Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

< >
  • PC 95
Je možné, že se nějaký blázen pustí do hry z roku 1997 o 13 let později? Ano, já jsem ten blázen a moc dobře vím, co dělám. MDK jsem hrál když mi bylo 13 let, tak si spočítejte, v kolika se k ní znovu vracím. :-) A stále zůstávám ohromen tou genialitou level designu a kombinací frenetické akce a komedie. Murder Death Kill je jedním z klenotů tehdejšího hraní na PC a nemůžu uvěřit tomu, že od té doby nevznikla žádná podobně kvalitní, inovativní a velmi dobře hratelná hra. Myslím tím v tomto žánru. Samozřejmě zde máme Outcast, Giants: Citizen Kabuto, Messiah či Psychonauts, přesto je MDK tak odlišná a unikátní hra, že je nelze srovnávat.

V MDK jsem prakticky nikdy neměl důvod či nutkání přestat hrát. Hra mě svým designem, atmosférou, humorem a povedeným zpracováním dokázala udržet u hraní až do samotného konce a to se prosím píše rok 2010! Jednoduchý způsob ovládání, neomezené množství základních nábojů, speciální předměty, hratelnost v mnoha případech založená na bázi miniher či mini-soubojů s bossy, vtipné podání nepřátel, skvělá animace hlavního hrdiny, střelba se zoomem, možnost plachtění vzduchem, to jsou nadčasové herní prvky, které paradoxně v dnešní době už zase ve hrách nenajdete, protože hráči jsou povětšinou zvyklí na mnohem prostší hratelnost, která je založená prakticky výhradně na horizontální hratelnosti a ignoruje fakt, že ve hrách je možné létat. A co teprve umělecká hodnota hry z pohledu level-designu, který na mě působil tak nějak retro-scifi dojmem. Tak trochu jako při sledování Střihorukého Edwarda.

MDK jsem si zakoupil na GOG.com ne z nějaké nostalgie, ale protože se zatraceně dobře hraje i dnes. Ostatní hry mohou jen závidět. Tohle je hra s velkým H a zaslouží maximální respekt.

Pro: Viz. komentář.

Proti: Těžko hledat chyby tam, kde nejsou.

+35 +36 −1
  • PC 90
MDK je další z řady hraných, ale nedohraných titulů. A je to velká škoda, že jsem se MDK dříve nevěnoval systematičtěji a vlastně ani nevím proč. Přitom mám pro hru jen samou chválu a nevzpomínám si, že by mi na ní kdysi něco nesedlo. Plynulá a rychlá akce se intuitivně střídá s opatrným postupem a odstřelováním pomocí speciální helmy. Toto spojení mi sedlo lépe než v Sniper Elite, kde bylo odstřelování v podstatě jedinou schůdnou cestou. Akce na blízko je skvěle ovladatelná, rychlá a přitom přehledná. Nejvíce ale musím pochválit design úrovní. Je jich sice pouze šest, ale každá je dostatečně originální, přináší nové prvky a často i neotřelý vizuální styl. Možnost vidět nepřátele na velkou vzdálenost a jejich reakce na zásah patří mezi největší lákadla hry. Také umělá inteligence je na svou dobu povedená, potvůrky dokonce utíkají z boje. Nápadité jsou i souboje s bossy na konci každého levelu. Mají nápady, nejsou jednoduché, ale ani nefrustrují.

Grafika je pěkná a svižná. Hrál jsem verzi 3dfx z GOGu a ani dnes to není špatné. Roz-animování nepřátel je na svou dobu skvělé a animací stejně jako celou hrou prostupuje humor. Pochválit musím i hudbu, která ke hře dobře padne. Jediným záporem tak může být délka, cca 5 hodin na normální obtížnost, ale důvodem bude snaha se zbytečně neopakovat a hra alespoň neomrzí. MDK neobsahuje moc textu, ale existence a funkčnost češtiny přesto potěšila. Nakonec ještě musím pochválit doprovodné materiály. Manuál i making of booklet jsou pěkným doplňkem. Jsou hezky zpracované a manuál obsahuje spoustu příběhových informací. Existuje i česká verze, ale tu bohužel nemám k dispozici. Pokud máte rádi akční hry, je MDK povinnost zkusit.

Pro: nejmenší atomová bomba :-)

+33
  • PC 95
Snad vůbec první hra na CD, která se mi doma objevila a jako takovou ji samozřejmě bezmezně uctívám ;D Hra si to ale samozřejmě zaslouží. Detailní koncept hry je sám o sobě dost šílený, přidejte k tomu pro MDK specifický design levelů, ulítlý černý humor a postavičku chlápka v černém latexu s rotačákem přidělaným k ruce a se sniperkou v helmě a máte před sebou opravdu originální hru, na kterou i po těch víc jak deseti letech stále rád vzpomínám.

Pro: Surrealistický industriální design levelů, humor, atmosféra, hudba

Proti: CD se hrou jsem už ztratil :(

+16 +17 −1
  • PC 95
Téhle hře ani stáří neubírá na atraktivitě. Pořád perfektní grafika a super hratelnost. Souboje s bossy jsem si opravdu užíval. Má to spoustu vtipu. Originální přístup. Jedna s prvních her, kde byl použit headshot. Šílený humor. Pokud by se něčemu mohlo říkat fantasmagorie, tak si to Vražda Smrt Zabití zaslouží. V neposlední řadě geniální hudba. Mohl bych vytknout krátkost. Šest úrovní (i když pekelně rozsáhlých a nabitých nápady) je málo. Tohle se dá alespoň trochu eliminovat seženete-li si starou verzi, kde se nedá ukládat v průběhu akce, ale jenom na konci úrovně.

Ve své době hráči nemohli sehnat lepší střílečku.

Pro: Vše co jsem vychválil

Proti: délka

+16
  • PC 80
"Murder Death Kill" už od začátku upoutá svou audivizuální formou, a hned také nabídne plno akce. Zažloutlá obloha, kterou protínaji světla reflektorů a plno nepřátel, kteří vás chtějí zastavit - pěkný začátek pro jeden ze solidních herních masakrů.

Dynamičnost této hry opravdu přesahuje všechno, jen tak sekočíte z útesu a dolů se snášíte za pomoci něčeho, co vypadá jako padák. Uživání odstřelovacího modu, kde lze střílet vedle samotných kulek i Mortarové granáty, přináší mnoho možnosti - je velice zábavné se poukoušet o headshoty v takto rychlé hře.

Design levelů je vskutku nápaditý, i když na někoho může působit docela bizarně. I několik dalších věcí nepůsobí úplně konvenčně - jako křičící a utíkající, extra hitpointy.
Ale komu to vadí, když jen překonává další překážky a nepřátele, přičemž ho doprovází výpravná hudba.
Můžete si také naskočit do letounu a na nepřátele naházet několik desítek bomb. Můžete také nepřítele zaměřit za pomoci speciálního náboje, a pak jen pozorovat prostřih, kde nějaký bílý pes (nějaký váš spojenec) naznačí vztyčený palec a zasype cíl výbušninami.

Zkrátka audio-vizuálně vydařilý, akční nátřesk.
80%

Pro: Akce a ještě jednou akce, grafické zpracování, hudební doprovod, neobvyklé herní prvky.

Proti: V některých pozdějších misích jsem se několikrát zasekl. Místy může působit dosti bizarně.

+13
  • PC 85
Nebudu lhát, že si přesně vzpomínám na to, jak přesně vypadaly levely a o co v tý hře vlastně šlo. Jedno jsem ale nezapomněl a to , jak jsme ji s bratry na zbrusu novém počítači pařili jak šílení - byl to nářez, a proto na hru vzpomínám s respektem a záplavem nostalgických vzpomínek.

Dokonce se mi zdá, že to byla jedna z prvních her vůbec, kterou jsme měli na CD. Kdybych se posnažil, snad bych se ho možná i dohledal.
+7 +8 −1
  • PC 85
Fantasmagoria, ktorá okrem 3D pohľadu neponúka nič dovtedy videné. Pestré úrovné so skvelým designom, skvelý pomer nárokov na mozog a hbité prsty. Sniperka v hlave a sapik miesto ruky. Malý, veľký kult.
+2 +6 −4