Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Walome (22.06.2023 10:16): Tak hra se odehrává v období první světové války. Jasně, telefony nebyly extrémně rozšířené, ale třeba v osmdesátých letech předchozího století byly i v takové Praze desítky telefonů. A ještě před započetím první světové byly v Praze zavedené telefonní budky. Dá se těžko předpokládat, že by se v té samé době v Paříži nenašel funkční telefon.
@Pluto (21.06.2023 11:01): No tak sláva :) Ale že hře vyčítáš zrovna to cestování, které se dalo celkem brzy přeskakovat. Telefon chápu a tanečky také, i když jsem v nich nakonec udělal maximum bodů, stálo mě to hodně nervů. Jediné, v čem jsem zaostával, byla špionáž, kdy jsem našel asi jen dvě věci navíc, oproti tomu, co hra požadovala. Přitom jsem všechny lokace vcelku pečlivě prozkoumával.
@Jumas (03.04.2023 21:50): No, uvědomil jsem si, že ani tady, ani na Ráji adventur nemám nikde recenzi/komentář na Mata Hari, i když jsem si ho určitě psal. Budu to muset pohledat. Naopak text k Zerzuře jsem sepsaný našel, ale jen hodně krátký a až příliš zjednodušený. A protože si pamatuju, že mě hra bavila (taky jsem si jí interně dal osmdesát), tak si ji budu muset zahrát znova, abych mohl napsat text odpovídající úrovně.
@Red (03.04.2023 13:24): ale houby, ty jenom nenavštěvuješ zásadní vlákna jako KCD nebo Herní výzva :). Ještě že aspoň Mata Hari sleduješ :P.
Ale je pravda, že třeba rubriku Sport jsem nenavštívil měsíce.
mám verzi ze Steamu, win 7, při pokusu a zapnutí hry mi ale vyběhne chybová hláška "Could not initialize DirectX adapter: Invalid call".
Setkali jste se s tím, případně nějaký fix znáte?
@90210 (23.10.2016 20:07): Fiha, to som celkom prekvapeny pac to vydal gigant UBISOFT, co prekvapilo velmi a hra bola znacne chvalena a pozitivne hodnotena fakt som prekvapeny, ze to nepoznas.
Zahraj si to, oplati sa hoci je to taka jednoducha hra, ale velmi pekna a prijemna (az na par jebnutych QTE sraciek).

Samozrejme tam boli strategie ako History lines 1918 a aj tych simulatorov bolo asi viac ale to ani nepocitam, lebo z toho nejake podstatne vedomosti neziskas. Ale Valiant Hearts bol od zakladu koncipovany ako hra na ucenie skolakov, ked ta to zaujima skus si vygooglit nieco o tom programe "vzdelavanie hranim hier", je to pomerne nova vec ale minimalne v USA sa to riesi. Pac niekto prisiel na to, ze deti, ktore nechcu citat knihy dokazu dobrovolne prijimat informacie pri hrani pocitacovych hier a tak podobne tak vymysleli taky program ucenie hranim pocitacovej hry.
@90210 (23.10.2016 18:57): No právě. Abstraktnější a volnější zpracování Kundery nebo Kafky by podle mě umělecky dopadlo lépe jak zpracování Švejka - neumím si to funkčně představit jako klasickou point n click, zvláště když je to právě z období které nikoho moc nezajímá a je tam příliš lokálních reálii, Rakousko-Uhersko atd. - tedy, neumím si představit že by to mělo úspěch ač by to i bylo povedené.

To spíš jako parodická FPSka :)).
@90210 (komentář): Len doplnim informaciu, hra Valiant Hearts: The Great War, bol apovodne vyvijana ako edukativna hra pre pouzitie v skolstve a preto obsahuje vela faktickych informacii o roznorodych vecia, popisanych pri zozbieranych predmetoch v hre.
Mala byt normalne pouzivana (a mozno aj nakoniec bola/je) pri vyucovani v ramci programu, ktory ma pouzivat hranie konkretne k tomu ucelu nadizajnovanej hry ako prostriedok ziskavania informacii skolakov (trosku skratene a zjednodusene povedane).
@Drolin (23.10.2016 17:51): I kdyby to vyznelo podobne jako Polda, tak by to nevadilo a naopak by to bylo pristupny a prodejny mimo republiku. Cela predloha je pristupna jakemukoli zpracovani, nebavime se prece o Kafkove Zamku nebo Kunderovi.
@90210 (komentář): Nevím zda by ten námět byl reálně převoditelný, aby to nevyznělo trapně a jako Polda v jiném prostředí. Podobně jako i jen adventuru s přímější inspirací Kafkou z CZ asi jen tak neuvidíme.

Kulturní rozhled bych v tomto moc nevinil, ono udělat kvalitní hru na literárním základu je velmi těžké (a jako nejlepší příklady, pokud neberu Legendy, považuji The Dark Eye nebo Alice: Interactive Museum).
Nate: Cranberry a 4HEAD je jedno a totéž studio (viz. moby). A už v roce 2008 vystupovalo pod jménem Cranberry Production, ale začali to vyvíjet ještě pod hlavičko 4HEAD.
U této hry nastal krapet zmatek v datu vydání... Dovolil jsem si proto editovat Charkovu editaci :-) a napravit to. Hra vyšla již v roce 2008, ale jen v Německu a snad i ve Francii, ale anglická verze vyšla až teprve minulý měsíc a podle současných pravidel se má použít právě datum vydání první anglické verze hry.

A také není úplně jasné, kdo tuto hru přesně vyvíjel (snad jsem to vygooglil správně).