Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Mrtvé Město

The Dead City

21.06.2004
65
65 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
freeware
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ne

Mrtvé město je 2D hororová adventura od českého týmu Nihilis viděná z vlastního pohledu. Hra je zasazena do několika temných a depresivních míst, ze kterých na vás dýchá noirová atmosféra, a to třeba hřbitov, který obývá nekrofilní hrobník, zaplivaný bar s dealerem drog na záchodě, či váš hnusný byt, ve kterém navíc nejde elektřina.

Jak tomu většinou bývá v žánru noir, hra je celá černobílá a lokace ztvárněné zajímavě. Ve hře nečekejte nějaké složité puzzly, přece jen jde spíše o příběh a průměrný hráč adventur hru dohraje zhruba za hodinu.

A příběh? Jste propuštěn z psychiatrické léčebny, kde jste byl dočasně ubytován po vraždě vaší přítelkyně Tess. V hlavě máte myšlenky jen na to, jak najít vraha a pomstít její smrt.


Poslední diskuzní příspěvek


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 70
Když se řekne dobrá česká freeware adventura, Mrtvé město je jedna z prvních, která mě napadne. Hra s temnou a hutnou atmosférou, která by se dala krájet, lokace jak vystřižené z detektivek a parádní hudba, která všechny tyto aspekty jen umocňuje.

Příběh s psychopatem, právě propuštěným z léčebny je skvělý a byl hlavním hnacím motorem k tomu, abych hru dohrál na jeden zátah. To však není nic těžkého, když herní doba má něco kolem půl hodiny, což je snad jediný, ale o to větší zápor.

Mrtvé město mohu doporučit všem milovníkům adventur, a to nejen těm, kteří mají v oblibě freeware scénu, ale i všem ostatním. NiHiLiS totiž vytvořil něco, co není k vidění každý den a co stojí za více než jedno zahrání.

Pro: temná atmosféra, lokace, hudba, příběh

Proti: krátké

+20
  • PC 90
Tato hra je trochu moja srdcovka aj ked na moj vkus je az moc depresivna a zamerana na temne negativa zivota, ale hra je tymto aj dost originalna.

Je to jedna s hier na ktoru som sa naozaj v tej dobe tesil.

Grafika posobi dobre. Na dobu v ktorej vysla to bola lepsia grafika. Hratelnost hry je tiez na dobrej urovni.

Hra sa da dohrat za cca hodinu s obcasnym navodom.

Pro: grafika natu dobu, namet, svet zobrazeny az moc depresivne

+10
  • PC 70
Pod pesimisticky vyhlížejícím názvem na nás číhá stejně tak vypadající hra. Jde o klasickou poin & click adventuru s příběhem a inventářem. Příběh hry je zasazen do chmurného, tmavého a špinavého města, kde se pro depresi nejde daleko. Město je temné a plné lidí, kteří již dávno přestali žít a ztratili tak iluzi o životě, v lepší budoucnost a oddali se drogám. V tomto městě vládnou drogy. Každý člověk tu žije bez iluze a budoucnosti. Jedním z těchto lidí je i hlavní hrdina, který se navrací do svého špinavého a tmavého bytu. V něm kromě postele a nefunkční televize nenachází nic. Jednoho dne tu však našel svoji přítelkyni ležet v bezvládí na podlaze. Byla mrtvá. Pohled na ni neunesl a nakonec se ocitl v ústavu pro duševně nemocné. Drželi ho tam delší dobu, a tak se nemohl ani zúčastit pohřbu své dívky. Po propuštění začal pátrat na vlastní pěst. Chtěl nalézt odpovědi na své otázky. Chtěl najít vraha své přítelkyně Tess. A právě tady hra začíná.

Můžete se tak pustit do hraní. Z každého koutu dýchá temná a tajemná atmosféra podpořená příjemnou a vhodnou hudbou. Na každé lokaci je jiná. Na začátku se ocitáte v bytě, kde se probouzíte ze zlého snu. Postupem ve hře se odtajňují další a další lokace, do kterých se dostáváte přes mapu. Ta se zobrazí vždy, když kliknete na nějaké lokaci na odejití pryč. Potkáte tu hřbitov, bar, kostel a mnohé jiné. Rozhovory s postavami a užívání předmětů z inventáře funguje naprosto stejně jako u ostatních adventur. Jen mě v podstatě vadilo, že po absolvování rozhovoru s postavou a proklepnutím všech možností rozhovoru se témata z nabídky hovorů nesmazala. Ve výsledku to tedy vypadá takhle: Člověk stojící před barem po mém oslovení (kliknutí na něj) má několik témat k hovoru (zobrazí se dole na liště) až je všechny vyčerpám, a znova ho oslovím, najdu u něj ty stejná témata rozhovoru i nadále - otravné. Hra má na freeware projekt líbivou atmosféru, hudbu i grafické zpracování. Jednotlivé lokace jsou zpravidla statické obrázky s místní semtam animací. To hře ale nevadí. Kupříkladu když daruju muži před barem předmět, oznámí, že odchází a naráz na obrazovce není. Žádná otravná animace chůze ke kraji obrazovky. Jen nechápu, proč v kostele kde jsem kradl mince z kasičky tuhle variantu tvůrci nepoužili také. Nastíním situaci. Kněz stojí vedle kasičky na příspěvky. Ta je opatřená zámkem. Já s ním vedu dalekosáhlé debaty a po dokončení rozhovoru mi hra napíše, že kněz se na okamžik vzdálil. Načež stále stojí nehnutě na místě, dvacet čísel od kasičky a kouká jak já ničím zámek, jak si beru mince a jak vesele odcházím. Další vítku bych měl k pravopisu. Je bežné, že se člověk někdy zapomene, nebo udělá chybku... Však si při hraní všimnete. Jde tedy o hrubku jen v jednom slově, ale to slovo je tam použito hned několikrát. Trošku to kazí dojem. A nejde tu o použití slangového výrazu nebo hovorové řeči. Přesto jde o opravdu povedenou adventuru, kterou jde sfouknout během odpolední pauzy po obědě někde v poloze ležmo s notebookem na pupku a blaženým výrazem, jež způsobil požitý řízek a bramborový salát.

Také musíte vzít v potaz, že jde o freeware, tedy hru k volnému šíření. Tudíž na poli freeware patří u mě tahle hra mezi top adventury. Faktem je, že na hře pracovalo jen několik nadšenců a zcela bez nároku na honorář. Sám autor se nechal slyšet, že původním plánem bylo vytvořit opravdu rozsáhlou hru, velkou svojím příběhem, ale také různými zvraty. Ovšem postupně se z cílů ustupovalo (vytvořit několik epizod), až se hra předčasně utnula a našrouboval se k ní konec aby byla zdárně dokončena.

článek s obrázky

Pro: hudba, atmosféra (na freeware počin)

Proti: délka hry

+6
  • PC 55
Depresívny námet, siahajúci inšpiráciou (minimálne čo sa týka atmosféry) až kdesi k P.K.Dickovi by si rozhodne zaslúžil trochu pozornosti. Je len škoda, že ako freewarovka na ktorej pracovali 1 až 3 ľudia s evidentne obmedzenými zdrojmi a technickými zdatnosťami sa nedočkala technicky, rozsahovo i komplexnosťou kvalitnejšieho spracovania.

Pro: nápad, atmosféra

Proti: spracovanie, krátkosť, jednoduchosť

+5 +6 −1