Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Mrtvé Město

The Dead City

66
64 hodnocení Platformy
Žánr:
adventura > 2D adventura *
Forma:
freeware
Rozsah:
samostatná hra
Multiplayer:
ne
Datum vydání:
21.06.2004 PC
Vývojáři:
Oficiální stránky:
http://nihilis.taiken.eu/deadcity.html
Mrtvé město je 2D hororová adventura od českého týmu Nihilis viděná z vlastního pohledu. Hra je zasazena do několika temných a depresivních míst, ze kterých na vás dýchá noirová atmosféra, a to třeba hřbitov, který obývá nekrofilní hrobník, zaplivaný bar s dealerem drog na záchodě, či váš hnusný byt, ve kterém navíc nejde elektřina.

Jak tomu většinou bývá v žánru noir, hra je celá černobílá a lokace ztvárněné zajímavě. Ve hře nečekejte nějaké složité puzzly, přece jen jde spíše o příběh a průměrný hráč adventur hru dohraje zhruba za hodinu.

A příběh? Jste propuštěn z psychiatrické léčebny, kde jste byl dočasně ubytován po vraždě vaší přítelkyně Tess. V hlavě máte myšlenky jen na to, jak najít vraha a pomstít její smrt.


Poslední diskuzní příspěvek

Morpheus: Dobra zprava, drzim palce a na hru se tesim. A jinak chvalim registraci na tomhle webu a doufam, ze bude nejaka aktivita.

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 70
Když se řekne dobrá česká freeware adventura, Mrtvé město je jedna z prvních, která mě napadne. Hra s temnou a hutnou atmosférou, která by se dala krájet, lokace jak vystřižené z detektivek a parádní hudba, která všechny tyto aspekty jen umocňuje.

Příběh s psychopatem, právě propuštěným z léčebny je skvělý a byl hlavním hnacím motorem k tomu, abych hru dohrál na jeden zátah. To však není nic těžkého, když herní doba má něco kolem půl hodiny, což je snad jediný, ale o to větší zápor.

Mrtvé město mohu doporučit všem milovníkům adventur, a to nejen těm, kteří mají v oblibě freeware scénu, ale i všem ostatním. NiHiLiS totiž vytvořil něco, co není k vidění každý den a co stojí za více než jedno zahrání.

Pro: temná atmosféra, lokace, hudba, příběh

Proti: krátké

+17
  • PC 80
Na to, že je to jen amatérská Adventura vytvořená za pomocí Wintermute Developer Engine, je to dost slušné. Především temná atmosféra celé hry, kterou tvoří kombinace ponuré hudby, depresivních lokací a celkového dekadentního děje, ve mně vyvolává pocit kvalitnějšího titulu - zvláště když ho srovnám s adventurami, které se ve stejné době objevovaly na Level CD :)

Třeba nehratelné a zabugované Bill de Bill a Chmelnika :)

K freewarovkám už nějakým způsobem patří omezené technologické možnosti (takže žádné cool animace - ani efekty) a extrémně krátká hrací doba (lze dohrát za 15-20 minut).

Chyby se tam však našly také - dialogy na mě působily trochu kýčovitě. Především ta pseudo drsná mluva... Ale mohlo to být horší. Popisy a dialogy sem tam oplývaly gramatickou chybou (ignorace mě/mně/mne + třeba takové "násilý"). No a v neposlední řadě některé věci nedávaly moc smysl (hlavní hrdina třeba věděl dopředu, co je postava zač a podobné nešvary).

Dávám 80% samozřejmě s velkým ohledem na to, že je to jen freewarovka...
+13
  • PC 90
Tato hra je trochu moja srdcovka aj ked na moj vkus je az moc depresivna a zamerana na temne negativa zivota, ale hra je tymto aj dost originalna.

Je to jedna s hier na ktoru som sa naozaj v tej dobe tesil.

Grafika posobi dobre. Na dobu v ktorej vysla to bola lepsia grafika. Hratelnost hry je tiez na dobrej urovni.

Hra sa da dohrat za cca hodinu s obcasnym navodom.

Pro: grafika natu dobu, namet, svet zobrazeny az moc depresivne

+9
  • PC 65
Pod pesimisticky vyhlížejícím názvem na nás číhá stejně tak vypadající hra. Jde o klasickou poin & click adventuru s příběhem a inventářem. Příběh hry je zasazen do chmurného, tmavého a špinavého města, kde se pro depresi nejde daleko. Město je temné a plné lidí, kteří již dávno přestali žít a ztratili tak iluzi o životě, v lepší budoucnost a oddali se drogám. V tomto městě vládnou drogy. Každý člověk tu žije bez iluze a budoucnosti. Jedním z těchto lidí je i hlavní hrdina, který se navrací do svého špinavého a tmavého bytu. V něm kromě postele a nefunkční televize nenachází nic. Jednoho dne tu však našel svoji přítelkyni ležet v bezvládí na podlaze. Byla mrtvá. Pohled na ni neunesl a nakonec se ocitl v ústavu pro duševně nemocné. Drželi ho tam delší dobu, a tak se nemohl ani zúčastit pohřbu své dívky. Po propuštění začal pátrat na vlastní pěst. Chtěl nalézt odpovědi na své otázky. Chtěl najít vraha své přítelkyně Tess. A právě tady hra začíná.

Můžete se tak pustit do hraní. Z každého koutu dýchá temná a tajemná atmosféra podpořená příjemnou a vhodnou hudbou. Na každé lokaci je jiná. Na začátku se ocitáte v bytě, kde se probouzíte ze zlého snu. Postupem ve hře se odtajňují další a další lokace, do kterých se dostáváte přes mapu. Ta se zobrazí vždy, když kliknete na nějaké lokaci na odejití pryč. Potkáte tu hřbitov, bar, kostel a mnohé jiné. Rozhovory s postavami a užívání předmětů z inventáře funguje naprosto stejně jako u ostatních adventur. Jen mě v podstatě vadilo, že po absolvování rozhovoru s postavou a proklepnutím všech možností rozhovoru se témata z nabídky hovorů nesmazala. Ve výsledku to tedy vypadá takhle: Člověk stojící před barem po mém oslovení (kliknutí na něj) má několik témat k hovoru (zobrazí se dole na liště) až je všechny vyčerpám, a znova ho oslovím, najdu u něj ty stejná témata rozhovoru i nadále - otravné. Hra má na freeware projekt líbivou atmosféru, hudbu i grafické zpracování. Jednotlivé lokace jsou zpravidla statické obrázky s místní semtam animací. To hře ale nevadí. Kupříkladu když daruju muži před barem předmět, oznámí, že odchází a naráz na obrazovce není. Žádná otravná animace chůze ke kraji obrazovky. Jen nechápu, proč v kostele kde jsem kradl mince z kasičky tuhle variantu tvůrci nepoužili také. Nastíním situaci. Kněz stojí vedle kasičky na příspěvky. Ta je opatřená zámkem. Já s ním vedu dalekosáhlé debaty a po dokončení rozhovoru mi hra napíše, že kněz se na okamžik vzdálil. Načež stále stojí nehnutě na místě, dvacet čísel od kasičky a kouká jak já ničím zámek, jak si beru mince a jak vesele odcházím. Další vítku bych měl k pravopisu. Je bežné, že se člověk někdy zapomene, nebo udělá chybku... Však si při hraní všimnete. Jde tedy o hrubku jen v jednom slově, ale to slovo je tam použito hned několikrát. Trošku to kazí dojem. A nejde tu o použití slangového výrazu nebo hovorové řeči. Přesto jde o opravdu povedenou adventuru, kterou jde sfouknout během odpolední pauzy po obědě někde v poloze ležmo s notebookem na pupku a blaženým výrazem, jež způsobil požitý řízek a bramborový salát.

Také musíte vzít v potaz, že jde o freeware, tedy hru k volnému šíření. Tudíž na poli freeware patří u mě tahle hra mezi top adventury. Faktem je, že na hře pracovalo jen několik nadšenců a zcela bez nároku na honorář. Sám autor se nechal slyšet, že původním plánem bylo vytvořit opravdu rozsáhlou hru, velkou svojím příběhem, ale také různými zvraty. Ovšem postupně se z cílů ustupovalo (vytvořit několik epizod), až se hra předčasně utnula a našrouboval se k ní konec aby byla zdárně dokončena.

článek s obrázky

Pro: hudba, atmosféra (na freeware počin)

Proti: délka hry

+6
  • PC 55
Depresívny námet, siahajúci inšpiráciou (minimálne čo sa týka atmosféry) až kdesi k P.K.Dickovi by si rozhodne zaslúžil trochu pozornosti. Je len škoda, že ako freewarovka na ktorej pracovali 1 až 3 ľudia s evidentne obmedzenými zdrojmi a technickými zdatnosťami sa nedočkala technicky, rozsahovo i komplexnosťou kvalitnejšieho spracovania.

Pro: nápad, atmosféra

Proti: spracovanie, krátkosť, jednoduchosť

+4(5-1)