Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Metro 2033 chyba nebude, ale včera pár minút predávali Dead Island chybne za 8.49 (pri 83% zľave), pričom to už o 19:15 bolo za 34. Podľa fóra niektorí to stihli kúpiť za tých 8.49.
Ale tam se to furt mění - thq má celkově slevu 50%, ale každej den je něco zlevněnýho ještě víc - aspoň takhle to na steamu chodí.
protože THQ mají slevy do 50% max., ale Metro má 75%. navíc mi to přijde docela málo za takovou hru...
Ebb má celkovo divný spôsob hodnotenia a príde mi maximálne debilné sa nad tým pozastavovať a riešiť tohoto divného jedinca. Nemáte čo hrať ľudia? REALLY???
Ak niekto dáva stále šancu žánru, v ktorom napriek množstvu odskúšaných vzoriek drvivú väčšinu hodnotí priemerne či podpriemerne, tak proste tento žáner nie je pre neho, to mi nik nevyvráti. Isteže sa s väčším množstvom vzoriek zvyšuje aj pravdepodobnosť toho, že sa raz za čas zjaví aj výnimka potvrdzujúca pravidlo ale to nič nemení na tom, že chyba nie je v samotných hrách a v tom, že by boli nekvalitné ale skôr v hráčovi, ktorý im dáva neustále šancu, hoci mu nesedia (ebbovo vyhlásenie o tom, že mu sadli z FPS snáď len open world hry je toho jasným dôkazom, otvorený svet je skôr doménou RPG ako FPS)
Vyjadril som sa presne, tak ako som to myslel. Neosobný znamená, že som k nim tak-povediac nič necítil. Inými slovami ma zanechali ľahostajným. Bral som ich ako len ďalšiu prekážku. V porovnaní s napríklad Dead Space 1, kde niektorí nepriatelia mali prejavy ktoré ma ľahostajným určite nenechali.

Nevýrazné zbrane - sú také, ktoré ma ničím nezaujali - nemali žiadnu výraznú črtu. Niektoré zbrane v niektorých FPS zanechajú dobrý dojem zo streľby, určite to poznáte. V Metre som si nenašiel takú obľúbenú zbraň.


MOžno by to chcelo vedieť sa lepšie vyjadrovať, lebo neosobný a neosobitý je rozdiel, rovnako ako nezaujímavý a nevýrazný je rozdiel. :)
Garret ja si vážim tvoje komentáre, väčšinou s nimi súhlasím a majú hlavu a pätu, tak sa mi nezdá, že by si nevedel (alebo nechcel) pochopiť čo som mal na mysli pod neosobnými monštrami a nevýraznými zbraňami. Navyše, sú to pomerne dve časté výtky na adresu Metra.
"Ebb si hodnotí a píše podlé své hlavy"

H34DHunter, vďaka, toto beriem ako kompliment :)
Řekl bych takto: "průměrné hodnocení her je 50%, tudíž 40% je lehce podprůměrné" / "průměrné hodnocení Metra 2033 na herní databázi je 82%, tudíž 40% je velmi podprůměrné". Ebb si hodnotí a píše podlé své hlavy, do které tady asi jen tak někdo nevidí, u mě je to, bohužel, hlavně pozér, jehož výplody zde nemohu brát ani v nejmenším vážně.
kdybys tam aspoň nemlel hovna. co to je za blbost, že je design "enormně lineární"? boha dyk sis často mohl vybrat kudy jít a navíc tam byla spousta odboček. grafika vypadá naprosto skvěle, pokud nepočítám exteriéry. zbraně nevýrazné? to znamená jako co? málo barevné? neosobní monstra? jako že ses s nimi nemohl čochnit?
To mi príde trošku čiernobiely pohľad. Ja nemám zásadne nič proti lineárnemu FPS. Keď má dobrý setting (post-apo) a mám za sebou prelúskanú knižnú predlohu, tak nevidím dôvod prečo neskúsiť -- navyše keď je to za 5$. Bolo množstvo hier zo všetkých žánrov, ktoré ma dokázali pozitívne prekvapiť.
Ebb: Já si myslím, že ty máš opravdu problém rozeznat hru, která je pro tebe a která není. Podle tvých měřítek je každá dobrá hra ta, která tě baví, což je upřímně řečeno nesmysl. Tvrzení "kritikov nemá problém napariť všetkým tým Michael Bay blockbusterom 0% nezávisle od toho, že ten film stál 100 melónov" je toho důkazem. Žádný objektivní filmový kritik nikdy nemůže např. Transformerům napařit 0%. Pokud ano, tak ten film není pro něj a vybral si špatně.

Kolikrát jsem si říkal, že nejsem schopen dohrát některé hry, protože mě přestanou časem bavit. A pak když jsem si to dal dohromady, zjistil jsem, že nejsou určeny pro mě. Všechny mají něco společného - Far Cry 2, Just Cause, Borderlands jsou sandboxy a pro někoho super hry, pro mě časem stereotyp. Faktem ale je, že "chyba" je na mé straně. Je to jako nadávat na pickup, že je pomalý, když jsem chtěl sporťák.

Ad. k recenzím. U her a filmů (umění) je obecně problém v tom, že se nemohou hodnotit jednoduše klasickým testováním jako třeba elektronika. Negativa nejde hodit do kolonek - nekvalitní materiál, pomalý procesor, malá paměť atd. Pokud by se takto čistě pragmaticky přistupovalo i k hrám, pak bychom hodnotili pouze a jen na základě "bugů" - chyb v programu. Vše ostatní by bylo bráno jako povedené, protože autoři to tak chtěli. Když někdo vymyslel piškvorky, tak je taky vymyslel přesně tak jak chtěl a měly by tedy dostat 100% od každého. Pokud tě/mě nebaví, čí je to chyba?
Ak sa uživateľ väčšinou snaží vyberať si veci čo majú potenciál ho baviť, ani ten zvyšok na vysokom priemernom hodnotení nezmení nič. A ak je niečo z objektívneho hľadiska skôr priemerom, ale dotyčnú osobu baví a ako priemer to napriek nedostatkom nevníma, má jej udeliť automaticky priemer? Iné je pokiaľ ho niečo fakt nebaví a negatíva prevažujú pozitíva a osobitnou kapitolou sú nostalgické hodnotenia ale hoci sú občas premrštené, pokiaľ sa dotyčná vec nejakým nezmazateľným spôsobom zapísala do histórie, má to sčasti opodstatnenie. Že občas aj ja prehodnocujem staršie hodnotenia na rôznych databázach a často skôr nadol samozrejme je logické, aj keď práve kvôli istej nostalgii nepôjde o radikálny pokles, ale o to vôbec nejde. Nech si každý hodnotí ako chce a ak sa niekto snaží priblížiť sa 50%tnému priemeru, má na to samozrejme právo.
:-D Taky fakt.

Když povídání mě baví, ale u hodnocení musím přemýšlet, beru to totiž zodpovědně... tady jen plácnu co mě napadne a rozsévám tak radost a smích :)
Walome: Místo napsání několika příspěvků do této diskuze si to již mohl mít přehodnocené :).
MM: no to sice jo, ale když se mi podíváš na profil, tak tam píšu:
"Pro rok 2011 si volím následující systém hodnocení:
50% = průměr - ničím nevyčnívající hra
nad 50% = nadprůměr"

= pod 50% je podprůměr :)

Přemýšlel jsem, že bych takhle doohodnotil i všechny ostatní hry, ale nejsem sebevrah. Až se budu hodně nudit, tak možná.
I ty Walome, jsi na tom stejně jako my dva. Stejně jako 90% hodnotících zde, možná víc.

Ale to co říkáš Nate, připomělo mi to mou vlastní situaci. Na ProgArchives mám několik set recenzí (reviews), začínal jsem a dával skoro všemu 5/5 nebo 4/5. Teď, po třech letech, už jsem daleko uvážlivější a dávám spíše 3-4, vyjímečně 5 a někdy i 2. Pořád ještě pro mě není 3, ale z dřívějšího průměrného 4 jsem se dostal tak na 3.5.

I tady upravuji hodnocení. Někdy :D a skoro vždy k horšímu.
Problém je, že špatné hry (pod 50 %) nehraji či hraji jen velice krátce a tedy je nehodnotím. Já se snažím hodnotit hry tak, že vyberu v žánru špatnou (Phantom Ops) a nejlepší hru (Crysis) a zbytek nasázím mezi to. I tak v tom mám ale určitá kritéria.

Nicméně můj žebříček je zdeformovaný už od začátku, tedy ten výrok výše vlastně neplatí, a doteď jsem se nedokopal k jeho přepracování.
No samozřejmě, vlak je už v pohybu a zastavit ho nejde, změnit tyhle tři roky hodnocení nejde a bylo by to i zbytečné. Jak jsem říkal, každá databáze na které jsem (knižní, hudební) to tak má.

Jen jsem chtěl, aby si to lidé uvědomili. I ty, NateLogane, máš ze svých skoro 400 hodnocení jen 50 s 55% a menší, já mám také skoro 400 hodnocení - jen 70 hodnocení je 55 a menší.


A tak sice průměr ze stupnice 0-100 je 50, ale průměrné hodnocení zde na DH je ... a tady se musím trochu upravit, tak 75%. Odhadem, samozřejmě přesné údaje neznám, ale těch 75% bude zhruba OK výsledek.
Průměr je zrádná věc. Pokud by se bral ten klasický matematický, tak s přibývajícím počtem dobrých her by měly ty hry spadat víc do průměru.

Tak jako tak je současná hodnotící stupně dost deformovaná, hádat se o její definici je bezpředmětné.
Ja to vidím tak, že časopisy, ktoré hodnotili hry zo začiatku boli príliš závislé od predaja hier (resp. predaj ich časopisu bol závislý od popularity PC hier) a nemohli si dovoliť skritizovať hru pod 50% akokoľvek sa im nepozdávala. Všetky hry teda dostávali viacmenej pri najhoršom 70%. Tá tradícia zjavne ostala dodnes, pričom dnes na to aby hra dostala pod 50% musí byť vyrobená v Európe a nesmie ju sprevádzať veľká marketingová kampaň.

Napríklad, hodnotenia filmov už vyšli z tohto tieňa, priemer filmov na metacritic nie je ďaleko od 50% pričom množstvo film. kritikov nemá problém napariť všetkým tým Michael Bay blockbusterom 0% nezávisle od toho, že ten film stál 100 melónov a potrhal všetky rekordy návštevnosti.
MM: blbost, 50 je průměr. Pokud většina lidí hodnotí jinak, tak hodnotí blbě. A to, že tak činí snad všechny redakce o pc hrách, to je jejich problém.
Samozřejmě máš pravdu, že to tak je, ale je to špatně.
Ale jedna vec je chodiť pravidelne na futbal, pokiaľ mám k nemu vzťah, iná je chodiť len tak na iné športy, ktoré ma zase až tak nebavia :)
Marty, tu sa píše história, 50% sa stane priemernou hodnotou akokoľvek vyšinuto to môže znieť.
Ano, v dokonalém světě by bylo hodnocení 50% průměrné. Ale když většina uživatelů zde hodnotí nadneseně (včetně mé osoby), tak najednou 50% nevypadá jako průměr, ale jako záporné hodnocení. Počítal jsem, srovnával různé hry a průměrné hodnocení her obecně je cca 78%. Možná 80%. Tak je to ale v každé databázi. A kromě toho, vždycky jsem měl za to, že většinou hraju hry co mě ASI budou bavit, hry kde předpokládám že budu nadšen.
Abych v tom Ebba nenechal, tak mě taky většěina her nebaví, ale pořád hledám nějakou, která mě nadchne. Občas se to stane, ale málokdy.

Metro patří mezi ta zklamání.

edit: a teď jsem si přečetl ten koment a souhlasím s ním. Hru jsem teda hrál chvíli, ale nepřesvědčila mě v ní zatím pokračovat.
Ebb: Jak tak koukám na tvůj profil, ty moc klasické fpsky nehraješ, nebo spíš není to tvůj šálek čaje, když máš mezi top 30 prakticky samé RPG a RTS. V tom případě si pořiď Skyrim nebo nějakou MMORPG FPS a na ty "naše" lineární se vykašli, ty tě nikdy bavit nebudou.

EDIT: Mně třeba sandboxové střílečky nebaví, protože přestanou bavit dřív, než je dohraju. Právě Just Cause či Far Cry 2 jsou příkladem.
Výborná dedukcia Marty. To že sa nedá povedať, že som si ju enormne užíval znamená, že som sa pri nej nudil, 40% je podľa teba záporné hodnotenie, a kedže všetci tomu dávajú 80-90% mal by som kolegiálne radšej nehodnotiť, alebo dať cez zuby 80-90%, aby som náhodou neurazil niekoho vkus.

Vodny: No väčšina FPS čo som hral je u mňa buď ľahko podpriemerná, priemerná, alebo ľahko nadpriemerná (40-60%). Výnimky tvoria len open world hry (neviem či spadajú do FPS) -- ako Just Cause 2 alebo Far Cry 2
Ebb: S komentářem se dá i v některých aspektech souhlasit (nudná monstra, nic moc zbraně), ale jinak ostatní věci jako linearita či nezajímavý příběh jsou spíš otázkou vkusu. Lineární jsou prakticky všechny střílečky a kvalitní příběh se objevuje jednou za čas. Já Metro beru jako zajímavější formu Call of Duty: MW se slušnou porcí hororové survival atmosféry. Grafika je to nejlepší, co lze na PC vidět, takhle propracované efekty stínů, kouře a mlhy nemají ani novější hry. Nevím, jakýma fpskama si zmlsaný natolik, abys Metru mohl udělit 40% a docela bych je chtěl znát.
///Hru som dohral za ani nie 8 hodín a nedá sa povedať, že by som si ju nejak enormne užíval///

Já si zas myslím, že se dá říct, že si většinu her neužíváš. Proč je hraješ, když tě neustále tak zklamávají ? Jo počkej, už vím - aby někdo dával záporné hodnocení, když jsme tu všichni nadšení a dáváme 80-90% ... je to ten důvod ?
mně to na ranger HC přišlo jednodušší právě díky té zmiňované účinnosti zbraní. lékarničku jsem nepoužil ani jednu...
Vodny> jak rikas. Je sice asi o neco snazsi umrit, ale tim ze ty mutanty clovek stiha kosit je to ve vysledku mozna i o neco lehci.
Aby ešte náhodou ten reklamný slogan "Critically acclaimed instant cult classic!" nebol aj pravdivý.