacent ships: this allows brave submarine captains to take risks and gamble. Surfaced submarines can move at a higher speed to close in on merchant convoys or stalk enemy fleets.

Další změny, které nejsou v manuálu:
http://www.slitherine.com/forum/viewtopic.php?f=264&t=76808
http://www.slitherine.com/forum/viewtopic.php?f=264&t=74192
http://www.slitherine.com/forum/viewtopic.php?f=264&t=74089

Vypíchnul bych tohle:

Firing efficiency & Hit avoidance

This new mechanic will completely alter how naval combat is played out in the Order of Battle series. Now both movement and range will play a role in damage calculation.

The mechanics already existing in the game dictate that, in order to maximize your damage output, a ship that moves before firing must keep the same distance between itself and its target at the start of the turn and after the move. Basically, if the range stays the same before and after you move your ship, you will have maximized your firing efficiency as you won’t need to calibrate your guns and present the full broadside to the enemy at all times.

This is now combined with new mechanic: By keeping your ship on the run, you make it harder to hit. The more movement points you spend in a turn, the more hit avoidance you will have, and the enemy will deal less damage to you.

The trick is to try to keep the same range between you and your target when firing, but move as much as you can so that you won’t be a sitting duck! In a larger scale naval battle, the trick is to move as much as possible and outside of the effective range of most enemy warships, while still maintaining the same distance to specific targets for maximum firing efficiency.
Tak jsem dohrál Guadalcanal. Mně se, navzdory tomu, že neobsahoval krysí transporty, poměrně líbil. Držel mne v napětí až do konce. Hlavně proto, že jsem sice na pevnině po prvních tuhých bojích pak už celkem pohodově vítězil (byť jsem všechny druhotné základny neobsadil kvůli bunkrům a Japoncům v zákopech - chyběly mi tři), ale na moři to byly nervy. Druhotný cíl zničit obě bitevní lodě jsem dal posledním možným výstřelem v posledním tahu :-) Jinak mi dost pomáhá M3 Lee, kterého si hýčkám od tutoriálu.
@Richmond (14.02.2021 11:05): Objevil jsem ho brzy, ale zároveň je to trochu jinak. Těch letadlovek je tam pět, ne 4, jak jsem si myslel a ta jedna mi utekla "exitem" na mapě. Ale i tak je tenhle scénář zabugovaný. Třeba se mi po vítězství nezatrhl objective, že nesmím dopustit zničení žádné mé letadlovky (což jsem splnil). Nebo se mi některá oznámení ukázala podivně až po loadu uložené pozice. Nebo jsem měl dvě vynořené ponorky u japonské bitevní lodi a ta na ně vůbec nestřílela. Našel jsem na fóru na Steamu, že už to patchovali, ale i tak se dá asi dostat do nevyhratelného stavu. Je to škoda, protože to tu hru kazí. Teď zvažuju, co za specializaci vybrat na Guadalcanal (asi dám War Economy) a jestli se po letech znovu podívat na Thind Red Line :-)
Tak jsem Japonce u Midway totálně rozprášil v 19 tazích z 35, ale ačkoliv jsem jim zničil všechny letadlovky, tak se mi nezatrhl daný sekundární "objective". Asi bug :-/
@Richmond (10.02.2021 09:47): Haha, díky, 10 minut v Irfanview :-) Samozřejmě tam nejsou všechny souboje letecké, ani sejmutí 2 ponorek. Co se týče King's Bounty, tak to jsme na tom stejně, taky jsem se dostal nakonec a tam jsem vytuhl na jednom souboji, který jsem prostě asi ani na podvacáté nedokázal dát. Navíc na tu vyšší obtížnost se zvýšil i backtracking a obecně to bylo ke konci spíš už jen vyčerpávající (a to jsem se zezačátku bavil výborně). Jako určitě leckdy vyšší obtížnost dokáže hru zkazit. Osobně jsem příznivce spíše jedné, ale zato dobře otestované a vyvážené obtížnosti, kde jsou spíše nějaké další achievementy jako bonusy nebo vedlejší cíle, jako třeba tady.

@Rapier (10.02.2021 10:06): Já třeba momentálně skoro vůbec nečtu ani neposlouchám vážnou hudbu ani nekoukám moc na filmy (mé jiné velké koníčky).
@Artran (10.02.2021 04:13): No já některé mise opravdu opakoval nebo prostě hrál po -xté z uložené pozice někde v průběhu, kdy jsem si myslel, že jsem postupoval dobře. Jen málo scénářů jsem vyhrál napoprvé. Jinak já si taky zkazil King's Bounty, protože jsem nasadil tu max obtížnost a bylo to doslova peklo. Dostal jsem se tedy hooodně daleko, ale dál už to nešlo, došly zdroje, nebylo už kde brát. Si tak říkám, jestli tohle hraní na vyšší obtížnosti není někdy kontraproduktivní...

AAR - vypadá to skvostně! Něco podobného chystám na svůj blog, až budu dělat ukázky z hraní hex&counter žetonkovek. Tam se to bude krásně vyjímat :)
@Richmond (09.02.2021 18:13): Zajímalo by mě, jak se projevuje ta vyšší obtížnost. V manuálu je pouze, že je lepší AI, ale bohužel už nic konkrétnějšího. Každopádně je hraní na vyšší obtížnost ošemetné. Tu výchozí mají vývojáři většinou nejlépe otestovanou a u těch vyšších se mi jinde už i párkrát stalo, že mi to pokazilo herní prožitek (např. u King's Bonuty: The Legend). V nějakém fóru si stran Order of Battle na tohle někdo dost stěžoval, prý se pak některé scénáře už nedají skoro vyhrát (ale neuvedl jakou kampaň). Proto jsem si to taky zvedl jen o ten jeden stupeň a hraju na obtížnost Captain, a to bych řekl, že je tak akorát. Snažím se ale plnit všechny sekundární cíle, a kromě Perl Harbour (kde jsem nechtěl počítat ty body pohybu, abych objel všechny ty cíle - tam je to snad fakt úplně pintlich), se mi to zatím podařilo všude. Splnit to ale není snadné (nedávám to rozhodně napoprvé) a třeba při útoku na Marshallovy ostrovy jsem si blbě přečetl, že moje letadlovka, nejenom, že nesmí být potopena, ale že nesmí utržit ani jedno škrábnutí - a já jí poslal s konvojem do boje! To byly horké chvilky :-)

Bitva o Korálové moře - můj vůbec první pokus o AAR :-) Červené linky jsou lodě, modré letadla. Měl jsem tři letadlovky, v každé skupině jednu a tady jsem je držel už po předchozí zkušenosti zpátky. Na severu je vidět, jak jsem lodě v jednu chvíli obrátil a plul zpátky na východ. To bylo proto, že mě začaly pronásledovat tři křižníky a já už jsem neměl, co získat bojem, tak jsem prchal :-D Jinak se mi dost vyplácí specializace scrambling. Ta možnost vysadit stíhačku a hned letět a zaútočit je k nezaplacení (to mě právě v těch Marshallových ostrovech zachránilo tu letadlovku).
@Artran (09.02.2021 16:56): Přesně, ústup z Filipín byl úplně o něčemé jiném než o porážce nepřítele. Tady šlo jen o to hasit, co se dá (a pošetřit tak pro příští mise). P

Mně se bitva o Korálové moře možná tak úplně nevyvedla, přišel jsem o jednu letadlovou loď. Zpočátku totiž nebyl až tak velký probém ubránit Port Moresby, ale jakmile Japonci objevili tu moou letadlovou loď, začala série náletů a já neměl šanci se ubránit. Celkově jsem přišel o dost stíhaček a několik torpédoborců. Sice jsem splnil všechny primární cíle, ale sekundární ani jeden :) Na tu obtížnost to asi jde jen těžko (resp. možná ne na první hraní) Hlavně doprovod tankeru zklamal...já věděl, že ho Japonci objeví a zničí. A ono to mělo velkuý dopad na hru, protoře jsem měl méně jednotka v bitvě o Midway. Je to fakt výborná hra.
@Richmond (09.02.2021 16:35): Mně se hodně líbila bitva o Bataan. To, jak bylo třeba ustupovat sílící přesile a takticky ničit mosty. Úplně byla cítit ta beznaděj. Navíc, když člověk ví, jak to pak skončilo (bataansky pochod smrti). Každá bitva jsou vždy pěkné nervy. Strategicky nejzajímavější ale zatim byla pro mě ta poslední, bitva v Korálovém moři. Navíc jsem tam oproti reálu svedl námořní bitvu a přišel o 4 torpédoborce. Midway bude pro mě asi jednodušší. Mám hodně bonusů díky splněným sekundárním cílům. Každopádně je ta hra super.
@Artran (09.02.2021 16:08): Jo film nebo třeba Hubáčkovy knížky jsou k této hře parádní bonus :) Bitva o Midway je tu ztvárněna dle mého fakt dobře. Mně tam nejvíc bavilo řešit managment těch letedel vyslanách na velkou vzdálenost a pak to dilema, zda ještě jednou zaútočit nebo se už vrátit a neriskovat, že dojde palivo. Ale třeba od Guadalcanalu jsem čekal malinko víc, ale ono se to asi nedá vše zahrnout (třeba Tokijský express apod.).
Tak jsem zrovna dokoukal Midway od Emmericha (kupodivu to bylo poměrně věrné) a teď mně to čeká tady :-) Ta hra je opravdu dost historicky přesná. I ta jedna ponorka tu je :-)