Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 60
Lost Horizon 2 byla jedna z pouhých tří adventur a her celkově (další byly Stasis a Tormentum) z roku 2015, které jsem kdysi dohrál. A taky jedna ze tří nejnovějších her, co jsem na svém počítači dokázal rozjet a dojet. Celkový dojem po velice příjemné jedničce byl slabý a po pár letech chápu proč.

Tvůrci vzali všechno co fungovalo v prvním díle a zprasili to jako mohli. Líbeznou kreslenou grafiku nahradil studený 3D render, některé lokace (Stafford) jsou vyloženě ošklivé, spousta dalších je utopená v temnotě. Jediné co potěší oko je finální Asgard. Strhující akční sekvence a cestování světem v animacích rovněž zmizely, namísto toho jsou tu podivně useknuté filmečky a jedinou potenciální nadupanou sekvenci dokonale zabíjí quick time event... v adventuře!

Zprasená je i hratelnost, z velké části přechodem do 3D. Postava má mizerný pathfinding, zasekává se o neviditelné překážky, běhá na místě, takže si musíte pomáhat WASD a k běhu ji donutíte pouze Shiftem... v adventuře!! Inventář je netradičně nahoře, pohyb myší je pomalý (což přičítám svému starému komplu), použitelné kombinace se oproti jedničce nehlásí, takže občas nezbývá nic než klasické "všechno na všechno". Zobrazování aktivních míst sice funguje, ale některé lokace nereagují na kliknutí a hned v první kapitole tvůrci "zapomněli" jedno podstatné místo zobrazit, takže jsem jak blbec běhal kolem dokola, než mě napadlo podívat se do toho mizernýho auta. Pořád je to sice logická adventura, kde nakonec na vše přijdete, pořád jsem ji dokázal dohrát bez kouknutí do návodu. Ale tvůrci ji "vylepšují" tu stealth pasážemi, tu časovým limitem a hlavně milionem krámů, které nemizí z inventáře. Puzzle jsou pekelně těžké s velice vágní nápovědou (runový půlkruh jsem udělal metodou pokus omyl, hledání artefaktu v knihovně je taky chuťovka). Potěšilo mě ovládání jediným tlačítkem a líbilo se mi sestavování předmětů z více částí.

A příběh? I tady to šlo do háje. Děj skáče z místa na místo bez většího propojení a hlavně z postavy na postavu. Na nějaké hlubší přesahy zapomeňte, humor skoro neexistuje - kromě malého fotbalisty Franze, který nechce kokina a jednou bude určitě slavný :) Je rok 1956, Fenton je šedivý britský voják, evidentně rozvedený, tahá sebou přechytralého spratka, pardon chtěl jsem říct roztomilou pubertální dcerušku a za těch 20 let se někam úplně vytratila jeho šarmantní, cynicky-ironická povaha dobrodruha. Navíc je většinu děje na vedlejší koleji, hrajeme tu za agentku Annu, tu za jeho dceru. Jsou tu exnacisti, železná opona, KGB a nějaká tajná skupina pátrající po Asgardu. Chybí tomu spád, lehkost, vtip, napětí... vše co měla jednička. Naštěstí poslední kapitola v Asgardu zachraňuje co se dá - pěkná grafika, hratelnost a nakonec i ten příběh. Dojde k jednomu zvratu, který sice nedává moc smysl Pokud Anna byla od začátku členem skupiny, proč by utíkala, schovávala se, proč by na ni stříleli, proč... ech ne. Ale připraví půdu pro famózní časové finále, které jakoby vypadlo z těch nejlepších sci-fi a srdceryvný happyend. A to já rád.

Za celou finální kapitolu a konec se zavřenýma očima dávám 60%, on to celkově není úplný průser, ale víceméně ve všech ohledech je to mnohem slabší než první díl.
+13
  • PC 50
Po prvním dílu jsem byl na druhý Lost Horizon hodně zvědavý. Samozřejmě jsem tušil, že nepůjde o žádný zázrak, protože nejen zdejší hodnocení není nijak vysoké, i tak jsem však od hry čekal daleko více, než se mi nakonec dostalo.

Příběh o konci světa, v němž se mele páté přes deváté, jsme tu měli milionkrát a nesmyslné přeskakování z místa na místo mu vůbec neprospívá. Hra mi neustále brala ovládání z ruky a snad třetinu herní doby jsem se jen díval na nepovedená krátká videa a odklikával rozhovory. Rozhovorů s výběrem témat hovoru bylo asi deset a celkově byl tento prvek hodně upozaděn. Klasické adveturní části jsou celkem v pohodě, když tedy pominu fakt, že jsem sice věděl, co je potřeba udělat, ale mnohdy vůbec netušil jak. Akční pasáže, jako je třeba jízda na motorce, však stojí za starou belu. Opravdu nechápu, proč je sem tvůrci dali.

Také postavy se často chovají nelogicky. Fenton Paddock nechá svou dceru Gwen, o kterou se hrozně bojí, protože byla unesena, pobíhat samotnou po neznámém městě. Následně je u úplně cizího člověka poprvé na návštěvě a jde si k němu bez dovolení do kuchyně uvařit polévku a čaj. Pak se dostane na Island a geolog, který ho vidí poprvé v životě, ho bez problému nechá opravit a pilotovat vrtulník, protože mu stačí sdělení, že tomu přece rozumí.

Často jsem měl v inventáři příliš mnoho věcí, přičemž jsem řadu z nich vůbec nepoužil. Opravdu nechápu, proč se k tomuto kroku vývojáři vůbec uchylují. Nelogické kombinace, jako že se má oblečení rozřezat diamantem, a to jedině modrým, i když mám v inventáři čtyři různé barvy, a pak z niti a navlhčeného klacku vyrobit luk, všemu nasazují korunu.

Je vidět, že celá hra je hrozně odfláklá. Mimo výše zmíněného mají postavy kolem sebe bílé obrysy, jako by byly do prostředí doplněny zpětně nějakým nešikovným grafikem, zasekávají se o různé překážky a mohl bych pokračovat dále. Přitom Animation Arts ve většině předchozích titulů dokázali, že adventury umí, což dokazuje i konec s časohrátkami, který je tím úplně nejlepším na celé jinak nijaké hře. Jelikož už mám za sebou od těchto vývojářů téměř vše, někdy zkusím i krátkého Prestona Sterlinga a nejspíše i ten Monolith, po jehož vydání to vypadá, že to Animation Arts již zabalili.

Pro: klasické adventurní části, konec

Proti: příběh, akční pasáže, nelogické chování postav, zbytečné věci v inventáři, nelogické kombinace

+10
  • PC 50
S ohledem na nepříliš příznivá hodnocení jsem od druhého dílu Lost Horizon 2 neměl velká očekávání a možná i proto neodcházím vyloženě zklamaný. Naopak jsem se i navzdory nedostatkům celkem příjemně bavil. Třeba z hlediska atmosféry mi dvojka padla do noty o něco více než vyloženě neambiciózně oddychová jednička. Přesto ale dvojku mohu hodnotit přinejlepším průměrnou známkou, protože je na ní naprosto očividné, že je to nedodělaná a rushnutá záležitost.

Jestli předchůdce v něčem vynikal, tak to, že byl prakticky po všech směrech dokonale začištěný. Animation Arts dosud dělali možná levné, ale hezky vyladěné adventury, které vždycky dávaly smysl a svou poctivou ruční kresbou vypadaly v každé jediné lokaci pěkně. Pro dvojku nic z toho ovšem neplatí. Ta běží na Unity enginu a prostředí jsou čistý render. Z každé jedné kapitoly vyloženě čpí nedodělanost a odfláknutost. Je zcela evidentní, že tvůrci původně plánovali daleko rozsáhlejší titul, ale jako kdyby si ukousli příliš velké sousto, v půlce zjistili, že to nedaj a tak alespoň to, co už měli, splácali narychlo nějak dohromady. Cením sice rychlejší tempo, ale skáče se tu v čase a prostoru neustále sem a tam. Nečekejte žádné ucelené a ani konzistentní vyprávění. Jednotlivé lokace a úkoly jako kdyby byly často vytržené z původně většího celku a nedávají valný smysl. Nekonzistentní je i tempo hry. Některé vcelku hezké venkovní lokace poslouží jen krátké cutscéně a naopak v těch nehezkých (např. bunkr) hráč oproti zbytku hry tráví absurdní množství času. Postavy hoardí nepotřebný junk, který nikdy nevyužijí. Proč asi. Hádanek výrazně přibylo. Bavily mě, neb mám hádanky rád, ale často jsou buďto naprosto banálně pitomé a nebo naopak bez návodu jen těžko řešitelné.

Hra je rozbitá i technicky. Grafika je na několika místech viditelně nedodělaná. Postava se neustále zasekává v prostoru a reaguje třeba až na páté kliknutí myši. Jednou mi dokonce proletěla podlahou. Byl jsem také nucený neustále ukládat, protože mi hra náhodně padala. A to celkem často. S tím souvisí i další potíž, že po ukončení hry a následném zapnutí hra s oblibou zamrzala s černým pozadím nebo rozbitými texturami v hlavním menu a odmítala na cokoli reagovat. Problém způsobovala prázdná složka Temp, která se po vypnutí hry náhodně zjevovala ve složce s uloženými pozicemi. Stačilo ji sice vždycky před spuštěním odmazat, ale člověk si říká prostě: proč?

Nejsou to ale jen vyloženě různé bugy a glitche. Jakkoli hra předvede i pár hezkých lokací, vše od grafiky, přes HUD až po zvolené písmo působí hrozně laciným dojmem. Jako kdybych hrál prvotinu od nějakého nezkušeného malého studia a ne titul od zkušených matadorů, kteří mají na kontě už celou sérii úspěšných adventur.

Jak jsem ale řekl v úvodu, temnější tón dvojky mi padl do noty dobře. A asi jako jeden z mála spíše oceňuji, že Paddock už není mladý floutek s otravně britským akcentem, ale postarší spíše ošlehaný drsňák s hlasem Otakara Foltýna. Zápletkou je dvojka daleko více osobní a osudová, což do období Studené války hezky sedí. Přesto hře místy nechybí vtip a třeba supertajná základna KGB ukrytá v hrobce v mauzoleu pod nabalzamovanými mrtvolami Stalina a Lenina mňa odjebala dekel až do Kremlu. Pěkně zpracovaný je i konec. Alespoň na něm, resp. na celé finální kapitole, si tvůrci dali pořádně záležet. A konec byl by ještě lepší, kdyby postavy nebyly po celou dobu tak ploché a hráč se tak na ně dokázal více napojit.

Je prostě dost škoda, že tvůrci namísto zbytečných experimentů nezůstali více při zemi, nesoustředili se na to gró a nedotáhli vývoj do konce. Protože navzdory všem výtkám to mohla být fakt dobrá hra s příběhem zajímavějším než byl ten v jedničce.

Mimochodem, monumentálně pojatá end theme na samotném konci hry úplně nechutně vykrádá hlavní motiv Morrowindu. To nejde neslyšet.

Pro: pořád docela chytlavé, temnější tón, některé hádanky, kapitola na Rudém náměstí a finále

Proti: nedodělané, rozbité, nedomyšlené a nekonzistentní; některé hádanky

+9
  • PC 50
Po docela obstojném prvním dílu jsem se vcelku těšil na další, ovšem koná se velké zklamání. Na hře mě potěšila pěkná grafika, taková ta typická německy "vypiplaná" a to je tak asi všechno. Největší problém jsem s hrou měl v tom směru, že obsahuje na můj vkus až příliš logických puzzlů, navíc jinde stokrát viděných a mě to prostě nebaví. Takže místo typického "adventuření" jsem v jednom kuse luštil nějaké hádanky a časem jsem se přistihl, že mě hra vůbec nebaví a nemám chuť ji hrát. Do dohrání hry už jsem se vyloženě nutil. Věc, kterou bych hodnotil jako zápor je rovněž skutečnost, že přímo ve hře je dostupný návod. To samozřejmě člověka láká nahlédnout a možná se pak někteří méně snaží a ze hry vlastně nakonec nemají nic. Příběh mi rovněž přišel jako něco, co už jsem hrál desetkrát. Hra na mě působila dojmem recyklátu a vykradených nápadů.

Pro: grafika

Proti: zbytečně moc otřepaných logických puzzlů

+6