Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 90
Po fantastické jedničce přichází druhý díl Mafie a já bych chtěl shrnout, co se povedlo a co se nepovedlo.

Tak za prvé příběh: Ten je poutavý a velmi dobrý, ale nemůžu se zbavit dojmu, že oproti jedničce je trochu slabší. A dobrý dojem z příběhu kazí příliš otevřný konec. Příběh Mafie II má mnho zajímavých příběhových zápletek vězení ,Vitova vendetta Derekovi, obchod z drogama, který dělají kvalitní příběh .
V příběhu je několik kapitol vemi podobné některým kapitolám z jedičky třeba kapitola 10 pokojová služba a kapitola Coura z Mafie jedničky v obou vyhodíte do povětří hotel

Za druhé město a jeho grafická podoba: Ta je jednznačně lepší a propracovanější než v jedničce. V Empire Bay je mnoho obchodu, kde můžete kupovat zbraně, jídlo oblečení za peníze, které si vyděláte. To dodává městu Empire Bay opravdovosti skutečných měst. Město má i dálnice a tunely, kde můžeš jezdit jak rychle ti tvoje auto dovolí. Oproti Lost Havenu, ale nemá Empire Bay žádnou hromadnu dopravu jako nadzemku nebo tramvaje, které byli v Lost Havenu. To je trochu škoda protože to bylo v jedničce dobré na Lost Havenu.

Za třetí náročnost: No tady trochu tvůrci hry polevili oproti jedničce. Setřást policajty je mnohem lehčí než v jedničce a ani obtížnost protivníků není moc valná a hru si pak tolik neužijete. Policajti vás už dokonce nehoní, když jedete na červenou. Hrál jsem hru na střední obtížnost a dohrál jsem hru za necelý týden. To Mafii 1 co si pamatuji jsem hrál déle než měsíc než jsem jí udělal. Posledního bosse jsem v Mafii II zabil na druhý pokus. To přestřelky se Samem v galerii byly náročnějí.
Kladně musím ohodnotit i různé vychytávy v bojích jako krytí se u zdi a střelby ze zákrytu a přiblížování u míření zbraní.

Celkem na mě působí hra velmi pozitivním dojmem.Proto jí dávám 85%. Akorát mi tam chybí nestřelné zbraně jako byla basebalová pálka,boxer nebo nůž v jedničkách a inventář zbraní kde se hned dala vybrat zbraň. Mafie II je důstojným pokračovatelem Mafie a hra kterou stojí za to si zahrát i víckrát po sobě.

Pro: Příběh,propracované město, možnost krytí se u přestřelek

Proti: Trochu nízká obtížnost protivníků (na střední obtížnosti),otevřený konec.

+16 +17 −1
  • PC 90
Na Mafii jsem čekal již od první zmínce o ni, což bylo nedlouho poté, co jsem dohrál první díl. Mé čekání doprovázelo pozvolné uvolňování screenů, naznačování příběhové linie, různé fámy a videa. Nakonec jsem se přeci dočkal. Začátkem tohoto roku bylo oznámeno oficiální datum vydání a já ihned v ten význačný den zamířil do obchodu a pořídil si PS3 verzi.

Při prvním spuštění na mne čekalo příjemně vyhlížející menu v podobě pohledu na Empire Bay a následovala první mise ve válce, v Sicílii. Jedna z věcí, na kterou jsem byl velice zvědav byla grafika, ta grafika, která byla všemi na PS3 verzi kritizována (sám jsem z ní v demu nebyl moc nadšen), nevím sice čím to je, ale mne se dost líbila a snad jedinou zápornou věcí jsou slabší detaily.

Ovšem snad nejsilnější stránkou celé hry je příběh. Nejlepší je snad první polovina, tím ovšem nechci říct, že ta druhá je něják výrazně slabší, nemůžu si ale pomoct, mám pocit, že se všechno nemuselo začít tak narychlo srát. Potěšily mne ale odkazy na jedničku, kterých je ve hře více než dost, jedním songem začínaje, zabitím Tommyho a ostatně celou druhou polovinou konče. Ale chápu, že na někoho tam těch odkazů bylo až až.

Další věcí, kterou beru jako výrazné plus je (český) dabing. Nechybí peprné hlášky při přestřelkách jako tomu bylo v první Mafii a hlasy známých herců. Ovšem nemohu si pomoci, ani sebelepší dabing by nepomohl mírně nesympatickému hlavnímu hrdinovi. Asi jsem si něják zvykl na Tommyho, který mi byl svými "praktikami" mnohem příjemnější, než po moci a penězích toužící Vito.

Ostatní bych si dovolil shrnout jen ve zkratce. Z přestřelek a jízdního modelu jsem měl velice dobrý pocit, je sice pravda, že přestřelky byly celkem jednoduché, k čemu napomohl i systém krytí, mne to ale ani v nejmenším nevadilo. Zbraní i vozidel je ve hře dostatek, takže není nač si stěžovat. Ostatní věci jako tuning, nebo nakupování oblečení jsou pro mne osobně spíše příjemným zpestřením. Co ale hře něják nemohu odpustit je konec, při pohledu na mrtvého Falconeho jsem marně doufal v titulky.

Pro: Grafika, příběh (1. polovina), dostatek vozidel a zbraní, jízdní model, přestřelky, dabing

Proti: mírně nesympatický Vito, konec

+15 +16 −1
  • PC 95
Z Mafie II mám velmi rozporuplný pocit. Nepochybně má své světlé chvilky. Občas jsem si říkal: "JO, tohle je ta stará dobrá Mafie". Mám tím na mysli hlavně úžasný smysl pro detail, živoucí mise s krásnou atmosférou. Dechberoucí zpracování a design interiérů i celého okouzlujícího města (noční Empire Bay pod sněhovou peřinou za zvuku krásné zimní písničky - nádhera)... to vše se mi moc líbilo.

Ale hra má i svá negativa. Je vidět, že se hra posunula více směrem k sandboxové obtížnosti, což je škoda. Nemyslím tím ani tak fakt, že projít hru na nejtěžší možné nastavení je brnkačka. Štve mě spíše práce se zbraněmi, kdy můžu mít pod kabátem celou zbrojnici, kdy přeběhnutím přes bouchačku seberu náboje atp. Systém krytí není špatný, ale přijde mi jako zbytečně velké zjednodušení. Přesto jsou ale přestřelky jednou z nejlepších věcí na Mafii II. Docela mě zklamal jízdní model aut. Nějak moc ta auta smykovala a vůbec mě nebavilo s nima jezdit (a to ježdění samo o sobě bylo v Mafii 1 radost).

A co to hlavní - příběh? Rozhodně brutálnější a drsnější než z jedničky. A to mi taky moc nevyhovuje. Na druhou stranu je ale příběh plný komických dialogů a hlášek, hlavně díky vtipálkovi Joeovi. V podstatě celou herní dobu jsem si ve Vitově kůži připadal stále pronásledovaný. Ani jsem se nestihnul nikde usadit a už po mě zase někdo šel. Neustále ve strachu, bez peněz a bez domova. Příběh navíc prolítnul tak rychle, že jsem se vůbec nestačil zorientovat v postavách.

A za to všechno může peněz chtivý vydavatel. Na celé hře je vidět osekanost. Osekali kde co, aby mohli vytvořit přídavky a vydělat více peněz. To je asi ta největší chyba… Zdá se, že kdyby byla hra v celistvé podobě, ještě před rozebráním, mohla by to být mnohem větší pecka…

Budu to muset celé ještě vydejchat a promyslet, zahrát si znova... a potom se moje hodnocení možná změní. Celkově ale nemůžu popřít, že na mě Mafia 2 udělala dojem, i když jsem doufal v dojem lepší... správné, neovlivněné a nenadržující hodnocení budeme všichni schopni vznést až po měsících či letech...

Upgrade (po zmíněných letech): Po mnoha letech, po několika dohráních Mafie 2 a po poznání nových her a směřování celého herního průmyslu upgraduji svůj komentář. S řadou výše napsaného po letech odeznění už nějak nesouhlasím. Přesto původní komentář ponechám tak jak byl. Mafia 2 je stále i po letech jednoznačně jedna z nejlepších her vůbec. Stále více si to uvědomuji pokaždé, když hraju nějakou novou hru, u které žasnu nad nevyužitm potenciál, nad zabitý příběhem či nad nulovou atmosférou. Mafia je nejen příběhem, dokonalým filmovým pojetím, ale i celkovou výstavbou jednotlivých úkolů takřka dokonalá. Střídání herních prostředí, pokaždé jinde, za jiným účelem a vždy originálně a jinak. Neuvěřitelné detaily, skvělý scénář, zábavná hratelnost, povedená atmosféra. Zkrátka Mafia by měla být vzorem pro ostatní nekreativní a nudné hry. Hry mají obecně k filmům velmi blízko. Tvůrci Mafie jsou jedni z prvních, kteří to pochopili a také jedni z mála, kteří toho příhodně využili.

A tak jediným zásadním problémem Mafie 2 je ona smutná rozsekanost hry. Po dohrání samotné hry, Joeových dobrodružství i po Jimmyho vendetě je zřejmé, jak měla hra vypadat. Pasáže z vězení měly jednoznačně být proloženy Joevými dobrodružstvími. Protože tolik stejných misí ve vězení po sobě by autoři v Mafii prostě za normálních okolností nenechali. Derekovy doky a také vrakoviště měly poskytovat další vedlejší mise, které byly rozsekány a prodány jako DLC. Jako důkaz stačí prozkoumat tyto lokace, v nichž stále najdeme pozůstatky po zamýšlených úkolech. Bylo by krásné, kdybychom si mohli zahrát celou hru v té podobě, v jaké měla vyjít původně. Třeba se k 10. výročí dočkáme nějaké "opravdové edice".

Pro: Atmosféra, detaily, soundtrack, město, vtipné hlášky, 10. mise je nejlepší

Proti: (ne)inteligence chodců a řidičů, nevyužitý potenciál města a postav v něm

+15
  • PC 85
Jedna z nejočekávanějších českých her tohoto roku, zřejmě na poli prodejnosti uspěla, což se podtvrdí až další činností 2K Czech, jenže naopak vůbec nedostála slibům a hypu dříve okolo hry vytvořeným.

Několik možných konců, možnost ovlivňovat vyvíjení děje a mít volnou ruku na jakou stranu se přiklonit nebo jakou cestou se vydat, postavy které Vám běhěm hlavní dějové linie mohou pomoci či poradit když vyřešíte jejich komplikace, hluboké charaktery se kterými můžete mimo mise jít do baru, či jim pomoct s problémy nebo naopak u nich ztratit přízen, velké město které nabídne spoustu možností a vedlejších misí, kde bude stále co objevovat. Tak tohle vše v Mafii 2 nenajdete. Zřejmě tlak na dokončení hry donutil vývojáře hru okleštit o původní nápady, a z opravdu smělých myšlenek a nápadů zbylo opravdu málo. Tento trend ještě navíc teď umocňuje DLC, které se záhy objevily s dodáním nového obsahu který již měl být zřejmě obsahem původní hry. Takže si vlastně hráč koupí půlku Mafie 2 aby později dokoupil další obsah a příběh byl nakonec poskládán do formy, ve které byl původně plánován.

Ona hra sama o sobě nemá ve své kategorii konkurenci, protože žádnou jinou současnou hru podobného ražení nenajdete, příběh je vyprávěný skvěle, jen si občas říkáte že chybí určité souvislosti, stanou se věci na které by měli následovat reakce a mít to dohru jenže tomu tak není, Empire Bay má vytvořenou historii, kterou se dozvíte jen skrze loadingová okna která však rychle zmizí, tudíž častokrát těžko stihnete přečíst celou myšlenku či citaci.

Město je vytvořeno opravdu s citem pro detail, dobová hudba je excelentní a pokud máte rádi starší klasiky a styl zde budete plesat radostí, vozový park také nabídne solidní možnosti, zbraně taktéž potěší, jenže opět město působí jako hriště které nabízí obrovské možnosti které tu měli být jenže chybí větší využití, můžete jít na jídlo, koupit zbraně, vykrást obchody, pooravit auto a vylepšit ho, kočkovat se s policií či gangstry na které lze náhodně narazit.

Přestřelky jsou zábavné, ale oproti prvnímu dílu mi přijde že zde jich je až moc poskrovnu, většinu času vyplní jízda v autě z bodu A do bodu B případně někam dál, město není zrovna malé, takže to klidně může zabrat i 10 minut. Což při některých misích mi zrovna nepřišlo tak zábavné. Pěstní souboje jsou dobře odvedená práce, ale opět nemusí sednout každému kvůli absenci kontaktních zbraní, přestože v jedné misi jsou v cut-scéně použity bassebolové pálky, škoda.

Příběh je trochu zvláštně poskládán, a závěr mnoho neobjasní spíše položí další otázky, co se týká českého dabingu,setkáme se zde i s minimálně jedním dabérem který byl v prvním díle, dokonce dabuje postavu se stejnou pozicí jako minule, třeba u velmi důležité postavy mi dabér Homera Simpsna vůbec neseděl, ale co jsem viděl anglický dabing ten také zrovna solidní kvality nedosahuje, tudíž bych český hodnotil že není špatný ale rozhodně nedosahuje kvalit prvního dílu.

Závěrem tedy mě hodně mrzí jak nebylo splněno tolik co by dělalo hru tak unikátní a výbornou, na druhou stranu se jedná o dobrou hru která nemá ještě plně využitý potenciál ale přesto vše stojí aspoň jednou za zahrání díky neopakovatelné mafiánské atmosféře které se mnoho vyvojářů obává, tudíž her s touto tématikou je míň jak šafránu.

Pro: Atmosféra 40. a 50. let, mafiánská tématika, přestřelky, bitky, vozový park, město Empire Bay, soundtrack

Proti: Velký hype, nevyužitý potenciál příběhu, slíbená možnost volby není, žádné vedlejší questy, zaměřeno hodně na prodej DLC

+15
  • PC --
Mafia II
==========
Mafia II. Pre mňa najočakávanejšia hra. Na žiadnu inú hru som sa tak netešil ako na túto. Všetko čo povedali som im pekne zjedol aj s navyjákom. Veľké ohlasy že dokonca prekoná prvý diel som im uveril. To video s vianočnou atmosférou ma presvedčilo, že na túto hru sa bude ešte dlho spomínať.

Žiaľ v hre sa to nevyskytlo ako aj mnoho iných vecí čo nám autori nasľubovali. Čo ma najviac vytočilo bolo to, že sa tam ani nenachádzali ani bežné veci, ktoré boli v prvom dieli a na ktoré sme si tak zvykli. Zabudnite na strieľanie za jazdy alebo slávnu baseballovú pálku a celkovo zabudnite na zbrane na blízkosť. Potom už ani Nadzemka s nevyskytla v hre i ked bolo tam jasné, že sa tam mala aj nachádzať. Sľubi sa sľubujú a blázni sa radujú. Čo nám autori predhodili bolo len akási kostra + koža, ktorá sa dala ako tak hrať.

Príbeh bol pre mňa dobrý ale myslím si, že radšej nemali ani spájať s 1 dielom. V príbehu bolo trošku cítíť, že niekto strihal s veľkými nožnicami. Postavy ma celkom milo prekvapily a to hlavne Joe s dabingom Homera. Najprv som bol proti ale časom si ho zamilujete. Soundtrack skvelý ako sa na mafiu patrí. Dizajn mesta Empire Bay sa mi páčil a aj jeho možnosti. Boje a aj kricí systém bol skvelo spravený takže som nadmieru spokojný.

Modeli aut tiež v pohode takže žiadné výčítky, možno nie každému jazdný model padne do oka. Tunning alá San Andreas tu rozhodne vítam. Mesto v ktorom to to určite viac žilo ako v jednotke, takže žiadny pocit prázdnich prístavov a tak, Umelá inteligencia miestami nebola moc dobrá a to som si hlavne všimol u policajtov, ktorí sa občas správali ako pomätenci. Modeli okoloidúcich sa strašne opakovali čo sa mi moc nepáčilo. Škoda škoda keby viac využili potenciál hry takto mohla byť jasná stovka ale takto iba 80%. Viem, že ked prešli pod 2K tak na nich začali tlačiť a celkom zato nemohli a proste museli splniť to čo im niekto nadiktoval.

Pro: Príbeh, Postavy, Autá, Tunning, Mesto žije, Humor,

Proti: Opakované modeli postáv, krátkosť, miestami AI, nevyužitý potenciál,

+15 +16 −1
  • PC 90
Na Mafii 2 ohlášenou v roce 2008 jsem se strašně těšil a samozřejmě jsem měl velká očekávání. Očekávání se na konec celkem naplnilo ,liboval jsem si v grafice ,příběh se mi zamlouval ,AI byla přinejmenším vychované. Další věc je model poškození automobilů. Je velmi pěkně propracovaný do detailů i jen malé otření o druhé vozidlo znamená škrábanec na vašich dveřích. Úplně nejvíce se mi líbí dobové zpracování bytů ,domů a celkového prostředí. A příběh je zase jedna z věcí co mě zaujala. Hrajete za drsňáka a válečného veterána Vita ,který se na začátku příběhu vrací z válkou pošramocené Itálie. A nejen že se musíte s Vitem odrazit od úplného dna ale musíte překonávat také problémy jako vězení (mimochodem úplně zkopírované z filmu Vykoupení z věznice Shawshank) ,problémy v mafiánské rodině a úmrtí vašich přátel. Celý příběh je však velmi krátký. Od toho jsou tu tak trochu DLC jako Jimmyho Vendetta ,Zrada Jimmyho a Joeova Dobrodružství nicméně stejně je to nějak málo. Ovšem že příběh je doprovázen dobovou hudbou. Chybí mi tu však režim jízdy ,který byl v minulém díle a musíte si ho sem stáhnout. A nakonec dabing ,který byl podle mě nejlepší v podání Jana Šťastného alias Henryho Tomasina. Potom ještě Joeovi hlášky ,u kterých jsem se docela často pobavil. Toť vše.

Pro: Grafika ,dobové prostředí a hudba ,věznice sama o sobě ,atmosféra ,AI ,dabing a DLC

Proti: Moc krátký hlavní příběh

+15 +16 −1
  • PC 80
Tak takhle dopadla naše milovaná Mafia? Hra, na kterou se každý druhý Čech těšil jako na druhé Vánoce? No teda, začít takhle zhurta, to už chce pořádný důvod. Bohužel je to tak. Hra, která měla být duchovním nástupcem staré dobré Mafie, je příliš okleštěná na to, aby si zasloužila nosit jméno Mafia. A to je právě ten hlavní důvod, proč nová Mafia nesahá svému předchůdci ani po pás. Ale o tom až později. Nejprve ke kladům.

Čím začít, když ne příběhem? Právě příběh byl motorem první Mafie a právě kvůli němu se ke hře lidé vracejí i po letech, když grafika ztrácí na blyštivosti a ani herní principy už nestačí na současou špičku. A proto je moc dobře, že děj druhé Mafie je hodně nadprůměrný, ikdyž i zde je jasné, že původně měl být o dost delší. Mnoho věcí bylo z příběhu "vystrčeno", proto vězte, že pokud se budete ke konci děje lehce ztrácet, vězte, že nejde o problém vašeho intelektu. Ale o tom také až později. Jak je známo, děj se odehrává v období od konce druhé světové války do poloviny šedesátých let minulého století. Hlavní hrdina je Vito Scaletta. Dál se nemá cenu rozepisovat, to už přece všichni ví, proto zde nebudu omílat dávno známá fakta. K příběhu tak nemá cenu cokoli dodávat, ani spoilerovat se mi totiž nechce, navíc to není úplně košer vůči těm, co hru ještě nehráli.

Přejděme k další výraznému plusu a tím je město Empire Bay, které je až neskutečně detailně zpracované. Dovolím si dokonce tvrdit, že i Lost Heaven z první Mafie nebylo hezčí, ale to už je věc názoru. Velká škoda, že si Empire Bay moc neužijete, příběh je krátký a na některá místa se ani nepodíváte. S tím se ale bohužel nedá nic dělat.

Další klady už jen ve zkratce: báječný jízdní model (vážně paráda a jedna z mála věcí, která se dokáže vyrovnat původní Mafii), výtečné dialogy (beze srandy, jde fakt o špičku mezi hrami), nádherné efekty počasí (jen počkejte, až budete zírat na nádherné Empire Bay pod sněhovou pokrývkou), zajímavé charaktery, povedené cut-scény, kompletní česká lokalizace (s kvalitou dabingu už to takové terno není, některé postavy mluví naprosto bez emocí), orchestrální hudba (zažijete při akčních pasážích), dobový soundtrack (rádia, ať už v autech nebo v domě), opravdu povedené vizuální zpracování, a v neposlední řadě také skvělá optimalizace pro naše pc.

To by bylo ke kladům asi všechno. Záporů není mnoho, ale čím méně jich je, tím jsou závažnější. Vlastně je lze rozdělit do tří skupin. První skupina představuje největší problém, za který může vydavatel Take 2. Tento problém tkví v extrémní osekanosti celé hry. Chvílemi si dokonce přijdete, že nehrajete full verzi, ale že se účastníte beta-testingu, při kterém máte k dispozici omezené množství obsahu. Stačí se jen trochu pozorněji podívat na děj celé hry, ve kterém naprosto absentují vedlejší mise a to vzhledem k tomu, že je příběh lineární jak prkno, jde o poměrně výrazný problém. Vývojáři tenhle problém omlouvali tvrzením, že by nás vedlejší mise jen rušili od hlavní dějové linie. Jenže v tom případě na vás čeká jen 10 hodin hraní a pak už nic. Prostě nic. Tam, kde byla v Mafii I volná a extrémní jízda, je zde pouze možnost hrát celý příběh znova. Vedlejší mody zde prostě nejsou a to už je opravdu výrazný zápor, protože ani ve městě se nevyřádíte. Ano, i zde měly být možnosti, jako kupování automobilů, ukazatel respektu (když zabíjíte nevinné lidi, respekt se snižuje) a podobně. Bohužel, některá "prozíravá hlava" v Take 2 si řekla, že lidem nebude vadit, když dostanou osekanou hru. A když se jim to nebude líbit, můžou si přece všechny tyhle "nadstandardní" věci přikoupit formou dlc. Chceš se dozvěsět, jak to dopadne s Vitem? Zaplať 10 éček a můžeš si zahrát poslední tři mise. Chceš si kupovat výstavní automobily? Hoď sem další chcechtáky a můžeš si dělat co chceš. Jasně, dlc jsou hitem nynější doby a můžou být i prospěšné prohráče, kteří si přikoupí některé věci navíc, které mezitím autoři dodělali. Jenže tohle není případ Mafie II. Všechny tyhle dlc (různé balíčky, nadzemka a zakončení příběhu) už jsou přítomny ve hře!! Všechny tyhle "nadstandardní" featurky už jsou na vašem harddisku, jenom jsou zamčené a vychytralé Take 2 vám po zaplacení pošle pouze kód, abyste mohli hrát to, co mělo být v základu.

Ve skupině číslo dvě jsou zastoupeny problémy, týkající se primárnímu zaměření na amarický a tím pádem hlavně konzolový trh. Jsou to drobnosti, ale o to více zamrzí. Třeba taková drobnost, jako nemožnost odhodit zbraň. Podle vývojářů nepotřebná věc, jenže na co je vám potom zbraň bez nábojů, která se vám při přestelce jenom plete při přeměňování zbraní? Kdyby byl alespoň ve hře přítomen inventář, kde by šlo pohodlně přeměňovat zbraně bez obavy, že vás někdo mezitím zastřelí. Ten zde ale rovněž není, což je další drobnost, která ale v první Mafii našla velké uplatnění. A to nemluvím ani o tom, že pod kabátem můžete nosit celou zbrojnici. 4 samopaly a brokovnice? Není problém, pod kabátem je dost místa i na lehký kulomet. Hlavně, že se tvůrci dušovali, že snaží o co největší realističnost.

Třetí skupina je souhrnem záporů, za které můžou pouze tvůrci sami - bugy a hodně špatně rozmístěné checkpointy.

Závěrem se sluší i přes všechny vyjmenované zápory říct, že Mafia II je nadprůměrná hra se skvělým příběhem a nádherným městem, která vám ale momentálně vydrží na jeden, možná dva dny. Kromě příběhu a města vám nemá co nabídnout. Playboye nic nezachrání, ač nejde o špatný nápad. S extrémní jízdou prosím nesrovnávat, jde totiž o úplně jinou ligu. Doufám, že víte, jak to myslím. Hra měla ohromný potenciál, který bohužel ani z poloviny nevyužila a věřte nebo ne, na prodejnosti se to jistojistě odrazí. Není divu, že průměrné hodnocení hry je okolo 80%. Takové si totiž hra zaslouží. Další promarněná šance. Díky Take Two!

Pro: příběh, Empire Bay, jízdní model, dialogy, efekty počasí, cut-scény, ucházející lokalizace, zvuky, orchestrální hudba, dobový soundtrack, grafika

Proti: Extrémně osekaná verze-chybí vedlejší mody, vypuštění některých prvků, které obohacovy hratelnost, zakončení příběhu; rozmístění checkpointů

+14 +15 −1
  • PC 100
Co říct ještě k této hře, když už všechno bylo napsáno? Těžko se mi píše komentář na jednu z nejlepších her co jsem si kdy zahrál! Samozřejmě někoho může napadnou srovnání mezi vývojáři původní Mafie od z Illusion Softworks a druhé Mafie pod hlavičkou 2K Games. Mě však Mafia II překvapila a srazila do kolen. Jasně na každé hře se něco najde něco co tam mělo být, něco co tam nemělo být, ale jako "Hotovka" je Mafia II naprosto vydařená hra, která opět zavítá do světa nelítostných mafiánských rodin. Příběh nám vypráví uhlazený řekl bych až bezcharakterní "studený čumák" Vito, který přechází od průseru k průseru a staví si své pomyslné schody mafiánskou hierarchií pomalu vzhůru. Ale bezcharakterní chování bych Vitovi asi dokázal odpustit, protože jako mafián ani být charakter nepotřebuje stačí, když si dokáže udělat respekt a v kombinaci se sympatickým "Šaškem" Joem se neuvěřitelně dobře doplňují.
Příběh, který je pravda slabší oproti původní mafii je stále něco báječného co mnoho dnešních postrádá a Mafia II tuto "Díru" dokázala zacelit a servíruje hráči příběh italského přistěhovalce, který má jako cíl prachy, děvky, rychlý auta a vlastně všechno co k luxusnímu životu neodmyslitelně patří. Díky příběhu si projdeme Empire Bay jak z letní tak ze zemní strany a to jsou ty detaily, které dělají herní pecky.
Město! Výborně propracované lidé se procházejí, mezi sebou si vykládají, usedají na lavičky, čtou si noviny, využívají telefonních budek a celkově společnost Empire Bay působí velice realisticky, až máte pomalu pocit, že vlastně nehrajete, ale jste skutečně tam. Nejvíc působivé jsou i takové detaily, že v hlavním vchodu domu jsou schránky na nich jména nájemníků a tato jména najdu také na dveřích. To je ono! To je to co dodává ten pocit reality. Takové maličkosti.
Grafický kabátek hry tady rozebrala už spousta lidí takže jen krátce grafika, design měst, interiérů, fyzika všechno je parádní.
Co dál ještě vyzdvihnout ? No jasně! Ten parádní soundtrack ať už songy v rádiu nebo úvodní skladba v nabídkovém menu byla symfonie pro ušiska ! Wau! Projíždět se zasněženým Empire Bay a slyšet song od Deana Martina Let It Snow to je zážitek.
Co říct na závěr? Řeknu to jednoduše! Todle je paráda!

Pro: Příběh, Grafika, Empire Bay, Charaktery postav, Modely aut, Letní i zimní období

Proti: Nejspíš nic. Možná jen to co ve hře mohlo být, ale to bych musel psát mínus ke každé druhé hře.

+14 +17 −3
  • PC 100
HRÁNO NA PC
Po stoprocentním prvním dílu Mafiána jsem se dočkal i druhého(stoprocentního) dílu.

Už trailery a všelijaké upoutávky mě lákaly. Očekával jsem nějakou návaznost na první díl, ačkoliv vše bylo zakončeno! No, přeci jen jsem se dočkal zabití Tomáše Anděla
Bohužel mě tentokrát mrzelo jediné, už to nebyla čistá česká tvorba, takže se nemáme už moc čím chlubit. To mě ale neodradilo si to zahrát, a hrál jsem!

První spuštění bylo veselé, eufórní, nádherné, zážitkové. Když ale na mě vybafla úvodní scéna, chvílemi jsem si připadal jako v kině. Nicméně dojmy z hraní mám skvělé a rád bych o tom něco napsal.

Začnu postavami..Nejvíc se mi líbil Joe a jeho dialogy jsou nezapomenutelné, jeho hlášky si budu pamatovat ze všech nejvíc(škoda jeho osudu, můžeme se dohadovat dodnes, co se s ním stalo!) - nezapomenutelné jsou i dialogy Vita, jeho nádavky mě bavily po celou hru. Mafia 2 je plná humoru a netváří se až moc vážně.
Nelíbil se mi Luca Gurino, naivní bastard! Alespoň zemřel dříve než Albert Clemente..

Mise jsou překvapivě skvělé a atmosferické - rozstřílení boudy v 8.kapitole anebo v 10.kapitole hotel. Vitova vila je pěkná a interiér se povedl na jedničku. V kapitole 7 zazní skvělé hlášky, ve vězení taky!. První polovina hry(tedy zimní období) je bohužel trošku mírně kratší, ale o poznání zábavnější. Přičemž hodně kapitol mě bavilo.
Při hraní se nestalo že bych se nudil, ačkoliv to nemá na GTA a možnosti jsou omezenější, už aspoň můžu vykrádat obchody, čímž jsem se bavil po celou dobu hraní a ujíždění policii je nádhera.. nebo jen tak se potulovat po městě a hledat plakáty ať už Playboye nebo zatykačů je taky fajn, prodlouží to herní dobu.

Období hry mi sedlo. Zima by mohla být delší(to jsem ovšem zmiňoval), léto je už moc přeplácané, ale neuškodí. Takže jsem s dosavadním počasím spokojen, ale rok 1945 je atmosféričtější!

Soundtrack a vozidla tvoří elitní dvojku. V autě neexistuje moment v rádiu, co bych neposlechl a hudba krásně splynula s dobou. Auta se mi zdají na rok 1951 až moc moderní,ale i tak jsou parádní(hlavně jejich ovladatelnost).

Hru dohrajete bez nějakého zdržování za 7-9 hodin. Není to moc, ale jestliže se budu zdržovat, vykrádat obchody atd.. herní doba se klidně vyšplhá na neuvěřitelných 21 hodin.
Já jsem hru dohrál za 23 hodin a to jsem několikrát opakoval ty samé mise(zabíjeli mě, střelba není mé hobby).

Verdikt:
Hra má prostě přehršel humoru, možností, misí a všeho, ne, nenudil jsem se. Klidně mi nadávejte jak chcete, ale opravdu jsem nenašel ve hře žádnou chybu! Líbí se mi ve všech směrech, příběhově je dle mého lepší než jednička, více akčnější a rozumnější(zabijte mě, ale každý má jiný vkus), ba jsem hru dohrál 12x - je to moc, ale vyjádřilo to aspoň 100% hodnocení. Více pocitů tady nevyjádřím, protože jsou nepopsatelné!
Samá chvála, tisíce pozitivních slov("krása, nádhera, boží, skvělé") - nelze než tuhle hru vychválit, je to můj názor na to, stejně jako nechápu uživatele, co tomu dávají 55%..
Snad tohle bude jeden z těch lepších komentářů.

Pro: dialogy, postavy, příběh, mise, Joe, Vito, auta, období.

Proti: zakončení příběhu, Luca Gurino, žádné zmínky o Mafii 3.

+14 +16 −2
  • PC 70
Z Mafie 2 mám značně rozporuplné pocity.

Před pár lety jsem jedničku dohrál, ale to už je dávno. Proto budu hodnotit hru jako takovou, bez ohledu na předešlý díl.

Co na Mafii 2 obdivuji? Především zpracování příběhu oproti jedničce (finiš dvojky navázaný na jedničku je opravdu geniální).
Také ovládání a hratelnost je na vysoké úrovni, kamera se chová, jak má.

Co na Mafii 2 vadí? V prvé řadě zpracování cest (nevezměte to zle, Empire Bay, jakožto celek, je parádně zpracované).
Cesty jsou často až moc úzké, vývojáři a designéři nejspíše tímto chtěli říct - nepředjíždět, máte kupu času, jezděte podle předpisů.

Když už je doprava tak silnou součástí hry, alespoň ji udělejte pořádně! Přeci nejde, abych 80% celého hraní promrhal ježděním z bodu A (Vitův byt), do bodu B (vyzvednout Joa), do bodu C (udělat prácičku), zpátky do bodu B a A, potom mi v noci, po ulehnutí do postele, zazvoní telefon a já musím to samé udělat znovu.
A ==> C ==> D ===> A

Cestování zabírá skutečně, vzhledem k celkové herní době, většinu času! Až je to neúnosné!
Kdyby jen cestování, ta doprava! Město žije stejně v noci, jako přes den. Dohrát hru by mi trvalo přes dvacet hodin, kdybych dodržoval všechny předpisy, jezdil výhradně na zelenou a nepřekračoval rychlostní limit (který je mimochodem, v celé hře 40 mph).

Jízdní model a hratelnost za volantem také není žádná sláva. Ostré zatáčky jsou nemožné, vždy se dá do něčeho napálit. Ať už je to kontejner, lavičky, telefonní budka nebo další objekty. Nejhorší jsou malé stromy.

Auto totiž v pořádku zbourá lampu, jenže strom o průměru 8 cm už ne.
Ani nemluvím o tom, že prostě NELZE převrátit auto na střechu. Nejde to. Fakt.

Dobře, toť k ježdění. Chápu, že jsem tomu věnoval většinu komentáře, ale prosím, čtěte dále.

Hře nelze vytknout dialogy, ty jsou zkrátka parádní. Vtipem oplývající každý hlavní text, tak to má být!

Udělejte mi vy dva laskavost. Až příště půjdete v přestrojení, vemte si lepší převlek, než ty debilní přilepovací kníry, poznal bych vás kretény na kilometr.
- Henry Tomasino

Ale není všechno zlato, co se třpytí. Každá postava nemá co říct, policejní hlášení se stále dokola opakuje a pomaličku z toho začínám ztrácet hlavu, jak to slyším během hodiny hraní třeba desetkrát. Hodně textu se opakuje. Co s tím? Stačilo by nahrát několik dalších variací na každou situaci.
Hudba v rádiu se taky stále opakuje.

Jedna z dalších skvělých věcí, které nelze hře odepřít = systém krytí a střelba. Až na auto-heal, který mi skutečně vadil a raději bych pevně dány životy, jako tomu bylo v jedničce.

Mám toho na srdci ještě plno, ale pro představu, jak hru vnímám, nejspíše předešlé řádky stačí.

Děkuji za přečtení :-)

Pro: základ +40%,, příběh +20%, dialogy +20%, grafika +10%, obtížnost +5%, střelba a krytí +5%

Proti: jízda autem -5%, opakující se texty -5%, cesty samotné -5%, policie -5%, nejde skákat -5%, dlcs -5%

+14 +18 −4
  • PC 80
Podle mého názoru neleze Mafii 2 srovnávat se svým starším jmenovcem. Nebudu se dlouho rozepisovat,proč tomu tak je, jen ve zkratce.

Mafia je společně s Tommym nedostižným ideálem. Mafia 2 se inspirovala, vypilovala grafiku a přidala tucty nepřátel. Přesto není lepší.

Grafika je nádherná. Zimní město je do základů vymazlené, ať už jedete v autě, nebo kráčíte volným krokem po ulici. Déšť kapku po kapce dopadá na vaše auto a vytváří tak povlak vlhkého filmu, a mé srdce plesá.

Příběh je podle mne ,,mafiánský standart,,. Nehraje si na nic velkého, jen ladně posunuje hru dál a dál, sem tam Joe prohodí nějaký ten fór,vy se zasmějete a jedete dál. Patnáct kapitol uteče jako voda.

Střelba a krytí mi sedla, i když si myslím, že zrovna krytí,ač efektní a působivé, ubírá hře na obtížností. Prostě jen nastavíte obrazovku zhruba tam, kde je protivník, vykouknete, docílíte a vystřelíte. PUF!...jednoduché...až moc.

Jízda autem, pokud si v menu nastavíte reálné řízení, je opravdu brutálně težká, v plné rychlosti se na tento mód auto skoro nedá uřídít. Chce to zvyk a kousek cviku, a i vy dojede (dofám že bez újmy), kam budete potřebovat.

Postava Vita je sice trochu moc siciliánská, i tak mi sedla. Vito je ostřílený mazák z druhé světové, takže vám ani nepřijde divné, že se umí prát ( k tomu o odstavec níže), i střílet z bouchačky. Takovej kluk do pohody.

Prát se Vito umí, a jak! Pošlete k zemí kohokoli, a tady je zase to naše krytí. Držíte jedno tlačítko, pak si počkáte a vyšijete protivníkovi jednu přímo do čuně.PLESK! Snadné?...až moc.

A dostáváme se k tomu, co už jsem dvakrát nakousl. Mafia 2 je jednoduchá, proto jsem na konci zalitoval, že jsem ji hrál ,,jen,, na střední obtížnost. Problém je ten, že si myslím, že i na těžší obtížnost to nebude jiné.

Pro zpestření (klucííí), tu máme pár parádních nahotinek v podobě collect-itemů (časopis Playboy)....je jich hodně, já našel při prvním hraní asi 4 :/

Sumasumárum, nesrovnávám Mafiu 1 a 2, beru dvojku jako novou hru, a ta se jako gangsterka velmi vyvedla!

Pro: Vito, zbraně, jízda autem, grafika, příběh, 14. kapitola

Proti: konec, jednoduchost, rozdávání cigaret (fůůj)

+13
  • PC 75
• Bohužel musím souhlasit s všeobecnými reakcemi hráčů i recenzentů, že tahle hra se původní Mafii zdaleka nevyrovná. Nijak zvlášť mě netrápí nevyužitý potenciál města Empire Bay (popravdě řečeno, s herními mechanismy Mafie 2, nemožností jejzdit taxíkem a nepříliš pohodlným fyzikálním modelem vozidel jsem rád, jsem si mohl "odbýt" jen hlavní příběh a dál se hrou nezabývat), zato mě zklamaly takové ty maličkosti jako absence misí kde bych já střílel za jízdy z auta, a jisté nedomyšlenosti v příběhu. Přestože je Mafia 2 jen hra, mám pocit, že se jí autoři snažili udělat co nejrealističtější, a proto nemohu pochopit, jak může v nejhezčím hotelu ve městě dojít k výbuchu celého jednoho patra, přestřelce jako kráva, po které zůstane spousta mrtvol prostřílených jak řešeto, čemuž následuje dokonce honička po městě, a přitom jako by to hasiče ani policajty vůbec nezajímalo - všechno se odbyde lakonickým komentářem v rádiu. Celkově mě příběhová linie nijak zvlášť nenadchla, až na prvních pár misí a na tu závěrečnou, kde události zajímavě gradují. Oproti první Mafii, kde hlavní hrdina opravdu srostl s rodinou a sblížil se i s bossem, mi Vito připadal jako obyčejný pěšák, neřku-li poskok. Další věc která mě iritovala je, že celá příběhová linie je jedna dlouhá série průserů a v podstatě žádný kšeft se neobejde bez toho, aby se totálně posral a místo slíbeného výdělku pak účastníci nemuseli žehlit svoje průšvihy. V podstatě už na začátku mise, když někdo zavolal Vitovi a začal slovy "mám supr kšeft", bylo předem jasné, že se Vito zase řítí do průšvihu. Na druhou stranu, vidím v tom určitý záměr autorů ukázat, že život mafiána není žádný med. Vito to celkem vystihuje v jedné animaci ke konci hry, kdy svůj život shrnuje jako nepříliš veselý. Celkově shrnuto, Mafia 2 je celkem dobrá hra, která se však svému předchůdci sotva vyrovná a jsem rád, že to byla jen lineární záležitost na pár hodin a nikoli další obsáhlý sandbox.

Pro: grafika a anglický dabing (ten český jsem neslyšel, děkuji nemám zájem)

Proti: herni mechanismy a fyzikalni model aut jsou jaksi "tuhé", málo využitý potenciál města, příběh není příliš vtahující

+12 +13 −1
  • PC 85
V roce 2010 jsme měli všichni fanouškové včetně mě, velikánskou radost z toho, že vychází Mafia II.
Pro mě to byl neskutečný zážitek, a byl jsem velice rád, že jsme se posunuli o deset let dopředu přesněji do padesátých let, kde to všechnož ije rock&rollem a život je mnohme veselejší ve společnosti dvou "bab".
Příběh byl velice zajímavý a zábavný a dabing také nezklamal, byl o trošku horší než první díl, ale fanoušek to rád překousnul.

Na druhou stranu je prvda v tom, že rád se vrátím k prvnímu dílu a dokáži ho hrát několikrát dokola. Zde byl hned po vydání kámen úrazu volná jízda, která musela být přidána až patchem. 85% dávám proto, že radši se vrátím k prvnímu dílu a bude se mi hrát lépe než ten druhý. Kdo ví, třeba třetí díl všechny překvapí (Doufám v přelom 60-70. let).

Pro: 50. léta, barevnější okolí a živější atmosféra.

Proti: Volná jízda, kratší příběh.

+12 +13 −1
  • PC 75
Největší a zásadní rozdíl mezi oběma Mafiemi netkví překvapivě v grafice (u dvojky samozřejmě mnohonásobně lepší), ani v českých dabérech (u dvojky až na dvě tři výjimky mnohonásobně horší), ale v PŘÍBĚHU.

U první Mafie má příběh dvě dějové linie - 1) Tommy vypráví policistovi svůj životní příběh; 2) Příběh života Tommyho Angela se nám odehrává před očima (a pod prsty :-). Hlavní děj je tedy tvořen flashbacky, které rámuje a v průběhu hry několikrát protne přítomnost. U Mafie II tvůrci (scénáristé) děj značně zjednodušili. Je zde pouze jedna dějová linie a ta jede lineárně (to znamená od začátku do konce ;-), pokud nepočítáte Vitovo krátké listování knihou s fotkami, čímž hra začíná a na které později naváže na začátku poslední kapitoly. Tento fakt zásadně ovlivňuje prožitek hráče jako diváka - vyprávět něco lineárně je ten neobvyklejší způsob, jak podat jakýkoliv příběh. Tento způsob tedy hráče / diváka ničím neokouzlí, ani nezaujme.

A to je první mínus oproti předchůdci Mafie II.

Další je příběh jako takový. Ten má de facto dvě hlavní postavy - Vita Scalettu a Joa Barbara. Vito nemá téměř žádné vlastnosti. Je v podstatě morálně čistší a chytřejší, než Joe a je Joův kamarád. Tohle je plný výčet jeho vlastností. Joe je prase, co má blbé řeči, nad věcmi příliš nepřemýšlí, jinak je ale taky v podstatě dobrák. A je kamarád Vita. Oba pracují pro mafiány jenom proto, aby si vydělali peníze.
Děj sám o sobě, kromě toho, že je žalostně krátký, se skládá ze stále se opakujících úkonů - Vito se probudí tím, že mu zvoní telefon. V telefonu mu někdo z přátel (nejčastěji Joe, Henry nebo Eddie) oznámí, že se stalo něco neočekávaného, a že musí ihned přijet. Vito se oblékne a přijede buď do hotelu Falcone nebo do jiné restaurace, kde ho přítelíčkové seznámí s programem dne. Program se v 90% procentech případů skládá z toho, že Vito někam pojede s Joem, sám nebo ještě s někým, a někoho oddělá. "Náhodou" se ale celá situace zvrhne a je z toho přestřelka dvaceti chlapů na maximálně tři. Až Vito a spol. přestřelku dokončí, odjede z místa činu domů a lehne si na postel. Probudí se tím, že mu zvoní telefon... Mírně řečeno, poněkud jednotvárné.

A ten odbytý, useknutý a nedořešený závěr celého příběhu, má být jako co?

Jediný, vážně docela vydařený zvrat nastane, když Číňani rozsekají Henryho Tomasina v parku, což je skutečně docela brutální výjev a zaměstnance v restauraci U Draka si pak hráč neskutečně vychutná, když se za něj jde pomstít. :D

Lokace ani zdaleka nejsou tak různorodé, jako v Mafii jedničce. Už vás nečeká žádný krásný západ slunce viděný z parníčku, na kterém se pořádá narozeninová oslava nebo oplzlé řeči zákazníků nevěstince. Tady jsou většinou k dispozici pouze betonové budovy, které pokud možno začnou nakonec pro zpestření hořet. Skutečně mě zaujala pouze jatka a pak čínská restaurace U Draka. Stejně tak je to s různorodostí úkolů. Zatímco v jedničce jste mohli "rozmlacovat auťáky pálkou", vést Dona Salieriho na oběd, doprovázet Sáru domů, abyste ji ochránili; převléct se za personál na lodi nebo závodit s auty, tady prostě jdete vždycky jenom někoho odprásknout. Což je celkem nuda.

Neexistují žádné vedlejší mise, kde byste případně získávali nová a rychlejší auta. Nikdo vám na ně nedává tipy, takže ačkoli jsou v Encyklopedii aut ve hře bouráky, co jezdí skoro 200 km/h, vy stejně jezdíte s těmi, co dosáhnou maximálně 160 km/h, protože prostě nevíte, kde ta rychlá auta sebrat.

Volná jízda neexistuje rovněž, takže pokud si chcete jen tak chodit po městě, kupovat zbraně, oblečení a zabíjet lidi, máte prostě smůlu. Můžete si tak maximálně načíst jednu z předchozích misí a "vyblbnout se" místo řešení úkolu. Ovšem, když vás někdo zabije, hrajete od znova. Nemůžete si nic ukládat, pokud vám to hra nedovolí v rámci povinných misí. A že jsou od sebe ukládací pozice sakra daleko! Nejednou budete hrát půlhodinku znova, jenom proto, že jste nešťastně schytali kulku poté, co jste už prošli deset pater budovy a postříleli asi padesát nepřátel...

Taky dabing vzal za své. Nejenže jsou v hlavních rolích většinou daleko méně významní dabéři (kromě Jana Šťastného, Libora Hrušky a Jaromíra Meduny), ale herci se neskutečně často opakují. Nejvíce do očí bijící je Jana Drbohlavová (mluvící Vitovu matku), jejíž hlas pak náleží úplně všem starším ženám v Empire Bay, kromě zaměstnankyň rychlých občerstvení. Strašně často se však opakuje i Martin Zahálka ve všech možných rolích.

A teď i nějaká pozitiva:

Grafika je hezká, město žije. Lidé na vás promlouvají, pokud do nich narazíte, baví se však i mezi sebou nezávisle na vás a většinou o dobových problémech Ameriky 50. let. Novinky ze světa vám přináší i obchodníci z novinami, či rádio doma, v restauraci nebo v autech. Bohužel rádio je v Angličtině, ačkoli celá hra je česky dabovaná. Nechápu, že byl tak velký problém namluvit i rádio... :-/

Pokud úmyslně žduchnete do mužů, většinou se s vámi začnou prát, takže si procvičíte pěstní souboje klidně i na ulici.
Můžete chodit do restaurací, či do rychlých občerstvení a kupovat si alkoholické i nealkoholické nápoje a jídla, čímž se vám doplňuje zdraví. Když pijete hodně alkoholu, můžete být opilí. Můžete nakupovat oblečení nebo spravovat, přelakovávat a vylepšovat auta. Rovněž můžete tankovat benzín a nakupovat zbraně všude po městě. Bohužel v jejich plném používání vám brání otravná policie... :P

No a to je ve zkratce asi všechno. :D

Pro: Dobrá grafika, možnosti pohybu ve městě, CZ dabing, spjatost s dobou

Proti: Příběh, délka příběhu, postavy, jednotvárné úkoly, jednotvárné lokace, špatně vyřešené ukládání pozic, nemožnost volné jízdy, nemožnost vedlejších úkolů

+12 +17 −5
  • PS5 75
Stejně jako u Mafia: Definitive Edition jsem psal, že nevím jestli jsem hru v původní verzi dohrál nebo ne, i když mi tady přijde pravděpodobnější, že jsem hru celou odehrál, ale jsou to jen střípky, nic konkrétního.

Ve zkratce by se dalo říct, že Mafia II je přesný opak toho jsem psal u Mafia: Definitive Edition. Příběh, vyprávění jsou slabší než v prvním díle, ale hratelnost je zase mnohem lepší. Kolik za to může krkolomný vývoj, který Mafii II doprovázel se můžeme jen dohadovat.

Tentokrát hrajete za Vita Scalettu, který už od mládí lítá z maléru do maléru včetně jeho nejlepšího kámoše Joea a jeho dráha mafiána je víceméně jasná, a je vidět které rodině je loájálnější. Nelíbilo se mi, jak jednu dobu pracují pro toho, pak pro toho, pak to zkusí na vlastní pěst, přišlo mi to takové dost ulítané, jako by sami vývojáři nevěděli, kam tím míří a konec mi přišel takový vyloženě nemastný neslaný a úplně jsem ho nepochopil, proč se tak stalo. Nedávalo mi to žádný význam, Spousta cutscén, které by se daly zredukovat nebo upravit tak, ať 2 vteřinu nehraju, a pak cutscéna. Hra nemá žádné tempo, žádné budování napětí, minimální emoce, opakování misí z prvního dílu nebo jejich napodobenina.

Samotná nová grafika vypadá určitě líp, ale rozhodně to nemá na remake prvního dílu a technický stav je i docela žalostný. Problém se samotným zvukem, kdy mluví jedna postava, ale v jednu chvíli zní jako někdo úplně jiný a pak se zase vrátí do normálních kolejí. Při jedné scénce v bytě u Joea samotný dialog neustále přehlušovala hudba. U některých postav, zvlášť u těch hodně vedlejších mi přišlo, že se na remaster jejich obličejů úplně vykašlali, ale i některé z hlavních postav nevypadaly nic moc. Při misi na jatkách se jedné postavě dokonce obličej protáhl do nesmyslných obrazců. Pak nějaké bugy, glitche, kdy při úniku z mrakodrapu se mi Joe zasekl a objevil se, až jsem misi splnil. Zabugovaná časová mise, kdy pokud si nedáte pivo, tak bránu prostě neotevřete, ať už Vám bude zbývat kolik času chcete. Na některých místech špatná interakce s prostředím. Jde prostě vidět, že je to jen remaster a chyby se úplně neřešily.

Samotná hratelnost, střelba mi přijde mnohem lepší než v prvním díle, rychleji jsem si zvykl, minimální pomalé chození, ale když už tak už i dávalo smysl. Co trošku hratelnosti ubírá je ovládání. V prvním díle ho udělali na ovladač velmi dobře a najednou v druhém díle bylo úplně jinak. Nevím, jestli byl problém, aby to sjednotili, ale za pokus to určitě stálo. Ještě mi vadila absence checkpointů. zvlášť při posledních misí, kdy jsem myslel, že něco rozbiju, kdy jsem musel celou část mise opakovat, i když jsem se dostal docela daleko. Samotný jízdní model je mnohem lepší a byla radost tady auta řídit a tady už bylo třeba si na policii dát většího majzla.

Na celém městě jde vidět, že Mafia II měla být mnohem něco většího, takový open world, kdy si můžete načepovat benzín, ale žádný význam to nemá, připravené autodílny, abyste si rychle mohli vyměnit poznávací značku a zmizet tak z radaru, nebo se jít převléct do obchodu s oblečením. Místo lékarniček je třeba se najíst napít, ale zdraví se vám vždycky z větší části obnoví, takže misi neprocházíte s minimálním zdravím, když se vám nějaká část mise nepovede.

Do DLC jsem se už nepouštěl a asi ani nebudu, ne určitě v dohledné době, ale třeba při nějakém dalším průchodu si to dám včetně jich.

Kdyby se skloubil příběh a technický stav prvního dílu s hratelností druhého byla by to asi i dokonalá hra, ale samotný příběh a technický stav hru celou degraduje, ale naštěstí ne na tolik, aby to nestálo za zahrání.
+12 +13 −1
  • PC 75
První krůčky zasněženou ulicí Empire Bay byly naprosto parádní. Špičková atmosféra, uchu lahodící hudba, vizuální eye-candy. Bohužel to nestačí, a samotná hratelnost značně pokulhává od začátku do konce.

Tak za prvé, i na Hard mi hra přišla až moc lehká (snad na ty vyjímky, kdy na vás hra poslala nepřátelé ze všech stran, přičemž krýt jste se mohli jenom z jedné). Nepřátelé zpravida nabíhají jak na porážku, jsou hloupí, a s trochou mušky s nimi hráč nemá nejmenší problém zamést během několika minut. Policajti jsou mentálně zaostalí, problém jsem s nimi měl jenom tehdy, když jsem to do nich napálil tak, že se mi rozbil motor. Pěstní souboje jsou docela nudné, a především díky protiútoku absolutně ... nepokazitelné. Hra vám několikrát zadá úkol takovým stylem, že to skoro působí, jakoby bylo nutné někoho chránit...bohužel, všichni kromě vás a nepřátel jsou nesmrtelní, takže kromě sebe nemusíte nikdy nikoho hlídat.

No...a to je v podsatě celý problém téhle hry. Je to hodně malá výzva, a u jako takové jsem se u téhle hry nebavil tak moc, jak jsem čekal. Z estetického hlediska jsem u toho měl pravidelný orgasmus, ale nebyl jsem do toho nijak zvlášť zažranej, protože by mě to tak bavilo. Nikdy jsem nevydržel hrát dýl jak hoďku a půl v kuse, což je docela špatný.

Příběh mě taky moc nezaujal. Postavy mi tak nějak obecně byly u konečníku, s Vitem jsem se ani z poloviny nezžil, těch několik málo plot twistů se mnou ani nehlo...sakra, dokonce i cameo Toma ve 14. kapitole mě nechalo naprosto chladným. Nevím čím to, ale prostě jsem nějak neměl vůbec zájem, a kdyby to byl film, asi bych ho nedokoukal.

Samotné dialogy byly ale naprosto skvělé. Skvěle napsané, skvěle zahrané (aj. dabing, ten českej mi stačil v demu). Celkově je sound design naprosto dokonalý. Především z toho náklaďáku jsem byl vyloženě unešenej. Ruku v ruce s tím jde hudba. Nemusím snad zmiňovat, že se jedná o některé z nejlepších kompozicí za posledních pár let (přinejmenším z toho, co jsem hrál). Hitovky v rádiích jsou taky vybrány perfektně, ačkoliv si je člověk vskutku během hraní moc neužije.

Grafika mi, přiznávám, vyrazila dech. Ta hra je zatraceně nádherná, ale to vůbec nejkrásnější je, jak hezky plynule šlape i na té mojí staré šunce. Když se budete procházet noční ulicí a lampy společně s auty začnou vytvářet unikátní a téměř dojímavou lightshow, pochopíte (možná).

Je mi to blbý, ale asi už s tímhle komentem končím. Vím, odflák jsem to, ale nějak mi teď to moje spisovatelské střevo zevluje.

Pro: Grafika, zvuk, originální hudba, soundtrack, dialogy, výjimečné HW nároky, atmosféra, značně filmový feeling

Proti: příběh (pro mě), postavy (pro mě), jízdní model (nedělá problémy, ale nepůsobí tak sofistikovaně, jak bych čekal), délka (10 hodin a půl příběhu a pak už to nemá, jak zabavit)...

+11 +13 −2
  • PC 80
První díl Mafie přinesl hodně věcí, na tu dobu opravdová pecka a největší prodejnost od kluků z IS(dnešní 2K). České hry jsou zatím brilantní a nenašlo se něco co by našemu hernímu průmyslu udělalo ostudu.

V případe Mafie 2 se hodně změnilo. Hodně lidí psalo, že 1 je nejlepší a toto je jen odfláknutá hra, aby to vypadalo a chlapci z 2K se nenudili.
Není to pravda. Dle mého názoru se pořádně snažili (byť se musí uznat, že amíci to posrali), přinesli nám dobrou grafiku, hodně možností, zábavný dabing a to mafiánské prostředí, které v žádné jiné hře není(ani v prvním dílu, kde to spíše působilo jako moderní GTAčko v mafiánském kabátku).

Nechci se tu nějak zastávat Mafie 2, ale příběh je velmi zajímavý (v jedničce je ale delší), ale hodně krátký a hru jsem dohrál za cca 4-6 hodin(pokud se neflákáte).

Postavy sympatické, akorát mi vadil Galante, na konci hry dělal až moc velkého machra. Nejvíc se mi ale líbil Joe a Eddie.

Engine neboli grafika a fyzika pohybu a ježdění je na nízké úrovni, auto se neovládá pohodlně a při velké jízdě je fakt nadlidská práce s ním zatočit. Vito se ovládá celkem normálně, ale někdy blbne. Pěstní souboje a střílení je záživné, kolikrát mě bavilo se prát s lidma na ulici a střílet po policii nebo opakovat kapotily (nejvíc jsem opakoval kapitolu Divočáci). V průběhu hry se odemče něco jako upgrade auta, sleduje vás policie? žádný problém, zacvakejte si peníze za změnenou poznávácí značku. Můžete si změnit pneumatiky, barvu, vylepšit motor, hezké tagy a další věci. Můžete se i převléct a nemusíte chodit jako bezdomovci z ulice. Na hře mi vadilo MHD, v jedničce jsme nemuseli jezdit přes celé město autem, ale nazdemkou nebo tramvají, tady musíme jezdit jen autem a pěšky se taky moc neprojdem...

Kapitoly jsou zábavné a nenudil jsem se ani na minutu. Někdy mě ale štvalo jezdit přes celé město a ještě k tomu načas.

Na hře se mi nelíbili BUGY , hraju hru a ona se sekne nebo zčerná obrazovka a to mám opravdu výkoný počítač.

Celkově je to dobrá hra a když píšu "dobrá" , tak je to za 3, takže

...80%...

Pro: Postavy , dobová hudba , mise , nenudí ,tuning auta , prostředí a hlášky Joea.

Proti: Některé výrazné chyby v texturách a bugy, ježdení přes celé město , krátká herní doba , konec hry, chybí MHD

+11 +17 −6
  • PC --
Oprocentovat Mafii II je docela problém, rozhodně jsem z ní ale radostí první Máj neslavil. Po nějakých nemastných neslaných událostech jsem dříve odložil hru na neurčito, přičemž po rozmlsání nejrůznějšími kurewskými nátěry a nářezy nějak nemám šmak se k dílu vrátit. Rámcově ale pořád nějak věřím tomu, že bych ji mohl k určité spokojenosti dohrát.

Jde hlavně o to, že graficky a designérsky je precizní a dobrá, příběh, figury a prvek mafiánství obecně však postrádá vůni, koule, charisma a - Martina Scorseseho? Uznávám a vyhledávám Vávru jako kritika, jako pyskatou osobnost, docela i jako vývojáře a jsem relativně zvědavý, jak si utržený z řetězů velikého a zlého vydavatele(TM) povede s tím veselým husitským matrůškem, ale tenhle výsledek se mu přece nemůže líbit.

Jakožto opakovaný previewer hry na českých internetech:) jsem byl do nějaké míry insidersky informován o jasném odkládání hry, o tom, co všechno je x časových jednotek od "oficiálního" vydání špatně a čí je to zaručeně vina, takže jsem s jistou průsernatostí počítal (hra se jak známo odkládala tak dlouho, že jsem se do té doby zcela přestal o hraní zajímat). Takhle blbý dialogy a nesympatický hlavní postavy mě ale šokly.

Hlavní hrdina je vlastně takový postpubertální gaunerek, věnující se kriminalitě nejhrubšího zrna, protože doma v baráku není co žrát, přičemž jeho "upe nej kámoš" snad hubu nikdy nezavře, kdy mě při vykládání "vtipných" historek o buchtách tuze scházela klávesa, která by daného kamaráda vystřelila z auta nejlépe až do jezera Erie. Hodně bídné je i to intermezzo v chládku, které spočívá v úsměvném kopírování Shawshanku a valení různých Irů, kteří tam byli vstrčeni nejspíš proto, že byli děsně vostrý v Casinu. Celkově autorům nelze upřít lásku a inspiraci v žánru, ale jestli jsem se u hry v poslední době někdy cítil trapně, tak to bylo bohužel u Mafie. Chápu, že záměrem tvůrců bylo asi vytvořit rámcově něco jako Goodfellas minus pár let, jenže ne každý režíruje jako Scorsese a už vůbec ne každý může charismaticky fuckovat jako Joe Pesci.

Moje psaní a v něm jasně promítnuté zklamání, myslím, nemá nic společného s očekáváním totálních miráklů po zázračné (?!) a hodně nadčasové Mafii 1 (která mě velmi bavila, ale nikdy jsem si ji skutečně nezamiloval). Z dosud odehraného vidím největší rozdíl mezi M1 a M2 v morálce a vážnosti. A sice tam, kde M1 působila realisticky, vážně a nebyla (zbytečně) ukillovaná a krvavá (hodně dlouho mě třeba ale mrzelo, že se celá rodinka nade mnou slezla zrovna ve chvíli, kdy jsem z nějakého panáka ve jménu nějakého questu vytřískával poslední zuby), tam M2 vypadá zbytečně násilně a hlavně nemafiánsky a směšně. (To platí i o scéně ve skladech, kde si hráč může KOUPIT nějaký flek ve famiglii - wtf) Myslím, že když se hra tváří takhle vážně, a má-li v Česku takovou pozici, jakou Mafia u široké novinářsko-hráčské obce má, tak je celkem PROBLÉM, když pak ingame odděláte několik policajtů jen kvůli prosté vloupačce.

Je v pohodě, a vypadá to k pominutí dobře, že se hra snaží být rozmáchlá od WW2 přes 40s a 50s, že si v ní káry, počasí a roční období podávají dveře. Že se konečně v nějaké gamese můžu opravdu dobře oblíknout atd. V důležitých prvcích ale u mě selhává.

Většinu her ohodnocených 60% a níže jsem nikdy nedohrál, pokud ty hry nebyly nějak vyloženě špatné, tj. bez naděje na drastické budoucí zlepšení, tkvící např. v naprosto pojebaném gameplayi či zmršených mechanismech, nechci je do budoucna hodnotit, protože mi to přijde k devs takové lehce šejdrem a košer. To je i případ Mafie II, kde zrovna věřím tomu, že většina kritizovaných jevů by se třeba zlepšila. Ověřovat si to v dohledné době nicméně nehodlám.
+10 +11 −1
  • PC 75
Jarni (2010) betatesting na Xboxu me hodne navnadil a tak jsem s koupi nevahal, protoze jsem mel prakticky jistotu, ze tohle bude opravdu kvalitni pocin. Tomu tak nakonec skutecne je. Je zde vsak rozdil mezi hranim na konzoli a na PC a ten nakonec u me srazi hru nejvic. Je tim nevyvazena obtiznost, kterou se tvurci snazili hru priblizit co nejsirsi mase hracu.

Pote, co jsem byl skoro zdesen snadnosti demicka (na PC) jsem nevahal u zvoleni obtiznosti "hard" u plne hry a i presto pro me hra byla jen malou vyzvou. Policie me behem honicek v aute ani jednou (!) nedokazala dostat do uzkych a muj uprk byl vzdy uspesny. Naopak prestrelky diky tomu nabyvaji skveleho spadu a dynamicnosti a je opravdu radost je hrat. Je tedy docela sporne, zdali je nizka obtiznost vyraznym minusem, ci ne, protoze casta umrti z predchoziho dilu vedla spolu s dementne rozlozenymi savepointy k nefalsovane frustraci.

Pribeh neni ani zdaleka tak silny, jak jsem ocekaval a vidina penez, ktere v praxi stejne nemuzu po meste skoro nijak vyuzit, me opravdu nemotivovala. Misto tvorby cool artworku, ktere se postupne odemykaji v menu, se meli chlapci v 2K zamerit spise na obsah hry samotne... ac, musim uznat, Playboye jsou napad skvely ;)

Pres vsechna negativa ale musim rict, ze hra slape skvele. Hratelnost je primo vynikajici a ac neni pribeh zrovna AAA, tak dokaze navnadit a hrace udrzet - uz jen svym smyslem pro humor. A diky dokonale atmosfere mesta a doby (audiovizualni zpracovani + hudba) jsem byl opravdu hrou pohlcen. V tomhle smeru prokazali tvurci opravdu puntickarsky smysl pro detail, coz rozhodne dokazu ocenit.
Skvelou dynamicnost prestrelek jsem jiz zminoval a stejne tak je radost jenom tak si jezdit po meste. Hrac hned po prvnich ujetych metrech zjisti, ze i tentokrat neridi pouhy x-polygonovy model auta ale masinu, ktera skutecne neco vazi a ktera mu toho behem jizdy mnohe nepromine. I tak jsem se ale dokazal s jizdnim modelem prakticky ihned szit a pokazde si tak jizdu uzit.

Kdyby nebyla hra tak kratka a dala hraci vice moznosti k vyblbnuti a k prozkoumavani, muj dojem by byl o hodne lepsi. Absence "Free ride" je neodpustitelna. Politika DLC smutna.
+8 +9 −1
  • PC 70
Mafia 2? = dlouhá ježdění, krátká akce

Mafia byla českou verzí GTA, takový náš Jiří Trnka vedle Disneye. Srovnávat ale mafia s mafia 2 je jako srovnavat Operaci Flashpoint s Call of duty (první mise mimochodem je jak kdyby jí vyráběli přímo autoři CoD).
Mafia 2 je v první řadě poněkud jiný žánr a to ryze lineární arkádová akce v na první pohled živém městě. Hra vytváří bohužel jen iluzi volného světa a spolu s velkým množstvím vynikajících detailů, týkajících se chování spoluobčanů a přítomnosti holubů, krys, koček apod. klame člověka o tom, že umělá inteligence je na novém levelu. Pravda je taková, že žádná vyjímečná živá interakce vás nečeká, vše je jen přesně nalinkovaná hra dolaďující hollywoodskou atmosféru např. když u policistů, kteří vašemu sousedovi vyyhrozuji, ze vykopnou dvere, zustanete dele, zjistite, ze po vyhruzce "posledni sance" zacne smycka dialogu od zacatku a vy jste zpet v Thrumen show plnych hercu a kulis. Stejne jako v Gta4 tu narážím na absenci mnohých vychytávek z jednicky - tramvaje, vlaky, vedlejší mise, bankovní vloupačky, oldschool závody, vyklánění z oken apod. Zůstali ovšem klasické mafiánské bugy, které mě naplnují nostalgii, ale když vás donutí opakovat misi, tak je to neprijemne. To, že hlavní hrdina neumí plavat, by se dalo tolerovat, vzhledem k tomu, že do vody díky nemoderním a všudekdeautořipotřebujícím neviditelným zdem se ani nedostanete. Dokonce díky nim nemáte ani šanci zabít se při seskoku z budovy apod. To jen na lineárnosti přidává. Při dalším srovnávání s konkurencí mi tu chybí více způsobů, jak vyhodit člověka z auta, případně majitel vztekle držící kliku, zatímco s ním auto smýká. Absenci kaskadérských kousků oželím, ale možnost vyskočit z auta za jízdy být mohla. Stejně jako při velkém strčení nedocílím spadnutí člověka na zem, tak při velkém nárazu autem také nejsem přesvědčen o realitě destrukce modelů. Příběh neni sice nijak originální, ale ve stylu Kmotra, Road to Perdition, nebo třeba Pulp fiction opravdu napínavý a zábavný. Škoda jen, že není delší. Pravda je, že celá hra jde dohrát za 10-11 hodin, s tím, že animace a přejezdy do postele po každé misy zaberou minimálně 70 procent a opravdové střílecí akce si člověk užije až na konci. Mise jsou sice originální, ale je jich málo a myslím, že žádná z nich nepřekonala mnoho památných misí z jedničky. Jasně, je tu spostu vylepšení, od grafiky až po ničení sloupů při přestřelce apod.. Hodnotím zábavu a stejně jako u CoD vysokou návykovost a navíc zde hraje roli i trocha toho vlastenectví.

Pro: grafika, filmová atmosféra, systém odemykání zámků, možnost kradení všech typů aut od začátku, první a vězenska kapitola, zimni a letni verze mesta, systém životů, vliv na zraneni pri narazu, odkaz na první díl, zatím nejchytřejší policie ze všech her

Proti: mnoho kroků zpět, krátké, lineární, neukončený děj, otravné přejezdy, málo akce,vliv na zraneni pri narazu, nejotravnější policie ze všech her

+7 +10 −3