První vydané DLC k akční Metro: Last Light obsahuje tři mise, které nemají nic společného s příběhem původní hry. První mise - Sniper Team - se odehrává na povrchu a hráč má za úkol infiltrovat německou základnu v kůži komunistického člena speciálních jednotek. Hratelnost je zaměřena na stealth postup a odstřelování. Jakékoli prozrazení hráče vyústí automaticky v neúspěch mise.
Ve druhé části DLC, Heavy Squad, se hráč dostává do přední linie a jako německý pěšák musí bránit základnu před návaly nepřátel.
Ve třetí části, Kshatriya, autoři experimentovali s celým konceptem hry a vytvořili částečně otevřené prostředí s možností průzkumu. Hráč se, coby zelenáč v řadách hraničářů z Polisu, vydává na povrch jako Stalker, aby nalézal zapomenuté artefakty z předválečného období. Průběžně se vrací na základnu, aby tam směnil nalezené věci, doplnil zásoby vybavení a munice a vydal se zpět. Velkou část mise tvoří návštěva Velké Knihovny, kterou hráči mohou znát z prvního dílu Metro 2033.
RED LINE SNIPER
- trocha taktického odstřelování a něco málo plížení. nic extra, ale lepší jak drátem do oka. žádný zapamatovatelný moment. herní doba - půl hodiny.
REICH HEAVY
- ve stylu finále z Last Light hráč jen stojí, mění zbraně a střílí nabíhající ruďáky. je to nuda, těžké jak hovado i na normal. jedná se o jednoznačně nejkratší a nejhorší část, ze všech vydaných packů DLC. finální tank je slušná osina v zadku a oni oba spolufajtři se moc nepředvedou, když neustále lezou před laufy. blbost na 10 minut.
Kshatriya
- nabízí odlišný styl hraní. hráč, jakožto zelenáč v řadách rangerů Polisu, musí cestovat na povrch, hledat artefakty a za nastřádané peníze si kupovat vybavení. level končí s nalezením tajné mapy metra. tenhle nášup se mi líbil z daleka nejvíce, ačkoli může být trochu frustrující z důvodu chybějících savepointů - je potřeba se vždy vrátit na základnu a uložit. samozřejmě to není žádný open-world, spíše komornější open-space, hráč se ale podívá znovu do míst Knihovny a trochu si zalaškuje s Knihovníky a jiným mutantstvem. herní doba může být až tři hodiny a rozhodně <název levelu> stojí za to i bez obou dalších levelů.
- trocha taktického odstřelování a něco málo plížení. nic extra, ale lepší jak drátem do oka. žádný zapamatovatelný moment. herní doba - půl hodiny.
REICH HEAVY
- ve stylu finále z Last Light hráč jen stojí, mění zbraně a střílí nabíhající ruďáky. je to nuda, těžké jak hovado i na normal. jedná se o jednoznačně nejkratší a nejhorší část, ze všech vydaných packů DLC. finální tank je slušná osina v zadku a oni oba spolufajtři se moc nepředvedou, když neustále lezou před laufy. blbost na 10 minut.
Kshatriya
- nabízí odlišný styl hraní. hráč, jakožto zelenáč v řadách rangerů Polisu, musí cestovat na povrch, hledat artefakty a za nastřádané peníze si kupovat vybavení. level končí s nalezením tajné mapy metra. tenhle nášup se mi líbil z daleka nejvíce, ačkoli může být trochu frustrující z důvodu chybějících savepointů - je potřeba se vždy vrátit na základnu a uložit. samozřejmě to není žádný open-world, spíše komornější open-space, hráč se ale podívá znovu do míst Knihovny a trochu si zalaškuje s Knihovníky a jiným mutantstvem. herní doba může být až tři hodiny a rozhodně <název levelu> stojí za to i bez obou dalších levelů.