Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@H34D (23.02.2019 11:05): Ty minimální HW nároky jsou brány jako průměr nějakého benchmarku či projetí určité lokace s nastavením kvality na minimum. Pokud ten průměr je okolo 30 fps, tak to lze použít. Prakticky bys na nejhorší možné sestavě, kterou lze na trhu pořídit, měl být schopen to rozjet ... ale samozřejmě se to dá různě obcházet.
Tak Metro Exodus funguje i na PC, který jsem před 4 lety koupil za 14.000,- Kč, ale je fakt, že to chce obrnit se trpělivostí, občas to má takové záchvaty zasekávání (nejde tedy o plynulé snížení FPS). Nicméně stejně mě prudí, jak je za posledních cca 10 let v módě psát ke hrám úplně zcestné HW nároky. Člověk jim nemůže věřit, ale přesto si nechce kupovat naslepo hru, která má zjevně vyšší nároky než je jeho PC...
Jelikož jsem neměl co o víkendu dělat, tak jsem si Metro taky pořídil a, no, nevím popravdě co si o tom mám myslet. Na jednu stranu to vypadá úžasně, jede to plynule, atmosféra jako ze Stalkera, co rána do hlavy to kill - prostě paráda. Ale na druhou už mi to párkrát spadlo, vojáci se teleportují z místa na místo, po obloze mi teď plula obrovská velryba, nepřátelé mě občas spatří a střílejí do mě přes stěny ... hrozná škoda, vypadalo to fakt nadějně.

edit: Btw prostředí je fakt dobře provedený, ale herní prvky celkem pokulhávají. Rozvržení kláves jak pro chobotnici, pro každou věc podrž E a vysvětlení herních mechanik v průběhu hry je téměř nulový :/ ach jo ...
@Paul (20.02.2019 12:30): Podle mě HL 1 i 2 jsou založené na nemluvícím hrdinovi a má to nějaký záměr, kde se tím hrdina přímo charakterizuje nebo jak to říct. V Doomovi ani nebyl důvod s někým moc kecat, takže se to taky dá.

Ale hry jako Metro by měly mít mluvícího hrdinu. To k tomu nesedí ani trochu. Zvláště jak mluví v určitých loadingových scénách a něco komentuje. Nejhorší je to ale u RPG, kde se hráč má s hrdinou sžít a místo toho má nějakého nemluvícího úchyla.
Není to nejlíp optimalizovaný, je to štědře zabugovaný, ale taky je to dokonale atmosférický, pocit ze střelby boží. Granáty a molotovy jsou dosti nudné neb to nemá gore, a Artyomovi by bodla lepší stamina, aby dokázal vysprintit víc jak 10m, když je to teď takové hezky otevřené a rozměrné, ale jinak chuťovečka panečku. A Ranger obtížnost zatím přepychově férová, jo jsem mrtvej na dvě rány, ale voni taky, kolikrát i jen na jednu. Akorát teda to špinění zbraní by mohlo trvat dýl.
@Paul (22.02.2019 09:19): Podle mě počkají, až vyjdou nové konzole ... vydaj to tam a pak zase až na PC ... :) Bych RDR neočekával dřív na PC, než někdy na podzim 2020 případně jaro 2021 ?
@SimonEndt (21.02.2019 21:49): rockstar svou strategii (konzole first, PC potom) provozuje už od GTA3 a očividně na tom neplánujou nic měnit, protože jim to sype. Nejen že se vyhnou pirátství (což je imho mnohem menší důvod, už kvůli online), ale maj víc času PC verzi vylepšit a spousta lidí si to koupí nejdřív na konzoli a pak znova PC, zatímco při simultánním vydání by o ten prodej konzolovky přišli. Je to zmrdské, ale byznysově pochopitelné. Jen doufám že se toho nechytnou i jiná studia :)
@Charllize (21.02.2019 23:03): Jak vlastně funguje vracení her v kamenném obchodě? Nějak mi tam nesedí ta 14. denní lhůta na vrácení a použití cd klíče.

Trucky na konzole určitě plánujeme, dokonce je v plánu z toho udělat cross platform MMO, ale chce to ještě čas :)
@Charllize (21.02.2019 22:14): Jo, zlaté kamenné obchody. Ty vzpomínky ... jako přijít do cukrárny, člověk by si nejradši vzal všechno :))
Ubi vsází na jistotu no a lidi tak nějak ví, co od toho očekávat. Lidi, který to nebaví, tak do toho nejdou a ty co to ještě baví, tak jsou spokojení.
@SimonEndt (21.02.2019 21:49): Ono HW ochrana jde taky zlomit. Viz konzole kde to driv nebo pozdeji stejne nekdo obejde taky.
Koneckoncu ne nadarmo se u nas rozjela sveho casu PS1 a PS2, a nebylo to kvuli hram za dva litry, to vim urcite :)

Jedina podle me 100% ochrana bude to streamovani rovnou do pristroje, jenze az tohle nastane tak zrejme prestanu hrat hry. ne ze bych je kradl, ale uz to jaksi bude pro me trosku o hovne:)

Jinak prodeje Metra u nas v krame jsou trosku zklamani, a opravdu se lip prodava FC New Dawn. UBI vi jak si nadelat dostatek zakazniku :)
@Charllize (21.02.2019 21:41): Sony a Nintendo, od těch bych to taky nečekal, ale třeba u Rockstaru se odhaduje, že hry přednostně na konzole vydávají právě kvůli pirátství. Ono je to celkem i logický. Jinak, Intel už před pár lety koketoval s myšlenkou procesorů, jenž budou mít specifický kód, který bude provázaný s nainstalovaným softwarem a bude online ověřovat jeho pravost. Prakticky, v tomhle, bodě aby to fungovalo, ještě pořád nejsme. Já bych byl klidně pro nějaké novátorské řešení dané problematiky, ale to je ještě hodně kdyby.
@SimonEndt (21.02.2019 21:33): mam obavu ze kdyby nekdo zacal prodavat treba zakladni desku kde by byla ochrana proti kopirovani tak by asi moc penez nevydelal:)

A treba exluzivity od Sony jinde nejsou proto ze by se baly ze jim to lidi zpirati, ale proto ze to mysli jako exluzivitu, duvod koupit jejich konzoli. I kdyby melo PC sebelepsi ochranu, tak hry od Sony nebo Nintenda tam nikdy nebudou. Jedine ze by prestali vyrabet konzole:)
Mě přijde absurdní v dnešní době ještě spoléhat na protipirátskou ochranu. Z Denuva se už stal running joke. Ty náklady se snad ani nemůžou reálně rovnat utrženému zisku. Navíc věřím tomu, že spousta lidí, co to zpirátí, tak by si tu hru stejně nekoupilo. Kdyby místo softwarového kryptování spíš vynaložili úsilí na funkční hardwarovou ochranu, tak tím zaplácnou několik much naráz. Přestanou se hry pirátit a explicitně vznikat exkluzivity pro konzole :))
Kdyby každá nová hra nestála 1300,- ale 500,- až 600,- tak Denuvo řešit nemusí...
@sxg (21.02.2019 07:45): i těch 5 dní může být pro vývojáře celkem úspěch. Kdyby se jim to podařilo prolomit ještě o víkendu, tak jim to uškodí o dost víc, dost lidí prostě čekat nechtělo.
@Walome (20.02.2019 16:24): Já musim říct, že mlčící hrdina mě fakt už sere. Momentálně se chci do posledního Metra pustit, ale před tím jsem si dal knížky a zopakoval si předchozí díly a musim říct, že to mlčení mě fakt nehorázně štve. Zvlášť když je ta hra podle knížek, kde děj vypráví hlavní hrdina. Při loading screenech taky mluví, ale ve hře prostě ne, to je naprostá demence...
U HL je to trademark, kterej by ale i ve trojce pusobil pitomne, pac nemluvicich fps hrdinu uz bylo dost. Kdyz se Te ale Alyx ve dvojce zepta "ty toho moc nenamluvis, co?" , tak je to vtipny.
@Paul (20.02.2019 12:06): Souhlasím. Je to věc, co mě dost sere a ptal jsem se kolegy v práci, který to zvládnul dohrát za 1 den a neopustil během toho Xbox, zda hlavní hrdina už mluví. Docela mě zklamalo, že je zase potichu. Taky nevím, co si o tom myslet a jak se s hrdinou nějak ztotožnit.
Koukám že se Vávra po rozehrání Metra a FC:ND taky spravedlivě rozhořčil :)

Can please everyone stop using mute protagonists in fps games? It doesn't help me to identify with him, its just bad. It didn't work 20 years ago and it doesn't work today. It's just very bad idea that makes everyone speaking to you look ridiculous. Thank you.
@Paul (19.02.2019 21:15): Jako to, že jsou 4A neschopní udělat normální ovládání na gamepadu neznamená, že si poběžím pro herní PC žejo. Buď to opraví nebo to prostě dohraju se skřípáním zubů. Zatím to vypadá, že těžkopádný ovládání je spíš ten menší problém hry.

Víc mě štve, že stealth je stejně debilní jako v předchozích dílech a akce, do které to člověka občas donutí, mi přijde o dost horší. Na Exodus se strašně pěkně kouká a pomaličku kochá detaily, ale když přijde na "hraní", tak je to docela voser.
@Paul (19.02.2019 21:15): myslím, že casuálové to taky zvládnout popsat. U gameplaye na games.cz se někdo v diskuzi psal, jestli se to hraje jakoby v medu, že s tím měl problém u předešlého dílu. :-D myslím, že to přesně definoval.
@Isair (20.02.2019 00:16): A hele Isair, s tebou uz jsem se delsi dobu diskuzne nestretl:)

Jo, pruhy byly casta vec. Odehral jsem takhle prave Elminage Gothic, ta hra je takove retro, takze s tou uzasnou 17 to melo neco do sebe :)

ale jo jasne. dobrovolne bych do toho nikdy nesel
@Charllize (19.02.2019 23:58): Heh, se mi před lety stalo naprosto to samé a paradoxně jsem měl v záloze taky 17":). Jako zvykl jsem si po čase na to taky (taky jsem jej používal celkem dlouho), ale vracet bych se k němu tedy teď už nechtěl:). Jak se říká, zvyknout se dá i na smrt.

Ale nejvíce mě štvalo, jak málo novějších her už podporuje 4:3 formát, čili jsem už na tak malém monitoru měl mnohdy ještě ty černé pruhy.
@SimonEndt (19.02.2019 23:46): Nouze naucila Dalibora housti :) (jako hrat na housle ne ze vedel co je krovi:)

Proc to pisu. pred lety mi odesel monitor 1080p, a v te dobe jsem nemel moc penez takze jsem ze skrine musel vytahnout starou LCD 17 1024x768. Mno byl to sok, ale za par dnu mi to uz tak neprislo a vzasade jsem na tom hral jeste asi pul roku nez jsem si koupil novy monitor. A to jsem to dost odkladal, proste mi to zaclo zase stacit ta 17:)
Jsme moc zhýčkaní. Taky jsem si už zvykl min. na dva monitory ve fullHD se 144Hz, true RGB a odezvou 2ms. Když si pak sednu k někomu, kdo to nemá, tak nechápu, jak s tím může pracovat/hrát :))
Dohrano na hardcore. Pres vsechny chyby to byla slusna jizda. Po slabsim zacatku, pres vynikajici gameplay na vsech otevrenych mapach az po trochu haluzovej konec (kterej na konec spravila ta pasaz s hudbou) hodnotim silnou 8. Kdyz to shrnu od zacatku do konce, nebylo to vubec spatny.
@Charllize (19.02.2019 21:00): to je všechno moc hezký a já tvoje zkušenosti dlouholetého prodavače her nezpochybňuju, ale Montana ani Schovanec zas tak casual nejsou ;) A to že někdo nedokáže definovat nebo popsat input lag neznamená, že nedokáže poznat že se jedna hra hraje příjemně a druhá ne.
@Paul (19.02.2019 20:43): to co pises se plno konzolistu netyka, nevedi o tom zhola nic. Ne vazne, nekdy bych te na par tydnu postavil do kramu za pult, bys koukal co je mozny :) Ty popisujes specializovany komunity ktery o hrach a o tom jak by mely fungovat neco vi, ne casualy a prilezitostny hrace. je jich opravdu hodne a na internetu je fakt nepotkas.

vsadil bych vyplatu ze kdybys udelal v nejakym hernim obchode v konzole sekci celodenni anketu co to je input lag tak bys spravny odpovedi spocital vecer na prstech jedny ruky. (mozna na dvou:)
@Charllize (19.02.2019 20:40): reagoval jsem na Montanu, pokud sis nevšiml. Toho to očividně sejří, pokud umíš číst. Zrovna input lag je věc, který si všimne i většina casuálů. CoDka maj na konzoli 60fps a extrémně nízkej input lag, Destiny 30 ale taky extrémně nízkej input lag, a všichni casuálové je oslavujou jak maj dobrej "gunplay". Čím to asi bude.