Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 85
Souhlasím s Karasmanem. L4D je prostě Zombie nářez a masakr. Představte si béčkový (starší) hororový film se spoustou zombíků a pár přeživších někde kdesi na venkově a široko daleko žádný živý tvor, jen spousta těch nemrtvých či skoro živých.

Základní kampaň je koncipována jako čtyři samostatné epizody, každá s tváří béčkového filmu (úvodní titulky kdo hraje koho, závěrečné titulky, statistika zraněných zombíků jako opak na typické dodatky "během natáčení filmu nebyl zraněn žádný *****" apod.). Zkrátka každá kampaň navozuje naprosto úžasnou filmovou atmosféru. Do toho připočtěte perfektní sestavu naprosto rozdílných osob a jejich občasné hlášky, které si mezi sebou vyměňují.

Kžepizoda se řídí podle stejného scénáře: "Skupinka čtyř přeživších je na místě A a dozví se, že na místě B je možnost evakuace ze zamořené oblasti. Aby se tam dostali, tak musí jít přes bod C a pak bod D. Tak se naši hrdinové vydávají na nerovnoměrný boj se zástupy zombíků."

Vždy po nějakém úseku se nachází takzvané safe-housy, kde je k dispozici lékárna, munice, zbraně a úkryt před zombíky a načítá se zde další epizoda (4 v každé kampaňi). V závěrečné oblasti pak musejí naši hrdinové odolávat obrovskému náporu infikovaných po určitý čas, než dorazí evakuace (10-15 minut, tedy to alespoň říká armáda po vysílačce, přesně počítat čas při neustálém boji je v podstatě nemožné). Na místo evakuace poté dorazí záchrana (loď, helikoptéra, APC a letadlo) a "film" je u konce a následuje statistika, věnování padlým přeživším (pokud někdo nedokázal vydržet konečný nápor a zemřel).

Nejsilněji pak na mne asi zapůsobila kampaň Blood Harvest, kde jsme se museli udržet cca 15 min proti náporu zombíků v chatrném dřevěném domě. Vlny přicházely odevšad, dveře proráželi desítky zombíků, okna taktéž a útoky šly odevšad. Na posledních několik minut jsme se již museli stáhnout do prvního patra, do jedné malé místnosti se třemi vchody a tří vždy stříleli patřičným směrem a čtvrtý přebíjel. Samozřejmě že všechno pak zhatil jeden Tank (viz níže) a my museli rychle prchnout skokem z okna na molo a doufat, že ta loď už konečně dorazí...

Nepřátelé se dělí na klasické zombíky (s hafem skinů, které valve prezentovalo jako 40 různých nepřátel) a pak na jakési bossy. Nejčastější je Boomer - bouchající tlouštík se schopností oslepit hráče buď plivnutím, nebo svojí explozí. Dále tu je Smoker, tuhý zombík s dlouhým jazykem a Hunter, rychlý skákavý zombík, který přeživší dokáže skolit na jednu ráno a nebožtíkovi pak musí rychle pomoct spoluhráči (stejně jako u Smokera, z jeho chycení se nelze samovolně vymanit). Nejunikátnější, nejvzácnější a nejtužší jsou pak Tank a Witch. Tank je obří hulkoidní monstrum, které vydrží i 30 ran z brokovnice z bezprostřední blízkosti a umí házet těžké předměty a sutiny a útočí okamžitě na všechno podezřelé. Witch je pak asi nejzajímavější zombík. Již na dálku na sebe upozorňuje svým pláčem, ale nikdy není slyšet přesně odkud jde (v tuhle chvíli zvážní herní hudba, což neskutečně dodává na atmosféře). Vadí jí hluk a světlo, ale jinak si nikoho nevšímá. Takže je možné ji obejít. V případě, že ji někdo vyprovokuje, dokáže bez problémů sejmout celý tým. Pokud zemře jeden (dva nebo tři) člen týmu, je možné jej najít o kousek dál zamčeného v místnosti, čímž se jakoby nenásilně uvádí do děje. V případě smrti celého týmu se opakuje epizoda z posledního safehousu.

Co se zbraní týká, tak ty jsou povedené. Pump-Shotgun má sílu a kosí ve velkém. Uzi (nebo Mac nebo co že to je) střílí jako o život, M16 je typická přesná rychlá puška. Auto-Shotgun je ultimátní zbraní na blízko, jen se dlouho přebíjí. Sniper vyžaduje trochu citu, přece jenom na míření většinou není čas, ale zabijí na jednu ránu a kulky zastaví snad jen betonová zeď (5-10 zombíků na jednu ránu se dá při správné situaci bez problémů provrtat). Pistolky do nouze postačí. Molotov dostál svého jména a umí založit slušný táborák. Za Pike Bomb se infikovaní kolemjdoucí ženou jako býk za červenou (připomíná to film Mumie se vrací, scénu s těma prťousema a dynamitem) a kanystry s benzínem a propanem také umí svoje. Každopádně je ale těch zbraní málo a nespraví to ani divně vypadající a chovající se statický kulomet.

Versus mód pak přináší možnost hry 4 přeživších proti čtyřem infikovaným, tedy spíše těm "bossům" (Tank, Boomer, Smoker, Hunter), kdy se infikovaní hráči mohou po mapě libovolně pohybovat jako duchové a v příhodných místech se respawnout. Po jejich smrti musejí čekat 20s a zase vše znovu... přeživší budou mít opravdu perné chvilky. Zde navíc vynikne fakt, že infikovaní neumí otevírat dveře... Škoda že se Valve na nás vyprdlo a nedodělalo všechny čtyři kampaně pro mód versus (ač hrát jdou, pomocí konzole na některých serverech). Zde mi vadila malá průprava pro hraní za infikované, dekódovat co se čim dělá, je utrpení.

Hlavní výtku bych zatím viděl v nedodělanosti hry a její strohosti. Máme tu čtyři postavy, čtyři kampaně po pěti epizodách (se stejným základním obsahem). Málo zbraní. Spousta chyb (viz oficiální fórum, sekce bugů... jsou jich zde stovky).

No každopádně, tahle kooperativní akce má tak hutnou atmosféru, že stojí za ten hřích.

K AI Directoru: Původně jsem si myslel, že jde o mód, kde dění na mapě ovládá další hráč, ale ve skutečnosti jde o automatické upravování úrovně (množství a polohy lékáren, munice, nepřátel, hord apod.). Je to rozhodně lepší než nic... ale jako... no, Valve umí rozhodně ve svých upoutávkách pořádně mlžit :-D.

/Po roce s L4D:/
Spousta věcí se změnila a většinou k lepšímu. Versus funguje všude, přibyl nový mód (není zrovna moc trvanlivý) a kraťoulinkatá mapa (díky které se z těch nějtěžších achievementů staly ty nejlehčí), provedlo se hodně balancování, lobby systém byl trochu vylepšen, fungují online statistiky (tedy, alespoň částečně, velmičasto se totiž samy od sebe z části mažou)...

Ale pár věcí naštve i po tom roce. Zejména odbytí návrhů třech naposledy zpřístupněných kampaní pro versus. Ono celkem naštve, když jsou všechny střechy nepřístupné (v SP hře nejsou potřeba). Poněkud ubývá dedikovaných serverů (příprava na druhý díl?)... A po koupení Killing Floor mi tu nehorázně chybí pohled přes mířidla.

Pro: atmosféra, zbraně, prostředí, kooperace, atmosféra, hafo zombíků, sympatické postavy, level design, atmosféra

Proti: málo zbraní, málo kampaní, dedikované servery v podstatě nefungují, není tu server-browser (ten defaultní z konzole je nepoužitelný, není uzpůsoben pro L4D), chybí pohled přes mířidla zbraní

+23
  • PC 80
S touhle brutální zombie kydličkou jsem si užil hodně zábavy. Hrál jsem v ´normal´ módu, abych to vůbec dohrál, a pokud bych měl jmenovat jeden aspekt, který ční nad ostatní, zmínil bych atmosféru. Béčkově filmová, s extra posterem pro každou ze čtyř kampaní, s detailní statistikou v titulcích a celkovým počtem zabitých zombíků, která je předkládána ve vtipné parafrázi na obvyklou formulku ve filmech se zvířaty ("Během natáčení tohoto filmu nebylo zraněno ani zabito žádné zvíře"). Několikrát jsem se během hry lekl tak, že nemít pevný svěrací stisk, dávno bych nosil pampersky. A ty zlověstné zvuky, doprovázející útok hordy nebo každého z pěti specificky nakažených (přičemž při "znělce" pro Witch skoro tuhne krev v žilách), to je kapitola sama pro sebe.

Na odreagování výborná věc, která ale díky malému množství kampaní a krátké herní době, může v single playeru přecházet až ve stereotyp.

Pro: atmosféra jako bič, znělka ohlašující přítomnost Witch, "filmové" zpracování

Proti: krátká herní doba

+22 +23 −1
  • PC 95
Musím se předem přiznat, že první dojmy, které jsem se dočetl na různých videoherních stránkách či ze zhlédnutí prvních trailerů mě moc nepřesvědčily o kvalitách této hry a Left 4 Dead jsem zavrhl už předem jako špatný Valve vtip. Po nějaké době ( asi měsíc od oficiálního vydání ) jej začali náruživě hrát i mí kámoši okolo a tak i mě po čase do toho ( pravda trochu s násilím ) taktéž dostali. Po zhruba měsíci víkendového občasného přátelského hrávaní jsem se přistihl, že hru spouštím i s neznámými lidmi i na několik hodin denně a tak se zrodila má nová závislost.

Důležité je si uvědomit, že L4D je vlastně hlavně multiplayerová hra a singleplayer tady slouží spíše jako cvičný prostředek zlepšení právě hry pro více hráčů. Proto kdybych chtěl hru hodnotit pouze z této stránky, tak má známka bude čistě průměrná, pač nic navíc krom svižné lineární hratelnosti a naprosto tupých botů nabídnout nemůže. Kooperativní multiplayer proto zůstává hlavní doménou hry a pokud máte k dispozici i minimálně další tři své kamarády, tak máte o zábavu dobře postaráno.

Nejoblíbenějším typem hry je jednoznačně versus mód, který je nejenom nesmírně zábavný, ale nabízí i neopakovatelné dramatické situace ( někdy až moc ).

Počet oficiálních hratelných kampaní je asi jedním z největších záporných faktorů, kvůli kterému můžete hru na nějaký čas smazat ze svého disku, protože jejich opakovatelné hraní dokola může přinést i nechtěný stereotyp. Design většiny map je však úžasný, ale osobně sem si nejvíce užíval především venkovní lokace kampaně Death Toll, ve které jsem jakožto Hunter ( jedna z hratelných infikovaných zombií ve versus módu ) přímo plakal dojetím z těch počtů možností udělit nepříteli maximální skákací damage.

Samozřejmě jako u každé Valve hry i tady se točí poměrně velká komunita moderů, která tyto počty kampaní a dalších serepetiček ještě patřičně zvyšují. Bohužel vyřešený princip jejich stahování se moc nepovedl a tak většinu z těchto mnohdy slušných vylepšení nikdo pořádně ani nevyužije.

Bohužel dneska se tato hra už kupovat moc nevyplácí, jelikož všechny kampaně i hráči se postupně stěhují na novější pokračování L4D2, která tím pádem nabízí více možností i zábavy, ale o tom více zase u komentáře u této hry...

Pro: Multiplayer, versus, achievementy, svižná hratelnost, jednoduchost, zábava i napětí zároveň.

Proti: Nudnější singleplayer, tupost botů, sólo hráči a quitteři kteří kazí herní požitek, vyřešení stahování nového materiálu do hry.

+21 +22 −1
  • PC 85
Naprostý nážez a pro mě překvapení roku. Moc jsem se o tuhle hru nezajímal, na multi zas tak nejsem, ale když jsme teď dali s kámošema LANku a udělali si Left 4 Dead víkend, musím říct, že tahle hra nemá v kooperaci valnou konkurenci.
Samotný single s BOTama není nic zas tak super (i když jejich AI je výborná), ale když sedíte ve čtyřech v jedné místnosti a plánujete strategii, tomu se nic nevyrovná.
Engine je výborně optimalizovaný, HW nenáročný a skvěle vyladěný na síťové věci. Okamžitě pozná, že někomu třeba spadla hra a jeho hráče okamžitě začne ovládat AI. Pokud se onen hráč opět připojí, vtělí se zase zpět bez sebemenších problémů.
Hra se sice bohužel celkem krátká (čtyři epizody, každá na 1-2 hodiny) a jednu dvě epizody navíc bych uvítal, ale i tohle stačí na pořádnou porci zábavy. Nejvíce mě bavily poslední levely, kde se po aktivaci rádia začnou rojit ohromné množství nepřátel a musíte vydržet, dokud pomoc nepřijde.
Hru bych jen vylepšil o několik málo drobností - za prvé má málo zbraní. Jistě, všechny se hodí (i když sniperku jsem nepoužil nikdy), ale pistole, dva samopaly, dvě brokovnice, výše zmíněná sniperka, molotov a granát není nic moc. Jeden dva kousky navíc by tu být mohly. Dále mě mrzelo, že všechny postavy jsou stejné, mohli každé dát nějakou unikátní vlastnost - např. někdo by mohl mít dvě lékárny, někdo dva granáty apod. Takhle je naprosto jedno, za koho budete hrát. Rovněž bych udělal několik minilevelů ve stylu závěrečných lokací, kde by se parta přeživších opevnila v domě a neustále by se bránila větším a větším hordám a počítal by se čas, dokud nepadnou. No, ale to jsou jen mušky, tahle hra je prostě nážez, už se nemůžu dočkat dalšího Left 4 Dead víkendu.
Edit: V jednom z updatů byl vydán mód Survival a moje poslední výtka tak neplatí.

Pro: V kooperaci nemá valnou konkurenci, vyladěný engine, atmosféra.

Proti: Málo zbraní, jen 4 epizody, postavy nemají žádné vlastnosti.

+15 +19 −4
  • PC 70
Predem bych zminil singleplayer - pro mnohe opovrhovana cast - pro me vynikajici uvod do hry. Zde vas nikdo nerusi(pubertacke kecy nemeckych deti, strileni do vlatnich a spoustu rusivych elementu). To je hlavni predpoklad si poprve a nejintenzivneji prozit skvelou atmosferu L4D. Co mi z cele hry utkvelo nejvic? Urcite Witch - kdyz to hrajete poprve sami a ve tme uz jen vzlyk te male cacorky v dalce je desivy, take vyhybani se ji, abyste ji dostatecne nenastvali, pote co na vas vystartuje - to byl zazitek, vetsinou me ze zacatku povalila na zem a bylo to. Ale ten zvlastni pocit jsem mel chvili v singlu a pak i chvili v MP, ale po case se tento skvely pocit vytratil(kdyz to zazijete tolikrat + nektery hraci k ni pribehnou a z 5 cm ji narvou brok do palice, tak to kouzlo se zkratka vytraci). Jinak pruchod singlem byl paradni, hlavne ponurou atmosferou, kooperaci, souboji s bossy, prijemnym level designem, grafikou, ktera je vynikajicne optimalizovana.Taky bych chtel vyzdvyhnout AI spolubojovniku, ktera az na par drobnosti vzdy pomuze. Jinak je hra hodne lehka, takze hrat jedine na nejtezsi ci o stupinek niz, jit pod normal nema smysl. 4 prezivsi rychle prirostou k srdci, hlavne Zoey a Louis. V MP sem hral jedine za Zoey:). Souboj s Tankem je take zajimavou zkusenosti, ale jak jsem uvedl ze zacatku, je vse super, jenze po case se vychytaji zpusoby jak se toho ci onoho zbavit, kdy na me nabehne dalsi horda atd.
Multak-po absorbovani silneho zazitku ze singlu(strach,atmosfera) je multak jiz spise o zabavne rezi s lidmi v co-op rezimu. Vubec prvni co-op sem hral s Loganem,AimLezZzem, montanou a kdo vi jeste s kym. Se sluchatky a mikrofonem zkratka posouva gameplay o neco dale a pokud tudle hru lidi umi a dokazi taktizovat je to velice bohaty zazitek. Po case se ale jiz vychytali mista, kde se da schovat pred hordou(rohy a ruzne mista, kde se treba vyuziva nejakeho bugu) - coz me mrzelo, protoze pruchod misemi se stal sablonovity a at natrefite na nemce,dana,sveda, cecha ci polaka postup je vzdy stejny, takze jde jen o to aby vsichni stali v jednom rozku a vsichni odpalovali hlavy toho co se prave na vas vali.Zda se mi, ze se hra strasne rychle zautomatizovala. Coz melo za nasledek dostaveni stereotypu i v MP. Ono vubec hra po case cloveka jiz tak nebavi co v prvnich 10-15hodinach. Coz je dano taky poctem map, kterych je poskromnu, zbrani take neni mhoho, to same plati o nepratelich. Director je sice fajn vec, ale ono na veci nesejde, pac nijak zvlast se to neprojevi, jen nastve kdyz vam da Witch primo do cesty a nelze ji obejit, coz ze zacatku bylo fajn protoze kazdy byl z ni totalne podelany a taky ty vykriky: "ty voe, witch co ted???!" vschni se zkratka bali ze cela skupina zemre a hraci si zkratka museli rict kama ji obejdou a vsichni spitali jako mysky - super. Jenze opet po case kdo byl u ni nejdrive ji ustrelil palici a je to, de se dal, ceka se v rozku na dalsi naval zombiku.Po case sem toho take nechal a presel na Versus, ktery sem sic predtim zkousel ale totalne mi nesel a nechapal sem ho.
Versus-todle mi pripomelo modifikaci zvanou Hidden v mnoha ohledech. Zpocatku sem vubec nechtel hrat za infected, pac ani za jednoho to nebylo hratelny. Po case to ale i jde a bavilo me to. Jenze k infected se dostanete jednou za cas a hodne dlouho trva, nez se s nakou postavou naucite hrat. Natoz si to zkusit s Tankem. Prochazeni v coopu s prezivsima proti zkusenym infected je hodne tezka zalezitost, opak jiz neni vubec dramaticky. A tim narazim na totalni nevyrovnanost tohodle modu. Infected by meli mit trochu lepsi schopnosti, kazda postava ma nejakou spatnou vlastnost. Taky se po case lidi naucili to, ze cely lvl prosprintuji az do safe housu, takze pomalejsi infected za cele kolo meli jeden spawn pac nestihali prezivsi dohnat.I tady se vsechno zautomatizovalo, hlavne ty posledni casti hry, kde slo o extractnuti. Cekal jsem dlouho, ze versus vybalancuji ale nechali to tak. Rozepsal bych ke kazde postave neduhy, jenze asi ani neni treba, kazdy kdo dostatecne dlouho hral vi, co jsou tam za chybicky.
Ze zacatku bylo pro me L4D atmosfericke, hororove a veril sem tomu, ze prezivsi nastavuji sve krky proti jistojiste smrti. Co-op vyborny a zabavny. Versus pri primhoureni obou oci taky ok. Takze bych hodnoceni videl na 80-85%, jenze po case si zacnete vsimat veci, ktere se prehlizeli, ci nastoupili po case - hlavne stereotypnost, malo map, vpodstate vykvaknuti se Valve podporovat tudle hru, tech chyb je cela rada vice ci mene vadicich, ale nejvetsi je, ze atmosfera po case zkratka ztrati a ze hry se stava ciste vyvrazdovacka zombiku(ktere po case stejne prestanete vnimat), jen chodite strilite a berete lekarnicky :).Mimo jine desne vyhledavani serveru, nejhorsi ze vsech Valve MP her, ale zase prdel ze nevite kam se pripojite, vetsinou na plny server nebo vas to jinak vykickne, zpoctku to bylo peklo se v tom orientovat:).No na zaver, se to dalo jeste vic pribehove svazat, takhle je to suche, ciste MP, coz mohli i stavet na SP, zkratka mi prijde, ze to spichli moc rychle. A o situaci s 2jkou se radej nevyjadruji:(. Ale celkove hru chvalim, na odreagovani to spatne neni takze za me 73%.

Pro: atmosfera,"strach",Zoey, prvnich par setkani s Witch,par peknych momentu a coop

Proti: po case ztrata kouzla, nevybalancovany Versus mod,podpora, mapy, delka, vyhledavani serveru

+15 +17 −2
  • PC 75
Zvyčajne nehrávam hry primárne určené pre multiplayer. Keď, tak si zahrám multiplayer mód primárne pre jedného hráča určenej FPS. L4D je možné hrať aj sám s botmi, ktorí su mimochodom dobre naprogramovaní. Kampaň je však krátka a kupovať si túto hru len kvôli nej je rozumné snáď len z dôvodu nízkej ceny. Väčšinou som preto strávil v tejto hre s ostatnými hráčmi. S nimi si môžete opäť prejsť kampaň, no okrem toho tu sú ešte dva módy. Survival vás vrhne do arény, kde máte prežiť čo najdlhšie bojujúc proti nekončiacim hordám nemŕtvych. Okrem tradičných zombies tu nájdete tých špeciálnych, ako Boomer, Hunter, či Tank. Tá pravá zábava začína, keď si spustíte mód Versus a dostanete možnosť hrať za nich. Tu nejde primárne o celistvosť a zohranosť tímu, aj keď aj tá tu hrá svoju rolu. Hra za nemŕtvych je o taktizovaní, obozretnom postupe a absolútnom využívaní a vhodnom načasovaní jednotlivých vlastností. Ako odreagovačka je táto hra výborná.

Pro: vyváženosť ľudí VS nemŕtvych v móde Versus, máločo vás tak dobre zabaví

Proti: krátka kampaň, po čase repetitívnosť aj v multiplayeri

+12
  • PC 85
Chytľavá hra. Za 4 dni som odohral asi 30 hodín, všetkých 6 kampaní (vrátane DLC Crash Course a The Sacrifice) singleplayer na normal obtiažnosti aj multiplayer, získal som 35 z 73 achievementov a v survival móde 8 zlatých medailí (to znamená, že v 8 z celkových 16 levelov som prežil 10 minút). Zabil som 12 000 infikovaných ľudí.

Potešilo ma veľmi jednoduché ovládanie – je to ideálne pre mňa, lebo pri iných hrách nikdy nemám náladu a trpezlivosť sa učiť používať xx kláves. AI postáv je bez bugov, nestalo sa veľakrát, že by išli inam ako som chcel – akurát čo párkrát poštvali čarodejnicu, spustili alarm na aute alebo sa nechali ogrcať boomerom práve vtedy, keď to bolo najmenej vhodné, inak s nimi nebol problém, kryli chrbát.

Komu prekáža grafická stránka predmetov, nechápem, prečo si nenainštaluje mód na jej vylepšenie (napríklad L4D Beta Textures Pack 1). Ja som takéto módy nepotreboval. Jediný mód, ktorý som použil, bol Sexy Zoey 2.0 (skúsil som aj Leopard Bikini Zoey L4D1, ale potom som sa už vôbec nemohol sústrediť na strieľanie a Zoey ma musela stále zotavovať).

Hudba je podarená, robí požadovanú atmosféru. Nerád porovnávam hry, ale ak už porovnám hudbu s takým Serious Sam, je Left 4 Dead seriózna temnota. Po tejto štvordňovke som taký oblbnutý, že aj keď som mimo počítača, počujem čarodejníčkyn spev a trúby hlásajúce príchod hordy. Psychiatria.

God is dead!

Pro: hrateľnosť, hudba, Zoey

+12
  • PC 90
Skvělá multiplayerová akce, která vám nedá spát. První díl dobrodružství se zombíky je poněkud pochmurnější a temnější než její následovník, ale na zábavnosti to určitě neubere.
L4D a L4D2 jsou skvělý v tom, že nezačnou nudit, multiplayer je opravdu zábavný, ať v režimu versus, kde proti sobě stojíte jako lidé vs zombíci a je jen na vás, na jakou stranu se přidáte, nebo v běžné kampani, kde se snažíte s partou dostat do bezpečného cíle.
Hra je skvělá, stejně jako nástupce L4D2, chytne a nepustí.

Pro: Akce, zábava, multiplayer, charaktery, atmosféra

Proti: Krátka hrací doba v offline verzi

+11 +13 −2
  • PC 65
Takhle vypadá Zombieland milé děti. Partička 4 přeživších razí světěm nemrtvých a dělá ho více mrtvější než je. Svět opět skončil tím že skoro všichni se stali zombíky a nakaženými zrůdami, ale proč se tak stalo to netřeba zjištovat zábavu by to jen rušilo. Naše svatá čtveřice která se chce jen dostat z bodu A do bodu B se ujme role očišťovací jednotky a řady nepřátel opravdu slušně pokosí.

Je jedno jakou postavu si vyberete, nemají žádné vlastnosti a odlišné schopnosti, což vidím jako první kámen úrazu a nevyužitý potenciálu. Multiplayer v FPS většinou stojí na rozdělení do určitých tříd které se nějak odlišují a nabízí jiný typ zážitku, zde se tvůrci na tento typ hratelnosti vykašlali.

Samotné kampaňě jsou si až nepříjemně podobné, nabízí ale jen jiné prostředí a kulisy pro zombie masakr. Buď hráč prochází stísněné interiéry nebo vetší prostranství, vyplněné postávajícími zobmíky na odstřel, do toho se občas na scéně objeví nějaký ten silnější protivník a v pravidelných intervalech se objeví mexická vlna zombíků která je má patřičně zavalit. No a pak finále kdy skupina musí vydržet po určitý čas než dorazí záchrana a přežít extrémní nával nepřátel, tyto finálovky jsem považoval za nejzábavnější.

Ze začátku hra působí svěže, příjemně se hraje a hráč objevuje nové věci a nepřátele, jenže to skončí záhy rychle, jelikož hra vykládá všechny své karty na stůl po třetím štychu. Zbraní je pár jen menšími rozdíly, hratelnost se neobměnuje, a další mapy nepřináší nic nového kromě prostředí. Příkladem nudnosti považuje přítomnost Witch která sedí a usedavě pláče, hudba se hned změní na otravnou melodii která upozorňuje na tuto nepříjemnou ženskou. Vydrží proklatě hodně a nemá problém Vás poslat k zemi. A setkání s touto mrchu se pak pravidelně opakuje.

Fajn věc jsou pohyby a úmrtí zombíků kteří různě a vesele úmírají na několik způsobů, plus možnost hodit jim pod nohy kanystr benzínu nebo tlakovou bombu a udělat menší flambování. Zachraňování parťáků ze spárů nepřátel a vzájemné krytí na to se tu hodně hraje, takže nemá cenu se pouštět do hraní po netu s týmem náhodných hráčů, zde je potřeba čas a schopnost se sehrát jinak celá hratelnost jde do kytek.

S partou přátel hra dostává úplně jiný rozměr, jinak hra atmosféru má, jen škoda že nezajímavé mapy, nerůznorodost zbraní, absence schopností postav a nějaké to ozvláštění map sráží hru a její hratelnost.

Pro: Atmosféra, hordy zombíků a jejich kosení, multiplayer

Proti: Mapy jedna jako druhá v hratelnosti, stereotyp, absence tříd, málo různorodých zbraní, nevyužitý plně potenciál

+10 +12 −2
  • PC 95
Zombie survival horror, který si mne totálně dostal svou atmosférou, postavami a neuvěřitelnému potenciálu hrát to znovu a znovu, a to hlavně díky multiplayeru. K tomu ale později.
V singleplayeru na vás čekají 4 základní kampaně v různých lokacích, pro udržení dějové linky bych je doporučoval hrát postupně a moc nepřeskakovat, i když i takovou možnost hra nabízí. Po startu se dostanete do kůže buď Billa, veterána z Vietnamu, který se chová ke skupině přeživších skoro jako náhradní otec, Zoey, mladou slečnu, Louise, kancelářskou krysu, a nakonec Francise, mého oblíbence, potetovaného drsňáka, který opravdu jen srší hláškami. (většina jich začíná : I HATE.....!). Do rukou dostanete sice jen pár zbraní,ale na půvabu hry to jistě skoro nic nezmění. Kolotoč může začít.
Multiplayer je to, co mne u této hry drží už nejmíň 160 hodin čistého času. Díky několika módům, k nimž se řadí podle mne nejlepší z nich Versus, kde si to dva týmy po čtyřech lidech rozdají na férovku jednou za lidi, jednou za monstra, je jedinečný.Další módy jako je survival či hraní kampaně ve 4 lidech je určitě větší zábava,než s boty. Díky achievmentům, které se vám na váš Steam účet připisují při splnění daného úkolu (je jich zhruba 55), je znovuhratelnost jistá.
Má to nějaké mouchy? Ano, má. Nejsou to však masařky, díky kterým bych snižoval hodnocení. Za prvé: boti jsou tupí. Klasika. Za druhé: při založení hry se občas stane, že Vám hra najde server, který není zrovna odezvový ráj.

L4D je hra, pří které můžu tvrdit, že lepší multiplayer jsem ještě nehrál, a taky při ní můžu tvrdit, že tolik nábojů jsem ještě podle mne v žádné jiné hře nevystřílel.

Pro: postavy, atmosféra, multiplayer

Proti: boti

+9
  • PC 70
Valve, mnohými oblíbená vývojářská společnost nedávno vydala zajímavou akci a tak jsem ji zkusil. Proč zajímavou? Udájně lze hrát kampaň až ve čtyřech hráčích. (což ale kvůli určitým věcem zpravidla nelze - díky valve). Ve hře hrajete za jednu ze čtyř postav, ale je úplně jedno koho si vyberete, nemají žádné speciální schopnosti. Já hral za toho neg eh teda chci říci Luise. Na výběr máte ze čtyř kampaní, každá po pěti levelech. Úkolem je dostat se vždy živej do dalšího levelu, respektive do dalšío sejvhausu. Po cestě budete potkávat různé druhy zombíků.
První je obyčejný zombík, který nic nevydrží a proto jich na vás obvykle bude nabíhat hodně. Další jsou speciálni zombíci například Boomer, tlusťoch který vybuchne jakmile ho zabijete, proto stát vedle něj není zrovna nejlepší nápad. Další je Hunter který je rychlý a může vás porazit na zem. V té chvíli musíte počkat než vás nějaký spoluhráč zachrání. Pak je tu Smoker, který má dlouhý jazyk a může si vás přitáhnout. Vzácní zombíci jsou tank a witch. Tank je obrovská gorila které potřebuje opravdu hodně nábojů, navíc po vás hází objekty. Jakmile se k vám dostane tak vás minimálně odhodí 10 metrů nebo rovnou zabije. Nakonec je tu witch, která po vás jen tak nejde, jen si sedí vna zemi a brečí. Pokud ji nevyprovokujete nechá vás na pokoji, pokud ano tak je docela těžké ji porazit, je rychlá a silná. V každé úrovní ji najdete údajně jednou, já ji někdy nenašel vůbec a někdy jsem na ni narazil i 2x.

Grafická stránka je dobrá, zvuky taky ujdou, počet zbraní je ale k smíchu (celkem asi 6 plus nějáký ty granáty, lékarny a podobný blbinky). Hraje se to pěkně, dal jsem si každý den jednu misi a nemůžu říct že bych se u hry nudil. Left čtyří díd (znám člověka který tomu tak opravdu říkal :D) je prostě parádní odreagovačka po dlouhém dni, škoda jen že je tak krátká :-(

Edit: Konečně jsem si zahrál multiplayer a není to nic u čeo bych trávil víc času než mi budete trvat jedno dohrání kampaně. Lidi hrají jak hovada, takže doporučuji spíš hrát s lidmi které znáte. Na lanku ideální

Pro: Grafika, fyzika některých objektů, slušná atmosféra, speciální zombíci

Proti: málo zbraní, kampaní, horší menu, multiplayer

  • PC 80
Left 4 Dead aneb zábava se zombíky, jaká tu ještě nebyla. Left 4 Dead dle mého názoru nebyl nikterak očekávaný, ale o to více vzbudil kladných ohlasů.

Hra pro jednoho hráče nenabízí (jak je u Valve zvykem) zábavnou kampaň (je to spíše o multiplayeru). Pokud překousnete fakt, že Vás v kampani nic nepřekvapí, užijete si docela hutné porce zábavy proti neuvěřitelné spoustě zombíků, který ještě rádi ustřelíte hlavu. Zombíků je více, od těch obyčejných, až po ty neuvěřitelně hnusné a těžko skolitelné. Je to zábava, neskutečná zábava.

Pro: Hordy, ale opravdu HORDY zombíků jdoucí Vám po krku, zbraně, atmosféra,

Proti: málo zbraní, prazvláštní příběhová linka,...

  • PC 70
Káfičku pane? - Copak nevidíš, že tady střílím zombie, Pátku? - Pán, nedal si káfička, udělat Pátek smutný. - Kuva, Pátku, uhni nebo z tebe udělám kaši!

Hra je to dobrá, co by ne. Střílíte tam zombie. Jenže, zombie jsou tupé ovečky, které chodí na popravu tak, jak by si žádný béčkový film nedovolil. Jednou v tmavé místnosti jen tak stojí, nehýbou se. Poté jste na střeše a koukáte na ně dolů, a oni jen tak čekají, asi na lístek do kina. Odkdy zombie jen tak stojí a čekají? Může mi to někdo říct? Takovej nesmysl.

Coop je ok, ale tam to závisí na lidech. Už jsem tam viděl dva blbce, co si z té hry dělali prdel a atmosféra byla fuč. První hra, s dobrou skupinkou, je určitě super. Je tam mnoho překvapení, pocit nepoznaného dělá moc. Když ale to hrajete podeváté, tak už tu hru prohlídnete. Vše je naskriptované, někde líp a někde hůř, spíš než strach z útoku zombií, dostáváte strach o to, aby vám nedošly náboje. Prostě další klon Dooma. Škoda, tahle hra měla na to, aby nám ukázala, že střílečky můžou být strašidelné a skvělé zároveň. Tak někdy příště.

Pátek se pochlapit, tady má kapučínó. - Pátku, já tě varoval. *střelba* následovaná *řevem zombií* následovaný *pádem Pátkova těla do tratoliště krve*

Pro: střelba, zbraně, první hra

Proti: ohraje se to rychle

-12 +5 −17
  • PC 20
Nedotažené, stereotypní. Tak bych charakterizoval tuto hloupost, protože nazvat to hrou chce hodně odvahy a silný žaludek. Tahle podivnost mi nesedla naprosto v ničem a přijde mi trošku sprosté nazývat ji survive, jelikož jsem s partou nikdy neměl problém vystřílet jakoukoliv přesilu a silně pochybuji že ostatní měli. Jestli vám není proti srsti považovat za survive hru kde vystřílíte bez obtíží stovky zombiků najednou a pohodlně se přesunete do dalšího checkpointu, tak budiž. Pro mne tomu ze survive nezbylo nic, co by šlo za survive považovat. U mnoha her člověk po určité době pociťuje stereotyp, zde stereotyp začíná výběrem postavy a loadem hry. Co se týče akční stránky hry, tak té je věru ve hře dostatek a zde plní svůj účel dokonale, jakmile se nahraje lokace úkol je pak jednoduchý, tedy postřílet všechno co se pohne stejně jako v moorhuhnu, ke kterému má tato hra rozhodně nejblíže. Hru rozhodně drží pouze kooperace, ke které byla i určena, avšak i ta mi přišla natolik zábavná jako je mazání chleba máslem. Atmosféra celkem pokulhává, když člověk slyší hluk blížící se masy zombíků, je to pro něj jen signálem si přebít a buď vylézt si na vyvýšené místo, nebo jak jsem to dělal já(abych ze hry vůbec něco měl) rozběhnout se ji čelem a bavit se srážením(a zastavováním celé vlny) zombíků brokovnicí, přičemž pobavení kamarádi je kosili hezky z bezpečné vzdálenosti. Abych pravdu řekl moc tuhých chvil si z této hry nepamatuju a zábavy také ne, o tu jsme se museli postarat sami děláním kravin a výběrem vhodných soundtracků, zábavná se stala až se soundtracky z filmů s Badem Spencerem a Terrence Hillem kdy terpve pak dostala ten správný komediální rozměr. http://www.youtube.com/watch?v=GgoolZ-Mo48

Pro: kooperace, rychlý uinstall

Proti: grafika, atmosféra, výběr zbraní

-24 +9 −33