Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Lost Planet: Extreme Condition

Capcom Co. •  K2 (PS3)
12.01.2007
29.06.2007
26.02.2008
kompatibilní
69
91 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ano

Mráz, zima, hustá sněhová pokrývka, vánice… i nějak takhle by se dala charakterizovat planeta nesoucí označení „E.D.N. III“. Právě na ní lidé hledají suroviny a prostředky k žití, jelikož jejich rodná planeta je už přesycená lidskou populací. E.D.N. III byl pro lidstvo ideální, ale pak se domácí obyvatelé, tzv. Akridi, rozhodli vzít si svou planetu zpět násilím. Hráč jako Wayne Holden se se svým otcem a několikačlennou skupinkou vydáte prověřit situaci na již prakticky vylidněné planetě, vyjma aklimatizovaných rebelů. Jenže pak dojde ke katastrofě a příšera s názvem „Green Eye“ vám zabije otce. Chvíli na to ve snaze o holý útěk jste omráčen a ztrácíte většinu paměti. Po probuzení si pamatujete jen útržky z minulosti, ale to stačí k rozhodnutí o vykonání pomsty na zdejší fauně.

Celkově Lost Planet není originální hrou, byť sněhových plání jsme se zatím moc neužili. Tvůrci si nás hlavně chtějí získat frenetickým bojovým běsněním ve velkých robotech – tzv. mechové, nebo na postupu hrou dál na vlastních nohách, kde budete masakrovat různorodou hmyzí havěť rozsáhlým arzenálem. Autoři do hry začlenili také a hned několik bojů s bossy, které vás svou výškou většinou mnohokrát převyšují. Navíc hlavním zdrojem tepelné energie, která je na této zmrzlé planetě kritická, jsou právě substráty z Akridů. O co se týče dalšího rozvinutí příběhu? Čeká nás pomsta, intriky, nenávist, přátelství a i nějaká ta láska. A to vše ve velmi povedeném audiovizuálním zpracování.


Poslední diskuzní příspěvek

HP je výborná hra. Skvěle se jim podařilo přenést atmosferu z filmu do hry. SS neznám. Todle mě prostě nechytlo. Navíc mi to padá.

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 70
Táto hra je blbá. Skutočne je to čistý popcorn, príbeh, ktorý má všetky gýčové prvky na aké si autori dokázali spomenúť a aj blbý záver, kde stratu pamäti ešte beriem ako logickú, ale že sa zrazu Wayne len tak objaví odnikadiaľ pri oteplovacom procese "ahoj!", to už je trochu dosť divné....
Skutočne nehostinná planéta + obrovský hmyz + zrada a pár odvážlivcov s nejakými tými emóciami navyše je veľmi osvedčená nenáročná zmes. A práve o to tu ide, celý pôžitok z tejto hry spočíva v inteligenčne nenáročnom, ale audiovizuálne skutočne príťažlivom štýle. Hráč jednoducho napreduje zasneženou krajinou, občas vlezie do nejakého jaskynného či industriálneho interiéru, postrieľa hmyzákov, "záporných ľudí" a ich robitické mechy, pokračuje ďalej, užije si nejaký viac či menej nenáročný bossfight a čuduj sa svete, ono to človeka skutočne baví. Samozrejme, že si rád zahrám prepracovanú adventúru, či chytľavé rpg, ale nie je na škodu, raz za čas si dať aj niečo takéto, hlavne ak to má všetky tie základné parametre zábavnosti. Otáznik sa mi nad hlavou objavuje len v otázke ukladania hry - je to pôvodne konzolová záležitosť, takže s checkpointami sa dá počítať, lenže občas sú veľmi divne rozložené, raz sú každých pár metrov a inokedy sa človek aj pol hodinu a vyše plahočí a nikde ani jeden. Divné mi prišlo, že pomalý anihilačný postup je v istej fáze hry menej účinný ako rambo štýl, pri ktorom sa hráč po hlave hodí do mely. Druhá pripomienka je k bossfightom, tiež nevyvážená náročnosť, s jedným bossom som sa trápil asi hodinu a pol a hneď nasledujúceho som dal s prstom v nose za tri minúty...

Pro: audiovizuálne spracovanie, jednoduchá ale chytlavá hrateľnosť, zábavní bossovia

Proti: divné rozloženie checkpointov a nevyváženosť náročnosti

+8
  • PC 60
Lost Planet je bezmyšlenkovitá řežba okořeněná krásnou (ač velice náročnou) grafikou a skvělým designem monster.Akridové skutečně berou dech, souboje s monstry velikými jak panelák jsou tu běžné.Jenže, kromě tohohle střílení tu toho potom moc není, a grafika se za chvilku okouká.Příběh je hloupoučký a neuvěřitelně špatně a zmateně vyprávěný, atmosféra neexistuje, design samotných misí taky nic moc.Zklamalo mě to - z takovýho lákavýho námětu se toho dalo vytěžit o dost víc.Ale jsem zvědav na film, kterej napíše David Hayter - ten by mohl být mnohem lepší než samotná hra.

Pro: grafika, design monster a velkolepost

Proti: špatně napsanej příběh, nezajímavý postavy, nudný animace, nic extra hratelnost

+5 +6 −1
  • PC --
Táto hra nezachutí každému. Príbeh o ničom a mám pocit, že bol zbúchaný do 10min. Hlavný hrdina chladný ako celá hra a ostatné postavy ničím zaujímavé i ked ta ružovláska sa mi celkom páčila. Najviac ma upútal ten obrovký hmyz menom Akrid. Boje zo začiatku boli fascinujúce ale neskôr stereotypné. Prostredie dá sa ničiť čo sami celkom páčilo. Škoda je že sa tu pohybujete sám i ked ten začiatok naznačoval niečo iné. Veľa bugov som nenašiel a celkovo podarená konverzia. Celkovo som mal pocit nesmrtelnosti, kedže čím viac ste bojovali ste získavali termo energiu a tým pádom, ked ste sa zranili tak vám vaša termo energia doplnila život. Bossovia celkom neohrabaný takže žiaden veľký problém. Po čase nastane nuda a nie každý vydrží až do konca hry. Niekoho chytí a iného nie.

Pro: Grafika, Velký hmyz, atmosféra, zimné počasie, rozsiahlosť map, vystreľovací hák

Proti: Stereotyp, príbeh, osamelý vlk, miestami bugy (nič hrozné)

+4
  • PC 60
Myslím že je to graficky velice krásná hra.Ale je k uzoufání nudná.Vydržel jsem hrát 2,5 hodiny čistého času,myslím že po druhém Bossovi jsem hraní ukončil.Prostředí je pěkné-sníh teda moc svítí,to je pravda.Ale boje jsou stále stejné,jde jen o shánění "tepla" a fakt tohle mě nebere.Neříkám že je to špatná hra,jen to opravdu není můj šálek čaje.Japonský styl vyprávění mě taky nenadchl a to mám MGS ve veliké oblibě zejména kvůli formě vyprávění.Mechové sice dobrý,ale po druhém mechovi co jsem dostal,mě to taky přestalo bavit.Nemůžu si pomoct.

Pro: Grafika

Proti: Nuda,arkáda,forma vyprávění příběhu,přesvětlené.

+3
  • PC 40
WARNING: V tomhle komentu prskám spoilery jedna radost, ale tagovat nehodlám. S takhle debilním dějem to stejně nemá cenu.

Když jsem prvně slyšel o tuté hře, čekal jsem solidní střílečku s dobrým dějem podobným Hvězdné pěchotě. Ve videích jsem viděl tohohle jednoho osamocenýho chlápka masakrovat vetřelce všeho druhu, kteří působili pěkně tuze, pokud se netrefoval do jejich slabin. Takže jsem si říkal, že tenhle chlápek asi bude jakýsi commando či nějaký druh armádního agenta nebo něco takovýho. Zkrátka něco, co by jeho misi dávalo jakous takous váhu.

No, tak na to zapomeňte…

Tenhle chlápek (Wayne…krásné jméno pro Japonce) vlastně pro „armádu“ pracoval, ale při hraní samotném pracuje pro barevné piráty (kompletní sada i s roztomilým ženským sidekickem, který vás zprvu podezřívá, ale nakonec se do vás samozřejmě zamiluje, a s jedním malým chlápkem, který všude byl všechno zná, je divnej a divně se oblíká). Příběh, který by potenciálně mohl být skvělý uvážím-li jeho podstatu (jak mají lidé potíže s kolonizací mimozemšťany přeplněné planety), je ve skutečnosti tak zdebilzován, že při každé custcéně člověk akorát uvažuje, jaké klišé bude teď použito. Zlej chlápek polepšen v klaďase poté, co ho zajmete? Ta žena, co s váma bojuje, za vás nakonec položí život? Nebo třeba touha hlavního hrdiny po pomstě na velkém ošklivém korporačním stroji, který zabil jeho otce?

A jak, tážu se, dosáhne tento chrabrý muž těchto vznesených cílů v tomto ultimátním questu za záchranou světa? No, přirozeně cuckováním všeho, co se před ním jenom pohne. A toho, co se nepohne, jakbysmet…a od toho se pak odvíjí celá hratelnost hry. Sebrat ňákou bouchačku (od počátečního kulometu přes brokovnice až k raketometům, na které člověk taky narazí dost brzy) a všecko zběsile střílet. Třikrát se trefit do zmrzlého auta, načež auto vybuchne, což hrdinovi dá velmi potřebnou termální energii, aby dokázal přežít v této kruté nekonečné zimě. Rychle střílet na nepřátelé a zároveň se vyhýbat jejich útokům, a pokud by se snad našli nějací až příliš silní, tak naskočit do nějakého kolemležícího mecha a všechny a všechno poslat do horoucích pekel. A to je prosím vše. Všech těch 11 misí bude nejzajímavějším úkolem pro našeho hrdinu střílet do žlutých částí vetřelčích těl a poskakovat po kopcích na horách. Jistě, mechobitvy by teoreticky mohli místy činit potíže, ale hra má pro takové případy další eso v rukávu. V takovém případě stačí obletět (doslova) celý bitevní pole a posbírat příhodně pohozené zbraně a munici a, opět, všechno rozomáčkovat na cimpr campr. A pokud snad zničí vašeho mecha tak neva, pravděpodobně se poblíž najde nějaký prázdný a funglnový.

Celá hra takhle následuje stejný vzorec jak v hratelnosti, tak ději. Ani pod mikroskopem by se tu za celou herní dobu nenašlo ani ždibítka originality. Postavy jsou k povšimnutí pouze tím, jak anime-sky působí. Grafika je pěkná a vyhazovat všechno do luftu je docela zábavné, ale tahle hra od začátku do konce ani jednou nenabídne něco nového. Budete si připadat, jak kdybyste hráli starého Megamana. Na Saturnu to byla kvalitní zábava, plošinky, likvidace nepřátel jednoho po druhém v lineárních scenériích… Ovšem na PC, PS3 nebo 360 (btw: Když už vydáváte hru na PC, to nejmenší co byste mohli udělat, je konvertovat tutoriál z xboxového ovládání) tahle formule prostě nestačí. Je to tak povrchní, tak předvídatelné, jakým způsobem se každá postava chová a všechny úkoly, které na vás hra plive, že jednoduše nedokážu pochopit, jak mohla právě tahle hra čelit svýho času prodejním žebříčkům. Hratelnostně nenabízí nic, dějově nenabízí nic, kvůli grafice to asi shánět nikdo nebude (a bóže, to jsem ještě nenapsal ani písmeno o tom, jak bolestivě mizernej to má voice acting). Obšlehává to tolik rozdílných her, že ve finále to působí jako puzzle, které ovšem nelze složit, protože každý kousek je z jiného celku.

Pro: Grafika, není to vyložená nuda

Proti: Tahle hra nedělá nic, co by před ní už daleko lépe a kvalitněji neudělaly hromady jiných her...

+3 +6 −3