Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Noir: A Shadowy Thriller

TSi
31.10.1996
65
2 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ne

Příběh hry Noir je zasazený do Los Angeles roku 1940. Váš přítel, soukromý detektiv Jack Slayton, nedávno zmizel a vy se vydáváte po jeho stopě. Postupně prověřujete jeho šest posledních případů a hledáte vodítka, která by vám mohla napomoci k rozluštění záhady Jackova zmizení.

Noir se nese v duchu adventur z vlastního pohledu z poloviny devadesátých let. Pohybujete se po statických obrazovkách, prozkoumáváte své okolí a promlouváte s různými charaktery, které představují živí herci. Od obdobných her své doby se odlišuje zejména grafickým zpracováním, které je vyvedené pouze v černobílých barvách. Hra kráčí ve šlépějích noir filmů a nejen díky černobílému nádechu, ale i jazzové hudbě je atmosféra ponurá a tísnivá. Příběh Noir: A Shadowy Thriller je přísně lineární a nepřipouští žádné odchylky od předem stanoveného postupu.


Poslední diskuzní příspěvek


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 60
Rok 2019 jsem, koukám, věnoval především dohrávání starých restů - jednak her, které jsem před lety rozehrál a nedokončil, a jednak her, které jsem si už deset a více let zahrát chtěl. Noir je ten druhý případ.

Narazil jsem na něj, jak už to tak bývá, při listování starých Score. Hra sice používá full motion videa pro cutscény, ale těch je hodně málo. Potom ještě často slyšíte hlas v telefonu (který slouží jako hodně neorganicky zapracovaná nápověda, resp. sdělované informace silně narušují ponoření se do hry) - a to je všechno. O dialozích se nedá mluvit, jedná se vždy jen o krátký film, načež daná osoba zmizí a už se neobjeví. Většinu času strávíte procházením pustých lokací (místy dost zamotaných), sem tam nějaký detail na prohlédnutí, sem tam nějaký ten dokument k pročtení a do toho náckové.

Noir působí, náladou, námětem i zpracováním, jako takové lehké rozehřátí se před Black Dahlia. S tou se ale nemůže měřit ani obtížností, ani rozpočtem nebo obsazením. Hra taky nemá žádné puzzly nebo hádanky a ani práci s inventářem -prostě jen někam přijdete, seberete předmět a ten se pak použije automaticky. Když předmět nemáte, nic se nestane, když daný předmět máte, jede se dál. Dle mého názoru hře ubližuje její statičnost (především v rámci pohybu a orientace v lokacích, kdyby byla s volným otáčením kolem vlastní osy nebo dokonce s volným pohybem - opuštěné lokace mi hodně připomněly překvapivě Vampire: The Masquerade - Bloodlines).

Asi takhle, pokud jde o hru s noirem v názvu, spíš bych doporučil Discworld Noir (L.A. Noire jsem ještě nehrál).
+16