Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Nu stejně jsem se teď v popisu dočetl toto "Tu si síce hráč môže naimportovať postavu z pôvodnej hry, ale táto kampaň je predovšetkým stavaná pre postavy začínajúce od nuly. S tým súvisí aj fakt, že hlavná postava je vnímaná ako iná osoba, než tá čo bola v pôvodnej hre."

Čili by bylo asi nejrozumnější začít alespoň pro tenhle datadisk od znova.
Aha a ten první datadisk se nedá zvládnout s postavou na prvním levelu? (resp. tam nedostaneš žádný počáteční xp bonus u nově vytvořené postavy?) Že bych třebas vyzkoušel do každého datadisku nějakou jinou, alespoň by to bylo takové živější.
Jenomže 15 lvl dostaneš až v druhém datadisku a to už zpravidla seš dávno výš, pokud hru jen neprocházíš. A v classech zapátrej v prestižních povoláních. Mě třeba na podruhé sedl ten hraničář(6)/čaroděj(1)/tajemný lučištník. A nekombinuj povolání, pokud to není nutné kvuli prestižnímu povolání. Jsou tam velké ztráty a to ne jenom v xp penalties.
Aha, díky za tip.

V tom případě si přeci jen raději vytvořím toho klerika, pokud tedy ihned dostane 15. level, anžto za zaklínače bych už kvůli oné jednoduchosti znovu hrát nechtěl:).
Isair: Znova to nerozehrávej (to platí i pro Bodkina, jestli chce změnit class a požitek ze hry), jen přidej do souboru nwnplayer.ini pod [Game Options] tyto řádky:

CODEWORD=hacktastic
CODEWORD XP1=ffrodriguez
CODEWORD XP2=barkeater


(za předpokladu, že máš nainstalované oba datadisky) a začni rovnou 3-4 kapitolou/aktem.

V prvním i druhém datadisku pokračuješ se stejnou postavou (proto se vyplatí hrát za jednotnou až do konce hry). Jen nezapomeň sem tam svoji postavu exportovat (v menu při stisknutí Esc) a pak při zeptání dáš jen nahrát postavu a vybereš ze seznamu. Novou postavu si však můžeš udělat před hraním jakékoliv kapitoly. S tím, že na začátku druhého datadisku dostaneš XP na 15 level.
Jo, původní hru už jsem někdy 4.3 2010 dohrál, od té doby se neustále chystám na datadisky, ale pořád ne a ne se k nim dokopat. A původní hra se mi už znova rozehrávat moc nechce (maximálně tak v multi-playeru).

Btw ale v jednom z datadisků začínáš se svou postavou od znova že? (Resp. vytvoříš si novou) Akorát ten druhý budu muset hrát buďto s předdefinovanou postavou, nebo s tím svým zaklínačem.

A to NWN 2 si chci zahrát až po datadiscích k jedničce, ať to sjedu komplet:). Datadisky k druhému dílu nemám ještě ani zakoupené, ale i na ty se chystám, pokud se mi bude líbit původní hra tedy:).
Isair: Ale ty hrej, až doděláš základní hru. Jinak je to suché=P (abys měl s čím porovnávat)
Možná to chce rozehrát v multi-playeru, nevím no, ten single mě nějak vůbec nevzal:). Chvílemi mi připomínal spíše takové DaD Diablo, které mě samozřejmě pořádně začalo bavit taktéž až ve více hráčích.

Ale ty datadisky ještě v singlu zkusím, nevypadají vůbec zle.
Isair: Dávej, protože tam je možné ovládat je stejně jako svou postavu a navíc opravdu žijí. Jak jsem už dole psal... Práce Obsidianu je tu dost znát (oproti NwN1 to platí dvojnásob).

Btw, na hard to hrajeme tři po LANu a je to celkem maso (Tajemný Lučištník (pro mne zajímavý objev), Mnich, Zaklínač).
V NWN jsem si nastavil jezdec úplně napravo, což je myslím hned následující obtížnost po "podle pravidel DaD"... nevím jestli se nazývala "hard" či nějak jinak, každopádně lehké to bylo neustále (a vyšší obtížnost už nebyla k dispozici). Prakticky v žádném RPG jsem neměl pocit, že je až tak dětsky snadné, což mě docela (krom mnoha jiných věcí) na NWN velmi zklamalo, snad to trochu pořeší výběr klerika (navíc jsem slyšel, že datadisky jsou už obtížnější).

No já raději preferuji skupinové souboje, pročež dávám NWN 2 větší naděje.
Isair: Dobře děláš. Navíc nemrtvých tam bude požehnaně (v NwN2 zatím ani prd).

Jinak vždycky preferuju sólo hraní (v čemž mi NwN1 velice vyhovoval) a nebylo to zase tak lehké, ale o to zábavnější. Hraju vždy podle pravidel D&D (nevím, čím myslíš obtížnost hard). A teď v NwN2 se serou parťáci kam můžou a v bojích mi už opravdu jen zavazí a většinou je jaksi oddělám svými kouzly dřív, než nepřítel=/
No BG 2 bylo rozhodně daleko složitější (i se Zaklínačem), alespoň na hard určitě:) Ovšem řekl bych i na normál vs NWN na Hard bylo o mnoho těžší a tudíž i daleko zábavnější (dokonce i jako sólo, přičemž bg 2 je koncipován spíše pro partu).

Ale jo, do datadisku beru taktéž klerika.
Mě to trochu začalo bavit až v tom posledním aktu, kde se alespoň trochu zvedla i obtížnost. Do té doby to bylo neuvěřitelně jednoduché (dokonce i na hard), stereotypní a předpověditelné (hrál jsem za zaklínače). Ovšem na datadisky se už delší dobu chystám, vypadají alespoň krapet zajímavěji, i když po odehrání původní hry se do nich moc neženu.
Bodkin: To je jasné, taky bych to nehrál. Já měl spíš pocit, že se tam ze začátku toho snažili nacpat co nejvíc, a až časem jim docházely nápady/čas/úsilí což nebylo vůbec na škodu. Od toho 3-4 aktu (po Luskanu) to opravdu šlape. A možná to taky bylo špatnou volbou rasy/povolání? Protože je fakt, že byly chvíle, kdy už jsem to taky místy vzdával, ale klerik, kterého jsme si vypiplal do nejmenšího detailu (a ono to opravdu jde) mě hnal dopředu a byla radost rozdávat dovednosti i na 34. levelu a zkoušet, co epické dovednosti vlastně dělají.
Ten třetí datadisk mě překvapil, ale odmítám ho hrát, když jsem nedohrál ty předtím.

A v základní hře jsou ty první dva akty opravdu bída. Třetí ujde a ve čtvrtém jsem skončil. Už nevím ani proč. Má hobití bardka to nesla jen těžce.
Bodkin: Jde, ale musíš udělat drobné úpravy hosts. Já to takto dohrál celé podruhé. Můžu tě ujistit, že jestli vydržíš základní hru (resp. do 3 aktu), datadisky tě opravdu dost překvapí.
Oho-ho! Doufám, že NWN trpí Diablo2 syndromem - čím více hráčů tím větší zábava. Třeba se mi to konečně podaří dohrát, i když se budu muset nejspíše těžce opít, aby mě ta první kapitola nezabila zbývající mozkové buňky (Tímto se nabízím Bioware, že jim klidně i zadarmo napíšu pořádný příběh i questy).
Tak mě napadlo. Jde se hrát základní kampaň/datadisky NWN jako coop?
Ale aj tak mám pocit, že väčšina ľudí čo tam to hodnotenie hodí komentáre nečíta a dáva + za to, že to hodnotenie je podobné jeho hodnoteniu a ešte aj za to, že je komentár dlhý. :)
Imho hodnotit pouze podle souhlas/nesouhlas by bylo asi zbytecne, protoze co clovek to nazor, cili by se pak zadny komentar nemohl poradne vysvihnout nad ty ostatni.

Cili jak rika Last jedi, pokud ma v komentari uzivatel svuj nazor dobre obhajeny, komentar je i dobre napsany, ma nakou tu informacni hodnotu a nepise tam vylozene nejake blbosti, proc mu nedat plus ze? Pak alespon kdyz je komentaru mnoho, muze si ctenar vybrat pouze ty nejlepe hodnocene (nejlepsi at jiz obsahove, tak treba i stylisticky), ktere si precte at uz jsou moc kriticke, ci naopak pochvalne. (pripravit se musi na ledacos a nazor na hru si stejne vytvori sam). Ale hodnotit pouze podle stylistiky je blbost...
Tentokrát to nepatrí tebe ani nikomu inému konkrétnemu a nejaké to + som ti určite dával, minimálne pri Morrowinde určite.
Ten anglikanizmus bude patriť mne,... pozerám last_jedi 10 mínusiek, žiadne plusko.
Nemusí to byť tak odargumentované, aby s tým človek súhlasil, to by musel mať ten človek rovnaký názor. Skôr ide o tie všetky "detské žjóva" komentáre, rádoby esteticky pôsobiace zblitky, čo sa o hru obtrú možno tak názvom, nadbytočné haterstvá a podobne...
Je to proste to, že nechceš, aby ti Murakamiho alebo Marquéza hodnotil človek, čo ulietava na Twilighte a podobne.
Nikdy si nejde dobře odargumentovat některé subjektivní dojmy, tak aby to všechny uspokojilo. A když se o tom někdo rezepíše, tak většinou dostane nějaké minus, že se zase někomu nelíbí to rozebírání do detailu. Většinou by člověk musel psát objektivně, ale stejně.... Já dostal mínus od člověka, který mi řekl: "Já to nečetl, ale 70% je nízké hodnocení" :-D
Tak na základe štylistiky určite nie, ale podľa mňa by sa forma, akou to autor napíše mala vždy brať do úvahy.
A súhlasím/nesúhlasím, pre mňa je to skôr o tom, či autor z môjho pohľadu, má svoj názor dobre podoprený/odargumentovaný, píše k veci, proste keď je ten názor/komentár uveriteľný a pochopiteľný. Takže kľudne dám aj mínus niekomu s podobným hodnotením ako je to moje, alebo plus niekomu, kto dá hre oveľa menej/viac, ak si to dokáže dosť dobre zdôvodniť. A inak mi dosť chýba vo veľa komentárov istá zážitkovosť počas hry (nie, žiadne prupovídky a príhody), ktorá by dodala autenticitu. Česť výnimkám.
Cože? Proč by měl někdo hodnotit komentáře na základě stylistiky? Když tady o ní navíc spousta lidí nic neví :-) Jsem si vždycky myslel, že hodnocení je souhlasím/nesouhlasím případně líbí/nelíbí.
Heh, jak jsem si tu tak projizdel ty komenty, tak tady je dobre videt, ze spousta lidi nehodnoti kometar na zaklade stylistiky, ale pouze co se nazoru pisiciho tyce. Kdokoli se preci jen trosku priklonil k nazoru, ze nejde o uplne blbou hru, hned si od nejakych hlupaku sezral par minusek.:D
Neverwinter Nights FAQ
1. Why are there so many traps?
2. Why do I have to get nude to cast a spell?
3. Why do I have to pay money to use a portal *I* created?
4. Who am I even paying the money to, the portal?
5. Why is it so expensive?
6. Do you know how many crates I had to look in to get my money?
7. Do you want me to save Neverwinter or not?
8. Why don’t character’s avatars look anything like them?
9. Where can I get a potion of Hitthedamnbastard for my level 12 Blind Imbecile?
10. Why am I fighting a polar bear?
11. Why is everything getting more expensive?
12. How/Why am I leveling-up without actually getting any stronger?
13. Why does my character spontaneously decide to stop attacking?
14. How should I pass the time while my character is fighting; read a book?
15. Do real sword fights have 5 second pauses in between hits?
16. How can a bear parry my attack?
17. How do you miss hitting a door, chest, pedestal, or other inanimate stationary objects?
18. Does Headraline ever just shut up?
19. Why do I have to fight so many dragons?
20. Will I ever be able to afford *good* store-bought armor?
21. Is an ettercap anything like a jabberwocky?
Původně jsem se lekl, že jsem snad něco přehlédl, ale po přečtení Vašich připomínek se musím pochválit. Vše co jsem o hře napsal, je 100% pravda.
>Kdopak mi to negativně hodnotí můj komentář? Diskutujte, co přesně se Vám na mém komentáři zdálo nepravdivé?
Jsem rád, že jste se zeptal. Nejraději bych napsal vlastní komentář, ale je to už dost dávno, co jsem tu hru hrál, tak snad aspoň něco:
>Hra je neskutečně krátká.
Hra je neskutečně dlouhá! Singleplayerová kampaň je natažená na délku cca čtyřicet hodin a příběh se docela vleče.
>Grafika je doslova hnusná.
Grafika je OK! V době vydání vypadala jako jeden rok stará hra. Nemá šejdry, ale je konzistentní a nikde mi nepřipadala vysloveně hnusná. Prostě funkční, tak jak si to ve hře orientované na uživatelský obsah představuju.
>pohledy na postavu se musí přepínat v menu
Nemusí - já jsem pohled na postavu v menu nepřepnul ani jednou, pokud si pamatuju.
>jsem musel rozbíjet všechny, protože v nich občas byly důležité věci.
Nemusel, běžné truhly mají náhodný obsah - harampádí.
Nesouhlasím s Vašimi výtkami (ale číselně tu hru hodnotím stejně). Vašemu komentáři jsem dal "mínus", protože chci, aby na vrchu žebříčku zůstal skvělý Mickův text, který nezapomněl na moduly (!) ani na původní NWN.
TO: MCZ - Docela mě zamrzelo, že moje první přidaná hra Wheel of Time to od tebe pěkně schytala. Nemůžu si pomoct, mě přijde úžasná. Její chyby (orientace, pekelná obtížnost) už nevnímám, protože už vím kudy jít a co mě tam čeká a tak jen pohodově hraju, bavím se a vstřebávám atmosféru černou jako kolomaz. Bral jsem to jako vyhlášení války a nechápal, co proti téhle výborné hře máš. Nicméně, máš právo na svůj názor, já už jsem v klidu. Je to jen hra.
TO: Last jedi - Mě právě naštvalo, že mohla být vynikající, ale odflákli to. Mohla to být hra s hodnocením 100%, ale nemůžu jí tolik dát. V komentáři píšu o záblescích geniality, tím taky myslím zakletou vesnici a další místa. Ta atmosféra někdy byla jak z Tormentu. Já tu hru hodnotím vysoko (80%), bavila mě, ale ona mi nedovolí dát jí víc. Postavu Aribeth vysloveně zmrvili, podobně jako Tandi z Falloutu. Vynikající postava a ona nedostane dost místa. Na grafiku hry taky hledím jen půl hodiny po zahájení hry, ale ve kreslených 2D hrách to neplatí, protože grafika tam velkou měrou přispívá k celkovému dojmu a provází tě celou hru. Když třeba potřebuješ rychle najít kouzlo a musíš hledat malinkou jednobarevnou ikonku mezi hromadou jiných ohavných ikonek, na kterých není skoro nic vidět, tak tě to znechutí. Srovnej s ikonkami kouzel z Tormentu a bude jasné co mi na grafice vadí. Grafika je opravdu špatná, proto o ní mluvím. Dohrál jsem třeba System Shock z roku 1994 a grafika mi přišla krásně retro stylová, protože odpovídala době a nerušila.
Jo do: o bedne nejde, tých tam bolo moc aj na môj vkus a zbierať zlaťáky tak, že v každej bedni 2 mince, bol opruz. Mne skôr vôbec nevadila dĺžka hry, čo bolo dôsledkom, že príbeh bol vo väčšine hry vyslovene slabý. Systematické hľadanie 4 bytostí v nie príliš odlišných štvrtiach bolo z hľadiska príbehu dosti nezáživné, ako aj neskoršie pátranie po kusoch artefaktu. Samotná atmosféra a kladné momenty vyplývali buď z konkrétnych miest začarovaná dedina s hradom kde žili dvaja bratia z ktorých jeden bol Lich. alebo v rámci vedľajších questov súd jedného barbara. Poväčšinou ma dosť sklamala väčšina rozhovorov po tom, čo predviedli BioWare v BG2. Jediná skutočne "prepracovaná" postava bola asi Aribeth. A grafika? Nie je to žiaden krásny Infinity engine, ale nie je to vyslovene strašné s výnimkou postáv, ale dá sa to prežiť a po čase to vôbec nevadí, lebo RPG nehrávam kvôli grafike. No a veľké + je práve možnosť veľmi jednoducho si tvoriť vlastné dobrodrúžstvá.
Jo_Do: popravdě jsem si nemyslel, že na mé rýpnutí budeš reagovat, ale budiž.

1. Nikdo nikdy netvrdil, že AI je skutečná inteligence - právě proto se jí říká umělá.

2. Hry opravdu nejsou jenom o AI nebo o jenom o grafice, hry jsou o to všem dohromady, jak to koexistuje v jednom celku (tj. hře), a pokud je jeden či více prvků výrazně slabší, tak pak docela logicky narušuje/í právě tu společnou harmonii a sráží dojem ze hry a právě ten já hodnotím.

3. Ale jo, jsem určitě skeptik, to nepopírám :-).
objektívne hodnotenie? to je oxymoron. Môže byť hodnotenie zhodujúce s väčšinou, môže byť tvrdé hodnotenie, môže byť fanúšikovsky vysoké, môže byť nadšené, skeptické, zničené hypom...ale vždy bude subjektívne...
Mne v podstate na hodnoteniach hier vadí samotna obmedzenosť hráčov pochopiť to, že v každom žánri existujú hry fungujúce podľa úplne iných princípov a s inou hierarchiou dôležitosti vnútorných faktorov. Tým pádom, že to ľudia nechápu vznikajú napríklad nízke hodnotenia u RPG, pretože sa nehrajú ako to RPG, ktoré ten človek zbožňuje (nenarážam na nikoho ani nič konkrétne).
TO: Last jedi - Jen piš, piš, rád si to přečtu. Jsem zvědav kdo mě dokáže přesvědčit, že v NWN bylo málo beden.
TO: ještěr - Prošel jsem si tvá hodnocení a řekl bych, že jsou objektivní.

TO: MZC - jsi skeptik, ke hrám přistupuješ schematicky, pak ti z toho vychází nízká hodnocení. Ale hry přece nejsou o umělé inteligenci (která zatím stejně neexistuje - a dlouho nebude). Deus Ex je zatím jediná hra, kde mě AI dokázalo překvapit. Přestože AI tam skutečně není dodělaná - máš pravdu. Ve Wheel of Time zase žádná AI snad ani není, pokud vím, vše je tam naskriptované.
neřeš JD, hodnocení komentářů má stejně zpravidla hovno hodnotu vzhledem k tomu, že se zpravidla odvíjí od toho, jak moc nebo málo lezeš hře textem a hodnocením do prdele
Jo_Do: kupodivu také dostávám negativní hodnocení komentářů, přestože mé postřehy jsou vždy spravedlivé, pravdivé a v rámci možností objektivní, viz třeba DE nebo WoT :mrgreen: .
Síce som ti neohodnotil komentár negatívne, ale ak chceš ti kľudne môžem napísať v čom s ním nesúhlasím. :)
Mě je v podstatě naprosto jedno kdo to hodnotil, i když funkce je to dobrá. Mě zajímá jen to, co přesně považuje na mém komentáři za lživé, přehnané, překroucené atd, že si to zasloužilo negativ.
Jo_Do: Podívat se kdo hodnotil tvůj komentář můžeš ve svém profilu v sekci Komentáře. ;)
Kdopak mi to negativně hodnotí můj komentář? Diskutujte, co přesně se Vám na mém komentáři zdálo nepravdivé?