Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 60
Kratičká, originální skákačka s příjemným audiovizuálem a atmosférou. I nějaký příběh tady víceméně je, pokud si ho sami dokážete interpretovat. Největší slabinou je ale rozhodně délka. Být delší, mohly levely začít trápit i mozkové buňky a to bych si pak určitě užila víc.

Pro: originalita, jednoduchost, audiovizuál, atmosféra

Proti: délka

+15
  • PC 70
Tahle hra je opravdu kraťoučká, její projití vám zabere pár minut. Je pěkně stylizovaná, doprovázená rozhodně netypickou hudbou. Způsob hraní je naprosto jednoduchý. Příliš nepotrápí, mechaniky už jsme také viděli jinde, ale přesto sympatická. Jen je škoda, že úrovní nebylo více, hra by si je zasloužila.

Co se příběhu týče, pochopila jsem ho jako cyklus. V posledním levelu vlastně obětujete své vše, aby mohl vzniknout život nový.

Doporučuji k vyzkoušení, za to doslova "nic nedáte".

Pro: nápad a zajímavá myšlenka, hudba

Proti: málo úrovní

+13
  • PC 70
Plošinovka Maru od vývojáře jménem Jesse Venbrux má celkem 5 minut. Pro mě jasná volba na kategorii „hru nezastavíš“ v herní výzvě 2018. Takže by jste těžko věřili, že jsem ji v předposledním kole musela vypnout, protože se mi vzbudil synátor s ukrutným řevem. Věřte mi, že až jednou vyroste, a bude hrát hry, tak mu tyhle chvíle vrátím s tím, že má jít třeba vynést koš ;o)

Na začátku hry my byla nastíněna jakási evoluce toho, jak vznikl černý panáček, který je součástí prapodivného světa, kde sbírá své kamarády a já ho mám za úkol pomocí šipek na klávesnici dostat přes různé koule, nebo další poletující tvary do určeného místa. Ze začátku je to opravdu primitivní a jde spíše o to, abych si osvojila ovládání. V dalších kolech se ovšem začali na poletujících, někdy dokonce rotujících tělesech objevovaly trny, které znamenaly moji smrt. Při smrti mi ubyl jeden kamarád a místo něj mi nad hlavou poletovala bílá koulička, chápala jsem ji jako duši zemřelého.

Hra má pouhých rychlých 7 kol a to je škoda! Je velmi chytlavá a věřím tomu, že by mě bavilo klidně 50 podobných kol se zvyšující se obtížností. Bylo velmi zajímavé, že mě tvůrce donutil se asi 5x zabít. Hra to totiž vyžaduje, jinak vás nepustí dál. Už teď se těším na pokračování.

Pro: hezký jednoduchý svět, i v tak krátké hře je příběh, zábavná

Proti: velmi krátká

+11
  • PC 70
Zajímavý experiment. Maru je opravdu velmi krátká a velmi jednoduchá skákačka. Mě zabralo dohrání nějakých 7-8 minutek. Graficky je hra vymazlená, stejně tak hudební doprovod je velmi kvalitní. Maru má takovou zvláštní, nepopsatelnou atmosféru, i když jsem příběh vlastně moc nepochopil. Škoda, že herní zážitek nebyl delší, i proto můj komentář nemůže být obsáhlejší. Jednoduše není moc víc o čem psát. Všem tuhle hru ale doporučuji vyzkoušet. Na freeware scénu je toto počin velmi kvalitní. 70%

Pro: zajímavá hratelnost, grafika, hudba, atmosféra,

Proti: je to moc krátké, tento herní princip jsem viděl již dříve ve formě flashovky

+10
  • PC 70
Maru je taková jednohubka od Jesseho Venbruxe, která je vcelku originální a obsahuje sedm krátkých úrovní, podobně jako jeden svět v pokračování této plošinovky They Need to Be Fed. Oproti tomu je ale podle mě těchto sedm úrovní malinko delších a jejich dokončení trvá asi pět minut.

Svým principem hra vychází z prvotiny tvůrce s názvem Frozzd, kde jsem neovládal malého okatého tvorečka, ale astronauta, zachraňujícího žluté bytůstky. 360° gravitace zde funguje výborně a pasti jsou rozmístěny tak akorát, aby hra nebyla až moc jednoduchá a naopak aby nedocházelo k frustraci. Na konci došlo i k vyústění jednoduchého příběhu.

Pro: 360° gravitace, příběh, hudba

Proti: krátké

+7