Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 90
Z mého pohledu rozhodně nejlepší rally simulátor a jeden z nejlepších závodních kousků na PC obecně. Zároveň jediná hra, kterou znám, u které téměř nikdy nepřeskočím povedený úvodní intro filmeček (zhlédnout můžete v profilu hry v sekci "Videa").
Graficky již v dnešní době Mobil 1 British Rally Championship asi neoslní, každopádně vším ostatním i po více než dvaceti letech od vydání rozhodně ano. Po individuálním nastavení potřebných parametrů v zajímavě zpracovaném hlavním menu a výběru herního režimu se ocitáte v ráji milovníků automobilového sportu. V režimu kariéry na vás čekají reálné tratě z britského mistrovství, jejichž délka je někdy až úmorná. Měnící se denní koloběh, změny počasí a různé povrchy jednotlivých "RZ" vám zároveň dávají možnost nastavení podvozku a pneumatik u vybraného vozidla. Při samotném závodu se také mohou poškodit různé komponenty (výfuk, motor atd..), které posléze můžete nechat opravit. Pokud ovšem do cíle vůbec dojedete. Hra vám rozhodně nedá nic zadarmo, soupeři jezdí téměř bezchybně a tím pádem totéž se očekává i od samotného hráče. Z vlastní zkušenosti, nejhorší je asi překlopit automobil v předposlední zatáčce před cílem, kdy za sebou máte ujeto zhruba 25 minut reálného času úplně čistým stylem. To pak naštve..
Velkým plusem pro mě osobně je nabídka vozidel: Renault Mégane I, Peugeot 106, Citroen Saxo a další, pro někoho francouzské "plečky", pro mě radost a vzpomínky, jelikož jsem téměř polovinu vozů ve hře opravdu vlastnil a na například takové Saxo VTS nedám nikdy dopustit. Dále, jaká hra vám dá možnost zajezdit si ve Felicii, třebaže ve verzi Kit Car? Nebo ve staré Octavii?
Samotné chování soutěžících automobilů není úplně bezchybné, respektive dokonalé, ale s ohledem na rok výroby je to v pořádku. Jediným mínusem tedy zůstávají někdy až neskutečně dlouhé tratě.

Pro: nabídka vozidel, reálné tratě, intro, možnosti, model poškození, nastavení vozů

Proti: délka některých tratí, chování vozů

+25
  • PC 90
Určitě jedno z nejlepších rally, které excelovalo hlavně zpracováním tratí, to bylo v té době prostě bezkonkurenční. Třicetikilometrové RZty byly pěkný záhul... Všechny ty tratě byly navíc podle skutečných předloh z britského mistráku. Mně tato hra přivedla spoustu nezapomenutelných okamžiků - třeba když jsem jel šampionát a po servisu následovaly dvě RZ, jedna na šotolině, druhá už celá pokrytá sněhem, musel jsem řešit jaké pneu obuju a jestli to auto vydrží. Nebo noční RZ se skvělou atmosféru (díky fotografujícím divákům). Todle je vyloženě nezapomenutelná hardcore záležitost.

Jinak hra byla nechutně těžká, soupeři zajížděli v šampionátu dost dobré časy a člověk musel jet naplno a bez chyb, aby s nimi držel krok. Ta obtížnost ale měla něco do sebe. Navíc ta odměna za výhru v šampionátu stála za to - zpřístupnění všech vozů kategorie WRC!

Jediná věc, kterou bych této hře vytknul je fyzika, ta byla dost divná. Auta málo zatáčely a navíc najetí na hranatý svah znamenalo někdy dost šílený kotoul.

Přes to vše je ale Mobil1BRC mezi mými nejoblíbenějšími rally simulátory

Pro: fotorealistická grafika, výborné tratě, bohatý vozový park, atmosféra, oficiální licence

Proti: fyzika

+20
  • PC 90
Rally Championship 2000 (název pod kterým hru znám nejvíce) vyšla v době, kdy jsem alespoň zkoušel každou závodní hru, ke které jsem se dostal. Nějaký čas jsem tak strávil s většinou rally konkurence té doby, ale právě s Rally Championship 2000 jsem strávil nejdéle a mám na ni opravdu hodně živých vzpomínek. Nejvíc mi utkvěla délka jednotlivých rychlostních zkoušek a noční závody s vypadávajícími světly. Závody jsou jeden z žánrů, kde člověk očekává plynulý vývoj a minimum důvodů k návratu ke starším titulům. Přesto mě hra i po více než dvaceti letech velmi mile překvapila a až do dokončení šampionátu byla silně návyková.

Jedním s hlavních lákadel je totiž věrné zpracování britského rally šampionátu, které vyniká především samotnými rychlostními zkouškami. Ty totiž odpovídají předloze nejen prostředím, ale i délkou. Není tak problém závodit více než čtvrt hodiny a to už vyžaduje slušné soustředění a klid. Tratě jsou opravdu skvělé, když jsem si projížděl stejné úseky na mapách tak přesně odpovídali hře. Shodné zatáčky, většinou velmi úzké cesty a na svou dobu i slušně udělané prostředí. Na grafice je vidět stáří hry, ale zase nejde o nic nekoukatelného.

Hra také potěší zpracováním modelu poškození. Není problém si auto během jednoho závodu naprosto zdemolovat a pak nestihnout v přiděleném čase opravy. To vede buď k časové penalizaci nebo k neprojití technickou prohlídkou a ukončením závodu. Je tak mnohem lepší ztratit pár vteřin pomalejším průjezdem nebezpečného úseku než si poškodit auto a ještě ztratit čas u oprav. Poškození se mi zdálo až příliš přísné, ale vnáší to do hry spolu s dlouhou dobou jízdy neopakovatelnou atmosféru. Musím ocenit i to, že problémy mají také soupeři. Není tak ani zdaleka nutné vyhrát každý závod, nestává se že by měl nejvíce bodů stále jeden protivník. Šampionát je rozdělen do šesti závodů, každý za maximálně 20 bodů, ale na výhru může stačit i méně než 100 bodů.

Jízdní model sice není tak realistický a nejde srovnávat s Richard Burns Rally, ale je zábavný a dá se slušně naučit. Po výhře se odemkne ještě šampionát kategorie A8. Ten je stejně rozsáhlý a značně tak prodlužuje herní dobu, ale není licencovaný. Díky tomu mě už zdaleka tolik nebavil a jeho dohrání mi zabralo snad třikrát delší čas. Jedinou příjemnou změnou jsou nové silnější vozy, které lépe poslouchají, ale zase je snazší udělat fatální chybu. Celkově jsem ale ze hry stejně nadšen jako kdysi a jde tak o, pro mě, nejlepší rally hru. Pokud hledáte nejrealističtější jízdní model, poohlédněte se jinde, ale skvělá zábava je přítomna naplno.
+20
  • PC 90
Pro mě zůstává nejlepším Rally vůbec. RBR je problém jen dojet trénink a Xpand nebo Colinové byli už zase vždycky moc arkádoví. Ale tohle rally předvedlo (alespoň na svou dobu) moc pěknou grafiku a hlavně nádherné tratě britské rally, moc pěkný fyzikální model a i když jsem vždycky po pár etapách (kdy ty nejdelší se jednou opravdu hodně dlouho) auto zdemoloval za hranice možností průběžných oprav, s radostí jsem hru rozehrál znova.
Pamatuju jak jsem v jednom kuse snad celé dva týdny jezdil demo, což se mi stává jen vyjímečně.

Už nikdy jsem u žádného Rally pak nezažil takový intenzivní pocit, kdy se ženete 100+kph po nějaké lehce klikaté zapadlé asfaltce uprostřed lesa, kam se vejde jen jedno auto, zleva do tratě zasahují kameny, napravo je zas příkop a vy jen doufáte že o nic neštrajchnete, protože to by byl sakra průser. Uf. Škoda že dneka už ta grafika vypadá přecejen poněkud zastarale...

Pro: tratě - délka, náročnost, krásy okolí, hratelná realističnost v řízení, fyzice, poškození, české vozy (já jezdil všecko s oktávkou), znova tratě, eee prostě nejlepší Rally vůbec

Proti: nedojel jsem jediné rally, po pár etapách muselo auto vždycky do šrotu - je to prostě dost těžké, ale nevadí to :)

+16
  • PC 95
Mobil 1 British Rally Championship považuji za ten nejlepší Rally simulátor, jaký kdy byl vydán. Hrál jsem jej už jako malý osmiletý kluk a dodnes si pamatuji to nadšení, jaké provázelo mé první kroky v této hře. Díky tomu se tato hra stala moji srdeční záležitostí.

Ovládání vozů je naprosto špičkové, a to jak na volantu, tak i na klávesnici. Jízdní vlastnosti aut mi velmi vyhovovaly a díky tomu jsem boural minimálně. Výkonnostní rozdíly mezi jednotlivými rally speciály tu jsou viditelně znát, každé auto se trochu jinak chová a má jiný zvuk motoru.

Tratě jsou největším kladem této hry. Jsou pěkně dlouhé, rozmanité, okolí tratí je překrásně zpracováno. Při nočních etapách se mi moc líbily záblesky od fotografů. Celkový počet tratí je 36. Nejdelší trať měří 26,61 Km, nejkratší 2,02 Km.

Vozy jsou graficky výborně zpracovány a svým reálným předlohám se věrně podobají. Byl jsem potěšen, že ve hře je má oblíbená Škoda Felicia, se kterou jsem odjezdil celý šampionát a hned napoprvé jsem skončil druhý v celkovém hodnocení. Za zmínku jistě stojí také přítomnost Škody Octavia, se kterou je šampionát jednodušší vyhrát.

Šampionát jsem na třetí pokus vyhrál a zpřístupnil jsem si tím nové vozy kategorie WRC. Dalším modem je arkáda, kterou jsem ale nikdy nedohrál, obtížnost v ní je nastavena opravdu vysoko a k tomu všemu je nutno předjíždět soupeře na úzkých rally tratích (což samozřejmě hodně brzdí). Snad ji někdy příště dohraji :)

Celkem často mě během rally obtěžovaly různé mechanické poruchy, nejčastěji mi odcházela převodovka a pneu. Při nočních etapách bylo nepříjemné, když odcházela světla. Díky mechanickým poruchám jsem si nebyl nikdy jist zda skončím na začátku či na chvostu výsledkové listiny. Do hry to samozřejmě vtáhne pořádné napětí. Potěšilo mě, že neviditelné soupeře také obtěžují různé mechanické poruchy, což zvyšovalo mé šance na dobré umístění v šampionátu. Za zmínku stojí také perfektní zvukový doprovod, jednotlivé vozy zní skoro stejně jako v reálu.

Pro: obtížnost, grafické zpracování, dlouhé tratě, přehledné menu, jízdní vlastnosti vozů, možnosti nastavení vozů, HW požadavky, mechanické poruchy, zábavnost, herní mody

Proti: nic mě nenapadá

+16
  • PC 90
Jako pro mnoho jiných milovníků tohoto typu her, je i pro mne právě Rally Championship perlou mezi rally hrami.Ano,tato dnes již v mnoha ohledech dávno překonaná záležitost, byla ve své době naprosto neuvěřitelným zjevením.
Hra měla nejen poměrně velký rozsah v oblasti vozového parku, ale přinášela na svou dobu i velice dobré technické zpracování..

To hlavní ale byly jak již dva předchozí "recenzenti" psali samotné tratě,někoho by mohlo překvapit že jde jen o tratě ve Velké Británii, ale ne nadarmo se hra jmenuje British Championship a věřte,nebylo to na škodu.Právě tratě jsou část ve které hra nebyla nikdy překonána a pravděpodobně ani nebude..Všechny tratě byly pravé RZty které byly součástí britské rally roku 99.A to v celé svojí ohromujcí délce..Nečekejte tedy tratě s herní dobou 2-4 minuty,tratě které dáte i s oběma palci zaraženými hluboko v nose, hledajíce holuba na odeslání poštovní zprávy.Zde,na vás čekají etapy při kterých budete napětím drtit vlastní sklovinu,to když budete pokoušet pokořit nejrychlejší čas a zároveň budete s hrůzou očekávat výpadek elektřiny u vozu..
Délka etap v minutách,ptáte se?Nejkratší tuším byla na 4 minuty,nejdelší vám zaberou klidně přes 30 minut.RZty samotné pak nejsou jen v jednom prostředí.Ano,stále jde o Británii, jak bylo řečeno, ale od slunného pobřeží se dostanete do hlubokých lesů za prvních ranních paprsků,poté znovu na venkov a později třeba i do vskutku černomůrních nočních RZtek, na sněhu a v době kdy příroda provádí redesign krajiny (také jinak za hustého sněžení ).

Vůz samotný nebylo vůbec těžké poškodit,prasklá guma (a předem podotýkám že myslím gumu jako pneumatiku) z důvodu častého řezání zatáček nebyla nijak výjimečná závada(a naštěstí něšlo ani o neřešitelnou věc,prostě jste přišli jen o několik drahocených minut) podstatně větší problém jste měli při již zmíněných výpadcích elektřiny, či vypadávajcích stupních na řazení.A co bylo horší-člověk nemusel nutně bourat aby těchto poruch dosáhl,stačilo prostě jen jet více agresivně a nějaká ta porucha na sebe nenechala dlouho čekat.

Když vaše vozidlo přestalo svítit, uprostřed noční etapy a hráč ujel nějakých 15 minut tratě, šlo o poměrně závažný problém který zpravidla končil ukončením RZty ať už vlastním přičiněním (vzdání závodu) nebo vlastním přičiněním č:2 (z důvodu extrémní bouračky do stromu který jste v té tmě přehlédli a odrovnali svůj vůz).

Celkově lze říci, že co porucha, to propad v hodnocení časů,a nějaká závažnější porucha mohla klidně znamenat konec snah o první místo, nebo dokonce umístění v žebříčku..
Hra byla opravdu obtížná, ne kvůli ovládání které by nešlo zvládnout, za něco mohla fyzika, člověka nepotěší když jede opatrně skotskou krajinou, udělá smyk do ostré zatáčky, byť v poměrně malé rychlosti a díky nízkému drnu udělí svému vozu velice směšnou rotaci o stovky a stovky stupňů. Taková chyba vám totiž očesá vozidlo o důležité komponenty dříve nežli stačíte říci -jéje.

Ano, herní fyzika byla opravdu častým problémem, takovým který z mnoha RZ dělal noční můru, zejména díky onomu občasnému bugu, díky kterému i nízké nerovnosti mohou znamenat ve výsledku obří poruchu kvůli které buď nedojedete RZtu, či vás do další nepustí kvůli stavu vozidla které nestihnete opravit do požadovaného stavu..
Za část obtížnosti pak mohla délka tratí samotná,"realistické" poškozování vozidel a i AI která "jezdila" slušné časy, jimiž vás nutila riskovat a tedy často i chybovat..

Grafika byla na svou dobu opravdu krásná a i dnes přesto že je celkově zastaralá navozuje stále poměrně dobrý pocit ze hry a tak nějak "reálně" ilustruje prostředí ..Ano,i s tou zastaralou grafickou stránkou si prostě člověk dovede dokonale (no no,dejme tomu,tohle tvrzení jsem trochu přehnal, ale víme :) ) představit jak asi ony kraje vypadají (vypadaly v roce 99),tak nějak se prostě vžije do atmosféry..
Za nočních etap opravdu člověk neviděl (bez světel) na krok,jen obrysy budov a stromů proti tmavému nočnímu nebi a občas prozřel díky záblesku nějakého fotografického maniaka (pokud zrovna nešlo o blesk od bouřky,to by jste se mohli křenit do úmoru a nikdo vás nezvěčnil,jen jste ze sebe udělali hlupáka před co-pilotem :))

Dnes jsou samozřejmostí i nízké hw nároky,které člověka opravdu nemohou nijak zaskočit..

Pokud jste tedy nehráli tuto hru,navrhuji vám tedy aby jste to napravili a sehnali ji,Rally her je málo a tohle minout by byla chyba..I když, to bude dnes patrně problém, pochybuji že by hra byla ještě v prodeji jinak než bazarovou cestou..

Pro: Grafika a celé technické provedení,licence,vozidla,RZty,Obtížnost-člověka nutí hrát dál

Proti: Obtížnost je díky délce tratí a rychlosti poškozování vozu velmi vysoká. Mírně podivná fyzika, která ale odpovídá stáří hry.

+13
  • PC 80
Nejsem zrovna rally entuziasta, ani homokláda s volantem u PC, ale to jsem tak zas jednou naslepo kupoval časopis Score a napadlo mě, že dám jedné pořádné Rally hře šanci… A vyplatilo se! Ihned po seznamování s hrou příjemně překvapí slušná míra realističnosti a různých detailů do hry vložených. Na výběr je velké množství aut, jízdní vlastnosti se sice někdy liší jen málo, ale mám dojem, že pro každou káru byla kromě vizuálních detailů vytvořena i vlastní sada zvuků. Ještě více pak potěší propracované a velice sympatické tratě. Budete se prohánět po velkých pláních, loukách, na úpatí hor, v malebných vesničkách, ale i po zasněžených lesních stezkách. Některé tratě jsou i delší, přičemž ani na nich krajina nikdy neomrzí. Střídání denní doby i počasí je také samozřejmostí a tím se dostávám k největší přednosti hry a tou je atmosféra. Rally Championship 2000 je dost realistická, ale zároveň i nečekaně pohodová hra. Hra obsahuje na svou dobu obstojně funkční destrukční model, musíte tedy o své auto dbát, ale zároveň vám to nijak nebrání v tom, abyste v určitých místech vypnuli mozek a užili si slastný pocit bezstarostné jízdy…

Osobně jsem se šampionátu tolik nevěnoval, za to multiplayer ve split screenu jsem využil do sytosti. Z nedostatků jsem registroval drobné anomálie ve fyzice – ve větší rychlosti a při větším smyku se auta chovala trochu jako z papíru.
+11
  • PC 95
Na tuhle hru mám skvělé vzpomínky. Byla tenkrát jako plná hra v Levelu a strávil jsem s ní spoustu času. Nezapomenutelná je grafika, autoři v ní použili fotorealistické sprity, takže vypadá jinak, než ostatní hry, ale díky tomu na velmi zajímavé barevné podání a působí to velmi realisticky, hlavně když bereme v potaz dobu vzniku. Jinak je samozřejmě dnes grafika už dost zastaralá, přeci jen má hodně křížků, ale stále se na ní dobře dívá, je zajímavá. Zvuk a hudba nemá chybu.

Hratelnost hrozně záležela na nátuře hráče, kdo chtěl (třeba jako já) ten nejreálnější požitek ze hry, stala se z ní jasná srdcovka. Zmíněná realistická grafika, skutečné tratě, mnoho vozidel, podhled z kokpitu pro správný pohled a možnost poškození vozu (spíše ale virtuálního, vizuální změna byla jen minimální). Pro hardcore hráče super. Běžné hráče musela odradit obtížnost. Tratě byly opravdu dlouhé, jedna RZ klidně 20 minut reálného času. Při šampionátu jedete tři takové tratě za sebou mezi uložením, stačí jeden blbý naráz, rozbijete chladič a konec, za chvíli uvaříte motor. Na servis je omezený čas, nestihnete dát auto dost do kupy - nepustí Vás dál pro velké poškození. Soupeři nejsou chudáci, když nejedete na doraz, nemáte šanci na dobré umístění. Tohle asi mnoho hráčů nedokázalo překousnout, pro milovníky simulátorů to byl ráj, a já ji žral.

Tahle hra byla naprosto úžasná, člověk si mohl u počítače připadat jako za skutečným volantem. Dodnes mi chybí nástupce ve stejném stylu, ale chápu, že dnešní trend je hry zjednodušovat. Ale je mi z toho smutno, z této hry měl člověk opravdovou radost, když se mu povedlo zajet celou rally a dal první místo, to po nervydrásající jízdě hodinu reálného času na plný plyn, bez možnosti tvrdě nabourat. V dnešních hrách trvá závod max pět minut a soupeři se Vám pomalu bojí ujet. Aspoň jeden zástupce takovéhle hardcore rallye závodní simulace by mohl existovat i v dnešní zjednodušené době. Byl by to příjemný závan.

Pro: Realističnost, zajímavá grafika, náročnost, zábava, prožitek ze hry

Proti: Nemá žádného novodobého nástupce

+11
  • PC 85
Nikdy jsem nebyl vyložený fanda rallye her, ale když to má minimálně 2 kola a jede se to na povrchu (nebo nad ním), tak to musím aspoň vyzkoušet. A RC2000 (použiju zkratku nebo se jen tím názvem upíšu xmrti) patří k těm zatraceně obtížným, takže to čas od času zkouším a zkouším a...

Ano, obtížnost RC2000 je opravdu pekelná a to píšu jako člověk, který má odehrány desítky závodních her, takže si troufám říct, že to trochu umím. Ale tady jsem schopen si vylámat zuby i dnes. Nemůže za to ovládání, protože to je nastavené velmi dobře - i na klávesnici. Přehnaná realističnost? Taky ne, auto se dokáže otočit na pětníku (když víte jak), i když hra rozhodně není arkáda a co se týče nastavení auta, je to pak na ovládání poznat. Tak čím to tedy je? Budu hovořit jen za sebe - ale zajímalo by mě, kdo by nastavené časy soupeřů zajel v reálu. Navíc mezičasy jsou nastavené dost zvláštně. Pokud je delší rovný úsek, dokážu nahnat klidně 20 vteřin. Ale běda, jak následuje techničtější úsek, tam se to zase dá celé ztratit, i když jedu jak polobůh.

A ještě jedna věc, která mě (jako mírného cholerika, ehm...) dokáže nastartovat. I sebemenší bobeček na okraji cesty při neopatrném najetí způsobí, že jste na střeše rychleji než blesk. Zvlášť po dvaceti kilometrech to potěší. To pak autory proklínám až do desátýho kolena.

Ale i přesto se ke hře pořád vracím a pořád to zkouším. Může za to na tehdejší dobu skvělá grafika, která ale ani dnes nevypadá vůbec zle. Mně osobně se hrozně líbí, protože žádný podobný styl jsem v jiné hře neviděl. Erzety jsou stejně jako v předchozích titulech od Magnetic Fields nechutně dlouhé, ale promakané a i když není zrovna čas se jimi kochat, tak prostředí prostě vypadá skvěle. Tady potůček, odbočka do lesa, klády okolo trati (a na ní), hustý les, stráně... design tratí je na jedničku a věřím, že takhle to ve Walesu opravdu může vypadat. I ty nechutný mlhy a temný noci. Aut je tentokrát dostatek, potěší opět český zástupce, tentokrát ve formě Oktávky. A s jejich nastavením se můžete pěkně vyřádit.

RC2000 dokáže u monitoru udržet hodně dlouho. Nejen díky délce tratí, ale i jejich množství. Než všechno vyhrajete, bude to chvíli trvat. Alespoň mně určitě, ale jednou to určitě dotáhnu do konce a budu si moci odškrtnout, že jsem hru pokořil.

Pro: grafika, ovládání, nastavení auta je znát, design prostředí

Proti: obtížnost, frustrace, občas totálně nerealistická fyzika

+11
  • PC 80
já nevím, v autě jsem párkrát vzadu jel, ale s těmahle plechovkama bych si to srovnávat nedovolil, zvlášt na boudu to jde moc rychle a ve skutečnosti je udržet lesklou stranu nahoře o dost snažší... nicméně pořád to po zakoupení novějších titulu považuju za nepřekonanou záležitost, kde se snažíte v co nejkratším časovém useku udělat co nejméně chyb, jít včas na brzdy a občas dát nohu z plynu, a když vám to chvíli vychází, je neskutečně prímový, když se s tím pak dvakrát po sobě otočíte ve škarpě nebo do lesa, když přehlédnete zatáčku nebo nějakej most... nebo vám jen tak spadne ze stolu zdroj. všem, kteří toto rally v klidu dojeli s celým počítačem, skládám poctu a přeju hodně veselých zážitku se svým terapeutem. ocenuju i tu jednoduchost, se kterou se orientujete v závodech a tak.
-3 +4 −7