Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Lunar: Silver Star Story Complete

Game Arts •  Japan Art Media (Saturn) •  Vanguard Works (Saturn) •  Alfa System (PS1)
25.10.1996
28.05.1998
08.12.1999
17.09.2012
27.01.2024
85
2 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ne

Remake původního titulu Lunar: The Silver Star, jenž vyšel na konzoli Mega-CD již roku 1992 v Japonsku, respektive 1993 celosvětově. Nejednalo se však o poslední předělávku prvního titulu v sérii společnosti Game Arts (známé například i pro další jRPG sérii Grandia), roku 1996 vyšla verze pro Segu Saturn a až o další dva roky finální verze na PlayStation, která byla o ještě jeden rok později portována na Windows. Klasické jRPG viděné z vrchu a s ručně malovanou grafikou přidává ve své kompletní verzi také plně animované sekvence, díky čemuž byla hra distribuována na dvojici CD-ROMů, oproti původnímu jednomu disku. Největší změnou oproti původní verzi je, že nepřátelé jsou viditelní, takže je možno se boji vyhnout. Hudbu složil přední japonský skladatel Noriyuki Iwadare, s portfóliem čítajícím více jak šedesátkou zkomponovaných soundtracků k videohrám.

Příběh zůstává bez výraznějších změn oproti verzi pro Segu Mega-CD. Hlavní postavou, jejíhož dobrodružství se hráč ujme, je mladý chlapec Alex, který se chce stát slavným válečníkem jako jeho vzor z dávné minulosti, pán draků Dyne. K tomu však bude třeba souhlas čtyř legendárních draků. Společně s Lunou, kamarádkou z rodné vsi, se tedy Alex vydává na dlouhou cestu ke splnění velkého snu.

Verze pro operační systém Windows vyšla exkluzivně v Japonsku a Jižní Koreji. Plánovaná verze s anglickým dabingem a titulky pro hráče ve Spojených státech amerických byla kvůli technickým potížím překladatelské skupiny Working Designs zrušena.


Poslední diskuzní příspěvek

@Fritol (14.07.2025 22:24): Pokud se to časem neobjeví někde u nás, tak mi nic jiného nezbyde. Ale jelikož zatím mám co hrát, tak jsem to nehrotil a klidně ještě počkám.
Díky za tip!

EDIT: No jo, tak už mi to teda přišlo :)

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 90
To jsem takhle znenadání dostal chuť si po dlouhé době zahrát nějaké oldschoolové JRPG, a i když byla možnost sáhnout po nějakých velkých restech, tak chuť na ně nebyla – například na Chrono Trigger , který mě ze všech popisů od hráčů a jeho mechanik natolik odrazuje, že si ho nejspíš nakonec ani nezahraju. A tak mé oko, s nedávno vydaným remasterem, spočinulo na prvním Lunaru , jenž mě zaujal už svým malebným coverem – a musím říct, že opravdu nelituji. Pro mě je to rozhodně, po Trailsu, jedno z nejlepších JRPG, které jsem kdy hrál. 

 Než se ale pustím do samotných mechanik a gameplaye, lehce nastíním příběh. Ten sleduje zhruba patnáctiletého Alexe, jeho kamarádku Lunu a obtloustlého bojácného kámoše, kteří se jednoho dne rozhodnou vydat na dobrodružství a prozkoumat místní ledovou jeskyni, ve které údajně spočívá bílý drak. Hrdinové ho skutečně najdou a brzy se zapletou do největšího dobrodružství svého života. Alex se navíc vydává na cestu za svým osudem stát se Dragonboyem. Postupně se k hrdinům přidávají další postavy a společně se vydávají na klasický hrdinský road trip. 

Co ale Lunar odlišuje od jiných oldschoolových JRPG? Velké zaměření na postavy a jejich příběhy. Každý tu má co říct po celou herní dobu a každá postava se napříč příběhem vyvine a něco si prožije. Hra na vás nesype dungeony bez oddechu – po každém z nich vám dá velký prostor na dialogy a na to, abyste postavy více poznali. A ono se to vyplatí. I přesto, že Lunar má herní délku kolem 30–35 hodin, máte pocit, že jste s postavami strávili přes 150 hodin a znáte je do hloubky – což je k nevíře, když některé JRPG tohle ani nesvedou ani po stovce hodin. 

Je tu plejáda vtipných, dojemných i napínavých scén a chemie mezi všemi funguje jako dobře namazaný stroj. Jediné, co bych mohl vytknout, je pár hluchých míst ke konci, kdy už – jak bývá zvykem – přichází hlavně série soubojů v dungeonech jako příprava na finále. Do té doby je to ale svižné a plné skvělých momentů. 

Když už jsem nakousl ten závěr – právě do finále má hra velmi příjemný pacing, kdy vám vždy nabídne dungeon, následovaný pořádnou dávkou příběhu, a pak zas další dungeon. Skvělé je, že souboje nejsou úmorné a grindovat prakticky nemusíte. Stačí jen poctivě porážet nepřátele v daných úsecích a máte vystaráno. Bossfighty – až na dvě výjimky (kanální monstrum a Xenobia) – jsou zvládnutelné, a pokud nebudete z bojů utíkat, neměli byste mít problém. 

Věc, která ale může některým hráčům trochu vadit, je volení akcí v soubojích. Přiznávám, že mně to přišlo lehce těžkopádné, ale je to spíš otázka zvyku. Co mě ale mile překvapilo, je možnost zapnout autobattle – a ne, vaši hrdinové se z něj nestanou bezduší máchači. Po většinu času funguje skvěle, a dokonce jsem zkusil, jestli zvládne i bosse – a zvládl, což mě vážně překvapilo. Jinak ale soubojový systém nijak nevybočuje – je to zaručená klasika, a v tomhle případě jsem ji s radostí uvítal. 

Potěšil mě i nádherný pixel art, který v remasteru ještě víc vynikl, a spolu s ním i skvělá hudba, která mi připomněla to nejlepší z nejlepších a krásně doprovází celé dobrodružství. Anime cutscény jsou pak už jen třešničkou na dortu. 

To je asi vše – pokud chcete japonskou pohádku plnou humoru, citu, lásky a dobrodružství, tohle vřele doporučuji. Obtížnost není přepálená, městečka i celý svět jsou zábavné, NPC příjemně reagují na okolní dění a vždy nabídnou nějakou hlášku, a většina lokací vypadá skvěle. Já se bavil neskutečně a moc se těším na druhý díl, jenž by měl být ještě lepší. Škoda, že tahle hra dnes trochu zapadla a všichni prosazují furt ty samé tituly dokola – viz Chrono Trigger :D :)

Pro: Příbeh, postavy, vizuál, cutscény, obtížnost, délka, atmosféra, soundtrack

Proti: Dva nevyvážené bossfighty, horší tempo ke konci hry a až příliš soubojů

+13