Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 90
Pokračování legendární Mafie mi dlouho nebylo přáno kvůli nedostatečnému železu ale s novým herním notebookem jsem se konečně dočkal a tolik vytouženou gamesu dohrál. A nakonec jsem i rád že jsem ji nehrál v době vydání protože určitá mediální bublina právě v té době a všemožné diskuze by asi negativně ovlivnily moje hodnocení což by si "Vitova" Mafia nezasloužila protože jsem z ní byl až na pár drobností opravdu nadšený.

V první řadě tedy co se povedlo a to je především grafická stránka hry. Dokonce bych řekl že ani dnes by se Mafia 2 neměla zač stydět. Projížďky městem které je opravdu živé a velmi propracované, detaily a filmové efekty v přestřelkách i celkový vizuální styl tvoří často opravdu dechberoucí podívanou. Vadou na kráse a to v tomto případě doslova je snad jen neúplně dotažená optimalizace kdy se hra při nejnáročnějších scénách zaškubla i na stroji několikanásobně převyšujícím doporučené požadavky. Což ale taky mohlo být tím že jsem hrál verzi 1.0 a všelijaké nastavování přímo grafické karty je pro mě raketové inženýrství :) Dále ani fyzikální model zde není vůbec špatný a tak jsem měl problém jen ze začátku než se mi dostalo ovládání vozů trochu víc do ruky. Co naplat v padesátých letech ještě holt nebylo ABS :)

Polovinou hry jako Mafia 2 je samosebou příběh a postavy se kterými ho prožíváte. A musím říct že v tomto důležitém aspektu určitě jen nepokulhává za svým předchůdcem a nechybí tu nic co by správná gangsterka měla mít. Podvody, vraždy, nemilosrdnost, zrada ale i přátelství, čest a snad i spravedlnost. Příběh možná trochu nečekaně neobsahuje žádné velké zvraty což je ale vzhledem k uvěřitelnosti asi dobře a navíc je silně propojen s dobou ve které se odehrává a se skutečnými událostmi z historie. Stejně tak postavy jsou dobře jak napsané, tak vizuálně zpracované a přesto že jsem se v jednu chvíli kvůli množství lidí a vztahů trochu ztrácel má každá svoje charizma a úděl. Za všechny bych asi vyzdvihl Joa Barbara který byl :( jedním z nejlepších parťáků ve hrách. Svůj podíl na úspěchu této stránky druhé Mafie nese opět i skvělý Český dabing. Nakonec i když budu opakovat již milionkrát řečené příběh je zde více ostrý než u jedničky což by mi nevadilo jen se na můj vkus vytratil vtip. Na druhou stranu rozumím tomu že se uprostřed kolotoče smrti a průšvihů nezačnete plácat smíchy do stehen a tvůrci asi i chtěli příběh udělat více dospělejší.

Co do hratelnosti M2 nepřináší nic nového což ovšem neznamená že je to špatně, spíš právě naopak. Přestřelky byly vylepšeny systémem krytí který podtrhuje určitou filmovost hry ale zároveň a to hlavně v pokročilejších fázích ji vůbec neulehčuje takže nadělat z někoho Thomsonem cedník je i tak pěkná fuška. Zkrátka to není žádná procházka parkem ale tvrdá a nekompromisní výzva jak už to koneckonců na té špatné straně zákona bývá. Další významný prvek Mafie automobilové honičky jsou na tom také obstojně. Jejich počet je akorát a jsou většinou opravdu zábavné. Navíc ubylo až otravného dojíždění za úkoly při kterém je největší odvaz že dostanete pokutu. Hra tak celkově rychle utíká, někdy až rychleji než by si člověk přál.

Druhý výlet do Amerického podsvětí u mě zabodoval ještě obrovským množstvím bonusů, sběratelských předmětů atd. Tohle mám prostě rád a jelikož jsem nenašel zdaleka všechny tyhle drobnosti zcela určitě si dám tuhle jízdu skrz špínu Empire Bay někdy ještě jednou. Potěšila i možnost zajít do obchodu s oblečením, na pivo ,dobít životy nebo nakoupit zbraně. I když poslední možnost jsem využil snad jen jednou stejně jako prodej aut na šrotiště. Kromě konce hry při shánění peněz jednoduše nebylo potřeba do něj jezdit a svou roli hrála i jeho poměrně odlehlá poloha.

Největší devízou titulu je nakonec celková atmosféra která byla hlavně v první třetině, tzv. zimní části doslova excelentní a lepší než v prvním díle! Velkým mínusem je u mě ale herní doba která byla 11 hodin a to ještě proto že jsem se s tím dost babral. Tak nějak jsem čekal že i druhá Mafia bude mít rovných dvacet misí a prostě nechtěl aby skončila tak brzo. A taky tak blbě. Ale o tom psát by nebylo ani nošení dříví do lesa ale rovnou lití vody do oceánu. Kdo hrál ví a kdo ne tak vlastně taky :)

Co říct na závěr? Mafia 2 mě rozhodně nezklamala naopak spíš velice nadchla a moje čekání na ní se opravdu vyplatilo. Škoda jen že tenhle výlet do poloviny minulého století netrval ještě o malou chvilku déle i když slušně si ho lze prodloužit shlédnutím filmu Mafiáni od Martina Scorseseho ;)
+35
  • PC 100
Mafia je snad nejlepší česká hra kterou jsem hrál. Tedy jen druhý díl. U prvního dílu jsem viděl jen videa, ale myslím, že to vůbec nevadí. Podle mě je a vždy bude nejlepší mafián Vito Scaletta. Oproti Tommy Angelovi je Vito typ mafiána který se neřídí emocemi. Když má někoho zabít udělá to bez mrknutí oka a to se mi na Vitovi hodně líbilo. Nejen to jak reaguje bez emocí, ale také hlášky s Joem. Oba dva jsou snad nejlepší dvojka celé mafii a jako druhý Tommy a Paulie. Ale abych furt mafii jen nechválil řeknu i zápory a to DLCčka snad jediný dobrý příběh je s Joem, ale příběhy s Jimmym? Kdo to ksakru vůbec je? Kdyby se objevil v hlavním příběhu tak to pochopím ale vůbec se tam ani nemihne tak k čemu tam byl? Podle mě tam byl úplně zbytečně.

Pro: Hlavní příběh, Hlavní postavy, souboje, hlášky, DLC s Joem

Proti: Vedlejší příběhy s Jimmym, nedokončený druhý díl

-5 +11 −16
  • PC 90
Mafii hodnotím vysoko. Psal to tady přede mnou kolega a já si dovolím vypůjčit 1:1 jeho hlášku: hodnotím hru za to, co v ní je, nikoliv za to, co v ní být mohlo.

Budu se držet svého schématu a u her, co hodnotím vysoko, začnu nejdříve zápory:

- Já osobně nějvětší zápor mafie vidím v její arkádovosti. To znamená, že u sebe můžete například nosit po kapsách zbraní a munice, že by se nevešly pomalu ani na kárku. Auta můžete krást jak na běžícím pásu. Můžete dělat po městě bordel jak šílenec a v podstatě se vám nemůže nic stát. Můžete udělat genocidu civilistů a když si v obchodě s konfekcí převléknete hadry, tak je najednou magicky vše odpuštěno. Munici sbíráte automaticky tím, že přes ní přejdete, když sežerete plesnivej párek ze stánku, tak jste najednou vyléčeni, apod. Prostě je tam spousta takovejhlech věcí. Já osobně bych si přál diametrálně jiný přístup.

- Jako další zápor mafie musím uvést výše nakousnutou neinteraktivnost prostředí. Město je sice pěkné, ale na všem je patrné, že to je tak nějak vygenerováno v rámci vaší `range of sight'. Je to prostě na tom znát. Po ulici se ledabyle pohybují vygenerovaní lidičkové, na kterejch je patrné, že vlastně nikam nejdou, případně nejedou autem, že tam jsou prostě aby tam byli. Reálně se toho moc ve městě dělat nedá a je to škoda. Můžete si tak maximálně jít koupit hadry na sebe, jít do hospody nebo baru a tam vypít sud piva, co vás ani neopije. Není tam jediná možnost udělat třeba něco jako vedlejší misi. Prostě nic.

- Jako poslední zápor musím uvést opět výše nakousnutou trestuhodnou ledabylost 2K Czech. Prostě mafie 2 neudělala co se týče nějakého pokroku od jedničky naprosto žádný krok dopředu. Akorát to má hezčí grafiku. Vývojáři prostě vykakali hovínko na vrch zlaté, nicméně vevnitř nudně hnědé. I když jim nebudu vyčítat 30 chybějících fíčur, co bych od pokračování mafie očekával, tak musím vytknout alespoň jejich ještěří lenost. Je tam např. strašně málo modelů lidí. Furt ty stejný xichty. Až je to trapný. Stejnej dědek v každým obchodu s kvérama, stejnej trotl na každý benzínce, stejnej černoch a stejnej vietnamec - obzváště trapně je to patrné v kriminále, jeden model babičky, co když se rozhlídnete v libovolnou chvíli po ulici vidíte z jednoho místa několikrát najednou, 3 druhy hadrů co se liší jen barvou, a tak dále. Ve hře je třeba model čokla, ale proč se čokl nevyskytuje nikde na ulici nevím. Policajti např. nereagují na vaši jízdu, můžete jezdit na červenou - proč to 2K vyhodilo nechápu. V určitejch ohledech je dokonce ve hře oproti jedničce regres.

Myslím, že bych určitě ještě docela dost záporů dokázal vyjmenovat a za výše uvedené bych nemohl hru hodnotit víc než nějakejma 55% kdyby to ale nebyla mafie. A ona to naštěstí mafie, kterou dělaly sice líné, ale velmi šikovné ručičky, je, protože:

+ Hra má prostě skvělej příběh se skvělým scénářem. V podstatě to je takovej interaktivní film a díky tomu se nedá vyčítat mafii naprosto tupá lineárnost. V podstatě nemůžete dělat nic jiného než co je zrovna objective vaší mise, každá kapitola je ale naprosto unikátní. Každá kapitola je vlastně úplně jiná, každá kapitola má naprosto unikátní minipříběh se skvělejma hláškama, kterej se sice odehrává pořád ve stejným městě, typicky ve velmi podobným aranžmá (nejdřív udělej nějaké pojezdy autem, pak někde spáchej nějakej zločin - haha), ale ona rozdílnost jednotlivejch kapitol je tou atmosférou a feelingem zcela unikátní. Za zmínku stojí skvělé hlášky ("Jsou tři ráno, buďte už zticha!", "Zavři hubu ty štětko !!"), spousta krásnejch cutscén. Prostě mafie je opravdu spíše takovej interaktivní film, na kterej se fakt moc příjemě kouká.

+ Hra má příjemné herní mechanismy. Příjemnej jízdní model, příjemnou střelbu ze zbraní - a tady mafii nevyčítám, že tam nejsou například iron sights, prostě taková je mafie -, kterých je tak akorát, ani moc, ani málo (je jich spíš vlastně docela dost). Auta jsou různorodá a jde je krásně ničit. Boj pěstma je sice v podstatě tupá záležitost, ale vypadá to pěkně a neruší to svojí jednoduchostí, atd ....

+ Hra má opravdu moc hezké visuals. Město je krásné. Zažijete roční období, střídá se i počasí, den noc. Jednotlivé čtvrti jsou více různorodé než v jedniččce a ta mapa a layout toho města je opravdu dobře udělaná a vy máte pocit, že to město je opravdu veliké. Nutno pochválit zvukovou stránku. Hrál jsem pouze s českým dabingem, kterej je prostě excelentní.

+ Jako poslední plus mafie uvádím takovou větší dospělost. Hajlzové jsou fakt hajzlové, kteří především kopou za sebe. Každá postava ve hře má naprosto jasnej a osobitej charakter. Nejsou to prostě zaměnitelní panáci jak v 9/10 konkurenčních titulů. Prostě máte z těch ostatních postav, tedy z těch, kteří mají jméno, pocit, že jsou živé - ale opravdu živé způsobem v herním průmyslu zcela ojedinělým a unikátním.

Mafii jsem dohrál několikrát. Kdyby ta hra měla v sobě to, co 2K na začátku plánovalo, pak je to naprostá a neopakovatelná bomba. Takhle ta hra je i přes všechny své neduhy pouze skvělá a zábavná i v podstatě s tím tragickým málem vzhledem k herním mechanismům, interaktivnosti a výše uvedenému. Škoda, strašná škoda. Ta hra má strašně daleko a zároveň strašně blízko k hodnocení 200%.
+29 +30 −1
  • PC 90
Herní výzva 2017
8. "Pokračování příště!"


Je druhý díl lepší, než ten první? Není. Je jeho dobrým nástupcem? Ano, je.

Mafia II mi nikdy nebyla sympatická. Nevím proč, ale je to tak. Jenom pomyšlení na to, že bych si jí někdy zahrál, jsem se vyhýbal jako čert kříži. Inu, osud tomu chtěl, abych si ji zahrál v rámci Herní výzvy. No a protože chci výzvu splnit se vším všudy, tak napíši i nějaký ten komentář.

Hru začínáte krátkým, ale dle mého velice zábavným tutoriálem. Prostředí Sicílie za 2. světové války se mi líbilo.

Původně jsem si myslel, že nic lepšího, než první díl už nebude. Dvojka nad jedničkou vyhrává pouze v jedné věci. Hratelnosti. Zdokonalení střelby, krytí a hlavně pěstního boje, se povedlo na jedničku!

Nechybí výborné hlášky, zejména balící hlášky Joa. Oproti jedničce zde nejsou mafiáni žádní hodní pánové, tady se točí děvky, drogy, prachy a vraždy. Celkově mi přijde dvojka více akčnější, dynamičtější. Později jsem zjistil, že druhý díl si zahraji možná i radši, než ten první.

Kámenem úrazu je však jednoduchost. Většinu misí jsem dal naprosto v pohodě, oproti jedničce, kde jsem umíral skoro furt.
Nevyvážené jsou také miste. Některé máte spíchnuté za pár minut, jiné trvají třeba i hodinu (například předposlední mise). Některé mise jsou také poměrně nudné. Například jeď za Joem do baru, vyhoď ho před barákem a potom jeď zničit auto s mrtvolou.
Smutné je i to, že se z misí poté stává stereotyp. Jeď z bodu A do bodu B a z bodu B jeď přes celé město až do bodu C.

Mafia II je také mnohem kratší, než její předchůdce. První díl jsem hrál cca týden, druhý díl jsem měl dokončený za víkend.

Na závěr snad jen řeknu, že jsem si hru neskutečně užil a rád si ji někdy v budoucnu zopakuji.

Pro: hratelnost, příběh, hlášky, grafika, Mafia, návaznost na předchozí díl

Proti: občas zbytečně dlouhé a nudné mise, autosave

+29
  • PC 80
Kde môžete afroameričanov zrážať autom? Kde môžte afroameričanom nabiť držku? Kde? No predsa tunaky. Benzín sa leje na Poliakov, v rámci korektnosti.
BEST OST: https://www.youtube.com/watch?v=npAmL15QmYM
Bol tam homoš? Nevšimol som si, pretože je to jedna z posledných dobrých hier.
PS: Nie som rasista rád si pozriem dobrú afroamerickú komédiu z Ameriky, kde afroameričania prdia pri stole.
PSII: Dúfam, že som dostatočne krát použil slovo afroameričan, v rámci korektnosti.

Pro: svet počas príbehu

Proti: svet po príbehu

-30 +4 −34
  • PC 70
Druhé Mafii jsem se dlouhou dobu vyhýbal, doslova jako čert kříži. Několik odehraných pasáží ve mně nevzbuzovalo moc důvěry.
Letos ale nadešel čas, abych tento rest napravil.

Už začátek slibuje pořádnou dávku akce, jako rána do rozkroku pak ale působí první sada mísí, které jsou jen několika minutovou záležitostí. Město, celková scenérie je opravdu kouzelně zpracovaná. Množství obchodů, ve mně probudilo dojem, že tu bude tolik možností, až mi bude zle. Ale ono je to město vlastně mrtvé. Po krátké misi tu není žádný vedlejší úkol, žádný Lucas Bertone, ani žádné npc, se kterým lze vést rozhovor a zjišťovat nové informace.

Rozdělení příběhu mi přišlo nevyvážené, první část je extrémně krátká, ke konci pak některé mise zbytečně dlouhé, přičemž největší čas zabere doprava.

Hratelnost je opravdu parádní, každopádně podobné i totožné mechanismy tu byly i před mafii 2.

Zpracování postav, to je prvek který naopak naplnil má očekávání. Jsou zkrátka uveritelnejsi, realističtější a kam se na Joeye Barbara hrabe Paulie z jedničky. Takto mají vypadat mafiani. Žádné pokrytectví, alibismus...prostě jen tvrdá arogantní realita, lidí, kteří se chtějí mít dobře a jsou proto ochotni udělat cokoliv.

Mafia 2 je dobrou hrou a určitě si ji brzy zahraju znova. Jsou tu ale tuny a tuny nevyužitého materialu, nevyvážené pasáže, které by si zasloužili dvojnásobek herního času. Dát hře ucelenou formu, aby nepůsobil jako součet náhodných prostrihu ze, sagy rodu Forsytu.

70% - druhý díl takové legendy, jako je mafia, by si zasloužil mnohem lepší rozpracování, mnohem vice vývojářské péče.
+20
  • PC 55
1. Úkol: Jeď za Joem na druhou stranu města.
2. Úkol: Jeďte s Joem za svým kontaktem do restaurace.
3. Úkol: Jeďte na začátek mise.
4. Úkol: Příběhové a střílecí intermezzo.
5. Úkol: Jeďte v rámci mise a příběhu na určité místo.
6. Úkol: Jeďte se domů vyspat.

Jeďte... Jeďte... Jeďte... Furt někam jeďte...

V tomhle mě dost sr*la už původní Mafie, kterou jsem ale dohrál, protože jsem tehdá moc co nahraní ani neměl. Dvojku jsem ale v 8. kapitole zabalil. (Jel jsem totiž na druhou stranu města, kde jsem ano, svoji chybou, blbě zemřel. No a checkpoint byl zase na začátku. Byl to ten "Tak to teda ne..." moment) To ježdění je naprostý mor! Drtivou většinu hry, a to opravdu DRTIVOU, jste zalezlí za volantem! A to nejen abyste se dostali na misi a z mise, ale ono je to ježdění většinou i součásti té mise. Při takovém prodeji cigaret jsem házel salta. Tím jakkoliv sebelepší příběh hrozně rozbředne a vás vlastně i přestane zajímat. Kdyby bylo alespoň zábavné, ale vy musíte jezdit podle předpisů, jinak máte neustále za zadkem chlupatý, když si na ně nedáváte pozor. Až nyní jsem plně docenil možnost taxíku v GTA, nebo ježdění úplně přeskočit v LA Noire.

Ještě musím zmínit naprosto odfláklý český dabing. Jako když si Vito jede neustále v jediné intonační rovině i v momentě, kdy ostatní křičí "Uklidni se Vito!", je něco špatně. Ale jinak to není zle udělaná hra, jen je to ježdění hrozná nuda a cpou ho všude. Na zbytek příběhu se však raději podívám v nějakém sestřihu na YT a budu tak spokojenější.
+4 +23 −19
  • PC 90
I já patřím k odchovancům legendárního prvního dílu a i když ho pořád považuji za lepší z obou her (nostalgie je svině), druhý díl je dle mého skromného názoru také skvělý. Opět totiž nabízí velmi kvalitní až filmový příběh, zajímavé, sympatické postavy, ještě větší dávku humoru, daleko pohodlnější hratelnost a hlavně nastavení obtížnosti. Grafika, dobová atmosféra a soundtrack, to je pak kapitola sama o sobě. Zbývá jen doufat, že se vydaří i třetí díl.

Pro: HUMOR, postavy, hratelnost, atmosféra, soundtrack

Proti: checkpointy, ale ty byly na houby i v jedničce

+32
  • PC 100
Mafia II je moja srdcovka, čomu aj napovedá aj to že som ju dohral 7-krát. Od prvej minúty hrania som sa vžil do role Vita, ktorý tak isto ako Tom Angello z prvej Mafie, rozpráva svoj príbeh o ceste mafiánskeho života.

Príbeh je úchvatný a fascinujúci. Misie sú prepracované na jednotku. Výborne to všetko na seba naväzuje. Postupom času sa zoznamujete zo všetkými mafiánskymi rodinami a inými osobami. Spolupráca s Joeom bola zábavná, hlavne keď každé jeho druhé slovo bola nadávka. Príbeh začal každou misiou naberať atmosféru a akčnosť. Žiadna misia nebola repetetívna, lebo vždy sa striedali prvky jazdenia, stealthu, strielania a celé to dopĺňali super cutscény. A najviac ma potešilo keď v misii Náš přítel bolo viac možností ako zachrániť Lea Galanteho. Posledné dve kapitoly boli jedny z najlepších. A úplný záver hry som prežíval v smútku, že som to dohral a spomínal som si na všetko dobré čo som v hre zažil.

Empire Bay je pre mňa jedno z najlepších herných miest. Káždá štvrť mesta mala svoju charakteristiku, napr. v Highbrooku (štvrť bohatých) boli luxusné autá a naopak v Hunters Pointe (štvrť chudobných imigrantov z Afriky) boli autá poničené. Celé mesto dopĺňala grafika, ktorá bola tiež výborná. Doprava bola oproti jednotke vylepšená, polícia nebola na každom rohu, bol väčší počet druhov áut, atď. Minimapa bola tiež upravená a prehladnejšia. A rádio s top pesničkami spríjemňovalo vždy jazdu autom. Boli pridané aj obchody so zbraňami, oblečením, jedlom a autoservisy, čo je pre hru tiež veľké plus. A lekárničky boli nahradené autohealom. Po celom Empire Bay boli poschovávané Playboye a Zatykače (zatykače sa mi nechcelo zbierať, kvôli ich početnosti, tak som bol rád že som aspoň nejaké našiel), ktoré spríjemňovali hranie. Prepracovanejší bol aj strelecký systém, a o súbojovom ani nehovorím. Postavy boli dobre spracované a nadabované.

Radšej už komentár dokončujem, lebo nechcem tu zas písať celé životopisy všetkých postáv, lebo o Mafii by som vedel písať aj celé dni, keďže ako som už spomínal, je to moja srdcovka a nikdy na ňu nezabudnem. Proste Mafiu II milujem.

Pro: Všetko čo je v komentári

Proti: Nič dôležité

+33 +34 −1
  • PC 100
hra je dokonalá
- výborný přiběh a dabing
-grafika také ujde
-několikrát dohrané a nikdy nepřestalo bavit
-vtipné scény

Pro: příběh,grafika,dabing,velká mapa

Proti: nic

-17 +3 −20
  • PC 90
Po fantastické jedničce přichází druhý díl Mafie a já bych chtěl shrnout, co se povedlo a co se nepovedlo.

Tak za prvé příběh: Ten je poutavý a velmi dobrý, ale nemůžu se zbavit dojmu, že oproti jedničce je trochu slabší. A dobrý dojem z příběhu kazí příliš otevřný konec. Příběh Mafie II má mnho zajímavých příběhových zápletek vězení ,Vitova vendetta Derekovi, obchod z drogama, který dělají kvalitní příběh .
V příběhu je několik kapitol vemi podobné některým kapitolám z jedičky třeba kapitola 10 pokojová služba a kapitola Coura z Mafie jedničky v obou vyhodíte do povětří hotel

Za druhé město a jeho grafická podoba: Ta je jednznačně lepší a propracovanější než v jedničce. V Empire Bay je mnoho obchodu, kde můžete kupovat zbraně, jídlo oblečení za peníze, které si vyděláte. To dodává městu Empire Bay opravdovosti skutečných měst. Město má i dálnice a tunely, kde můžeš jezdit jak rychle ti tvoje auto dovolí. Oproti Lost Havenu, ale nemá Empire Bay žádnou hromadnu dopravu jako nadzemku nebo tramvaje, které byli v Lost Havenu. To je trochu škoda protože to bylo v jedničce dobré na Lost Havenu.

Za třetí náročnost: No tady trochu tvůrci hry polevili oproti jedničce. Setřást policajty je mnohem lehčí než v jedničce a ani obtížnost protivníků není moc valná a hru si pak tolik neužijete. Policajti vás už dokonce nehoní, když jedete na červenou. Hrál jsem hru na střední obtížnost a dohrál jsem hru za necelý týden. To Mafii 1 co si pamatuji jsem hrál déle než měsíc než jsem jí udělal. Posledního bosse jsem v Mafii II zabil na druhý pokus. To přestřelky se Samem v galerii byly náročnějí.
Kladně musím ohodnotit i různé vychytávy v bojích jako krytí se u zdi a střelby ze zákrytu a přiblížování u míření zbraní.

Celkem na mě působí hra velmi pozitivním dojmem.Proto jí dávám 85%. Akorát mi tam chybí nestřelné zbraně jako byla basebalová pálka,boxer nebo nůž v jedničkách a inventář zbraní kde se hned dala vybrat zbraň. Mafie II je důstojným pokračovatelem Mafie a hra kterou stojí za to si zahrát i víckrát po sobě.

Pro: Příběh,propracované město, možnost krytí se u přestřelek

Proti: Trochu nízká obtížnost protivníků (na střední obtížnosti),otevřený konec.

+17 +18 −1
  • PC 85
Byl jsem jedním z těch, kteří hru předobjednávali hned, jak to bylo možné. S láskou k prvnímu dílu jsem se vzrušením očekával díl druhý. Každý den jsem kontroloval novinky a o hře věděl první poslední a přesto tak málo. Pamatujete si vůbec na první wallpaper a screenshoty? Kdo z vás při prvním sledování gameplaye s atentátem na Clementeho sáhl po myši a klávesnici a chtěl hrát? Já ano. Stejně tak nezapomenu na to, když u nás doma zazněl zvonek, před dveřmi stál pošťák a nesl mi balíček s hrou. Tak jsem se dočkal.

Kvůli problémům s českou lokalizací, která byla ze začátku na steamu jsem ke hře nesedl hned. "Když jsem čekal tak dlouho, tak to ještě chvíli vydržím." Vyčkal jsem a ke hře sedl nedlouho potom. Od fanouškovských webů jsem se nadobro odstřihl, abych si nepřečetl nějaké spoilery. Menu bylo hezké, jednoduché, fajn. Zapnul jsem hru a nechal se unášet příběhem. Hned první mise byla taková, jakou jsem si celou dobu představoval. Vito jako voják.Přesně to jsem očekával, ačkoliv jsem o tom nikde předtím nečetl. Seznámení s hrou, které vás vůbec nešetří. A pak druhá kapitola a návrat do Empire Bay. Takhle atmosférický začátek hry jsem jinde nezažil. Sníh, snížek. U toho hraje Frank Sinatra a jeho Let it snow. Dokonalost. Pro mě nejlepší začátek hry, jaký mohl kdy kdo udělat. Začne první seznamování s městem a s lidmi v něm. V tom přichází ale první zádrhel. Tím je například Mike Bruski. Když od něj odjíždím, říká mi: "Stav se někdy pro nějakou práci." Můžete si být jistí, že toho chlápka vidíte naposled. Podobně je to s Giuseppem. Proč tam toho chlápka vůbec dávali? Můžete si u něj koupit paklíče. Ok, užitečná věcička, bez které byste se neobešli (nebo obešli?), ale když je neztratíte ani tehdy, když vám podpálí barák a vy utíkáte v trenkách bez peněz, bez ničeho a logicky i tedy bez paklíčů, tak je to trochu zvláštní. Harry je ten stejný případ. Stačilo by jen oba dva spojit dohromady. Derek jakbysmet. Někteří můžou argumentovat Žlutým Petem z prvního dílu, ale přece jenom ve dvojce je tech Petů trochu moc. To mě přivádí k názoru, jak je ta hra hrozně moc osekaná. Kupa misí a slibovaných mechanismů ve hře není. Nevadí, hrajem dál. Kapitol je celkem 15 a musím říct, že mise v nich obsažené, se mi líbily. Jak na koukání, tak úkolem. Problémem je, že výzvou se hra začíná stávat až ke konci od 13 kapitoly. Město žije, jsou zde obchody, hospody, restaurace, Bruskiho šrotiště. Nic z toho ale téměř nevyužijete. Peníze máte furt a vlastně je na nic nepotřebujete. A pak je tu poslední kapitola odehrávající se v observatoři. Vzhledově snad ještě lepší skvost než poslední mise z jedničky. Prostřílíte se kupou nepřátel a pak přijde ten okamžik. "Joe ne. To mi nemůžeš udělat." Říkal jsem si se zbraní u spánku. Tohle jsem vážně nečekal a byl totálně v šoku. Pak se ale situace obrátí a já se dočkám vítězoslavného finále. A jaký mám vlastně názor na tak moc diskutovaný konec? Vyzněl jasně, byl výborný. Kamera odlítá a já si říkám "Hm, ale jo, byla to docela dobrá hra." Přepnu se zpět do menu a teď co? Žádná jízda ani extrémní jízda se nekoná? To je jako všechno? Hra ačkoliv tak třeba byla dělaná, jako jízda prostě nefungovala a v tom vidím další zádrhel. Když nakouknu do statistik, svítí na mě 9 hodin herní doby. To je zatraceně málo. A co dál, když jsme se jízdy ani ničeho podobného nedočkali, nebo ano? O tom až v komentáři na Mafia II: Joeova dobrodružství.

Tímto komentářem nechci říct, že je hra špatná. Dokonce jsem zvyšoval hodnocení z 80% na 85% a ještě teď uvažuji o tom, zda-li bych neměl dát 90%. Při hraní Mafie 2 se hráč celou dobu baví. Nemá slabá místa a dokáže několik opravdu fajn věcí. Takové detaily jako puštění kohoutku, sprchy a podobně, k ničemu nejsou, ale autoři si s tím dali práci. Tak proč ne. Navíc musím vyzdvihnout nápad sbírání Playboyů a zatykačů. To je výborný nápad, souvisí to s hrou a člověk se v některých případech i hezky pokouká...ehm. Dobová atmosféra podpořená soundtrackem je takřka unikátní. Přesto se nemůžu zbavit dojmu, že Mafia 2 měla být jiná a lepší. Ne lepší než jednička, ale aspoň stejně dobrá. M2 trpí hlavně na obrovské očekávání, které na ní hráči měli a já nejsem výjímkou. Nadruhou stranu, kdo jiný může říct, že pro něj hra byla největším herním zklamáním a přesto to byla skvělá hra?

Pro: mise, město, atmosféra, humor, sběratelství, boží soundtrack

Proti: osekanost; nedostála jedničce, otázkou je, jestli vůbec mohla...

+22
  • PC 75
Největší a zásadní rozdíl mezi oběma Mafiemi netkví překvapivě v grafice (u dvojky samozřejmě mnohonásobně lepší), ani v českých dabérech (u dvojky až na dvě tři výjimky mnohonásobně horší), ale v PŘÍBĚHU.

U první Mafie má příběh dvě dějové linie - 1) Tommy vypráví policistovi svůj životní příběh; 2) Příběh života Tommyho Angela se nám odehrává před očima (a pod prsty :-). Hlavní děj je tedy tvořen flashbacky, které rámuje a v průběhu hry několikrát protne přítomnost. U Mafie II tvůrci (scénáristé) děj značně zjednodušili. Je zde pouze jedna dějová linie a ta jede lineárně (to znamená od začátku do konce ;-), pokud nepočítáte Vitovo krátké listování knihou s fotkami, čímž hra začíná a na které později naváže na začátku poslední kapitoly. Tento fakt zásadně ovlivňuje prožitek hráče jako diváka - vyprávět něco lineárně je ten neobvyklejší způsob, jak podat jakýkoliv příběh. Tento způsob tedy hráče / diváka ničím neokouzlí, ani nezaujme.

A to je první mínus oproti předchůdci Mafie II.

Další je příběh jako takový. Ten má de facto dvě hlavní postavy - Vita Scalettu a Joa Barbara. Vito nemá téměř žádné vlastnosti. Je v podstatě morálně čistší a chytřejší, než Joe a je Joův kamarád. Tohle je plný výčet jeho vlastností. Joe je prase, co má blbé řeči, nad věcmi příliš nepřemýšlí, jinak je ale taky v podstatě dobrák. A je kamarád Vita. Oba pracují pro mafiány jenom proto, aby si vydělali peníze.
Děj sám o sobě, kromě toho, že je žalostně krátký, se skládá ze stále se opakujících úkonů - Vito se probudí tím, že mu zvoní telefon. V telefonu mu někdo z přátel (nejčastěji Joe, Henry nebo Eddie) oznámí, že se stalo něco neočekávaného, a že musí ihned přijet. Vito se oblékne a přijede buď do hotelu Falcone nebo do jiné restaurace, kde ho přítelíčkové seznámí s programem dne. Program se v 90% procentech případů skládá z toho, že Vito někam pojede s Joem, sám nebo ještě s někým, a někoho oddělá. "Náhodou" se ale celá situace zvrhne a je z toho přestřelka dvaceti chlapů na maximálně tři. Až Vito a spol. přestřelku dokončí, odjede z místa činu domů a lehne si na postel. Probudí se tím, že mu zvoní telefon... Mírně řečeno, poněkud jednotvárné.

A ten odbytý, useknutý a nedořešený závěr celého příběhu, má být jako co?

Jediný, vážně docela vydařený zvrat nastane, když Číňani rozsekají Henryho Tomasina v parku, což je skutečně docela brutální výjev a zaměstnance v restauraci U Draka si pak hráč neskutečně vychutná, když se za něj jde pomstít. :D

Lokace ani zdaleka nejsou tak různorodé, jako v Mafii jedničce. Už vás nečeká žádný krásný západ slunce viděný z parníčku, na kterém se pořádá narozeninová oslava nebo oplzlé řeči zákazníků nevěstince. Tady jsou většinou k dispozici pouze betonové budovy, které pokud možno začnou nakonec pro zpestření hořet. Skutečně mě zaujala pouze jatka a pak čínská restaurace U Draka. Stejně tak je to s různorodostí úkolů. Zatímco v jedničce jste mohli "rozmlacovat auťáky pálkou", vést Dona Salieriho na oběd, doprovázet Sáru domů, abyste ji ochránili; převléct se za personál na lodi nebo závodit s auty, tady prostě jdete vždycky jenom někoho odprásknout. Což je celkem nuda.

Neexistují žádné vedlejší mise, kde byste případně získávali nová a rychlejší auta. Nikdo vám na ně nedává tipy, takže ačkoli jsou v Encyklopedii aut ve hře bouráky, co jezdí skoro 200 km/h, vy stejně jezdíte s těmi, co dosáhnou maximálně 160 km/h, protože prostě nevíte, kde ta rychlá auta sebrat.

Volná jízda neexistuje rovněž, takže pokud si chcete jen tak chodit po městě, kupovat zbraně, oblečení a zabíjet lidi, máte prostě smůlu. Můžete si tak maximálně načíst jednu z předchozích misí a "vyblbnout se" místo řešení úkolu. Ovšem, když vás někdo zabije, hrajete od znova. Nemůžete si nic ukládat, pokud vám to hra nedovolí v rámci povinných misí. A že jsou od sebe ukládací pozice sakra daleko! Nejednou budete hrát půlhodinku znova, jenom proto, že jste nešťastně schytali kulku poté, co jste už prošli deset pater budovy a postříleli asi padesát nepřátel...

Taky dabing vzal za své. Nejenže jsou v hlavních rolích většinou daleko méně významní dabéři (kromě Jana Šťastného, Libora Hrušky a Jaromíra Meduny), ale herci se neskutečně často opakují. Nejvíce do očí bijící je Jana Drbohlavová (mluvící Vitovu matku), jejíž hlas pak náleží úplně všem starším ženám v Empire Bay, kromě zaměstnankyň rychlých občerstvení. Strašně často se však opakuje i Martin Zahálka ve všech možných rolích.

A teď i nějaká pozitiva:

Grafika je hezká, město žije. Lidé na vás promlouvají, pokud do nich narazíte, baví se však i mezi sebou nezávisle na vás a většinou o dobových problémech Ameriky 50. let. Novinky ze světa vám přináší i obchodníci z novinami, či rádio doma, v restauraci nebo v autech. Bohužel rádio je v Angličtině, ačkoli celá hra je česky dabovaná. Nechápu, že byl tak velký problém namluvit i rádio... :-/

Pokud úmyslně žduchnete do mužů, většinou se s vámi začnou prát, takže si procvičíte pěstní souboje klidně i na ulici.
Můžete chodit do restaurací, či do rychlých občerstvení a kupovat si alkoholické i nealkoholické nápoje a jídla, čímž se vám doplňuje zdraví. Když pijete hodně alkoholu, můžete být opilí. Můžete nakupovat oblečení nebo spravovat, přelakovávat a vylepšovat auta. Rovněž můžete tankovat benzín a nakupovat zbraně všude po městě. Bohužel v jejich plném používání vám brání otravná policie... :P

No a to je ve zkratce asi všechno. :D

Pro: Dobrá grafika, možnosti pohybu ve městě, CZ dabing, spjatost s dobou

Proti: Příběh, délka příběhu, postavy, jednotvárné úkoly, jednotvárné lokace, špatně vyřešené ukládání pozic, nemožnost volné jízdy, nemožnost vedlejších úkolů

+13 +18 −5
  • PC 85
V roce 2010 jsme měli všichni fanouškové včetně mě, velikánskou radost z toho, že vychází Mafia II.
Pro mě to byl neskutečný zážitek, a byl jsem velice rád, že jsme se posunuli o deset let dopředu přesněji do padesátých let, kde to všechnož ije rock&rollem a život je mnohme veselejší ve společnosti dvou "bab".
Příběh byl velice zajímavý a zábavný a dabing také nezklamal, byl o trošku horší než první díl, ale fanoušek to rád překousnul.

Na druhou stranu je prvda v tom, že rád se vrátím k prvnímu dílu a dokáži ho hrát několikrát dokola. Zde byl hned po vydání kámen úrazu volná jízda, která musela být přidána až patchem. 85% dávám proto, že radši se vrátím k prvnímu dílu a bude se mi hrát lépe než ten druhý. Kdo ví, třeba třetí díl všechny překvapí (Doufám v přelom 60-70. let).

Pro: 50. léta, barevnější okolí a živější atmosféra.

Proti: Volná jízda, kratší příběh.

+13 +14 −1
  • PC 100
Mafia II je výborná hra, ale jestli stojíte o perličky týkající se vývoje, tak tady nějaké jsou...Pracoval jsem na Tvorbě hry jako grafik a jsem na to docela pyšný, ale... právě to "ale"...Proč?... Ve firmě Illusionsoftworks, později 2kCzech jsem pracoval 5 let - na tvorbě Mafia II jako grafik - zařazen do sekce tvorba vozidel do hry. Pro hru jsem vytvořil následující modely: Shubert 38-taxi, Shubert-38 civil, Shubert Panel, Shubert_Hears, Shubert Pickup Hot Rod, Smith 34 Hot Rod, Shubert_Armored, Smith V8, Shubert_PickUp, Shubert_34, Hot rod WAYBAR (obdoba mého příjmení), dále parní lokomotivu 1522, Rybářskou loď, různé plakáty a billboardy do hry, redesign automobilů a podobně ....píšu to jako perličku proto, že mé jméno v titulcích nenajdete...bohužel...nejsem ale sám, kdo se na hře podílel, vytvořil mnoho práce a v oněch titulcích není. Mrzí mne, že firma neuznala náš přínos pro hru, kdy jsme do díla dali kus svého já a toto právo na zveřejnění našich jmen v oněch titulcích nám bylo odepřeno. Tímto bych chtěl vzdát hold i těmto tvůrcům, kteří se na tvorbě podíleli a bylo to i jim odepřeno......a nebylo jich málo.... Rostislav Vajbar
+18 +19 −1
  • PC --
Oprocentovat Mafii II je docela problém, rozhodně jsem z ní ale radostí první Máj neslavil. Po nějakých nemastných neslaných událostech jsem dříve odložil hru na neurčito, přičemž po rozmlsání nejrůznějšími kurewskými nátěry a nářezy nějak nemám šmak se k dílu vrátit. Rámcově ale pořád nějak věřím tomu, že bych ji mohl k určité spokojenosti dohrát.

Jde hlavně o to, že graficky a designérsky je precizní a dobrá, příběh, figury a prvek mafiánství obecně však postrádá vůni, koule, charisma a - Martina Scorseseho? Uznávám a vyhledávám Vávru jako kritika, jako pyskatou osobnost, docela i jako vývojáře a jsem relativně zvědavý, jak si utržený z řetězů velikého a zlého vydavatele(TM) povede s tím veselým husitským matrůškem, ale tenhle výsledek se mu přece nemůže líbit.

Jakožto opakovaný previewer hry na českých internetech:) jsem byl do nějaké míry insidersky informován o jasném odkládání hry, o tom, co všechno je x časových jednotek od "oficiálního" vydání špatně a čí je to zaručeně vina, takže jsem s jistou průsernatostí počítal (hra se jak známo odkládala tak dlouho, že jsem se do té doby zcela přestal o hraní zajímat). Takhle blbý dialogy a nesympatický hlavní postavy mě ale šokly.

Hlavní hrdina je vlastně takový postpubertální gaunerek, věnující se kriminalitě nejhrubšího zrna, protože doma v baráku není co žrát, přičemž jeho "upe nej kámoš" snad hubu nikdy nezavře, kdy mě při vykládání "vtipných" historek o buchtách tuze scházela klávesa, která by daného kamaráda vystřelila z auta nejlépe až do jezera Erie. Hodně bídné je i to intermezzo v chládku, které spočívá v úsměvném kopírování Shawshanku a valení různých Irů, kteří tam byli vstrčeni nejspíš proto, že byli děsně vostrý v Casinu. Celkově autorům nelze upřít lásku a inspiraci v žánru, ale jestli jsem se u hry v poslední době někdy cítil trapně, tak to bylo bohužel u Mafie. Chápu, že záměrem tvůrců bylo asi vytvořit rámcově něco jako Goodfellas minus pár let, jenže ne každý režíruje jako Scorsese a už vůbec ne každý může charismaticky fuckovat jako Joe Pesci.

Moje psaní a v něm jasně promítnuté zklamání, myslím, nemá nic společného s očekáváním totálních miráklů po zázračné (?!) a hodně nadčasové Mafii 1 (která mě velmi bavila, ale nikdy jsem si ji skutečně nezamiloval). Z dosud odehraného vidím největší rozdíl mezi M1 a M2 v morálce a vážnosti. A sice tam, kde M1 působila realisticky, vážně a nebyla (zbytečně) ukillovaná a krvavá (hodně dlouho mě třeba ale mrzelo, že se celá rodinka nade mnou slezla zrovna ve chvíli, kdy jsem z nějakého panáka ve jménu nějakého questu vytřískával poslední zuby), tam M2 vypadá zbytečně násilně a hlavně nemafiánsky a směšně. (To platí i o scéně ve skladech, kde si hráč může KOUPIT nějaký flek ve famiglii - wtf) Myslím, že když se hra tváří takhle vážně, a má-li v Česku takovou pozici, jakou Mafia u široké novinářsko-hráčské obce má, tak je celkem PROBLÉM, když pak ingame odděláte několik policajtů jen kvůli prosté vloupačce.

Je v pohodě, a vypadá to k pominutí dobře, že se hra snaží být rozmáchlá od WW2 přes 40s a 50s, že si v ní káry, počasí a roční období podávají dveře. Že se konečně v nějaké gamese můžu opravdu dobře oblíknout atd. V důležitých prvcích ale u mě selhává.

Většinu her ohodnocených 60% a níže jsem nikdy nedohrál, pokud ty hry nebyly nějak vyloženě špatné, tj. bez naděje na drastické budoucí zlepšení, tkvící např. v naprosto pojebaném gameplayi či zmršených mechanismech, nechci je do budoucna hodnotit, protože mi to přijde k devs takové lehce šejdrem a košer. To je i případ Mafie II, kde zrovna věřím tomu, že většina kritizovaných jevů by se třeba zlepšila. Ověřovat si to v dohledné době nicméně nehodlám.
+10 +11 −1
  • PC 70
Hra rozhodně patří mezi ty, co jsou nadhodnoceny. Herní čas je 11 hodin a to jsem po prvních pěti kapitolách už vypínal videosekvence, které jsou většinou velmi nudné. Co kapitola, to 2 - 5 videosekvencí a jedna videosekvence měla vždy několik minut. Tudíž se nebojím tvrdit, že ty videa by mi to natáhli na 14-15 hodin. Nicméně v češtině je to zábava, když hrajete ale english, hra stojí za ránu obuškem. Jen pár opravdu akčních misí? To jako vývojáři myslí vážně? Jednička má ve všech ohledech navrch. Tu je hezká grafika jen v prostředí a vozidlech. Obličeje jen u pár postav (u vaší jako hráče), další jsou rozmazané, bez detajlů, odfláknuté. Hra se prostě až dokonce jen rozjížděla, nerozjela se (poslední misi nebudu považovat za dobu, kdy hra byla už rozjetá). Pokud nám vývojáři u třetího dílu neslíbí delší herní čas, či rychlejší vývoj do akčnějších situací, tak asi ani nezahraji. Tady jsem trávil moc času cutscénama, jízdama autem (mnohdy jsem se u toho i vztekal, když vám někdo schválně jede do protisměru) a rvačkama. Např. učení se boxu ve vězení, když už potom nezažijete žádnou rvačku mimo tu, kterou si z nudy vyvoláte na ulici. No verdikt jen 70 %. Nejsem zastáncem vlastenectví a podobných hovadin. Nebudu dobře hodnotit hru jen proto, že je tuzemská. Radši si zahraji první díl, abych tohle dobře spláchl.
-11 +2 −13
  • PC 70
Z Mafie 2 mám značně rozporuplné pocity.

Před pár lety jsem jedničku dohrál, ale to už je dávno. Proto budu hodnotit hru jako takovou, bez ohledu na předešlý díl.

Co na Mafii 2 obdivuji? Především zpracování příběhu oproti jedničce (finiš dvojky navázaný na jedničku je opravdu geniální).
Také ovládání a hratelnost je na vysoké úrovni, kamera se chová, jak má.

Co na Mafii 2 vadí? V prvé řadě zpracování cest (nevezměte to zle, Empire Bay, jakožto celek, je parádně zpracované).
Cesty jsou často až moc úzké, vývojáři a designéři nejspíše tímto chtěli říct - nepředjíždět, máte kupu času, jezděte podle předpisů.

Když už je doprava tak silnou součástí hry, alespoň ji udělejte pořádně! Přeci nejde, abych 80% celého hraní promrhal ježděním z bodu A (Vitův byt), do bodu B (vyzvednout Joa), do bodu C (udělat prácičku), zpátky do bodu B a A, potom mi v noci, po ulehnutí do postele, zazvoní telefon a já musím to samé udělat znovu.
A ==> C ==> D ===> A

Cestování zabírá skutečně, vzhledem k celkové herní době, většinu času! Až je to neúnosné!
Kdyby jen cestování, ta doprava! Město žije stejně v noci, jako přes den. Dohrát hru by mi trvalo přes dvacet hodin, kdybych dodržoval všechny předpisy, jezdil výhradně na zelenou a nepřekračoval rychlostní limit (který je mimochodem, v celé hře 40 mph).

Jízdní model a hratelnost za volantem také není žádná sláva. Ostré zatáčky jsou nemožné, vždy se dá do něčeho napálit. Ať už je to kontejner, lavičky, telefonní budka nebo další objekty. Nejhorší jsou malé stromy.

Auto totiž v pořádku zbourá lampu, jenže strom o průměru 8 cm už ne.
Ani nemluvím o tom, že prostě NELZE převrátit auto na střechu. Nejde to. Fakt.

Dobře, toť k ježdění. Chápu, že jsem tomu věnoval většinu komentáře, ale prosím, čtěte dále.

Hře nelze vytknout dialogy, ty jsou zkrátka parádní. Vtipem oplývající každý hlavní text, tak to má být!

Udělejte mi vy dva laskavost. Až příště půjdete v přestrojení, vemte si lepší převlek, než ty debilní přilepovací kníry, poznal bych vás kretény na kilometr.
- Henry Tomasino

Ale není všechno zlato, co se třpytí. Každá postava nemá co říct, policejní hlášení se stále dokola opakuje a pomaličku z toho začínám ztrácet hlavu, jak to slyším během hodiny hraní třeba desetkrát. Hodně textu se opakuje. Co s tím? Stačilo by nahrát několik dalších variací na každou situaci.
Hudba v rádiu se taky stále opakuje.

Jedna z dalších skvělých věcí, které nelze hře odepřít = systém krytí a střelba. Až na auto-heal, který mi skutečně vadil a raději bych pevně dány životy, jako tomu bylo v jedničce.

Mám toho na srdci ještě plno, ale pro představu, jak hru vnímám, nejspíše předešlé řádky stačí.

Děkuji za přečtení :-)

Pro: základ +40%,, příběh +20%, dialogy +20%, grafika +10%, obtížnost +5%, střelba a krytí +5%

Proti: jízda autem -5%, opakující se texty -5%, cesty samotné -5%, policie -5%, nejde skákat -5%, dlcs -5%

+14 +18 −4
  • PC 65
Vážně?
Na hru jsem se těšil, po několika trailerech a věřil jsem, že bude stát na dobrém příběhu a vysoké realičnosti. Téměř jsem se dočkal. Až na tu realičnost.

Vito se na začátku hry jeví jako vcelku slušný dobrák. Jeho rodina má problémy, tak dělá to co dělá a je tam kde je. Vito prostě potřebuje peníze pro rodinu, tak se dá na "mafiánství", ale pořád to není bezcitný parchant.
Ale je tu první mise s Joem a zabití 10-15 policajtů je pro Vita brnkačka. Nemá žádné výčitky svědomí. Přece potřebuje peníze na zaplacení dluhů a zabití několika nevinných chlapů dělajících svoji práci k tomu přece patří. Ať jejich rodiny skončí na ulici.

Takový Vito je? To je ten správný hrdina do hry, během které se chová jako slušný chlap, který jako bokovku dělá mafiána?
To vývojáři mysleli jenom na tupou akci a kašlali na trochu smysluplnosti? Ano je to tak. Hra se stala zklamáním a ani dobrý příběh to nezachrání.

Pro: řízení auta, příběh, zvuky zbraní

Proti: nerealičnost

-3 +7 −10
  • PC 90
stejně jako u prvního dílu se tato hra stala legendou, a to rozhodně zaslouženě. proč si jen tak neužít promakané prostředí které je opravdu krásné. Postavy se mi zalíbili jen Vito a Joe prostě dvojka která jen tak neomrzí a joeovi hlášky jsou k nezaplacení. Paní nemáte u sebe zrcátko? protože se právě ted vidím ve vašich kalhotkách. To jsem se nasmál tak že jsem to povídal všude. Grafika je opravdu krásná nic jiného k tomu nelze říct. příběh je napínavý a nelze mu něco vyčítat. Henryuž se mi od začátku nelíbil a když jsem zjistil že je to práskač tak mě to docela ranilo :D Příběh není ale tak dlouhý asi tak cca 17 hodin teda pokud ještě budete při misích dělat blbosti a nebo mimo mise. Hudba vás určitě nezklame je hodně záživná! aut je tam docela dost a budou se vám líbit.
celé hře dávám 90% no žádné hře jsem ještě nedal 95 až 100% a to proto že mě žádná hra tolik neopřekvapila

Pro: grafika,příběh,hudba,postavy,nápadidost,auta

Proti: koupil jsem na xbox 360 a propadávám se snad všude hrozné. příběh není tak dlouhý