Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 75
Poslední DLC, do kterého jsem se pustila, bylo Arrival, onen příběhový most mezi druhým a třetím dílem. První části nemám co vytknout. Sice jsem při slově stealth a větě nikdo mě nesmí vidět nadzvedávala trochu obočí a říkala si, že vždyť se v té hře nemohu ani skrčit, ale nakonec se to obešlo všechno v tichosti. ... Aby se to následně zvrhlo k vyvraždění celé základny a nevinné kolonie Batarianů k tomu. Ale zase to nabídlo hezké morální dilema, u kterého jsem sice neměla na výběr, jak se rozhodnu, ale na zamyšlení, jakého zvěrstva se moje postava dopouští, to bylo dobré. A tuším, že to bude hrát ve třetím díle svoji roli, aspoň na začátku.

Přiznám se, že ke konci už mi přišlo té akce opět už moc, čemuž napomohlo i to, že jsem v té misi byla sama. Ale beru, že to bylo fajn oživení, kdy jsem se musela spolehnout jen na sebe a všechna pozornost nepřátel se soustředila jen na mě. Navíc na konci celé akční části na mě čekalo setkání s hlavním nepřítelem, Harbingerem. Setkání to bylo mrazivé a i když moje postava odpovídala bojovně, že nic nedáme zadarmo, tak uvnitř mě byl pořádný strach z toho opravdového setkání a úzkost z vědomí, že přijde doba, kdy smrt živých bytostí se stane pouhou statistikou.

Pro: první polovina mise, poslední rozhovor na bojišti

Proti: krátká herní doba

+23
  • PC 65
Poslední dvojkový přídavek by se měl hrát jako poslední. (Jaká to inteligentní a geniální věta.) Nicméně je to tak.
Vcelku slušná atmosféra a příběh točící se kolem reaperského artefaktu a nadcházející invaze hráče sice zaujme, ale možná bude mít nekalý pocit, že je trochu uspěchaný. Nebýt těch skvělých soubojů a několik cool momentů, jednalo by se o DLC "bez duše", což si série Mass Effect fakt nemůže dovolit. Posledních deset minut hraní bylo ale správně nadupaných, taktéž konec v podobě spekulace, zda ten čin v rámci "většího dobra" byl opravdu nutný, byl fajn. A taky tu konečně uvidíme naživo toho dědu Hacketta

Souboje jsou zde vynikající. Zejména protože Shepard zde pojede převážně sólo, takže hráč se možná bude muset mnohem více spoléhat na Shepardovo schopnosti, než jak býval zvyklý. Zejména mi přijde úžasná "stand your ground" část, kde Shepard musí zdolávat jednu vlnu za druhou, dokud nepadne. DLC jsem hrál 2x a zatím se mi ještě nepovedlo vydržet až do konce, byl jsem příliš líný si to nahrát. Ale v budoucnu hodlám celou trilogii dohrát na nejvyšší obtížnost, s čímž souvisí i konečné zdolání této části, takže se hodlám dost majestátně vykoupit!
Silně doporučuju hrát až po skončení hlavní dějové linky. Za prvé to příběhově dává větší logiku, vzhledem ke Colektorům a posledních několik sekund finální ukázky původní hry, a za druhé mi přijde daleko hustější, když Shepard mluví s pravou podobou Harbringera a ne s jeho colektorskou skořápkou. Pokec s Harbringerem je navíc jeden z nejmajestátnějších částí celé trilogie, konečně spolu prohodí pár slov budoucí nejslavnější lidský hrdina všech dob a největší a nejstarší z Reaperů. Proto si toho pana H. dosyta užijte, ve trojce už necekne ani slovo.

Docela slušný přídavek, ale rozhodně bych ho nepočítal k nejlepším, Shadow Broker, Kasumi a Overlord rozhodně lepší.

Pro: Souboje, pan H., slušná atmosféra

Proti: Uspěchané, mohlo být delší

+19
  • PC 65
Po dohrání toho DLC, mám podobné pocity jako po dohrání "Leviathana" v "ME3". Děj nabízí parádní atmosféru a pronikání Batariánskou základnou, tak to jsem si užil - i když je to dost krátká část.

Druhá půlka tohoto DLC se také vyvijí slibně, ale už to není tak zábavné, ačkoli je všudepřítomný spěch správně atmosférický.

Celkově je Arrival docela dost krátký - jeho děj by jistě šlo trochu natáhnout a zpestřit Posouvání děje, tím že pokaždé Shepharda omráčí granát, nebo jiná blbost - jednou určitě, ale dvakrát??? Mohla tam také být pasáž, ve které se pokouší o záchranu co nejvíce civilistů.. Každopádně emotivní zakončení, které navozuje pocit marnosti, a že v nastávajícím konfliktu si budeme muset zašpinit ruce, stojí zato.

65% - nevidím jediný důvod, proč toto DLC nebylo od začátku součástí základní hry. Do jejího konce by jistě šlo nějak zakomponovat. Samostatný Arrival nenaplňuje všechna očekávání.

Pro: Zajímavá mise s kvalitní atmosférou..

Proti: Čekal jsem více, stejně jako u Leviathana.

+14
  • PC 85
Arrival je DLC, které řeší události mezi ME2 a ME3, ve kterém musíte zničit relé nacházející se na území batarianů pomocí naváděného meteoritu (nemůžu si pomoct, ale cítím tu narážku na Bring Down the Sky). Logicky by jte tedy misi měli odehrát až po ukončení základní hry, ale DLC si dobře poradí s okolnostmi i pokud si ho chcete zahrát dříve. Arrival přidá dvě nové lokace, avšak asi nejzajímavějším prvkem je, že velkou část můžete projít ve stylu stealt akce. Zde jste odkázáni sami na sebe. Velkým mínusem pro mě bylo odebrání rozhodování v té nejzásadnější situaci.

Pro: příběhový most mezi ME2 a ME3, stealt akce, nové lokace

Proti: odebrání rozhodování v té nejzásadnější situaci

+13
  • PC 60
Vydanie masívne a efektne očakávaného záverečného dielu trilógie sa blíži pomaly, tak prečo si ešte v medzičase trošku nezarobiť na fanúšikoch, že?

Nejaké také pocity som mal pri hraní tohto DLC. Arrival v podstate neobsahuje nič čo sme počas hrania ME 2 nevideli. Absencia členov tímu tiež svedčí o tom, aká jednohubka sa pre hráčov vytvorila - na žiadnu zbytočnú hlášku nie je čas. Samozrejme boje (na ktoré sa toto DLC najviac zameriava) sú stále efektné a medzi vydanými DLC to nepatrí k tomu najhoršiemu, z príbehu však hráč dostane naozaj len maličké omrvinky, z ktorých bude asi veľa ľudí ešte viac nahopkaných na ME 3 (priznám sa, i na mňa padla chuť), takže toto DLC svoju misiu asi splnilo...

Pro: boje sú stále zábavné, snaha o prepojenie s tretím dielom,

Proti: nič nové pod slnkom, namotanie hráčov na nutkanie zahrať si Mass Effect 3, aaargh...

+12
  • PC --
Jako poslední DLC je Arrival docela zklamání. Po Lair of the Shadow Broker jsem tak nějak čekal mnohem více. Je vidět, že už se autoři soustředí na třetí díl.

V první půlce jsem se musel do hraní vyloženě nutit. Sice se dala projít stealth způsobem, ale prostředí bylo snad nejhorší, co jsem v ME2 zatím viděl. Druhá půlka to trochu napravila a věci jako obrana proti nekonečným vlnám nepřátel a řízení drona zaváněly snahou přinést něco nového.

Příběhově se hra taky skoro neposunula, akorát se potvrdilo to, co už všichni vědí a autoři si připravili půdu pro cestu na Zem v třetím díle. Herní doba je jenom zhruba hodinu a půl, spíš ještě méně.
+11 +12 −1
  • PC 50
Arrival je velice lákavá pasáž celého ME příběhu. Celkové tempo s atmosférou je příjemné, dokonce i délka je na dlc docela ucházející.

Ale proč hodnotím 50%?

Protože, celková dlcéčková politika BW, kazí konzistenci ME příběhu. Definujme kánon hry. Ať už s Arrivalem, nebo bez něj, hra končí takřka stejně. Možná trochu ovlivní War assets v ME 3, ale pro schopnějšího hráče, není problém dosáhnout nejlepších alternativ i bez dlc.

Určitě je fajn, dle rozhodnutí napříč sérií, zkoumat různé možnosti , ale celkově je to až příliš chaotické, než přínosné. Chybí negativní odezvy, která určitá rozhodnutí přinesou.

Takže absence Arrival, stejně jako většina dlc pro ME, vlastně nejsou adekvatnim přínosem. Přitom by stačilo jen, aby ME2 namísto hromady dlc, disponovalo jedním kvalitním datadiskem. No jo, jenže to by na dlcéčkách pro ME2, nešlo vyrejžovat v přepočtu kolem 1000 Kč.
+10
  • PC 70
EA rozjela kampaň, díky které se téměř zdálo, že nezahrát toto DLC, znamená zcela nepochopit spojení dvojky a trojky. Lhali.

DLC začíná tím, že vás kontaktuje váš starý známý Admirál Hackett (alias Lance Henriksen) a žádá vás, abyste osvobodili jednu doktorku, kterou zajali batariáni během výzkumu jakéhosi artefaktu, který měl přinést důkaz o tom, že armáda smrťáků se skutečně blíží.
Příběh není nijak špatný, ale popravdě řečeno nemá nic společného s možnostmi reakcí z Mass Effectu 2. Dostanete naservírováno, co přesně máte udělat. A vy to nemůžete udělat jinak. Jak by přece mohlo být fantastické sledovat, jak jsem nucen dělat něco, co nechci, ale okolnosti mě přinutily jednat proti mému přesvědčení.
Ne. Autoři za vás už rozhodli. Že to rozhodnutí (respektive způsob, jakým jste k němu dospěli) absolutně nekoresponduje s postavou, jíž hrajete, to už nikoho nezajímá.
Tohle DLC je absolutní esencí střílečky. Je okleštěné o jakýkoli zbyteček RPG, což samo o sobě není vždycky špatně. No, v tomto případě - a především v případě epického vyprávění formátu Mass Effect - je to špatně.

Pro: Příběhový twist, spojnice do začátku trojky (nikterak nutná).

Proti: Absolutní nemožnost se jakkoli rozhodnout nebo se k něčemu vyjádřit, násilně vraženo do všech postav stejným způsobem.

+8
  • PC 50
Hrozně pitomý přídavek - už jen fakt že do něj hra hráče pošle už chvíli po začátku hry i když chronologicky patří až někam za její konec je retardované, ale hlavně ten příběh, meh. Uspěchaný, nedává smysl, a ty "slavné" Mass Effectovské možnosti jeho ovlivnění tu nejenže neexistují, ale hlavní postava je přímo naskriptovaně nucená dělat věci které by hráč rozhodně dělat vůbec nechtěl.

Je hezké že v Legendary edici je zadarmo, ale lepší by hra byla bez něj.
+4 +6 −2
  • PC 90
Takto sa mal podľa mňa skončiť Mass Effect 2 už v pôvodnej hre. Autori ale samozrejme chceli ešte nejaký ten dolár zarobiť, a tak toto, ako ho nazvali prepájajúce DLC k trojke, si hráč musí za pár eur dokúpiť. Ide o najviac príbehovo prepojené DLC s hlavným príbehom, a je prepojené poriadne. Misie sú zaujímavé a zábavné, rozhovory tiež. Toto DLC je asi povinnosť, aj keď pravdepodobne jeho obsah bude vysvetlený krátko na začiatku trojky.

Pro: hrateľnosť, príbeh, spracovanie

Proti: mohlo to byť trochu dlhšie

+3 +4 −1